Institution
Primaria Sectorului 4 Bucuresti
Available procedures
PROCEDURA
URBANISM - CERERE pentru prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism
Conform art. 40, alin.1 din Ordinul 839/2009 prelungirea termenului de valabilitate a certificatului de urbanism se poate face numai de către emitent, la cererea titularului formulată cu cel puţin 15 zile înaintea expirării acestuia, pentru o perioadă de timp de maximum 12 luni, după care, în mod obligatoriu, se emite un nou certificat de urbanism.
Pentru prelungirea valabilității certificatului de urbanism, solicitantul își va crea cont pe platforma start.ps4.ro unde va depune online cererea pentru prelungirea valabilității certificatului de urbanism.
Valoarea taxei pentru prelungirea valabilității certificatului de urbanism este 30% din taxa certificatului de urbanism.
Plata taxei se poate face prin OP în contul RO70TREZ70421160203XXXXX TREZORERIA SECTORULUI 4, SECTORUL 4 AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI, CUI 4316422, la aparatele SelfPay și online la depunerea cererii.
PROCEDURA
URBANISM - CERERE pentru prelungirea valabilităţii autorizației de construire/desființare
Cererea pentru prelungirea valabilității autorizației de construire/desființare se depune cu 45 zile lucrătoare înaintea datei expirării termenului de valabilitate și se poate acorda, potrivit legii, o singură dată pentru cel mult 24 de luni.
Pentru prelungirea valabilității autorizației de construire/desființare solicitantul își va crea cont pe platforma start.ps4.ro unde va depune o cerere pentru prelungirea valabilității autorizației de construire.
Valoarea taxei de prelungire a valabilității autorizației de construire/desființare este 30% din taxa inițială a autorizației de construire/desființare.
Plata taxei se poate face prin OP în contul RO70TREZ70421160203XXXXX TREZORERIA SECTORULUI 4, SECTORUL 4 AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI, CUI 4316422, la aparatele SelfPay și online la depunerea cererii.
PROCEDURA
Parcare - Solicitare loc de parcare publică
Atribuirea locurilor pe bază de abonament în parcările publice de pe raza Sectorului 4 al Municipiului București se va face de către Direcția Mobilitate Urbană Sector 4 în baza solicitărilor transmise exclusiv electronic prin intermediul platformei on-line disponibilă pe website-ul Direcției Mobilitate Urbană Sector 4 (www.mobilitateurbana4.ro, secțiunea „Solicitare loc de parcare”).
Parcările publice servesc atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice care au domiciliul/reședința/sediul/punctul de lucru în imobilele aflate pe raza Sectorului 4 a Municipiului București.
Tarifele abonamentelor pentru locurile de parcare publice la sol sau construite sunt stabilite prin HCL S4 nr. 205 din 30.12.2021 (Art. 34) și sunt următoarele:
a) pentru persoane fizice:
Abonamentul se achită integral (anual) în momentul încheierii/prelungirii contractului de utilizare pe bază de abonament și este în cuantum de:
– 60(șaizece) lei/lună (TVA inclus), în intervalul orar 00.00-24.00 pe bază de abonament cu rezervarea unui anumit loc, fără utilizarea unui sistem tip blocator;
– 70(șaptezeci) lei/lună (TVA inclus), în intervalul orar 00.00-24.00 pe bază de abonament cu rezervarea unui anumit loc, prin utilizarea unui sistem tip blocator al locului respectiv de parcare, montat exclusiv de Administrator, pe cheltuiala acestuia;
b) pentru persoane juridice:
Abonamentul se achită integral (anual) în momentul încheierii/prelungirii contractului de utilizare pe bază de abonament și este în cuantum de:
– 100(una sută) lei/lună (TVA inclus), în intervalul orar 00.00-24.00 pe bază de abonament cu rezervarea unui anumit loc, fără utilizarea unui sistem tip blocator;
– 110(una sută zece) lei/lună (TVA inclus), în intervalul orar 00.00-24.00 pe bază de abonament cu rezervarea unui anumit loc, prin utilizarea unui sistem tip blocator al locului respectiv de parcare, montat exclusiv de Administrator, pe cheltuiala acestuia;
– 120(una sută douăzeci) lei/lună (TVA inclus), în intervalul orar 00.00-24.00 pe bază de abonament cu rezervarea unui anumit loc, în parcările prevăzute cu barieră.
Tariful abonamentului pentru locurile de parcare publice amenjate pe drumul public este stabilit prin HCL S4 nr. 205 din 20.12.2022 (Art. 37).
Abonamentul lunar este de 60(șaizeci) lei/lună (TVA inclus), nefracționabil și permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervarea sau nominalizarea acestuia. Abonamentul este valabil de luni până duminică în intervalul 8.00 – 18.00, doar în cursul lunii în care a fost achiziționat.
Abonamentul lunar este de 60(șaizeci) lei/lună (TVA inclus), nefracționabil și permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervarea sau nominalizarea acestuia. Abonamentul este valabil de luni până duminică în intervalul 8.00 – 18.00, doar în cursul lunii în care a fost achiziționat.
Autovehiculele electrice și hibrid, precum și cele utilizate de persoanele cu dizabilități, beneficiază de acces gratuit în parcările publice ale Sectorului 4.
Plata taxei se poate face numerar sau cu cardul la stațiile de plată SelfPay, prin aplicația mobilă Primăria Sectorului 4 sau on-line pe https://www.mobilitateurbana4.ro/plati-online/.
În cazul în care pentru solicitările privind atribuirea locurilor de parcare de reședință destinate persoanelor cu dizabilități depuse în baza Metodologiei de atribuire și utilizare a locurilor de parcare de reședință pe raza Sectorului 4 al Municipiului București nu se pot identifica locuri de parcare de reședință disponibile, Direcția Mobilitate Urbană Sector 4 poate proceda la atribuirea unui loc în parcările publice.
În situațiile prevăzute la alin. (1), Direcția Mobilitate Urbană Sector 4 va demara procesul de eliberare a unui loc existent cu contract activ.
PROCEDURA
URBANISM - CERERE de îndreptare erori materiale
Cererea de îndreptare a erorilor materiale este o cerere incidentală, prin care partea interesată poate obţine corectarea erorilor formale strecurate în cuprinsul unei lucrări.
Pentru depunerea unei cereri de îndreptare, solicitantul îți va crea cont pe platforma start.ps4.ro unde va depune online o astfel de cerere la „ADRESE/ALTELE”.
PROCEDURA
URBANISM - CERERE pentru emiterea autorizației de construire/desființare
Executarea lucrărilor de construcții sunt permise numai pe baza unei autorizații de construire, după cum reglementează Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată cu modificările și completările ulterioare.
Autorizația de construire/desființare este actul care conferă cetăţenilor dreptul de a construi, precum şi de a consolida/repara/desființa o construcție deja existentă. Acest act este eliberat de Primăria Sectorului 4 București, prin Direcția Generală de Urbanism și Amenajarea Teritoriului, în baza unui dosar ce cuprinde o serie de avize, acorduri, proiect tehnic, are o valabilitate de cel mult 12 luni de la data emiterii și poate fi prelungit cu încă 24 luni.
Potrivit actului normativ, autorizaţia de construire se emite la solicitarea deţinătorului unui drept real (proprietate, uz, uzufruct, superficie, servitute etc.) asupra unui imobil (teren şi/sau construcţii), cu respectarea prevederilor documentațiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism.
Legea nr. 50/1991 prevede şi o serie de cazuri în care nu este necesară o autorizaţie de construire conform art. 11.
În vederea emiterii autorizației de construire/desființare, solicitantul își va crea cont pe platforma start.ps4.ro unde va depune o cerere pentru emiterea autorizației de construire/desființare.
Valoarea taxei pentru emiterea autorizaţiei de construire/desființare este stabilită de Codul Fiscal, la art. 267 şi prin hotărâre dată Consiliului General al Municipiului Bucureşti (HCGMB) și este calculată astfel:
- Persoane fizice – arie desfășurată (suprafața construită) x coeficient zonă ( A, B, C, D rezultă din CU) x 1,129/m2
- Persoane juridice – se ia în considerare devizul calculat de beneficiar:
· pentru locuințe colective – deviz*0,5%
· pentru alte destinații - deviz*1,0%
Plata taxei se poate face prin OP în contul RO70TREZ70421160203XXXXX TREZORERIA SECTORULUI 4, SECTORUL 4 AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI, CUI 4316422, la aparatele SelfPay sau online la depunerea cererii.
Neînceperea lucrărilor sau nefinalizarea acestora în termenele stabilite, duce la pierderea valabilității autorizației, fiind necesară emiterea unei noi autorizații de construire/desființare. În situația în care caracteristicile nu se schimbă față de autorizația inițială, se va putea emite o nouă autorizație de construire, fără a fi necesar un nou certificat de urbanism.
Informații privind MODIFICAREA DE TEMĂ și DISPOZIȚIE DE ȘANTIER
Prin modificare de temă, potrivit definiției din anexa nr. 2 Legea 50/1991 - orice schimbare iniţiată de către investitor/proprietar care are în vedere funcţiunile şi/sau capacităţile funcţionale caracteristice, indicatorii tehnico-economici aprobaţi, soluţiile spaţiale şi/sau de amplasament şi alte asemenea cerinţe, care au fundamentat elaborarea documentaţiei tehnice - D.T. care a stat la baza emiterii autorizaţiei de construire.
Potrivit prevederilor art.7, alin. 15 din Legea 50/1991, dacă în timpul executării lucrărilor şi numai în perioada de valabilitate a autorizaţiei de construire survin modificări de temă privind lucrările de construcţii autorizate, care conduc la necesitatea modificării acestora, titularul are obligaţia de a solicita o nouă autorizaţie de construire, potrivit prevederilor prezentei legi.
Pentru obţinerea unei noi autorizaţii de construire, potrivit prevederilor, solicitantul va depune o nouă documentaţie tehnică - D.T. elaborată în condiţiile modificărilor de temă survenite, urmând ca autoritatea administraţiei publice locale competente să decidă, după caz:
a) emiterea noii autorizaţii de construire, dacă lucrările corespunzătoare modificărilor de temă se înscriu în limitele actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului, precum şi ale avizelor şi acordurilor obţinute pentru autorizaţia de construire iniţială;
b) reluarea procedurii de autorizare în condiţiile prezentei legi, dacă lucrările corespunzătoare modificărilor de temă depăşesc limitele actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului, precum şi ale avizelor şi acordurilor obţinute pentru autorizaţia de construire iniţială.
Verificarea încadrării lucrărilor corespunzătoare modificărilor de temă în limitele avizelor şi acordurilor obţinute pentru autorizaţia de construire iniţială se realizează de către structurile de specialitate ale autorităţii administraţiei publice competente, precum şi de verificatorii de proiecte atestaţi în condiţiile legii, pentru fiecare cerinţă esenţială de calitate în construcţii, cu participarea reprezentanţilor instituţiilor avizatoare.
Verificarea încadrării lucrărilor corespunzătoare modificărilor de temă în limitele actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului se realizează de către aceasta potrivit prevederilor legislaţiei privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului.
Pentru proiectele de infrastructură de transport de interes naţional, verificarea încadrării lucrărilor corespunzătoare modificărilor de temă de proiectare în limitele avizelor şi acordurilor obţinute pentru autorizaţia de construire iniţială se realizează de Ministerul Transporturilor, precum şi de verificatorii de proiecte atestaţi în condiţiile legii, pentru fiecare cerinţă esenţială de calitate în construcţii, cu participarea reprezentanţilor instituţiilor avizatoare afectate de modificări. Convocarea reprezentanţilor instituţiilor avizatoare se face de către Ministerul Transporturilor. Minuta şedinţei împreună cu toate documentele solicitate de lege stau la baza emiterii autorizaţiei de construire.
Conform normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii din 12.10.2009, în baza de dispoziției de șantier dată de proiectantul lucrărilor şi verificată de către un verificator de proiecte atestat în condiţiile legii, precum şi cu acordul scris al beneficiarului/investitorului/ administratorului/managerului de proiect, după caz, se pot admite modificări locale ale soluţiilor tehnice din documentaţia tehnică - D.T. autorizată fără emiterea unei noi autorizaţii de construire, dacă:
a) nu se modifică funcţiunea consemnată în autorizaţia iniţială;
b) se asigură respectarea prevederilor avizelor/acordurilor/punctului de vedere al autorităţii competente pentru protecţia mediului, precum şi ale actului administrativ al acesteia după caz, anexe la autorizaţia iniţială;
c) se asigură respectarea prevederilor Codului civil;
d) nu se modifică condiţiile de amplasament (regim de înălţime, POT, CUT, aliniament, distanţele minime faţă de limitele proprietăţii, ori aspectul construcţiei);
e) nu sunt periclitate rezistenţa şi stabilitatea clădirilor învecinate;
f) se asigură respectarea prevederilor reglementărilor tehnice în domeniul securităţii la incendiu;
g) se asigură economia de energie.
Se încadrează în prevederile şi lucrările devenite necesare în cazuri speciale determinate de luarea în considerare a unor situaţii imprevizibile la faza de proiectare (ca urmare a unor decopertări, relevee de fundaţii etc.), care se execută la construcţii existente, inclusiv la monumente istorice (cu avizul organismelor abilitate ale Ministerului Culturii şi Cultelor).
În situaţiile prevăzute la mai sus, responsabilitatea privind corectitudinea tehnică a soluţiei modificatoare aparţine proiectantului, în solidar cu verificatorul/verificatorii de proiect, iar titularul autorizaţiei are obligaţia de a depune (în copie) la emitentul autorizaţiei documentaţiile şi/sau documentele specificate, ca martor.
PROCEDURA
URBANISM - Comunicare de începere/încheiere a execuției lucrărilor
Comunicarea de începere/încheiere a execuției lucrărilor se depune la autoritatea administrației publice competente (Primăria Sectorului 4 București) care a emis autorizația de construire/desființare și Inspectoratul de Stat în Constructii (ISC) de pe raza căruia aparține obiectivul.
Comunicarea trebuie depusă cu minim 10 zile înainte de începerea/încheierea lucrărilor și la Primăria Sectorului 4 solicitantul poate depune cererea prin crearea unui cont pe platforma start.ps4.ro.
PROCEDURA
URBANISM - CERERE pentru emitere acord/autorizaţie administrator drum
Acord/autorizație administrator drum se solicitã în cazul în care lucrarea propusă se realizează pe domeniul public (stradă, trotuar, spațiu verde, parc, alee pietonală, spații verzi etc.) și se depune pe platforma start.ps4.ro.
Valoarea taxei pentru emiterea acord/autorizație administrator drum este de 13 ron/racord (branșament) în parte cf. pct. 4.5 din Anexa nr.1 a Hotărârii CGMB nr. 219/28.04.2022 și plata acesteia se poate face prin OP în contul RO70TREZ70421160203XXXXX TREZORERIA SECTORULUI 4, SECTORUL 4 AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI, CUI 4316422 și la aparatele SelfPay.
PROCEDURA
URBANISM - CERERE EMITERE CERTIFICAT DE URBANISM
Procedura pentru obținerea certificatului de urbanism este destinată persoanelor fizice sau juridice interesate să primească de la autoritatea administrației publice competente informații cu privire la un imobil, teren și/sau construcții, în scopurile definite la art. 6 din lege.
În vederea emiterii certificatului de urbanism, solicitantul își va crea cont pe platforma start.ps4.ro unde va depune online cererea pentru emiterea certificatului de urbanism. În cerere se vor scrie datele de identificare a solicitantului, scopul și datele de identificare a imobilului (adresă, număr cadastral, suprafața) pentru care se solicită certificatul de urbanism.
În vederea emiterii certificatului de urbanism, solicitantul își va crea cont pe platforma start.ps4.ro unde va depune online cererea pentru emiterea certificatului de urbanism. În cerere se vor scrie datele de identificare a solicitantului, scopul și datele de identificare a imobilului (adresă, număr cadastral, suprafața) pentru care se solicită certificatul de urbanism.
Taxa pentru emiterea certificatului de urbanism este în funcție de suprafața înscrisă în extrasul de carte funciară:
- până la 150 m2, inclusiv – 7 lei;
- între 151 – 250 m2, inclusiv – 8 lei;
- între 251 – 500 m2, inclusiv – 10 lei;
- între 501 – 750 m2, inclusiv – 14 lei;
- între 751 – 1000 m2, inclusiv – 18 lei;
- peste 1.000 m2 – 21+0,01 lei/m2 pentru fiecare m2 care depășeste 1.000m2.
- între 151 – 250 m2, inclusiv – 8 lei;
- între 251 – 500 m2, inclusiv – 10 lei;
- între 501 – 750 m2, inclusiv – 14 lei;
- între 751 – 1000 m2, inclusiv – 18 lei;
- peste 1.000 m2 – 21+0,01 lei/m2 pentru fiecare m2 care depășeste 1.000m2.
Plata taxei se poate face prin OP în contul RO70TREZ70421160203XXXXX TREZORERIA SECTORULUI 4, SECTORUL 4 AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI, CUI 4316422, la aparatele SelfPay și online la depunerea cererii pe platforma start.ps4.ro.
PROCEDURA
Parcare - Solicitare loc de parcare de reședință
Atribuirea locurilor în parcările de pe raza Sectorului 4 al Municipiului București se va face de către Direcția Mobilitate Urbană Sector 4 în baza solicitărilor transmise exclusiv electronic prin intermediul platformei on-line disponibilă pe website-ul Direcției Mobilitate Urbană Sector 4 (www.mobilitateurbana4.ro, secțiunea „Solicitare loc de parcare”).
Parcajul de reședință servește atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice care au domiciliul/reședința/sediul/punctul de lucru în imobilele aflate pe raza Sectorului 4 a Municipiului București.
Nivelurile taxei locurilor de parcare de reședință sunt stabilite prin H.C.G.M.B. Nr. 108 din 27.04.2023 (Anexa 2, punctul 3.22) și sunt următoarele:
- ZONA A 683 lei/an/vehicul;
- ZONA B 569 lei/an/vehicul;
- ZONA C 455 lei/an/vehicul;
- ZONA D 341 lei/an/vehicul.
Plata taxei se poate face numerar sau cu cardul la stațiile de plată SelfPay, prin Westaco, prin aplicația mobilă Primăria Sectorului 4 sau on-line pe https://www.mobilitateurbana4.ro/plati-online/.
Persoanele cu dizabilități vor avea prioritate la atribuirea unui loc de parcare și sunt scutite de plata taxei.
Assistance services
There are no Assistance services registered by this institution
