Primaria Comunei Beresti-Bistrita
Proceduri disponibile
Sesizarea pentru deschiderea procedurii succesorale este documentul administrativ necesar în procedura dezbaterii succesorale care se desfăşoară exclusiv în faţa notarului public competent sau a instanţei judecătoreşti în a cărei rază teritorială a avut ultimul domiciliu defunctul. Anexa 24 nu atestă calitatea de moştenitor şi nici dreptul de proprietate asupra bunurilor mobile sau imobile deţinute de defunct.
Dovada calităţii de moştenitor legal sau testamentar, precum şi dovada dreptului de proprietate al moştenitorilor acceptanţi asupra bunurilor din masa succesorală în cota care se cuvine fiecăruia, se constată prin certificatul de moştenitor eliberat de notarul public, conform art.1132 din Codul civil.
Autorizarea, construcția, înscrierea/înregistrarea, controlul, exploatarea și întreținerea sistemelor individuale adecvate de colectare și epurare a apelor uzate.
Certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidența creanțelor fiscale a organului fiscal central competent și cuprinde obligațiile fiscale restante existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii și nestinse până la data eliberării acestuia, precum și alte creanțe bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal central în vederea recuperării.
În consecință, solicitantul va obține certificat de atestare fiscală numai dacă este la zi cu plata obligațiilor datorate bugetului local.
Radierea din evidentele fiscale a mijlocelor de transport aflate in posesia persoanelor fizice.
Pentru solutionarea cererii privind acordarea alocatiei de sustinere, se va afectua ancheta sociala la domiciliul sau, dupa caz, la resedinta familiei.
Stabilirea dreptului la alocatie si a cuantumului acesteia se face prin dispozitia scrisa a primarului, iar dreptul la alocatie se acorda incepand cu luna urmatoare inregistrarii cererii.
In vederea respectarii conditiilor de acordare a alocatiei se efectueaza anchete sociale la un interval de 12 luni sau ori de cate ori este nevoie.
Prezenta procedură reglementează modul de transmitere a înștiințării privind începerea execuției lucrărilor autorizate.
Prezenta procedură reglementează modalitatea de emitere a procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în cadrul Primăriei Comunei Beresti-Bistrita.
Informatii utile pentru racordarea la reteaua de distributie a energiei electrice ( pasi de urmat) :
-depunerea cererii de racordare si a documentelor de care ai nevoie ( cerere emitere Aviz Tehnic de Racordare-ATR, cerere aviz de amplasament, documentatie in functie de categoria constructiei sau instalatiei)
-stabilirea solutiei de racordare la retea
-emiterea ATR- valabil 12 luni de la data emiterii
-solicitarea contractului de racordare si alegerea operatorului care va proiecta/executa instalatia electrica
-proiectarea si executia lucrarilor de racordare. Demararea lucrarilor de executie se face numai dupa ce:
a) se achita tariful de racordare,
b) se prezinta autorizatia de construire a obiectivului,
c) se obtine autorizatia de construire a lucrarilor de racordare,
d) se incheie contractul de superficie/uz/servitute dupa caz
-punerea in functiune
-depunerea dosarului instalatiei de utilizare
-emiterea certificatului de racordare
-punerea sub tensiune finala si racordarea
Vanzarea terenurilor de catre persoanele fizice/juridice se poate face cu respectarea dreptului de preemptiune, in ordinea rangului preemptorilor.
Autorizatia de constructie - AC - reprezinta actul eliberat de autoritatea publica locala, in baza caruia solicitantul poate efectua lucrari de constructie. Autorizatia de constructie este eliberata de Serviciul de Urbanism din cadrul Primariei / sectorului in care se afla terenul.
Autoritatea emitenta a autorizatiei de construire va stabili o perioada de valabilitate de cel mult 12 luni de la data emiterii si se poate prelungi cu inca 12 luni., interval in care solicitantul este obligat sa inceapa lucrarile. In aceasta situatie, valabilitatea autorizatiei se extinde pe toata durata de executie a lucrarilor prevazute prin autorizatie, in conformitate cu proiectul tehnic.
Neinceperea lucrarilor ori nefinalizarea acestora in termenele stabilite conduce la pierderea valabilitatii autorizatiei, fiind necesara emiterea unei noi autorizatii de construire. In situatia in care caracteristicile nu se schimba fata de autorizatia initiala, se va putea emite o noua autorizatie de construire, fara a fi necesar un nou certificat de urbanism.
Alocația de stat pentru copii se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, fără discriminare. Alocația de stat pentru copii se acordă și tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora, mai puțin celor care repetă anul școlar, cu excepția celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.
Beneficiază de alocație de stat pentru copii și copiii cetățenilor străini și ai persoanelor fără cetățenie rezidenți, în condițiile legii, în România, dacă locuiesc împreună cu părinții.
Acest drept poate fii solicitat de oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.
Calculul taxei de salubritate pentru persoane fizice se face pe baza declarației privind stabilirea taxei de salubrizare pentru persoane fizice, al cărui termen de depunere este 30 de zile de la data dobândirii proprietății sau de la apariția oricăror modificări in ceea ce privește numărul de persoane care locuiesc in imobil.
Plata taxei de salubrizare se face in doua rate egale:
-pana la 31 martie
-pana la 30 septembrie
Persoanele fizice sau juridice care platesc taxa de salubritate cu anticipatie pana la 31 martie, pentru tot anul in curs, vor beneficia de o bonificatie de 10%.
Pentru neplata taxei la termenele anuntate, contribuabilii datoreaza majorari de intarziere de 1%, pentru fiecare luna sau fractiune de luna, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv.
! Pentru persoanele fizice, se va recalcula taxa datorata in situatiile in care vor aduce documente justificative (dovada ca nu mai locuiesc pe raza comunei, dovada ca locuiesc in caminul liceului/universitatii, dovada ca au fost plecati din localitate, printr-un contract de munca minim 6 luni).
Procedura de declarare a mijloacelor de transport persoane fizice/persoane juridice
Restituirea sumelor achitate în plus prin poprire, amenzile achitate și apoi câștigate în instanță etc.
Avizul necesar înstrăinării terenurilor agricole din extravilan poate fi solicitat de orice persoană care are în proprietate terenuri agricole în extravilan, în vederea vânzării.
Pentru aplicarea prevederilor prezentei proceduri, primăriile au următoarele atribuţii (conform Ordinul Nr. 719/740/M.57/2333 din 12 mai 2014 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea titlului I din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului):
a) înregistrează cererea vânzătorului, însoţită de oferta de vânzare a terenului agricol şi de documentele justificative prevăzute la art. 5 alin. (1) din prezenta anexă;
b) înfiinţează, organizează şi gestionează Registrul de evidenţă a ofertelor de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan, pe suport hârtie şi în format electronic, care să cuprindă cel puţin informaţii privind datele de identificare ale vânzătorului, suprafaţa de teren agricol situată în extravilan oferită spre vânzare, categoria de folosinţă a acestora, preţul de vânzare, amplasamentul identificat prin tarla şi parcelă sau, după caz, amplasamentul terenurilor stabilit prin planul de amplasament şi delimitare a imobilului întocmit în sistemul naţional de proiecţie Stereografic 1970, eliberat de oficiul teritorial ca urmare a recepţiei documentaţiei cadastrale pentru imobilul în privinţa căruia s-a solicitat avizul, procesele-verbale încheiate pentru fiecare etapă a procedurii, adeverinţele eliberate în vederea vânzării libere a terenurilor, precum şi orice corespondenţă referitoare la realizarea procedurii;
c) afişează oferta de vânzare la sediul primăriei şi pe site-ul propriu, după caz, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (2) din lege;
d) pe baza informaţiilor cuprinse în oferta de vânzare, transmit lista preemptorilor la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz. Lista preemptorilor se afişează la sediul primăriei, după caz, şi pe site-ul propriu;
e) transmit la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz, dosarul tuturor actelor prevăzute la lit. a);
f) în perioada prevăzută la art. 6 alin. (2) din lege, înregistrează şi afişează la sediul primăriei şi pe site-ul propriu, după caz, toate comunicările de acceptare a ofertei de vânzare a terenului, depuse de oricare dintre preemptorii cuprinşi în lista preemptorilor sau de oricare alţi preemptori necuprinşi în listă şi care dovedesc ulterior întocmirii listei această calitate prin acte justificative, în vederea exercitării dreptului de preempţiune pentru oferte de vânzare în cauză;
g) transmit la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz, în copie, toate comunicările de acceptare a ofertei de vânzare a terenului, depuse de oricare dintre preemptori în perioada prevăzută la art. 6 alin. (2) din lege, însoţite de documentele prevăzute la art. 6 alin. (2) din prezenta anexă;
h) adoptă măsurile organizatorice necesare pentru desfăşurarea la sediul primăriei a procedurilor referitoare la exercitarea dreptului de preempţiune şi de alegere a potenţialului cumpărător, cu respectarea strictă a dispoziţiilor art. 7 din lege;
i) încheie procesul-verbal de constatare a derulării fiecărei etape procedurale prevăzute la art. 7 din lege, prin care se consemnează în detaliu activităţile şi acţiunile desfăşurate;
j) după comunicarea şi înregistrarea deciziei privind alegerea de către vânzător a preemptorului potenţial cumpărător, transmit la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz, numele şi datele de identificare ale acestuia, precum şi copiile tuturor proceselor-verbale prevăzute la lit. i);
k) în cazul în care niciun preemptor nu comunică acceptarea ofertei vânzătorului, iar vânzarea terenului este liberă în condiţiile legii, eliberează vânzătorului o adeverinţă care atestă că s-au parcurs toate etapele procedurale privind exercitarea dreptului de preempţiune şi că terenul este liber la vânzare, la preţul prevăzut în oferta de vânzare şi pentru suprafaţa menţionată în actele de proprietate sau suprafaţa rezultată din măsurătorile cadastrale, înscrisă în cartea funciară conform Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. O copie a acesteia, însoţită de copiile tuturor proceselor-verbale prevăzute la lit. i), este transmisă structurii centrale, respectiv structurilor teritoriale, după caz;
l) transmite vânzătorului adeverinţa însoţită de o copie certificată de conformitate cu originalul a ofertei de vânzare. O copie a adeverinţei se transmite structurii centrale sau structurii teritoriale, după caz.
Plata taxei de salubrizare se face in doua rate egale:
-pana la 31 martie
-pana la 30 septembrie
Persoanele fizice sau juridice care platesc taxa de salubritate cu anticipatie pana la 31 martie, pentru tot anul in curs, vor beneficia de o bonificatie de 10%.
Pentru neplata taxei la termenele anuntate, contribuabilii datoreaza majorari de intarziere de 1%, pentru fiecare luna sau fractiune de luna, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv.
Persoanele juridice care au sediul social pe raza comunei Beresti-Bistrita, dar nu efectueaza pe raza comunei nicio activitate, platesc doar o persoana la gunoi- administratorul societatii.
In cazul persoanelor juridice, calculul taxei de salubritate se face pentru persoanele angajate care desfasoara activitate minim 10 zile/luna, indiferent de numarul de ore lucrate. La declaratiile de impunere, se vor face modificari in timpul anului, prin declaratii rectificative. Termenul de depunere a declaratiei rectificative este de 30 zile de la data modificarii aparute.
Pentru persoanele juridice se va recalcula taxa datorata, in situatiile in care vor proba cu documente justificative (concedii de orice tip, ordine de deplasare, state de plata distincte pentru punctele de lucru) ca au angajati care nu desfasoara activitati pe raza comunei Beresti-Bistrita.
Ajutorul social se acorda familiilor si persoanelor singure, cetateni romani sau straini, precum si persoanelor fara locuinta aflate in situatie de nevoie, care traiesc în adaposturi improvizate.
Familiile si persoanele singure ale caror venituri se situeaza sub nivelul lunar al venitului minim garantat stabilit prin ordonanta de urgenta. Cuantumul lunar al Venitului Minim Garantat (VMG) este stabilit prin raportare la indicatorul social de referinta ISR a carui valoare este stabilita prin lege.
Conditii de acordare
Cererea si declaratia pe propria raspundere, precum si celelalte acte doveditoare privind componenta familiei si veniturile realizate, se inregistreaza la primaria localitatii in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta titularul
Pentru solutionarea cererii privind acordarea ajutorului social, se va afectua ancheta sociala la domiciliul sau, dupa caz la resedinta solicitantului, ori la locul desemnat de solicitant in cazul celor fara locuinta.
Acordarea sau, dupa caz, neacordarea dreptului la ajutor social se face prin dispozitia scrisa a primarului, iar dreptul la ajutorul social se acorda incepand cu luna urmatoare inregistrarii cererii. In vederea urmaririi respectarii conditiilor de acordare a dreptului la ajutorul social, se efectueaza anchete sociale la un interval de 3 luni sau ori de cate ori este nevoie.
Ajutoarele pentru încălzirea locuinţei și suplimentele pentru energie se acordă pe bază de cerere însoţită de actele doveditoare privind componenţa familiei, veniturile acesteia și sistemul de încălzire utilizat. La completarea cererii, titularul are obligaţia de a menţiona corect componenţa familiei, veniturile membrilor acesteia, precum şi bunurile mobile şi imobile deţinute.
Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinţei și/sau a suplimentului pentru energie este reprezentantul familiei sau, după caz, persoana singură care îndeplineşte condiţiile legale de acordare a ajutorului, care solicită acordarea acestuia şi care poate fi după caz; proprietarul locuinţei, succesorul de drept al acestuia, persoana care a înstrăinat locuința în baza unui contract de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu drept de habitație, titularul contractului de închiriere, comodat, concesiune al acestuia ori alt membru de familie major şi împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere ori, după caz, reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 16 ani.
Procedura se adreseaza persoanelor juridice.
Procedura pentru autorizarea punctelor de lucru ale unei societati de tipul: SRL (Socieatate cu Raspundere Limitata), PFA (Persoana Fizica Autorizata), ÎI (Întreprindere Individuala).
Documentele de intrare vor fi pregatite (în copie scanata) si trimise prin intermediul procedurii, dupa care se va face prezentarea personala la sediul primariei, unde se va achita taxa de autorizare ( dupa caz) si apoi se va ridica autorizatia de functionare.
Rolul unui Certificat de Urbanism: informează cu privire la principalele caracteristici ale construcțiilor care se pot executa pe un teren și specifică tipul de documentații care sunt necesare pentru obținerea autorizației de construire, inclusiv avizele și acordurile necesare.
