Primaria Comunei Salistea
Available procedures
Procedura reglementează modalitatea prin care se înregistrează divorțul pe cale administrativă în cadrul Primăriei comunei Săliștea.
Procedura reglementează modalitatea de eliberare a certificatului care atestă componenţa familială, necesar reîntregirii familiei.
Procedura menționează modalitatea de eliberare a certificatelor de stare civilă.
Procedura menționează modalitatea de asigurare a liberului acces la informaţiile de interes public a cetăţeanului sau a altor părţi interesate (mass-media, O.N.G. etc.) conform prevederilor Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul Primăriei. Prin această procedură se urmăreşte asigurarea unui circuit corect, eficient, operativ şi legal al cererilor de informaţii de interes public.
Procedura operaţională vizează accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public, definite astfel prin lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României. Procedura stabileşte modul în care se asigură comunicarea către autorităţile, instituţiile şi persoanele interesate a actelor emise de director, în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public. Procedura se realizează în special pentru o bună colaborare între cetăţeni şi instituţiile publice, pentru interesele instituției publice, ale cetățeniilor, ale salariațiilor instituției publice.
Procedura menționează modalitatea de închiriere a utilajului buldoexcavator în conformitate cu legislația în domeniu.
Procedura menționează modalitatea de acordare a lemnelor de foc din pădurea comunală.
Întocmirea dosarelor privind ajutorul social are drept scop sprijinul financiar al persoanei singure sau familiei formată din soţ, soție sau soțul, soția și copiii lor necăsătoriți, aflați în întreținerea acestora, care locuiesc și gospodăresc împreună. Se consideră familie și frații fără copii, care gospodăresc împreună și care nu au domiciliu sau reședință.
Ajutorul social se acordă lunar, în completarea veniturilor nete lunare ale familiei sau persoanei singure, pentru asigurarea venitului minim garantat. Plata ajutorului social se asigură de către A.J.P.I.S Alba, din bugetul Ministerului Muncii și Justiției Sociale.
Pentru sumele acordate sub formă de ajutor social, una din persoanele majore apte de muncă din familie trebuie să presteze lunar, acțiuni sau lucrări de interes local, pentru toți membrii familiei, fără a se depăși regimul normal de lucru; neîndeplinirea acestei obligații atrage suspendarea ajutorului social, iar dacă în 3 luni de la suspendare nu se îndeplinește această obligație, plata ajutorului social încetează.
Procedura are ca scop reglementarea acordării unor măsuri de protecție socială a populației reprezentate de ajutoare lunare pentru acoperirea unor părți din cheltuielile aferente încălzirii locuinței în perioada sezonului rece.
Întocmirea dosarelor de indemizație pentru creșterea copilului, stimulent de inserție, indemnizație lunară pentru îngrijirea copilului cu vârstă între 3-7 ani (copil cu dizabilitate), indemnizație lunară pentru program de lucru redus, sprijin lunar pentru îngrijire copil 0-3 ani, sprijin lunar pentru îngrijire copil 3-7 ani, supliment de indemnizația copilului.
Înregistrarea taxei pentru servicii de reclamă și publicitate în evidențele fiscale ale compartimentului ITL
Înregistrarea bunului declarat în evidențele fiscale ale compartimentului ITL
Procedura reglementează modalitatea de înregistrare a nașterii.
Procedura reglementează modalitatea de înregistrare a actelor de stare civilă ale cetăţenilor români încheiate în străinătate.
Procedura reglementează modalitatea de înscriere a menţiunilor privind înregistrarea numelui/prenumelui cu ortografierea limbii materne.
Persoana al cărei nume de familie sau prenume a fost înregistrat în actele de stare civilă tradus în altă limbă decât cea maternă ori cu ortografia altei limbi poate cere înscrierea - prin menţiune pe marginea acestor acte - a numelui de familie ori a prenumelui retradus sau cu ortografia limbii materne atât la rubricile privind titularul, cât şi la cele referitoare la părinţii săi.
Cererea se depune la S.P.C.L.E.P. sau, după caz, la primăria unităţii administrativ-teritoriale de domiciliu ori direct la S.P.C.L.E.P. ori, după caz, la sediul primăriei care are în păstrare actul de stare civilă.
Procedura reglementează modalitatea de reconstituire/întocmire ulterioară a actelor de stare civilă.
Pentru prelungirea valabilității certificatului de urbanism se completează și se depune la emitent o cerere-tip însoțită de certificatul de urbanism emis, în original. Cererea pentru prelungirea valabilității certificatului de urbanism se depune cu 15 zile înaintea expirării datei de valabilitate a acestuia.
Procedura menționează procesul de relaţionare cu publicul, informare. Persoanele interesate transmit în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare cu privire la proiectul de act normativ supus procedurii de transparență decizională, specificând articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului. În acest scop, persoanele interesate pot folosi modelul prevăzut în anexa nr. 6 din H.G. nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică și în prezenta procedură.
Înregistrarea bunului declarat în evidențele fiscale ale compartimentului ITL
Înregistrarea bunului declarat în evidențele fiscale ale compartimentului ITL
Înregistrarea bunului declarat în evidențele fiscale ale compartimentului ITL
Înregistrarea bunului declarat în evidențele fiscale ale compartimentului ITL
Procedura reglementează modalitatea de rectificare a actelor de stare civilă și a mențiunilor.
Procedura reglementează ansamblul operațiunilor ce conduc la emiterea certificatului fiscal pentru persoane fizice.
Procedura reglementează modalitatea de obținere a avizului necesar vânzării terenurilor agricole din extravilan
Avizul necesar înstrăinării terenurilor agricole din extravilan poate fi solicitat de orice persoană care are în proprietate terenuri agricole în extravilan, în vederea vânzării. PF/PJ va depune cererea pentru afișarea ofertei de vânzare a terenului (model ANEXA 1A), în vederea aducerii acesteia la cunoștința preemptorilor, însoțită de oferta de vânzare teren (model ANEXA 1B) și de documentele justificative.
În termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii, se va afișa timp de 45 de zile lucrătoare oferta de vânzare la sediul Primăriei comunei Săliștea și pe pagina de internet a Primăriei.
În termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii de vânzare compartimentul de specialitate din cadrul Primăriei va întocmi lista preemptorilor care va fi afișată la sediul Primăriei și pe pagina de internet.
În perioada de 45 zile lucrătoare de la afișarea ofertei de vânzare, Primăria va înregistra toate comunicările de acceptare a ofertei de vânzare a terenului (model ANEXA 1E) , depuse de oricare dintre preemptori, însoțite de următoarele documente:
- copie CI/BI pentru preemptorul persoană fizică;
- copie certificat constatator de la ORC în cazul preemptorului persoană juridică;
- copii legalizate de pe documentele justificative care atestă calitatea de preemptor (acte de coproprietate, contract de arendă, acte de proprietate ale imobilelor care au hotar comun cu terenul supus vânzării, etc.).
Decizia vânzătorului privind alegerea preemptorului potențial cumpărător va fi înregistrată la Primărie.
În termen de 3 zile lucrătoare de la înregistrarea acesteia, compartimentuld e specialitate va comunica, după caz, M.A.D.R. sau D.A.D.R. AB numele și datele de identificare ale preemptorului ales, potențial cumpărător.
Avizul final necesar încheierii contractului de vânzare în formă autentică de către notarul public se emite, după caz, de către M.A.D.R. sau D.A.D.R. AB.
În cazul în care niciun preemptor nu comunică acceptarea ofertei vânzătorului, iar vânzarea este liberă, compartimentul de specialitate va transmite vânzătorului o adeverință care atestă că s-au parcurs toate etapele procedurale privind exercitarea dreptului de preempțiune și că terenul este liber la vânzare, la prețul prevăzut în oferta de vânzare. Adeverința va fi însoțită de o copie certificată de conformitate cu originalul ofertei de vânzare.
Acte necesare:
- cererea pentru afișarea ofertei de vânzare a terenului (model ANEXA 1A);
- oferta de vânzare teren (model ANEXA 1B);
- o fotocopie a BI/CI al/a vânzătorului persoană fizică sau o copie a paşaportului pentru vânzătorul persoană fizică cu domiciliul în străinătate;
- o fotocopie certificată pentru conformitate de către funcţionarii primăriei a actului de proprietate asupra terenului ce face obiectul ofertei de vânzare (după caz: contract de vânzare- cumpărare, contract de donaţie, sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor, contract de schimb, act de lichidare a patrimoniului sau orice alt document prevăzut de lege care atestă dobândirea dreptului de proprietate);
- extras de carte funciară pentru informare, eliberat cu cel mult 30 de zile înainte de afişarea ofertei, însoţit de extrasul de plan cadastral, în condiţiile în care terenul supus vânzării este înscris în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară;
- o fotocopie a certificatului constatator de la registrul comerţului sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea, în cazul vânzătorului persoană juridică;
- în caz de reprezentare, procura notarială, în fotocopie certificată pentru conformitate de către funcţionarii primăriei, respectiv delegaţia, hotărârea adunării generale a asociaţilor, decizia asociatului unic, decizia reprezentantului formei asociative, după caz, în original, precum şi o fotocopie a BI/CI/paşaportului al/a împuternicitului persoană fizică;
- hotărârea adunării generale a asociaţilor, decizia asociatului unic, decizia reprezentantului formei asociative, după caz, în original, din care să rezulte acordul cu privire la vânzarea bunului aflat în proprietatea societăţii, în cazul vânzătorului persoană juridică;
- certificat de atestare fiscală emis de către primărie;
- alte documente doveditoare, după caz.
Procedura menționează modalitatea de asigurare a liberului acces la informaţiile de interes public a cetăţeanului sau a altor părţi interesate (mass-media, O.N.G. etc.) conform prevederilor Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul Primăriei. Prin această procedură se urmăreşte asigurarea unui circuit corect, eficient, operativ şi legal al cererilor de informaţii de interes public.
Procedura operaţională vizează accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public, definite astfel prin lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României. Procedura stabileşte modul în care se asigură comunicarea către autorităţile, instituţiile şi persoanele interesate a actelor emise, în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
Procedura se realizează în special pentru o bună colaborare între cetăţeni şi instituţiile publice, pentru interesele instituției publice, ale cetățeniilor, ale salariațiilor instituției publice.
Se exceptează de la accesul liber al cetăţenilor, următoarele informaţii:
a) informaţiile din domeniul apărării naţionale, siguranţei şi ordinii publice, dacă fac parte din categoriile informaţiilor clasificate, potrivit legii;
b) informaţiile privind deliberările autorităţilor, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac parte din categoria informaţiilor clasificate, potrivit legii;
c) informaţiile privind activităţile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală ori industrială, precum şi principiului concurenţei loiale, potrivit legii;
d) informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informaţiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare;
f) informaţiile privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părţile implicate în proces;
g) informaţiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecţie a tinerilor.
(1) Pentru emiterea certificatului de urbanism, solicitantul - orice persoană fizică sau juridică interesată - trebuie să depună la emitent o documentaţie cuprinzând:
a) cererea-tip (formularul-model F.1 - cerere pentru emiterea certificatului de urbanism), în conformitate cu precizările privind completarea acesteia, cuprinzând:
1. elementele de identificare a solicitantului;
2. elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, număr cadastral şi număr de carte funciară, în cazul în care legea nu dispune altfel;
3. elementele care definesc scopul solicitării;
b) planuri cadastrale/topografice, cu evidenţierea imobilelor în cauză, astfel:
1. pentru imobilele neînscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: plan de încadrare în zonă, la una din scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberat, la cerere, de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară;
2. pentru imobilele înscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan şi extras de carte funciară pentru informare actualizat la zi, eliberate, la cerere, de către biroul de cadastru şi publicitate imobiliară.
c) documentul de plată a taxei de eliberare a certificatului de urbanism, în copie.
Procedura menționează modalitatea de asigurare a liberului acces la informaţiile de interes public a cetăţeanului sau a altor părţi interesate (mass-media, O.N.G. etc.) conform prevederilor Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul Primăriei. Prin această procedură se urmăreşte asigurarea unui circuit corect, eficient, operativ şi legal al cererilor de informaţii de interes public.
Procedura operaţională vizează accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public, definite astfel prin lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României. Procedura stabileşte modul în care se asigură comunicarea către autorităţile, instituţiile şi persoanele interesate a actelor emise de director, în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public. Procedura se realizează în special pentru o bună colaborare între cetăţeni şi instituţiile publice, pentru interesele instituției publice, ale cetățeniilor, ale salariațiilor instituției publice.
procesul de Procedura menționează modalitatea de întocmire şi eliberare a sesizărilor pentru deschiderea procedurii succesorale.
Procedura menționează modalitatea de eliberare de diverse adeverințe/certificare, urmărindu-se asigurarea unei relaţionări optime cu publicul.
Procedura reglementează ansamblul operațiunilor ce conduc la emiterea certificatului fiscal pentru persoane juridice.
Scoaterea bunului declarat din evidențele fiscale ale compartimentului ITL
Înregistrarea taxei pentru afișaj în scop de reclamă și publicitate în evidențele fiscale ale compartimentului ITL
Înregistrarea impozitului în evidențele fiscale ale compartimentului ITL
Procedura menționează documentele necesare schimbării numelui și/sau prenumelui pe cale administrativă.
Procedura reglementează modalitatea de înregistrare a căsătoriei.
