Universitatea Nationala de Aparare Carol I
Available procedures
Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere online a reclamaţiei administrative ca urmare a faptului că la solicitarea obţinerii informaţiilor de interes public adresate Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, conform prevederilor Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public s-a primit un răspuns negativ.
Precizări (L.544/2001):
Art. 32 - În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informatiile de interes public a fost încalcat, aceasta se poate adresa cu reclamatie administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia.
Art. 33 – Persoana ce se consideră vatamată în drepturile sale poate depune reclamaţia administrativă prevăzută la art. 32 în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor din cadrul autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevederilor legii şi
ale prezentelor norme.
Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere online a reclamaţiei administrative ca urmare a faptului că la solicitarea obţinerii informaţiilor de interes public adresate Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, conform prevederilor Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, nu s-a primit răspunsul în termenul legal.
Precizări (L.544/2001):
Art. 32 - În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informatiile de interes public a fost încalcat, aceasta se poate adresa cu reclamatie administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia.
Art. 33 – Persoana ce se consideră vatamată în drepturile sale poate depune reclamaţia administrativă prevăzută la art. 32 în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor din cadrul autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevederilor legii şi
ale prezentelor norme.
Procedura se aplică cetățenilor români, cetățenilor din state membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European, din Confederația Elvețiană și cetățenilor din state terțe.
Funcțiile didactice din învățământul universitar obținute în instituții de învățământ universitar acreditate din state membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European, din Confederația Elvețiană și în universități de prestigiu din alte state incluse în Lista universităților de prestigiu din alte state, aprobată prin ordin al ministrului educației naționale și actualizată periodic, se recunosc automat de către UNAp, conform prezentei proceduri operaționale.
Funcțiile didactice obținute la alte instituții de învățământ universitar acreditate decât cele menționate la alineatul anterior se recunosc numai în baza unei convenții internaționale de recunoaștere reciprocă, încheiată la nivel interguvernamental sau interuniversitar.
1. Prezenta procedură reglementează recunoaşterea de către IOSUD - Universitatea Naţională de Apărare „Carol I” a calităţii de conducător de doctorat/a abilitării de conducere doctorate în domeniile „Ştiinţe militare” sau „Informaţii şi securitate naţională”,obţinută în străinătate.
2. Prevederile prezentei proceduri se aplică tuturor cetăţenilor români, cetăţenilor din state ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European, din Confederaţia Elveţiană şi cetăţenilor din state terţe care optează pentru recunoaşterea calităţii de conducător de doctorat/abilitări în „Ştiinţe militare” sau „Informaţii şi securitate naţională”, obţinută în străinătate, de către IOSUD – U.N.Ap. „Carol I”.
3. IOSUD – U.N.Ap. „Carol I” recunoaşte automat calitatea de conducător de doctorat sau abilitarea în domeniile „Ştiinţe militare” sau „Informaţii şi securitate naţională”, obţinute în:a) instituţii acreditate de învăţământ universitar din state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European, din Confederaţia Elveţiană;b) universităţi de prestigiu din alte state prevăzute în Lista universităţilor de prestigiu din alte state, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi actualizată periodic.
Exercitarea drepturilor conferite de calitatea de conducător de doctorat și ocuparea unei funcții didactice în sistemul românesc de învățământ superior, se realizează conform normelor legale în vigoare.
1. Prezenta procedură reglementează modul de eliberare din arhiva universității a actelor de studii neridicate de titulari.
2. Prevederile procedurii se aplică tuturor absolvenților programelor de studii oferite de Universitatea Națională de Apărare „Carol I” ale căror acte de studii se află în arhiva universității.
3. Cuantumul taxei de eliberare a actului de studii din arhivă poate fi consultat accesând linkul:
https://www.unap.ro/index.php/ro/admitere/taxe-licenta-masterat-si-cursuri
4. Taxa de eliberare a actului de studii din arhivă poate fi achitată în numerar la sediul instituției sau online pe site-ul universității accesând acest link:
https://secure.euplatesc.ro/hi/forms/unap.php
Programul de eliberare acte de studii neridicate de către absolvenții Universității Naționale de Apărare „Carol I” este următorul:
Pentru actele de studii care nu au îndeplinit termenul până la arhivare și se află la Biroul planificare și evidență învățământ:
- Marți și Joi în intervalul orar 08.00 - 15.00
MENȚIUNE:
Pentru eliberarea actelor de studii nearhivate nu este necesară întocmirea raportului
Pentru actele de studii aflate în arhiva Universității Naționale de Apărare „Carol I”:
- Miercuri în intervalul orar 13.00 - 15.00
MENȚIUNE:
Eliberarea actelor de studii din arhiva universității este condiționată de aprobarea prealabilă, de către conducerea universității, a raportului întocmit de către solicitant.
Procedura de eliberare a actelor de studii arhivate este următoarea:
- Solicitantul completează raportul de eliberare, conform modelului și îl transmite pe adresa de email public@unap.ro sau îl încarcă scanat în platforma PCUe alături de o copie a cărții de identitate și, după caz, de chitanța doveditoare a plății taxei de arhivare.
- După aprobarea raportului solicitantul va fi sunat de personalul Biroului planificare și evidență învățământ și informat despre această aprobare și eventual, despre alte documente necesare (ex. dacă solicitantu nu a adus poze pentru diplomă)
- Solicitantul sau împuternicitul legal al solicitantului (care va prezenta procura notarială în original) se poate prezenta pentru ridicarea actului de studii, în ziua de Miercuri ulterioară informării, la sediul universității, în intervalul orar menționat, având asupra sa cartea de identitate.
1. Prezenta procedură reglementează modul de eliberare duplicat al unui act de studiu pierdut, deteriorat, distrus sau plastifiat dacă în arhiva universității se găsesc matca actului respectivși/sau alte documente legale din care rezultă situația studiilor titularului.
Dacă în arhivă nu se găsesc matca actului respectiv și/sau alte documente legale din care rezultă situațiastudiilor titularului sau arhiva a fost distrusă în condiții de forță majoră (calamități naturale,incendii etc.), duplicatul se eliberează ca urmare a reconstituirii situației școlare de cătreuniversitate.
2. Prevederile procedurii se aplică tuturor absolvenților programelor de studii oferite de Universitatea Națională de Apărare „Carol I” ale căror acte de studii se află în arhiva universității.
Pentru eliberarea duplicatului unui act de studii, titularul adresează Rectorului universității o cerere însoțită, după caz, de următoarele documente:
a) declarație scrisă a titularului actului, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare și împrejurările în care actul a fost pierdut, distrus sau deteriorat;
b) copie certificată conform cu originalul a certificatului de naștere;
c) două fotografii - realizate recent pe hârtie fotografică, color, format 3 x 4 cm - ale titularului actului (după caz);
d) dovada publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, în cazul pierderii sau distrugerii actului de studii;
e) dovada plății taxei pentru eliberarea duplicatului;
f) actul deteriorat sau plastifiat, în original;
g) procura notarială/împuternicirea avocațială în copie certificată cu originalul.
(2) Cererea se poate întocmi de către titularul actului de studii în cauză sau de împuternicitul acestuia.
(3) Pentru publicarea pierderii sau distrugerii actului de studii, titularul/împuternicitul acestuia se adresează Regiei Autonome „Monitorul Oficial“, anunțul urmând să cuprindă următoarele date: denumirea actului de studii original; numele, inițiala/inițialele prenumelui/prenumelor tatălui (mamei, în cazul în care tatăl este necunoscut), prenumele titularului; anul finalizării studiilor în cauză; seria și numărul actului respectiv, numărul și data la care a fost înregistrat în registrul unic de evidență a formularelor și de eliberare a actelor de studii; denumirea instituției emitente.
3. Cuantumul taxei de eliberare a actului de studii din arhivă poate fi consultat accesând linkul:
https://www.unap.ro/index.php/ro/admitere/taxe-licenta-masterat-si-cursuri
4. Taxa de eliberare a actului de studii din arhivă poate fi achitată în numerar la sediul instituției sau online pe site-ul universității accesând acest link:
https://secure.euplatesc.ro/hi/forms/unap.php
Adeverința de autenticitate certifică autenticitatea, valabilitatea și corectitudinea înscrisurilor din actul de studii și documentele universitare.
Adeverința se eliberează, la cererea titularului/împuternicitului și cuprinde următoarele elemente minimale obligatorii: numele și prenumele titularului, așa
cum apare menționat în registrul matricol; perioada de studii, numărul de credite, profilul/domeniul, programul de studii/specializarea și forma de învățământ absolvite;seria, numărul și data eliberării diplomei; numărul și data eliberării documentelor universitare prevăzute la art. 3 lit. a) și b); numărul și data documentului în baza căruia au fost admiși la studii - ordin de ministru/scrisoare de acceptare/aprobare de școlarizare/atestat/adeverință (numai pentru cetățenii străini); funcția, numele, prenumeleși semnătura persoanelor din instituție, aflate în funcție la data completării (rector, secretarșef universitate, decan, secretar șef facultate) și sigiliul instituției.
Situația școlară se completează numai la cererea titularului/împuternicitului, în baza aprobării acesteia de către Rectorul universității.
Situația școlară are ca model de referință structura suplimentului și cuprinde următoarele elemente minimale obligatorii: profilul sau domeniul de studii,
specializarea sau programul de studii, forma de învățământ, limba de predare, locația geografică de desfășurare, mențiuni privind școlarizarea (întreruperi de studii, prelungiriale școlarizării, mobilități academice, numărul documentului care a permis accesul la studii, pentru cetățenii străini etc.), funcția, numele, prenumele și semnătura persoanelor dinuniversitate, aflate în funcție la data completării - rector, secretar șef universitate, decan, secretar șef facultate și sigiliul instituției.
