roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Institution

Directia Generala Turism din cadrul Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului si Turismului

Directia Generala Turism din cadrul Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului si Turismului
Calea Victoriei, nr. 152
Telefon:
Fax: -
Email: autorizare@mturism.ro

Available procedures

PROCEDURA
Procedura privind emiterea duplicatului licenței de turism/anexei licenței de turism

În vederea eliberării unui duplicat al licenței de turism/anexei licenței de turism, în cazul pierderii sau deteriorării, operatorul economic titular al acesteia/acestora depune la sediul instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului o documentație cu următorul conținut: (a se vedea, mai jos, Documente necesare). (1) Documentația depusă de solicitant este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării acesteia. (2) În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut la alin. (1); (3) Dacă în termen de 45 de zile de la data emiterii primei notificări documentația prevăzută la alin. (2) nu este completată, aceasta se clasează.

PROCEDURA
Procedura privind emiterea certificatelor de clasificare pentru structurile de primire turistice cu functiuni de cazare si/sau alimentatie publica

Operatorul economic transmite la sediul autoritatii publice centrale responsabile în domeniul turismului o cerere standardizata pentru obtinerea certificatului de clasificare ( a se vedea Documente necesare) însotita de documentatia prevazuta în anexa Ordinul presedintelui ANT nr 65/2013 pentru aprobarea normelor metodologice.

În termen de maxim 30 de zile de la data înregistrarii documentației complete, se emite Autorizație Provizorie de Funcționare pentru tipul de unitate și categoria de clasificare solicitate, prin care se acordă operatorului economic dreptul de a funcționa până la verficarea la fața locului a structurii de primire turistice în cauză. În cazul unei documentații incomplete autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut anterior. Dacă în termen de 6 luni (180 zile) de la data emiterii notificării, documentația nu este completată, aceasta se clasează. Verificarea la fața locului a structurii de primire turistice se face în termen de 90 de zile de la data emiterii Autorizației Provizorii de Funcționare și se întocmește Nota de Clasificare.

Dacă la data verificării la fața locului se constată deficiențe minore care pot fi remediate în regim de urgență, comisia poate acorda un termen scurt de remediere de maxim 7 zile lucrătoare, făcând mențiune în nota de clasificare cu privire la aceste aspecte. Operatorul economic are obligația ca după remedierea deficiențelor, fără să depășească termenul acordat, să facă dovada remedierii deficiențelor prin transmiterea de documente justificative.

Emiterea certificatului de clasificare pentru structura de primire turistică și a fișei privind încadrarea nominală a spațiilor de cazare pe categorii și tipuri și/sau a fișei privind încadrarea nominală a spațiilor în structurile de primire turistice cu funcțiuni de alimentație publică se face în termen de 15 zile de la data întocmirii Notei de clasificare.

PROCEDURA
AUTHORIZATION OF ECONOMIC OPERATORS ESTABLISHED IN EU / EEA MEMBER STATES , AUTHORIZED TO PROVIDE SPECIFIC SERVICES OF TRAVEL AGENCIES IN THEIR STATE OF ESTABLISHMENT WHICH INTENDS TO PROVIDE CROSS- BORDERS SERVICES
In case of cross-border provision of tourism services, the economic operators established in other Member States of the European Union or the European Economic Area, can provide specific services of travel agencies based on the authorization / license or equivalent documents issued by the Member State of origin and just notifies the Romanian central public authority responsible for tourism. Cross-border provision is determined under the temporary and occasional provision being established especially by: duration, frequency, regularity and continuity of supply.
PROCEDURA
Procedura privind emiterea brevetului de turism
În vederea obținerii brevetului de turism, persoana fizică depune la sediul instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului documentația necesară prevăzută în Capitolul IX Dispoziții generale privind condițiile și criteriile pentru eliberarea brevetului de turism din Ordinul 65/2013 cu modificările și completările ulterioare.

Cererea solicitantului este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data depunerii acesteia însoțită de documentația completă. În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzută. Dacă în termen de 6 luni de la data emiterii notificării, documentația prevăzută nu este completă, aceasta se clasează.

Registrul public al persoanelor care dețin brevet de turism poate fi consultat aici

PROCEDURA
Procedura pentru transmiterea Declarației privind activitatea desfașurată de către agențiile de turism organizatoare

​Declarația se completează de către operatorul economic deținător al unei licențe de turism valabile pentru activitatea de organizare, emise în condițiile legislației specifice în vigoare de către autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului, prin completarea unui formular, în conformitate cu obligațiile prevăzute de art. 19 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative. Declarația se depune lunar, până cel târziu la data de 15 (inclusiv) a lunii următoare, de către operatorul economic proprietar/administrator al agenției de turism organizatoare, conform prevederilor legale în vigoare. Declarația se transmite ca fișier de tip EXCEL cu extensia .P7M/ .P7S, prin mijloace electronice - utilizând platforma PCUe, în acord cu instrucțiunile de completare și cerințele impuse de prevederile O.M.T. nr. 1.183 din 10 octombrie 2018 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și gestionare a \"Declarației privind activitatea desfășurată de către agențiile de turism organizatoare\", cu modificările ulterioare. Pentru depunerea declarației, operatorul economic trebuie să dețină un certificat calificat, eliberat în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată.

Ghiduri ilustrative de semnare a fișierelor de tip Excel, cu extensia .P7M și .P7S pot fi consultate accesând linkul:
https://www.adr.gov.ro/semnatura-electronica-trusted-list/
care direcționează către ghidurile de utilizare.
PROCEDURA
Procedura privind eliberarea duplicatului brevetului de turism
În cazul pierderii sau deteriorării brevetului de turism, persoana în cauză poate solicita eliberarea unui duplicat al brevetului de turism. În acest sens, solicitantul depune la sediul instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului, o documentație cu conținutul specificat la secțiunea \"Documente necesare\"

Registrul public al persoanelor care dețin brevet de turism poate fi consultat aici

PROCEDURA
Procedura privind reclasificarea unităților la un alt tip de structură de primire turistică și/sau categorie de clasificare
În situația în care au apărut modificări cu privire la îndeplinirea condițiilor care au stat la baza eliberării certificatului de clasificare, operatorul economic proprietar și/sau administrator al unei structuri de primire turistice este obligat să solicite o nouă clasificare a structurii de primire turistice în cauză, în termen de 30 de zile de la apariția modificărilor. În termen de maxim 30 de zile de la data înregistrarii documentației complete, se emite Autorizație Provizorie de Funcționare pentru tipul de unitate și categoria de clasificare solicitate, prin care se acordă operatorului economic dreptul de a funcționa până la verficarea la fața locului a structurii de primire turistice în cauză. În cazul unei documentații incomplete instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut anterior. Dacă în termen de 6 luni (180 zile) de la data emiterii notificării, documentația nu este completată, aceasta se clasează.

Verificarea la fața locului a structurii de primire turistice se face în termen de 90 de zile de la data emiterii Autorizației Provizorii de Funcționare și se întocmește Nota de Clasificare.

Dacă la data verificării la fața locului se constată deficiențe minore care pot fi remediate în regim de urgență, comisia poate acorda un termen scurt de remediere de maxim 7 zile lucrătoare, făcând mențiune în nota de clasificare cu privire la aceste aspecte. Operatorul economic are obligația ca după remedierea deficiențelor, fără să depășească termenul acordat, să facă dovada remedierii deficiențelor prin transmiterea de documente justificative.

Emiterea Certificatului de clasificare pentru structura de primire turistică și a fișei privind încadrarea nominală a spațiilor de cazare pe categorii și tipuri și/sau fișa privind încadrarea nominală a spațiilor în structurile de primire turistice cu funcțiuni de alimentație publică se face în termen de 15 zile de la data întocmirii Notei de clasificare.

Registrele publice ale structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și alimentație publică pot fi consultate aici

PROCEDURA
Procedura privind modificarea fișei anexă a certificatului de clasificare pentru structurile de primire turistice cu funcțiuni de cazare/alimentație publică

În situația în care au intervenit modificări în structura spațiilor cu funcțiuni de cazare și/sau alimentație publică, operatorul economic proprietar și/sau administrator de structuri de primire turistice depune documentația pentru eliberarea unei noi fișe anexe în termen de 30 de zile de la apariția modificărilor.

Dacă în noua structură a spațiilor cu funcțiuni de cazare, există și spații clasificate la o categorie de clasificare imediat superioară, operatorul economic menționează printr-un memoriu justificativ de reclasificare, criteriile minime obligatorii privind suprafața și dotările în spațiile respective efectiv îndeplinite, comparativ cu gradul de confort (categoria) înscris în certificatul de clasificare.
În termen de maxim 30 de zile de la data înregistrarii documentației complete, se eliberează o nouă fișă anexă, conform solicitării operatorului economic.

În cazul unei documentații incomplete instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut anterior. Dacă în termen de 6 luni (180 zile) de la data emiterii notificării, documentația nu este completată, aceasta se clasează.

Registrele publice ale structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și alimentație publică clasificate pot fi consultate aici
PROCEDURA
Procedura privind emiterea certificatului de clasificare în situația schimbării denumiriii structuriii de primire turistice cu funcțiuni de cazare/alimentație publică
În situația schimbării denumirii structurii de primire turistice, operatorul economic, titular al certificatului de clasificare, depune documentația prezentată mai jos pentru schimbarea denumirii. Cererea solicitantului este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data depunerii acesteia însoțită de documentația completă. În termen de maxim 30 de zile de la data înregistrarii documentației complete, se emite un nou certificat de clasificare cu noua denumire a structurii de primire turistice. În cazul unei documentații incomplete instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut anterior. Dacă în termen de 6 luni (180 zile) de la data emiterii notificării, documentația nu este completată, aceasta se clasează.

Registrele publice ale structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și alimentație publică pot fi consultate aici

PROCEDURA
Procedura de avizare a documentatiilor de urbanism PUZ pentru statiuni si zone turistice
Autoritatea publica locala sau persoana fizica sau juridica interesată solicită instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului eliberarea avizului în baza unei documentații cu următorul conținut (a se vedea Documente necesare).
Avizul se emite pentru: documentații de urbanism și amenajare a teritoriului privind zone și stațiuni turistice, cu regulamentele de urbanism aferente.

PROCEDURA
Procedura de avizare a documentatiilor de urbanism PUD pentru zone si statiuni turistice
Autoritatea publica locala sau persoana fizica sau juridica interesată solicită instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului eliberarea avizului în baza unei documentații cu următorul conținut (a se vedea Documente necesare).
Avizul se emite pentru: documentații de urbanism și amenajare a teritoriului privind zone și stațiuni turistice.

PROCEDURA
Procedura privind emiterea licentei de turism în cazul schimbarii de sediu al agenției de turism organizatoare/intermediară

În vederea emiterii licenței de turism, în situația schimbării sediului, operatorul economic transmite instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului o documentație cu următorul conținut (a se vedea mai jos, Documente necesare). (1) Documentația depusă de solicitant este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării acesteia. (2) În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut la alin. (1); (3) Dacă în termen de 45 zile de la data emiterii primei notificări documentația prevăzută la alin. (2) nu este completată, aceasta se clasează.

PROCEDURA
Procedura de avizare a programelor de formare profesionala din sectorul turism, hoteluri, restaurante

Procedura se aplica pentru programele de formare profesionala aferente profesiilor/ocupatiilor din sectorul turism, hoteluri, restaurante, pentru care exista cerinte speciale la organizarea pregatirii profesionale, în vederea autorizarii pentru aceste programe, a furnizorilor de formare profesionala de catre comisiile de autorizare din coordonarea Autoritatii Nationale Pentru Calificari în conditiile legii.

PROCEDURA
Procedura privind emiterea licenței de turism pentru agenția de turism organizatoare/intermediară

Operatorul economic solicită instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului emiterea licenţei de turism în baza unei documentații cu următorul conținut (a se vedea Documente necesare). (1) Documentația depusă de solicitant este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării acesteia. (2) În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut la alin. (1); (3) Dacă în termen de 45 de zile de la data emiterii primei notificări documentația prevăzută la alin. (2) nu este completată, aceasta se clasează.

PROCEDURA
Procedura privind schimbarea titularului certificatului de clasificare pentru structurile de primire turistice cu funcțiuni de cazare/ alimentație publică
În situația în care au apărut modificări cu privire la îndeplinirea condițiilor care au stat la baza eliberării certificatului de clasificare, operatorul economic proprietar și/sau administrator al unei structuri de primire turistice este obligat să solicite o nouă clasificare a structurii de primire turistice în cauză, în termen de 30 de zile de la apariția modificărilor. În termen de maxim 30 de zile de la data înregistrarii documentației complete, se emite Autorizație Provizorie de Funcționare pentru tipul de unitate și categoria de clasificare solicitate, prin care se acordă operatorului economic dreptul de a funcționa până la verficarea la fața locului a structurii de primire turistice în cauză. În cazul unei documentații incomplete instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut anterior. Dacă în termen de 6 luni (180 zile) de la data emiterii notificării, documentația nu este completată, aceasta se clasează.

Verificarea la fața locului a structurii de primire turistice se face în termen de 90 de zile de la data emiterii Autorizației Provizorii de Funcționare și se întocmește Nota de Clasificare.

Dacă la data verificării la fața locului se constată deficiențe minore care pot fi remediate în regim de urgență, comisia poate acorda un termen scurt de remediere de maxim 7 zile lucrătoare, făcând mențiune în nota de clasificare cu privire la aceste aspecte. Operatorul economic are obligația ca după remedierea deficiențelor, fără să depășească termenul acordat, să facă dovada remedierii deficiențelor prin transmiterea de documente justificative.

Emiterea Certificatului de clasificare pentru structura de primire turistică și a fișei privind încadrarea nominală a spațiilor de cazare pe categorii și tipuri și/sau fișa privind încadrarea nominală a spațiilor în structurile de primire turistice cu funcțiuni de alimentație publică se face în termen de 15 zile de la data întocmirii Notei de clasificare.

Registrele publice ale structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și alimentație publică pot fi consultate aici

PROCEDURA
Procedura privind preschimbarea brevetului de turism
În cazul în care au intervenit modificări privind îndeplinirea criteriilor de acordare a brevetului de turism care să permită unei persoane, conform legislației în vigoare, obținerea brevetului de turism pentru o funcție superioară, deținătorul brevetului de turism poate solicita preschimbarea brevetului de turism. În această situație pot fi deținătorii brevetelor de turism emise anterior pentru funcțiile de: cabanier, director de agenție de turism, director de hotel sau director de restaurant care îndeplinesc criteriile privind eliberarea brevetului de turism pentru funcția de manager în activitatea de turism. În cazul schimbării numelui ca urmare a căsătoriei, brevetul de turism nu se preschimbă. În vederea obținerii brevetului de turism, persoana fizică depune la sediul instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului, o documentație cu conținutul specificat la secțiunea \"Documente necesare\".

Cererea solicitantului este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data depunerii acesteia însoțită de documentația completă. (2) În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut la alin. (1);(3) Dacă în termen de 6 luni de la data emiterii notificării, documentația prevăzută laalin. (2) nu este completată, aceasta se clasează.

Registrul public al persoanelor care dețin brevet de turism poate fi consultat aici

PROCEDURA
Procedura de notificare a instituției publice centrale pentru turism privind prestarea în mod temporar și ocazional a profesiei de ghid de turism pe teritoriul României
Această procedură se aplică exclusiv prestatorilor care se deplasează în România în scopul exercitării, în mod temporar şi ocazional, a profesiei de ghid de turism. Caracterul temporar şi ocazional al prestării de servicii se evaluează de la caz la caz, în special în funcţie de durata prestării, frecvenţa, periodicitatea şi continuitatea sa. Atunci când prestatorul se deplasează pentru prima dată dintr-un stat membru în România pentru a furniza servicii, autoritatea publică centrală pentru turism trebuie să fie informată în acest sens, în prealabil, printr-o declaraţie scrisă care să cuprindă informaţiile privind acoperirea asigurării sau alte mijloace de protecţie personală ori colectivă privind răspunderea profesională.

Declaraţia se reînnoieşte o dată pe an în cazul în care prestatorul intenţionează să furnizeze servicii, temporar sau ocazional, în România, în decursul anului respectiv. Pentru prima prestare de servicii sau în cazul unei schimbări materiale privind situaţia stabilită în documente, prestatorul va prezenta autorității centrale pentru turism declarația menționată va fi însoțită de documentele enumerate la secțiunea \"Documente necesare\".
PROCEDURA
Procedura privind eliberare duplicat certificat de clasificare/ fisa anexă pentru structurile de primire turistice cu funcțiuni de cazare/alimentație publică
În cazul pierderii sau deteriorării/distrugerii certificatului de clasificare, operatorul economic, titular al certificatului de clasificare/fișei anexe solicită eliberarea unui duplicat al certificatului de clasificare/fișei anexe.

În termen de maxim 30 de zile de la data înregistrarii documentației complete, se eliberează un nou certificat de clasificare și/sau o nouă fișă anexă, conform solicitării operatorului economic.

În cazul unei documentații incomplete instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut anterior. Dacă în termen de 6 luni (180 zile) de la data emiterii notificării, documentația nu este completată, aceasta se clasează.

Registrele publice ale structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și alimentație publică clasificate pot fi consultate aici

PROCEDURA
The procedure for issuing certificates and travel guides badges for individuals who fulfill the conditions and criteria provided by the legislation in force to exercise the tourism guide profession

Eliberarea atestatului si ecusonului de ghid de turism se face de catre autoritatea publica centrala responsabila în domeniul turismului, la cererea solicitantului, în baza cererii însotite de documentatia prevazuta de OMTCT nr. 637/2004. În termen de maxim 30 de zile de la data înregistrarii documentatiei complete, se emite atestatul și ecusonul de ghid de turism, pe numele solicitantului.

PROCEDURA
Procedura privind omolagarea pârtiilor si traseelor de schi pentru agreement

Operatorul economic transmite la sediul autoritatii publice centrale responsabile în domeniul turismului o cerere însotita de documentatia prevazuta în anexa nr. 1 la OMT nr. 491/2001. Omologarea pârtiilor de schi pentru agrement se face de autoritatea publica centrala responsabila în domeniul turismului pe baza constatarilor facute la fata locului de o comisie constituita din reprezentanti ai acesteia precum si reprezentanti ai consiliilor judetene. Comisia îsi desfasoara activitatea cu consultarea reprezentantilor asociatiilor profesionale de profil si a consiliului local pe a carui raza teritoriala se afla pârtia sau traseul de schi supus omologarii. Solicitarea de omologare se va face cu cel puțin 45 de zile înainte de darea în exploatare a pârtiilor. Verificarea documentației se face în termen de 5 zile de la data înregistrării, iar dacă este cazul va fi întocmită o adresă de completare a acesteia, în situația în care este incompletă. În termen de 30 de zile de la data înregistrării documentației complete se emite certificatul de omologare, dacă sunt îndeplinite criteriile minime de omologare.

PROCEDURA
Procedura privind autorizarea plajelor în scop turistic

Operatorul economic solicitant, denumit utilizator de plajă, care a încheiat un contract de închiriere cu Administrația Naționala Apele Române, transmite la sediul autorității publice centrale responsabile în domeniului turismului, cererea însoțită de documentația prevăzută de OMDRT nr. 1204 din 2010. Verificarea documentației se face în termen de 5 zile de la data înregistrării, iar dacă este cazul va fi întocmită o adresă de completare a acesteia, în situația în care este incompletă. În termen de 15 de zile de la data înregistrarii cererii utilizatorului de plajă se face verificarea la fața locului a îndeplinirii criteriilor obligatorii și facultative, de către personalul Ministerului Turismului, iar rezultatul verificării se consemnează în nota de autorizare turistică pentru plajă. În termen de 30 de zile de la data înregistrării documentației complete se eliberează autorizația turistică pentru plajă.

PROCEDURA
Procedura privind autorizarea turistică a activității de agrement nautic

Operatorul economic transmite la sediul autoritatii publice centrale responsabile în domeniului turismului, cererea însotita de documentatia prevazuta de OMTCT nr. 292 din 2003.

Verificarea documentației se face în termen de 5 zile de la data înregistrării, iar dacă este cazul va fi întocmită o adresă de completare a acesteia, în situația în care este incompletă.

În termen de 30 de zile de la data înregistrarii cererii agentului economic se verifică zona de agrement nautic și se acordă certificatul de autorizare turistică numai dacă sunt îndeplinite condițiile privind amenajarea, echiparea și dotarea zonei de agrement nautic.

PROCEDURA
Procedura privind emiterea anexei licenței de turism pentru agenția de turism organizatoare/intermediară

În vederea emiterii anexei licenței de turism pentru sediul secundar al acesteia, operatorul economic deținător al unei licențe de turism pentru o agenție de turism organizatoare/intermediară depune la sediul instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului o documentație cu următorul conținut (a se vedea mai jos, Documente necesare). (1) Documentația depusă de solicitant este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării acesteia. (2) În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut la alin. (1); (3) Dacă în termen de 45 zile de la data emiterii primei notificări documentația prevăzută la alin. (2) nu este completată, aceasta se clasează.

PROCEDURA
Procedura privind emiterea licenţei de turism şi, după caz, a anexei licenţei de turism pentru filiala/sucursala/sediul secundar/reprezentanţa acesteia, în situaţia schimbării tipului agenţiei de turism

În vederea eliberării licenței de turism și, după caz, a anexei licenței de turism pentru filiala/sucursala/sediul secundar/reprezentanța acesteia, în situația schimbării tipului agenției de turism din organizatoare în intermediară și invers, operatorul economic va depune la sediul instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului următoarea documentațiet (a se vedea, mai jos, Documente necesare). (1) Documentația depusă de solicitant este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării acesteia. (2) În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut la alin. (1); (3) Dacă în termen de 45 zile de la data emiterii primei notificări documentația prevăzută la alin. (2) nu este completată, aceasta se clasează.

PROCEDURA
Procedura privind emiterea licentei de turism și, după caz, a anexei(lor) licentei de turism în cazul schimbarii denumirii agenției de turism organizatoare/ intermediare

În vederea eliberării licenței de turism și, după caz, a anexei licenței de turism pentru sediul secundar al acesteia, în situația schimbării denumirii agenției de turism organizatoare/intermediare, operatorul economic va depune la sediul instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului următoarea documentație (a se vedea, mai jos, secțiunea Documente necesare). (1) Documentația depusă de solicitant este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării acesteia. (2) În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut la alin. (1); (3) Dacă în termen de 45 zile de la data emiterii primei notificări documentația prevăzută la alin. (2) nu este completată, aceasta se clasează.

PROCEDURA
Procedura privind emiterea licentei de turism în cazul schimbarii titularului licenței de turism

În cazul schimbării operatorului economic, titular al licenței de turism, care desfășoară activități de organizare, ofertare, comercializare a serviciilor și/sau a pachetelor de servicii de călătorie, documentația va cuprinde: (a se vedea, mai jos, Documente necesare). (1) Documentația depusă de solicitant este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării acesteia. (2) În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut la alin. (1); (3) Dacă în termen de 45 zile de la data emiterii primei notificări documentația prevăzută la alin. (2) nu este completată, aceasta se clasează.

PROCEDURA
Procedura privind radierea licentei de turism si/sau a anexei licentei de turism pentru filiala/sucursala/reprezentanta/sediul secundar al unei agentii de turism

În cazul încetării definitive a activității în agenția de turism şi/sau în filiala/sucursala/reprezentanţa/sediul secundar al acesteia, operatorul economic va solicita radierea licenţei de turism și/sau anexei licenței de turism cu minim 30 de zile înainte de încetarea definitivă a activității. În acest scop va depune la sediul instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului următoarea documentaţie (a se vedea Documente necesare): (1) Documentația depusă de solicitant este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării acesteia. (2) În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut la alin. (1); (3) Dacă în termen de 45 zile de la data emiterii primei notificări documentația prevăzută la alin. (2) nu este completată, aceasta se clasează.

PROCEDURA
Procedura privind radierea certificatului de clasificare pentru structurile de primire turistice cu funcțiuni de cazare/alimentație publică
În cazul încetării activității structurii de primire turistice, operatorul economic proprietar și/sau administrator al structurii de primire turistice în cauză are obligația să solicite radierea certificatului de clasificare și să restituie certificatul de clasificare și fișa/fișele anexe în original, prin poștă, cu confirmare de primire sau prin depunerea acestora la sediul registraturii autorității administrației publice centrale responsabile în domeniul turismului.

Registrele publice ale structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și alimentație publică al căror certificat de clasificare a fost radiat în anul 2019 pot fi consultate aici

PROCEDURA
Procedura privind emiterea avizului prealabil de funcționare pentru structurile de primire turistice cu funcțiuni de agrement din stațiunile turistice

Operatorii economici care desfășoară activități de agrement în stațiunile turistice sunt obligați să solicite un aviz prealabil, anterior obținerii autorizației de funcționare eliberate de primării.

Verificarea documentației se face în termen de 5 zile de la data înregistrării, iar dacă este cazul va fi întocmită o adresă de completare a acesteia, în situația în care este incompletă.

În termen de 30 de zile de la data înregistrării documentației complete se eliberează avizul prealabil, dacă sunt întrunite condițiile prevăzute în art. 2 din HG 511/2011.
PROCEDURA
Procedura de desființare sediu secundar al agenției de turism organizatoare/intermediare sau înființare a unui nou sediu secundar al agenției de turism organizatoare/intermediare
În vederea eliberării anexei licenței de turism pentru sediul secundar, în situația desființării sau înființării unui sediu secundar, operatorul economic transmite instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului o documentație cu următorul conținut (a se vedea mai jos, secțiunea Documente necesare). (1) Documentația depusă de solicitant este analizată și soluționată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării acesteia. (2) În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut la alin. (1); (3) Dacă în termen de 45 zile de la data emiterii primei notificări documentația prevăzută la alin. (2) nu este completată, aceasta se clasează.

Registrul public al agențiilor de turism licențiate organizatoare și intermediare poatefi consultat aici

PROCEDURA
Procedura privind acreditarea centrelor naţionale de informare şi promovare turistică

Consiliul local sau judeţean - după caz - în subordinea cărora funcţionează centrul național de informare și promovare turistică solicită emiterea certificatului de acreditare instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului, o documentație cu conținutul specificat la secțiunea Documente necesare.

Documentaţia de acreditare este verificată privind îndeplinirea criteriilor de acreditare şi se întocmeşte certificatul de acreditare, conform modelului prezentat în secțiunea Documente finale. Eliberarea certificatului de acreditare se face în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrării documentaţiei complete. În cazul în care centrul naţional de informare şi promovare turistică nu întruneşte toate criteriile pentru a fi acreditat, consiliul local sau judeţean, după caz, interesat va fi informat în scris, în acelaşi termen. În cazul unei documentații incomplete, instituția publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul cu privire la necesitatea transmiterii documentelor lipsă. Dacă în termen de 180 zile de la data informării solicitantului, documentația nu este completată, aceasta se clasează.

PROCEDURA
Cardul profesional european (CPE) pentru profesia de ghid montan în România

Cardul profesional european este un certificat electronic care atestă fie faptul că profesionistul a îndeplinit toate condițiile necesare pentru a presta temporar și ocazional servicii într-un stat membru gazdă, fie recunoașterea calificărilor profesionale pentru stabilirea într-un stat membru gazdă.
Titularul calificării de ghid montan poate alege să solicite un astfel de card fie să aplice procedura privind prestarea în mod temporar și ocazional pe teritoriul României a profesiei de ghid de turism sau procedura de recunoaștere a calificării profesionale în baza legii nr. 200/2004 privind recunoașterea calificărilor profesionale cu modificările și completările ulterioare, după caz.
Pentru facilitarea liberei circulații a ghizilor montani pe teritoriul UE, Comisia Europeană, în baza Regulamentului 983/2015 privind procedura de eliberare a cardului profesional european şi aplicarea mecanismului de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, a prevăzut introducerea Cardului Profesional European (CPE), pentru ghizi montani. CPE este valabil nelimitat, dacă vă stabiliți pe termen lung sau 12 luni dacă furnizați servicii temporar.
În vederea obținerii CPE, persoanele interesate vor accesa portalul Your Europe (\"Europa Ta\") unde sunt publicate toate documentele solicitate de către autoritatea competentă din fiecare Stat Membru și își vor creea un cont în platforma ECAS.Pentru detalii privind modul în care se poate crea un cont de utilizator pentru depunerea unui dosar CPE vă rugăm să accesați urmatorul link: https://europa.eu/youreurope/citizens/work/professional-qualifications/european-professional-card/index_ro.htm. Înainte de a transmite solicitarea dvs., verificați că ați respectat cerințele publicate în Simulatorul din pagina CPE, pe site-ul Europa Ta. Pentru detalii privind modul de încărcare a documentelor în platforma, vă rugăm să accesați link-ul: http://ec.europa.eu/internal_market/imi-net/_docs/library/epc_user_guide_professionals_ro.pdf


  • Fiecare document solicitat (copii ale originalelor, copii după traducerile legalizate ș.a.) trebuie să fie încărcat ca un singur fișier PDF care să conțină toate paginile documentului;
  • Pentru fiecare document încărcat se vor completa de către solicitant datele de identificare și adresa fiecărei autorități emitente;
  • Toate documentele depuse vor fi validate ca autentice si valabile prin Sistemul de Informare a Pieței Interne (IMI) de către autoritatea competentă din Statul Membru de origine (conform Regulamentului CPE 2015/983).

Autoritatea publică centrală în domeniul turismului (Departamentul Turism din cadrul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri) este autoritatea competentă de emitere a CPE pentru ghizi montani în vederea stabilirii în România în scopul exercitării acestei profesii.

Lista profesiilor reglementate din Romania: Profesia de ghid montan este inclusă în categoria ghizilor de turism specializați pentru anumite segmente ale serviciilor turistice; profesia de ghid de turism este reglementată în România și se regăsește în Lista profesiilor reglementate - Anexa nr. 2 a Legii nr. 200/2004 privind recunoașterea calificărilor profesionale cu modificările și completările ulterioare.

TAXE: Pentru emiterea CPE nu se percep taxe.


Registrele/bazele de date cu privire la ghizii montani pentru care a fost emis Cardul Profesional European – momentan baza de date nu conține înregistrări.

PROCEDURA
Procedura de avizare a documentatiilor de urbanism PUG pentru statiuni turistice
Autoritatea publica locala solicită instituției publice centrale responsabile în domeniul turismului eliberarea avizului în baza unei documentații cu următorul conținut (a se vedea Documente necesare); Avizul se emite pentru: planurile urbanistice generale si regulamentele locale de urbanism aferenteale, pentru localitatile omologate ca stațiuni turistice.

PROCEDURA
Procedura pentru eliberarea certificatului de clasificare pentru persoane fizice
Operatorul economic persoana fizica proprietar de structuri de primire turistice cu funcțiuni de cazare de tipul apartamente și/sau camere de închiriat în locuințe familiale transmite la sediul autoritatii publice centrale responsabile în domeniul turismului o cerere standardizata pentru obtinerea certificatului de clasificare ( a se vedea Documente necesare) însotita de documentatia prevazuta în anexa Ordinul presedintelui ANT nr 65/2013 pentru aprobarea normelor metodologice.
În termen de maxim 30 de zile de la data înregistrarii documentației complete, se emite Autorizație Provizorie de Funcționare pentru tipul de unitate și categoria de clasificare solicitate, prin care se acordă operatorului economic dreptul de a funcționa până la verficarea la fața locului a structurii de primire turistice în cauză. În cazul unei documentații incomplete autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, printr-o notificare, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de analizare a documentației prevăzut anterior. Dacă în termen de 6 luni (180 zile) de la data emiterii notificării, documentația nu este completată, aceasta se clasează. Verificarea la fața locului a structurii de primire turistice se face în termen de 90 de zile de la data emiterii Autorizației Provizorii de Funcționare și se întocmește Nota de Clasificare.
Dacă la data verificării la fața locului se constată deficiențe minore care pot fi remediate în regim de urgență, comisia poate acorda un termen scurt de remediere de maxim 7 zile lucrătoare, făcând mențiune în nota de clasificare cu privire la aceste aspecte. Operatorul economic are obligația ca după remedierea deficiențelor, fără să depășească termenul acordat, să facă dovada remedierii deficiențelor prin transmiterea de documente justificative.
Emiterea certificatului de clasificare pentru structura de primire turistică și a fișei privind încadrarea nominală a spațiilor de cazare pe categorii și tipuri și/sau a fișei privind încadrarea nominală a spațiilor în structurile de primire turistice cu funcțiuni de alimentație publică se face în termen de 15 zile de la data întocmirii Notei de clasificare.

Assistance services

There are no Assistance services registered by this institution

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro