roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Procedură
Online

Acordare ajutor de urgență

favorite_border
Adaugă la favorite

Acordarea ajutoarelor de urgență din bugetul local al municipiului Oradea în conformitate cu prevederile Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune cu modificările și completările ulterioare și a Hotărâri Consiliului Local nr. 1240/21.12.2023, privind aprobarea metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgență, persoanelor singure/familiilor aflate în situații de dificultate și pentru prevenirea sau reducerea riscului de sărăcie și excluziune socială, care au domiciliul în municipiul Oradea.

Primarul poate dispune acordarea de ajutoare de urgență, în bani sau în natură, familiilor sau persoanelor care se află în situații de necesitate apărute ca urmare a unor calamități naturale, incendii, accidente, epidemii, epizootii, precum și în alte situații deosebite care pot duce la apariția sau sporirea riscului de excluziune socială, stabilite prin hotărâre a consiliului local.

Beneficiari

Ajutorul de urgență se acordă o singură dată pe an la cererea scrisă a persoanei singure, a reprezentantului familiei sau al persoanei îndreptățite, conform Cererii-declarației pe propria răspundere pentru solicitarea ajutorului de urgență (anexa nr. 12 din H.G. nr. 1154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 cu modificările și completările ulterioare).

Acordarea dreptului

Urmare a solicitării scrise a unui membru de familie sau a persoanei singure înregistrată la DAS Oradea, doi consilieri din cadrul Serviciului Social, verifică pe teren situația socio-economică și locativă declarată de solicitant și întocmesc Fișa de verificare în teren.

Datele menționate în cererea și declarația pe propria răspundere precum și în documentele doveditoare privind componența familiei și veniturile acesteia se introduc în aplicația informatică.

Cazul este prezentat de către secretarul Comisiei pentru analiză și propunerea de acordare a ajutoarelor de urgență, iar membri comisiei decid acordarea/neacordarea ajutorului și cuantumul acestuia. Ulterior, se întocmește documentația pentru plata ajutorului prin grija Serviciului Economico - Financiar și Administrativ.

În baza Dispoziției Primarului municipiului Oradea, se întocmește Statul de plată, iar serviciul de specialitate din cadrul DAS Oradea va efectua plata ajutorului de urgență. Solicitantul ajutorului de urgență va ridica acest beneficiu în baza actului de identitate prezentat în original.

Persoane îndreptățite
Documente necesare

Denumire

Descriere

Obligatoriu

Semnătură digitală

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise

Denumire

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe

Denumire 

Valoare 

Valută 


Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare: 
30
Zile lucratoare
Termen completare dosar: 
10
Zile lucratoare
Termen notificare: 
5
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac

​În caz de litigiu se aplica normele de drept comun.

Informații suplimentare și link-uri
Alte informații: 
Link-uri utile: 
Servicii de asistență și soluționare a problemelor 
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:  
27 noiembrie 2025
Publicat de către: 
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Directia de Asistenta Sociala Oradea
Str. Primăriei nr. 42
Telefon:
Fax: +40 259 441 678
Email: contact@daso-oradea.ro
Conținut
Vă putem ajuta?

Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro