roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Instituție

Directia de Asistenta Sociala Oradea

Directia de Asistenta Sociala Oradea
Str. Primăriei nr. 42
Telefon:
Fax: +40 259 441 678
Email: contact@daso-oradea.ro

Proceduri disponibile

PROCEDURA
Angajarea asistentului personal pentru persoana cu handicap grav
Direcția de Asistență Socială Oradea, angajează asistenți personali pentru persoane/copii cu handicap grav de pe raza municipiului Oradea.
Asistentul personal este persoana care își desfășoară activitatea în baza contractului individual de muncă încheiat cu autoritățile administrației publice locale în raza căruia își are domiciliul persoana asistată, căreia mediul social, neadaptat deficiențelor sale fizice, senzoriale sau mentale, îi împiedică total sau îi limitează accesul.
În funcție de perioada de valabilitate a certificatului de încadrare în grad de handicap al persoanei asistate, contractul de muncă va fi încheiat pe perioadă determinată sau nedeterminată. Clauzele contractuale respectă dispozițiile codului muncii și a legislației în vigoare.
Asistentul personal este remunerat în baza contractului individual de muncă încheiat pe perioadă determinară sau nedeterminată.
Pentru acordarea indemnizației lunare solicitantul / părintele va depune la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea - Serviciului Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, o cerere, respectiv documente doveditoare din care trebuie să rezulte faptul că persoana cu handicap grav poate beneficia de angajarea unui asistent personal.
Cererea, se aprobă de către conducerea instituției, în funcție de organigrama și statul de funcții al DAS Oradea, aprobate, respectiv a posturilor ocupate.
PROCEDURA
Integrarea/admiterea copiilor în Centrul de Îngrijire de Zi – DAS Oradea
Misiunea serviciului „Centrul de Îngrijire de Zi Oradea” este de a preveni abandonul și instituționalizarea copiilor care provin din familii cu domiciliul pe raza municipiului Oradea și care se găsesc în situații de risc social, prin asigurarea, pe timpul zilei a unor activități de îngrijire, educație, recreere, socializare, consiliere, dezvoltarea deprinderilor de viață independentă, orientare școlară și profesională.
Beneficiarii serviciilor oferite de „Centrul de Îngrijire de Zi” sunt:
- Copii de vârstă școlară, încadrați în învățământul de masă și părinții copiilor cărora li se acordă prestații și servicii destinate prevenirii separării lor;
- Copii care au beneficiat de o măsură de protecție specială și au fost reintegrați în familie;
- Copii care beneficiază de o măsură de protecție specială;
- Copii ai căror părinți beneficiază de o măsură de protecţie socială;
- Copii aflați în situație de dificultate sau de risc de excluziune socială (proveniți din familii numeroase, monoparentale, dezorganizate, cu un nivel scăzut de educație), existând posibilitatea de abandon școlar și familial.
Criterii de eligibilitate în vederea admiterii în centru:
- să fie lipsiți temporar de venituri sau să realizeze venituri reduse, insuficiente pentru a se întreține și pentru a-și asigura necesarul de trai zilnic;
- să existe riscul instituționalizării copiilor;
- să se afle în situație cu risc de abandon familial și școlar;
- să fie asistați social;
- să existe o situație de vulnerabilitate / dificultate, pentru depășirea căreia este nevoie de măsuri de suport și asistență din partea comunității locale (existența unei disproporții vădite între nivelul resurselor financiare / materiale și nevoile reale ale familiei; situații medicale grave în familia beneficiarului care afectează capacitatea de muncă a reprezentanților legali ai acestuia; posibilitatea agravării problemelor familiale de natură locativă, etc.).
PROCEDURA
Anchetă socială în vederea internării persoanei adulte cu handicap într-un centru de tip rezidențial

Ancheta socială este o metodă de investigație întemeiată pe diferite tehnici de culegere și de prelucrare a informației, în scopul analizei situației sociale și economice a persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunităților.

Ancheta socială se efectuează de către serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința persoana cu handicap.

Pentru efectuarea anchetei sociale, solicitantul (după caz, familia sa, reprezentantul legal, asistentul personal, organizația neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap sau, în lipsa acestora, de către orice persoană care o reprezintă) va depune la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea - Serviciului Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, o cerere însoțită de actele necesare întocmirii anchetei sociale, urmând ca ulterior să se facă verificarea în teren la domiciliul bolnavului.

PROCEDURA
Acte și documente necesare pentru întocmirea dosarului de locuință socială

Locuința socială se atribuie cu chirie subvențională unor persoane sau familii, a căror situație economică nu le permite la o locuință în proprietate sau închirierea unei locuințe în condițiile pieței.

Au acces la locuință socială, în vederea închirierii familiilor sau persoanelor cu un venit net lunar pe persoană, realizat în ultimele 12 luni sub nivelul câștigului salarial mediu net lunar pe total economie, comunicat de Institutul Național de Statistică în ultimul Buletin Statistic anterior lunii în care se analizează cererea, precum și anterior lunii în care se repartizează locuința.

Locuințele sociale se repartizează de către autoritățile administrației publice locale (Consiliile Locale) pe baza criteriilor stabilite anual de acestea.

PROCEDURA
Admiterea beneficiarilor în Centrul Comunitar Gutenberg Oradea
Beneficiarii serviciilor sociale acordate de Centrul Comunitar Gutenberg sunt:
  • persoane fără adăpost
  • persoane cu vârsta peste 18 ani aflate în situații de risc social
Condițiile de accesare a serviciilor:

Persoanele care doresc să beneficieze de servicii sociale, vor depune o cerere la sediul centrului din Oradea, str. Johann Gutenberg, nr. 8 și vor atașa copie după actul de identitate. Cererile vor fi analizate și aprobate de șeful centrului, în conformitate cu criteriile de eligibilitate

În situațiile în care persoanele nu dețin acte de identitate, serviciile în comunitate pot fi furnizate și fără evaluare, fiind suficientă înregistrarea persoanelor în registrul de evidență sau liste de prezență.

Criterii de eligibilitate ale beneficiarilor:

  • să fie persoane fără adăpost,
  • să fie persoane cu vârsta peste 18 ani, aflate în situații de risc social

Condiții de încetare a serviciilor sociale acordate de Centrul Comunitar Gutenberg:

  • nerespectarea în mod repetat de către beneficiarul de servicii sociale a regulamentului centrului (R.O.F.) al furnizorului de servicii sociale;
  • în cazul în care beneficiarul are un comportament inadecvat care face incompatibilă consilierea acestuia în centru în condiții de securitate pentru el, ceilalți beneficiari sau personalul centrului;
  • la cererea beneficiarului;
  • în caz de deces al beneficiarului;
  • forță majoră.
PROCEDURA
Acordare sprijin material - tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi
Femeile care fac parte dintr-o categorie vulnerabilă și care au născut începând cu data de 12 aprilie 2024 pot beneficia de tichete sociale în valoare de 2.000 de lei care pot fi folosite pentru cumpărarea de produse destinate îngrijirii nou-născutului.
Vârsta de maximum trei luni a nou-născutului se verifică la momentul identificării cuplului mamă/nou-născut de către Direcția de Asistență Socială Oradea și includerea acestuia în listele specifice. Direcția de Asistență Socială Oradea identifică, întocmește și își asumă, prin semnătura reprezentantului legal, listele destinatarilor finali, cu evidențierea separată a categoriei de destinatari finali.
Sunt considerate eligibile următoarele categorii de persoane care pot beneficia, la cerere, de tichetele sociale pe suport electronic:
- Mamele beneficiare ale venitului minim de incluziune;
- Mamele cu dizabilități;
- Mamele în situații critice (calamități, violență domestică etc.);
- Mamele fără acte de identitate;
- Mamele minore;
- Mamele cetățeni străini sau apatrizi din zone de conflict.
Tichetul social pe suport electronic pentru nou-născuți poate fi utilizat doar pe teritoriul României, în termenul de valabilitate și numai pentru achiziționarea produselor de îngrijire pentru nou-născuți pentru care a fost emis. Produse pentru îngrijirea nou-născutului reprezintă produse specifice trusoului pentru nou-născut, necesare îngrijirii nou-născutului, respectiv: scutece, produse pentru toaleta nou-născutului, articole de vestimentație pentru nou-născut, articole sanitare și medicale pentru cuplul mamă/nou-născut.
PROCEDURA
Acordare ajutor de încălzire și supliment pt. energie

Ajutorul pentru încălzirea locuinței și suplimentul pentru energie fac parte din categoria beneficiilor sociale acordate prin Direcția de Asistență Socială Oradea.

Conținutul și rolul documentelor

Conținutul documentelor – date cu caracter personal, date cu privire la veniturile realizate de către solicitanți și informații cu privire la bunurile aflate în proprietate;

Rolul documentelor - stau la baza stabilirii sau neacordării dreptului la ajutor pentru încălzire/suplimentului pentru energie, a modificării sau încetării acordării acestor beneficii; stabilirea drepturilor se face prin emiterea dispoziției primarului.

Circuitul documentelor

- Documente care stau la baza acordării ajutorului: Cererile și declarațiile pe proprie răspundere însoțite de documentele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor realizate de către membrii acesteia sunt înregistrate de către solicitanți la sediul DAS Oradea - Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială și la Centrele Sociale Multifuncționale din cartierele municipiului; datele sunt prelucrate în program informatic; la sfârșitul perioadei de acordare (noiembrie – octombrie) se constituie arhivă;

- Documentele de uz instituțional: Consilier - Șef serviciu - Director executiv - Primarul municipiului Oradea - Furnizorul de energie termică/gaze naturale/energie electrică – AJPIS Bihor/alte instituții.

Solicitanții ajutorului pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie depun individual sau prin asociațiile de proprietari/locatari cererile și declarațiile pe proprie răspundere însoțite de documentele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor realizate de către membri acesteia la sediul DAS Oradea – Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială și la Centrele Sociale Multifuncționale din cartierele municipiului.

Lunar, consilierii cu atribuții prelucrează în programul informatic solicitările nou înregistrate/modificările/încetările de drepturi pentru perioada cuprinsă între data de 21 a lunii până în data de 20 a lunii următoare; efectuează verificarea veridicității datelor declarate, stabilesc drepturi, întocmesc referate și dispoziții, generează situații centralizatoare cu beneficiarii și le transmit furnizorilor de energie și AJPIS Bihor; întocmesc Rapoartele statistice și le transmit AJPIS Bihor; verifică Borderourile cuprinzând beneficiarii transmise de furnizori, le înaintează pentru certificare și le transmit AJPIS Bihor pentru decontare; întocmesc State de plată pentru beneficiarii de ajutor/supliment pentru energie cu combustibili solizi și/sau lichizi.

Derularea operațiunilor și acțiunilor activității

- documentarea cu privire la prevederile legislative în domeniul ajutoarelor pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie – consilierii cu atribuții din cadrul Serviciul Social;

- se solicită Serviciului Economico – Financiar și Administrativ din cadrul DAS Oradea prin Referat de necesar materiale/furnituri pentru buna desfășurare a activității;

- se tipăresc formularele de Cerere/Declarație pe propria răspundere privind modificările intervenite/Fișa de verificare în teren în colaborare cu Primăria municipiului Oradea, pe bază de Referat / Notă internă către Direcția monitorizare cheltuieli de funcționare și organizare evenimente;

- se solicită prin adresă scrisă Direcției Economice din cadrul Primăriei municipiului Oradea și furnizorului de energie termică comunicarea prețului local de facturare către populație a energiei termice;

- se înaintează adrese de intenție instituțiilor care dețin baze de date în vederea încheierii de protocoale / acte adiționale pentru efectuarea de verificări lunare, pe întreaga perioadă de acordare a beneficiilor (noiembrie – octombrie), privind veniturile (salarii, indemnizații, pensii) / bunurile mobile și imobile ale solicitanților beneficiilor;

- se vor afișa în format electronic pe site-ul instituției și se va asigura și pe suport de hârtie, Lista cu bunurile care conduc la excluderea de a beneficia de ajutor, Opisul cu documentele necesare care se vor anexa cererilor, Plajele de venituri pentru fiecare din cele 4 tipuri de ajutoare; aceste documente se vor pune și la dispoziția Asociațiilor de proprietari și în format electronic prin comunicarea prin e-mail cu sprijinul Biroului Îndrumare și Control Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei municipiului Oradea;

- condițiile de acordare a ajutoarelor pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie, precum și alte informații legate de aceste beneficii se vor face publice și în presa locală prin comunicate de presă;

- solicitanții vor completa Cererea și declarația însoțită de acte doveditoare privind componența familiei, veniturile realizate precum și dovada spațiului locativ, și le vor depune individual la Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, la Centrele Sociale Multifuncționale din cartierele municipiului sau le vor transmite on-line ;

- Cererile și declarațiile pe proprie răspundere se depun până la data de 20 ale fiecărei luni pentru a beneficia de ajutor începând cu luna în curs (ex. – până în 20 noiembrie), iar după 20 ale lunii pentru a beneficia începând cu luna următoare.

- Consilierul, cu atribuții permanente sau temporare, verifică concordanța dintre datele completate în cerere și actele doveditoare anexate acesteia. Pentru cererile incomplete se va comunica solicitantului, în scris (și verbal – telefonic) printr-o invitație neconcordanțele identificate.

- Consilierul își trece numele citeț, data și semnătura, înregistrează cererea în registrul special/programul informatic (se vor înregistra doar cererile complete), fiecare cerere având număr distinct conținând următoarele elemente: nume și prenume solicitant, cod furnizor, adresa, semnătura persoanei care a depus cererea;

- Se va elibera un număr de înregistrare din registrul special (electronic) pentru fiecare cerere depusă/tip de încălzire – număr după care se vor și arhiva cererile;

- Cererile complete și înregistrate pentru acordarea ajutorului de încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie cu: energie termică, energie electrică, combustibili solizi sau petrolieri precum și gaze naturale se vor prelucra în programul informatic, alocându-li-se un număr distinct din programul CID al instituției, constituindu-se baza de date în vederea stabilirii acordării/neacordării beneficiilor. În cazul în care există suspiciuni privind veridicitatea celor declarate de către solicitant se pot efectua verificări în teren (Fișa de verificare în teren); în situația în care solicitantul/beneficiarul nu este găsit la domiciliu se întocmește o Notă de constatare și i se lasă în cutia poștală o invitație în vederea stabilirii posibilității efectuării vizitei la domiciliu și completării Fișei de verificare;

- În termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii pentru încălzirea locuinței cu energie electrică se efectuează verificarea în teren (Fișa de verificare în teren), parte necesară și esențială, după care datele din cereri se prelucrează în programul informatic, stabilindu-se acordarea/neacordarea beneficiilor;

- Lunar se vor verifica bunurile mobile și imobile ale solicitanților/beneficiarilor ajutorului pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie prin suprapunerea bazei de date cu situația existentă în evidențele Direcției Economice a Primăriei municipiului Oradea precum și cu evidențele Serviciului de Stare Civilă cu privire la persoanele decedate; totodată, se vor solicita lunar, în baza protocoalelor de colaborare încheiate, furnizarea de informații cu privire la veniturile solicitanților/beneficiarilor de la A.J.P.I.S., A.J.O.F.M., C.J.P., etc. precum și prin Notă internă situația privind asistenții personali și indemnizațiile acordate prin DAS Oradea;

- Stabilirea acordării/neacordării, modificării/încetării ajutorului pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie se realizează prin dispoziție a primarului care se va comunica titularilor, A.J.P.I.S. și furnizorilor în termen de 5 zile de la data emiterii; calculul ajutorului maxim în cazul ajutorului pentru încălzirea locuinței cu energie termică se efectuează având în vedere consumurile medii stabilite pentru zona temperată și prețul local al gigacaloriei;

- Titularii ajutoarelor pentru încălzirea locuinței au obligativitatea de a comunica orice modificare intervenită în componența familiei și a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data modificării, prin depunerea formularului Declarație pe propria răspundere privind modificările intervenite în componența familiei și/sau veniturile acesteia, însoțită de actele doveditoare;

- Modificările sau, după caz, încetarea dreptului la ajutor pentru încălzirea locuinței se fac începând cu luna următoare în care a avut loc modificarea;

- În cazul modificărilor se vor emite noi dispoziții cu privire la modificarea ajutorului.;

- La începutul sezonului rece, se stabilește prin dispoziția primarului modalitatea de plată a ajutorului pentru încălzirea locuinței cu combustibili solizi;

- Lunar după stabilirea dreptului la ajutorul de încălzire se întocmesc Situațiile centralizatoare pentru toate tipurile de ajutor/supliment pentru energie care conțin: numele, prenumele, codul furnizor, cuantumul și procentajul ajutorului care se comunică cu: furnizorii și cu A.J.P.I.S.;

- Furnizorii de energie termică, electrică și gaze naturale transmit, în baza situației centralizatoare, borderouri către asociațiile de proprietari; Asociațiile de proprietari au obligația de a transmite furnizorilor de energie termică, electrică sau gaze consumurile defalcate;

- În baza Proceselor-verbale, furnizorii de energie termică, electrică sau gaze calculează ajutorul efectiv și transmit către DAS Oradea situația acestora în vederea certificării de către primar; Situațiile verificate și certificate constituie documente de plată și se transmit către A.J.P.I.S. Bihor în vederea virării sumelor în conturile de tip ESCROW furnizorilor; un exemplar se retransmite (în format electronic și/sau tipărit) furnizorilor;

- În baza situației centralizatoare lunare cuprinzând beneficiarii de ajutor pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie cu combustibili solizi înaintată către A.J.P.I.S. Bihor și conform Dispoziției privind modalitatea de plată a beneficiilor, DAS Oradea solicită sumele necesare în vederea efectuării plății beneficiilor prin Serviciul Economico-Financiar și Administrativ; Situația ajutoarelor pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie cu combustibili solizi se comunică lunar, prin Notă internă și cu Serviciul Economico-Financiar și Administrativ, care va efectua plățile în baza Statului de Plată; în cazul în care, la sfârșitul sezonului rece rămân beneficiari care nu și-au ridicat drepturile bănești se întocmesc State de plată, în baza unei solicitări scrise a beneficiarului;

- Perioada în care se va efectua plata ajutorului pentru încălzirea locuinței cu combustibili solizi se va comunica prin mijloacele mass-media și prin sms;

- Lunar se întocmesc Rapoarte statistice cuprinzând beneficiarii de ajutor pentru încălzirea locuinței / supliment pentru energie (numeric) distinct pentru fiecare tip de ajutor (energie electrică, energie termică, gaze naturale, combustibili solizi) și se înaintează A.J.P.I.S. Bihor;

- În situația în care se constată acordarea necuvenită a ajutorului, acesta încetează cu luna următoare și se emite dispoziția primarului în vederea recuperării sumelor acordate cu titlul de ajutor pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie; Dispozițiile primarului municipiului Oradea prin care se stabilesc debite se înaintează A.J.P.I.S. Bihor în vederea emiterii Deciziilor Directorului Executiv privind recuperarea sumelor acordate necuvenit;

- Cererile soluționate însoțite de documentele doveditoare se vor arhiva în ordinea numerelor de înregistrare din registrele speciale/program informatic.

Beneficiari

Se acordă ajutor pentru încălzirea locuinței și supliment pentru energie, familiilor și persoanelor singure cu venituri reduse pentru acoperirea integrală sau, după caz, a unei părți din cheltuielile cu încălzirea locuinței, pentru perioada sezonului rece noiembrie – martie și pentru asigurarea integrală sau, după caz, a unei părți din cheltuielile cu iluminatul locuinței, susținerea facilităților de gătit și asigurarea apei calde în locuință, asigurarea continuității în alimentare a echipamentelor electrice de care depinde viața persoanelor, din motive de sănătate și utilizarea mijloacelor de comunicare care presupun utilizarea de energie pentru perioada noiembrie - octombrie.

Acordarea dreptului

Familiile și persoanele singure cu venituri reduse care utilizează pentru încălzirea locuinței energie termică furnizată în sistem centralizat, beneficiază de ajutor prin compensarea procentuală a valorii efective a facturii la energie termică. Consumatorii vulnerabili, care utilizează pentru încălzirea locuinței gaze naturale, combustibili solizi sau petrolieri sau energie electrică beneficiază lunar, în funcție de venitul net mediu lunar pe membru de familie, de un cuantum stabilit prin lege. Suplimentul pentru energie se acordă în sumă fixă, în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate. Fondurile necesare pentru plata ajutorului pentru încălzirea locuinței se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.


PROCEDURA
Acordarea venitului minim de incluziune - VMI

Venitul minim de incluziune reprezintă sprijinul financiar lunar acordat de stat în scopul asigurării nivelului de trai minimal, persoanelor singure sau familiilor cu reședința legală în Romania dacă venitul net lunar al persoanei singure sau al familiei este mai mic decât venitul minim garantat.

Plata venitului minim de incluziune se asigură de către Agenția Județeană pentru Plăti și Inspecție Socială Bihor, din bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.

Pentru sumele acordate sub formă de venit minim de incluziune, una din persoanele majore apte de muncă din familie trebuie să presteze lunar, acțiuni sau lucrări de interes local, pentru toți membrii familiei, fără a se depăși regimul normal de lucru; neîndeplinirea acestei obligații atrage suspendarea venitului minim de incluziune, iar dacă în 3 luni de la suspendare nu se îndeplinește această obligație, plata venitului minim de incluziune încetează.

PROCEDURA
Acordare cantină socială

Descriere procedură

Serviciile cantinei de ajutor social se acordă gratuit pentru persoanele care nu au venituri sau ale căror venituri sunt sub nivelul venitului net lunar, pentru o persoana singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social.

Persoanele îndreptățite să beneficieze de serviciile cantinei de ajutor social și care realizează venituri ce se situează peste nivelul venitului net lunar, pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social, pot beneficia de serviciile cantinei de ajutor social, cu plata unei contribuții de 30% din venitul pe persoană, fără a se depăși costul meselor servite, calculat pe aceeași perioadă.

Pentru serviciile sociale ale cantinei de ajutor social persoanele apte de muncă din familie trebuie să presteze lunar 72 de ore de acțiuni sau lucrări de interes local, fără a se depăși regimul normal de lucru; neîndeplinirea acestei obligații atrage suspendarea acordării cantinei de ajutor social, iar dacă în 3 luni de la suspendare nu se îndeplinește această obligație, acordarea cantinei de ajutor social încetează.

Beneficiari

Copii în vârstă de până la 18 ani, care provin din familiile beneficiare de ajutor social și de cantină de ajutor social, aflați în întreținerea acelor familii al căror venit net mediu lunar pe o persoană este sub nivelul venitului net lunar, pentru persoana singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social și care fac dovada frecventării cursurilor de zi a unei instituții de învățământ.

Acordarea dreptului
Masa la cantina de ajutor social se acordă pe bază de cerere-declarație pe propria
răspundere, însoțită de acte doveditoare privind componența familiei, veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii de către membrii acesteia și bunurile deținute, inclusiv în alte unități administrativ-teritoriale.

PROCEDURA
Anchetă socială pentru persoane adulte cu handicap în vederea asigurării recuperării la domiciliu sau în centre special amenajate

Ancheta socială este o metodă de investigaţie întemeiată pe diferite tehnici de culegere şi de prelucrare a informaţiei, în scopul analizei situaţiei sociale şi economice a persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunităţilor.

Ancheta socială se efectuează de către serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap.

Pentru efectuarea anchetei sociale, solicitantul (după caz, familia sa, reprezentantul legal, asistentul personal, organizația neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap sau, în lipsa acestora, de către orice persoană care o reprezintă) va depune la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea - Serviciului Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, o cerere însoțită de actele necesare întocmirii anchetei sociale, urmând ca ulterior să se facă verificarea în teren la domiciliul bolnavului.

PROCEDURA
Acordarea indemnizației lunare persoanelor cu handicap grav

Direcția de Asistență Socială Oradea, acordă indemnizații lunare, persoanelor cu handicap grav, în baza certificatelor de încadrare în grad de handicap grav cu asistent personal.

Persoana cu handicap grav beneficiază de indemnizație lunară, aceasta este în cuantum egal cu salariul net al asistentului personal gradația 0, stabilit potrivit prevederilor legale care reglementează nivelul de salarizare a personalului plătit din fonduri publice. Plata indemnizației lunare este pe perioadă determinată sau pe perioadă nedeterminată în funcție de perioada valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap.

Plata indemnizației lunare se asigură de către primăriile în a căror rază teritorială își are domiciliul sau reședința persoana cu handicap grav.

Plata indemnizației lunare se face pe perioada valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap, emis de comisiile de protecție a copilului sau de comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.

Părinții sau reprezentanții legali ai copilului cu handicap grav, adulții cu handicap grav ori reprezentanții legali ai acestora, pot opta între asistent personal și primirea unei indemnizații lunare.

Opțiunea se exprimă prin cerere adresată în scris.

Indemnizația lunară se acordă începând cu luna următoare depunerii cererii, în baza deciziei directorului executiv, iar plata se realizează pe perioada valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap.

Pentru acordarea indemnizației lunare solicitantul / reprezentantul legal /mandatarul / părintele va depune la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea - Serviciului Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, o cerere însoțită de actele doveditoare din care rezulta faptul că persoana încadrată în grad de handicap poate beneficia de indemnizația lunară. Serviciul de specialitate din cadrul DAS Oradea verifică documentele depuse și va întocmi referatul si decizia privind acordarea indemnizației lunare.

PROCEDURA
Anchetă socială pentru orientare școlară și profesională și minori cu dizabilităţi
În vederea evaluării, asistenței psihoeducaţionale, orientării școlare și orientării profesionale a copiilor, a elevilor și a tinerilor cu cerințe educaționale speciale (CES), a fost înființat serviciul de evaluare și orientare școlară și profesională (SEOSP), în cadrul centrelor județene de resurse și de asistență educațională.
Orientarea școlară și profesională se efectuează de către Comisia de Orientare Școlară și Profesională (COSP), prin eliberarea unui certificat de expertiză și orientare școlară și profesională prin care copilul va beneficia de educație, în funcție de nevoile specifice.
Orientarea școlară și profesională de către COSP vizează, pe de o parte, înscrierea copilului cu dizabilităţi și CES sau doar cu CES în învățământul special și special integrat, iar pe de altă parte, școlarizarea la domiciliu sau în spital a copiilor fără CES, nedeplasabili, din motive medicale. Copiii nedeplasabili din motive medicale pot avea sau nu CES și, de asemenea, pot avea sau nu dizabilităţi;
În vederea evaluării copiilor cu dizabilități, a fost înființată Comisia pentru Protecția Copilului (CPC), respectiv Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului (SEC) din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC).
Evaluarea se realizează pe mai multe segmente, și anume medicală, psihologică, educațională și socială.
Evaluarea socială presupune investigarea mediului de dezvoltare a copilului/elevului/tânărului. Este realizată de către serviciile publice de asistență socială din cadrul primăriilor de pe raza de domiciliu a copilului și se materializează prin întocmirea anchetei sociale.
DAS Oradea, prin persoanele responsabile din cadrul Serviciului Protecția Copilului, efectuează evaluarea socială, în vederea orientării școlare/profesionale a copilului/elevului/tânărului cu cerințe educaționale speciale (CES) precum și în vederea încadrării copiilor cu dizabilități în grad de handicap.
PROCEDURA
Recrutare voluntari în Centrul Unic de Voluntariat Comunitar Oradea (CUVCO)
Voluntariatul se desfășoară pe baza unui contract încheiat în formă scrisă, în limba română, între voluntar și organizația-gazdă. Obligația de încheiere a contractului de voluntariat în forma scrisă revine organizației-gazdă. Forma scrisă este obligatorie pentru încheierea valabilă a contractului.
PROCEDURA
Acordare sprijin material - tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde

Conform Hotărârii nr. 70 din 31 ianuarie 2024 pentru aprobarea mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea și frecvența măsurilor de sprijin, precum și instituțiile responsabile în anul 2024, sprijinul material-tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, are o valoare nominală de 250 lei și se acordă o dată la două luni și următoarelor categorii de persoane defavorizate:

· familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei;

· familiile monoparentale ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei;

Familiile cu copii care nu beneficiază de ajutorul pentru familia cu copii (ramura VMI) pot solicita acordarea sprijinului material prevăzut de prezenta hotărâre, dacă îndeplinesc condițiile, prin depunerea de către membrul familiei care are capacitate deplină de exercițiu și care solicită, în numele familiei, acordarea măsurii de sprijin a unei cereri și a unei declarații pe propria răspundere.

PROCEDURA
Managementul de caz persoane vârstnice

Prezența procedură reglementează modul de colaborare al Direcției de Asistență Socială cu serviciile sociale pentru persoane vârstnice licențiate care își desfășoară activitatea pe raza municipiului Oradea, si prin excepție cu servicii sociale de pe raza altor unități administrativ teritoriale care găzduiesc beneficiari cu domiciliul pe raza municipiului Oradea.

Prin managementul de caz, asistentul social din cadrul serviciul public de asistență socială (SPAS) asigură coordonarea intervențiilor din diferite domenii pentru realizarea integrată a evaluării nevoilor și a resurselor, a planificării și intervenției, a monitorizării și evaluării impactului serviciilor comunitare asigurate persoanelor vârstnice, în vederea implementării principiului centrării pe persoană.

Managementul de caz este asigurat în colaborare, de către asistentul social din cadrul Direcției de Asistență Socială și de către asistentul social/alt specialist desemnat, din cadrul furnizorului de servicii sociale/serviciului social.

Beneficiari - criterii de eligibilitate

Sunt considerate persoane vârstnice, conform legislației în vigoare, persoanele care au împlinit vârsta de pensionare stabilită de lege.

Conform Legii nr. 17/2000, republicată cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de prevederile prezentei proceduri: persoana vârstnică, definită la art. 1 alin (4), adică persoana care a îndeplinit vârsta standard de pensionare stabilire de lege și care se găsește în una dintre următoarele situații:

a) nu are familie sau nu se află în întreținerea unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispozițiilor legale în vigoare;

b) nu are locuință și nici posibilitatea de a-și asigura condițiile de locuit pe baza resurselor proprii;

c) nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare;

d) nu se poate gospodări singură sau necesită îngrijire specializată;

e) se află în imposibilitatea de a-și asigura nevoile socio-medicale, datorită bolii ori stării fizice sau psihice.

Direcția de Asistență Socială identifică un caz prin cel puțin una dintre următoarele forme:

a) telefonul vârstnicului;

b) cererea persoanei vârstnice/reprezentanților legali ai acestei depusă la SPAS/FSS pentru servicii sociale sau pentru venit minim de incluziune;

c) informarea primită de la un FSS cu privire la:

- încheierea unui contract de servicii sociale pentru prestarea unor servicii sociale persoanei vârstnice;

- suspendarea acordării serviciilor pe perioadă determinată;

- încetarea acordării serviciilor.

d) referirea din partea asistentului medical comunitar, din partea unui alt serviciu public sau a unei organizații private;

e) autosesizare;

f) sesizarea din partea îngrijitorilor informali.

Procedura de desemnare managerului de caz/responsabilului de caz:

Dispoziția de numire a (MC) este emisă cu respectarea numărului maxim de cazuri per persoana, respectiv 50 de persoane vârstnice, cu domiciliul pe raza administrativ-teritorială a municipiului Oradea, care s-au adresat direct (prin cerere scrisă) Direcției de Asistență Socială Oradea pentru acordare de servicii sociale. În desemnarea MC, SPAS ia în considerare cel puțin: complexitatea cazului respectiv, nevoia de a asigura continuitate în relația dintre beneficiar și SPAS/furnizor de servicii sociale, experiența profesională și cunoștințele MC privind tipologia serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice, abilitățile MC de coordonare, comunicare și colaborare, precum și cronologia înregistrării solicitărilor.

FSS emite dispoziția de numire a responsabilului de caz. Deciziile sunt comunicate, după caz, între SPAS și FSS de la nivel local.

MC/RC, în toate activitățile desfășurate în cadrul etapelor managementului de caz respectă codul de etică profesională, se bazează pe principiul respectării demnității inalienabile, a autonomiei individuale, inclusiv a libertății de a face propriile alegeri, și a independenței persoanelor vârstnice.

Solicitarea acordării de servicii sociale

În cazul în care persoana vârstnică solicită sprijinul Direcției de Asistență Socială pentru acces la servicii sociale atunci SPAS realizează toată procedura de evaluare, planificare, emitere dispoziție etc. În cazul în care persoana nu se adresează SPAS înainte de accesul în serviciul social sau nu necesită emiterea unei dispoziții de acordare servicii sociale ca măsură de asistență socială, atunci SPAS primește și înregistrează informarea cu privire la existența beneficiarului în serviciul social, notează beneficiarul în Registrul vârstnicilor vulnerabili și monitorizează situația conform prevederilor legale. In acest caz nu se mai aplica prevederile de informare inițială, evaluare inițială, plan de intervenție/servicii, numire manager de caz din partea SPAS.

Solicitarea pentru acordarea de servicii sociale poate fi adresată și direct unui furnizor privat de servicii sociale, situație în care, dacă se încheie un contract de prestări de servicii cu persoana solicitantă, furnizorul are obligația de a informa, în scris, autoritatea administrativ-teritorială pe a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința beneficiarul serviciului social respectiv și de a înregistra informațiile în Registrul național de evidență a persoanelor beneficiare de servicii sociale.

PROCEDURA
Acordare ajutor de urgență

Acordarea ajutoarelor de urgență din bugetul local al municipiului Oradea în conformitate cu prevederile Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune cu modificările și completările ulterioare și a Hotărâri Consiliului Local nr. 1240/21.12.2023, privind aprobarea metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgență, persoanelor singure/familiilor aflate în situații de dificultate și pentru prevenirea sau reducerea riscului de sărăcie și excluziune socială, care au domiciliul în municipiul Oradea.

Primarul poate dispune acordarea de ajutoare de urgență, în bani sau în natură, familiilor sau persoanelor care se află în situații de necesitate apărute ca urmare a unor calamități naturale, incendii, accidente, epidemii, epizootii, precum și în alte situații deosebite care pot duce la apariția sau sporirea riscului de excluziune socială, stabilite prin hotărâre a consiliului local.

Beneficiari

Ajutorul de urgență se acordă o singură dată pe an la cererea scrisă a persoanei singure, a reprezentantului familiei sau al persoanei îndreptățite, conform Cererii-declarației pe propria răspundere pentru solicitarea ajutorului de urgență (anexa nr. 12 din H.G. nr. 1154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 cu modificările și completările ulterioare).

Acordarea dreptului

Urmare a solicitării scrise a unui membru de familie sau a persoanei singure înregistrată la DAS Oradea, doi consilieri din cadrul Serviciului Social, verifică pe teren situația socio-economică și locativă declarată de solicitant și întocmesc Fișa de verificare în teren.

Datele menționate în cererea și declarația pe propria răspundere precum și în documentele doveditoare privind componența familiei și veniturile acesteia se introduc în aplicația informatică.

Cazul este prezentat de către secretarul Comisiei pentru analiză și propunerea de acordare a ajutoarelor de urgență, iar membri comisiei decid acordarea/neacordarea ajutorului și cuantumul acestuia. Ulterior, se întocmește documentația pentru plata ajutorului prin grija Serviciului Economico - Financiar și Administrativ.

În baza Dispoziției Primarului municipiului Oradea, se întocmește Statul de plată, iar serviciul de specialitate din cadrul DAS Oradea va efectua plata ajutorului de urgență. Solicitantul ajutorului de urgență va ridica acest beneficiu în baza actului de identitate prezentat în original.

PROCEDURA
Anchetă socială pentru persoane adulte în vederea încadrării/reîncadrării într-un grad de handicap

Ancheta socială este o metodă de investigaţie întemeiată pe diferite tehnici de culegere şi de prelucrare a informaţiei, în scopul analizei situaţiei sociale şi economice a persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunităţilor.

Ancheta socială se efectuează de către serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința persoana cu handicap.

Pentru efectuarea anchetei sociale, solicitantul (după caz, familia sa, reprezentantul legal, asistentul personal, organizația neguvernamentală al cărei membru este solicitantul, în lipsa acestora, de către orice persoană care o reprezintă) va depune la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea - Serviciului Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, o cerere însoțită de actele necesare întocmirii anchetei sociale, urmând ca ulterior să se facă verificarea în teren la domiciliul bolnavului.

PROCEDURA
Tichet social pe suport electronic pentru achiziționarea de produse alimentare/de mese calde pentru persoanele fără adăpost

Ordonanța de urgență 63/2022 are ca obiect instituirea unor măsuri temporare, constând în acordarea până la data de 31.12.2023, a unui sprijin material, pentru anumite categorii de persoane vulnerabile, prevăzute în prezenta ordonanță.

Sprijinul material pentru categoriile de persoane vulnerabile, are drept scop compensarea unei părți din cheltuielile cu hrana pentru asigurarea traiului zilnic, prin acordarea unor tichete sociale pe suport electronic, pentru achiziționarea de produse alimentare sau asigurarea de mese calde, cu scopul protejării împotriva riscului de deprivare materială și riscului de sărăcie extremă.

Categorii de beneficiari

1.Pensionarii sistemului public de pensii aflați în evidența caselor de pensii

2.Persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu ale căror venituri sunt mai mici sau egale cu 1500 lei.

3.Familiile cu cel puțin doi copii în întreținere ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei.

4.Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei.

5.Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social, în condițiile legii 416/2001.

6.Persoanele fără adăpost astfel cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

Acordarea tichetului social electronic
Tichetul social electronic pentru alimente/ masă caldă pentru persoanele fără adăpost se acordă pe bază de cerere-declarație pe propria răspundere, însoțită de copie de pe actul de identitate și acte doveditoare privind veniturile realizate din munci ocazionale în luna anterioară depunerii cererii.

Pe baza cererilor și a declarațiilor pe propria răspundere depuse, primăria întocmește situația centralizatoare a persoanelor ce îndeplinesc condițiile de acordare a sprijinului.

Situația centralizatoare se transmite în format electronic până la data de 5 a lunii la Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială care centralizează situațiile la nivelul județului în maximum doua zile și le trimite la Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială la nivelul întregii țări.

PROCEDURA
Admiterea solicitării de cazare în „Centrul social cu destinație multifuncțională Dignitas”
Beneficiarii serviciilor sociale acordate în ”Centrul social cu destinație multifuncțională Dignitas” sunt:
persoane adulte de sex masculin, care au părăsit sistemul de protecție a copilului, nu au locuință și nu dispun de mijloacele financiare necesare închirierii sau cumpărării unei locuințe.
Condițiile de acces/admitere în centru sunt următoarele:
Persoanele care doresc să beneficieze de serviciile ”Centrului social cu destinație multifuncțională Dignitas” vor depune o cerere, la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea, la Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, str. Primăriei, nr. 42.
Cererea va conține datele personale, modalitatea de contactare și i se vor atașa fotocopii după următoarele acte:
a) acte necesare:
- carte de identitate;
- certificat de naștere;
- acte studii;
- dovada care să ateste faptul că a fost instituționalizat (hotărâre privind încetarea măsurii de plasament/ adeverință);
- iar în original următoarele acte:
- adeverință de la locul de muncă;
- adeverință medicală din care să rezulte faptul că nu suferă de boli contagioase sau boli psihice grave;
b) Criterii de eligibilitate:
Persoană adultă de sex masculin provenită din sistemul de protecție a copilului
a) angajat cu contract de muncă, dar veniturile nu-i permit închirierea unei locuințe la prețul pieței,
b) aflat în șomaj
c) prestează munci ocazionale
d) are calificare dar nu este angajat
e) nu are nicio calificare
c) Selectarea beneficiarilor
În vederea evaluării și selectării beneficiarilor, este constituită o Comisie prin hotărâre a Consiliului Local, care analizează solicitările de cazare temporară în centru.
Solicitanții vor fi evaluați psihologic, pentru a se identifica aspecte sau probleme specifice unor situații de viață prin care trece persoana în momentul respectiv.
La baza procesului de selectare, comisia va analiza rezultatele obținute la evaluarea psihologică și va intervieva potențialii beneficiari;
Selectarea și admiterea beneficiarilor se va face pe tot parcursul anului pe baza cererilor depuse la Direcția de Asistență Socială Oradea, în funcție de numărul de locuri disponibile iar Comisia se va întruni trimestrial, sau de câte ori este nevoie.
d) Decizia de admitere/respingere:
În urma interviului, Comisia va decide admiterea sau respingerea solicitării de cazare. În cazul în care vor fi admiși, solicitanților li se vor întocmi Decizii de admitere în Centru emise de către Directorul Executiv al Direcției de Asistență Socială Oradea pentru o perioadă de 1 an, cu posibilitate de prelungire, iar în cazul în care cererea va fi respinsă, solicitantul va primi un răspuns în scris privind hotărârea Comisiei.
e) Contractul pentru acordarea de servicii sociale se încheie de către Direcția de Asistență Socială Oradea pentru o perioadă de 1 an cu posibilitate de prelungire
f) Contractul de închiriere se încheie de către Direcția Patrimoniu Imobiliar Oradea din cadrul Primăriei Oradea, iar beneficiarul va achita o taxă lunară aferentă chiriei locuinței, tariful fiind stabilit prin Hotărâre a Consiliului Local Oradea.
PROCEDURA
Admiterea beneficiarilor în Adăpostul de Noapte Oradea

Scopul procedurii operaționale:

  • Stabilește modul de realizare a admiterii beneficiarilor în Adăpostul de Noapte Oradea precum și persoanele implicate în realizarea acestei activități;
  • Dă asigurări cu privire la existența documentației adecvate derulării activității;
  • Asigură continuitatea activității, inclusiv în condiții de fluctuație a personalului.

Domeniul de aplicare a procedurii operaționale:

Activitatea de admitere a beneficiarilor în Adăpostul de Noapte este procesul prin care o persoană care solicită servicii sociale devine beneficiar al acestora. Activitatea de admitere se realizează în condițiile prevederilor legii și numai dacă Adăpostul de Noapte poate acorda serviciile minime necesare pentru a răspunde nevoilor beneficiarilor. Beneficiarii și/sau reprezentanții lor legali cunosc și acceptă condițiile de admitere.

PROCEDURA
Integrarea/admiterea copiilor în Centrul de Zi pentru copiii proveniți din comunități marginalizate în Municipiul Oradea – DAS Oradea

Misiunea serviciului „Centrul de Zi pentru copiii proveniți din comunități marginalizate în Municipiul Oradea” este de a îmbunătăți nivelul de trai în zona defavorizată Gutenberg din Oradea și diminuarea tendințelor de declin social și economic, de a preveni abandonul și instituționalizarea copiilor prin asigurarea, pe timpul zilei a unor activități de îngrijire, educație, recreere, socializare, consiliere, dezvoltarea deprinderilor de viață independentă, orientare școlară și profesională, precum și activități de sprijin și consiliere pentru părinți sau reprezentanți legali.

Beneficiarii serviciilor sociale acordate în cadrul „Centrului de Zi pentru copiii proveniți din comunități marginalizate în Municipiul Oradea\" sunt:
- Copii cu vârstă cuprinsă între 3 și 18 ani, cei de vârstă școlară fiind încadrați în învățământul de masă și părinții copiilor cărora li se acordă prestații și servicii destinate prevenirii separării lor;
- Copii care au beneficiat de o măsură de protecție specială și au fost reintegrați în familie;
- Copii care beneficiază de o măsură de protecție specială;
- Copii ai căror părinți beneficiază de o măsură de protecție socială;
-Copii aflați în situație de risc (proveniți din familii numeroase, monoparentale, dezorganizate, cu un nivel scăzut de cultură și educație), existând posibilitatea de abandon școlar și familial;
- Alte categorii de persoane cu situații similare propuse de către comisie.
Criterii de eligibilitate în vederea admiterii în centru:
- să fie lipsiți temporar de venituri sau să realizeze venituri reduse, insuficiente pentru a se întreține și pentru a-și asigura necesarul de trai zilnic;
- să existe riscul instituționalizării copiilor;
- să se afle în situație cu risc de abandon familial și școlar;
- să fie asistați social;
- să existe o situație de vulnerabilitate / dificultate, pentru depășirea căreia este nevoie de măsuri de suport și asistență din partea comunității locale (existența unei disproporții vădite între nivelul resurselor financiare / materiale și nevoile reale ale familiei; situații medicale grave în familia beneficiarului care afectează capacitatea de muncă a reprezentanților legali ai acestuia; posibilitatea agravării problemelor familiale de natură locativă, etc.).
PROCEDURA
Acordare concediu și indemnizație lunară pentru creșterea copiilor/stimulent de inserție

Indemnizația pentru creșterea copiilor până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, este o formă de sprijin la care au dreptul persoanele care, în ultimele 24 luni anterior datei nașterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare - venituri supuse impozitului, ori s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile, denumite perioade asimilate. De acest drept poate beneficia oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.

Persoanele care, în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului, obțin venituri supuse impozitului au dreptul la un stimulent de inserție.

PROCEDURA
Alocaţia de stat pentru copii

Beneficiază de alocație de stat pentru copii toți copiii în vârstă de până la 18 ani, precum și tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani și care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora.

În eventualitatea în care veți solicita și acordarea indemnizației pentru creșterea copilului, nu mai este necesar să solicitați acordarea alocație de stat (separat) întrucât această prestație (alocație de stat) se solicită concomitent cu indemnizația pentru creșterea copilului.


Servicii de asistență

Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro