Autoritatea pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar (ASPAAS)
Proceduri disponibile
Procedura stabileste conditiile si etapele autorizarii persoanelor juridice ca firme de audit, la solicitarea scrisa a reprezentantului legal al persoanei juridice, potrivit Ordinului presedintelui ASPAAS Nr. 87/2018 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea auditorilor financiari şi a firmelor de audit în România, recunoaşterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea şi redobândirea autorizării.
Condiţii:
1. a) persoanele fizice care efectuează auditul statutar în numele firmei de audit trebuie să fie autorizate ca auditori financiari în România, potrivit prezentei legi;
b) majoritatea drepturilor de vot în firma de audit trebuie să fie deţinută de firme de audit care sunt autorizate în orice stat membru sau de auditori financiari autorizaţi în România;
c) majoritatea membrilor organului administrativ sau de conducere a firmei de audit, dar nu mai mult de 75%, trebuie să fie reprezentată de firme de audit autorizate în România sau în oricare dintre statele membre sau de auditori financiari autorizaţi în România;
d) în cazul în care un astfel de organ administrativ sau de conducere nu are mai mult de 2 membri, unul dintre aceştia trebuie să fie firmă de audit autorizată în oricare dintre statele membre sau auditor financiar autorizat în România; ;
2. condiţia de bună reputaţie aşa cum sunt stabilite de către ASPAAS în baza prevederilor art. 5 din Legea nr. 162/2017, care se analizează prin raportare la îndeplinirea criteriilor de bună reputaţie, potrivit Ordinului Nr. 89/2018 pentru aprobarea Normelor privind buna reputaţie a stagiarilor în activitatea de audit financiar, a auditorilor financiari şi a firmelor de audit;
3. au ca obiect principal de activitate exercitarea activităţii de audit financiar.
Cerere de autorizare semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice se depune la autoritatea competenta ASPAAS impreuna cu dosarul de autorizare a persoanele juridice care contine următoarele documente:
a) actul constitutiv al societăţii, la zi, înregistrat la oficiul registrului comerţului, care atestă structura organului administrativ sau de conducere al firmei de audit, precum şi repartizarea drepturilor de vot în cadrul acesteia;
b) un certificat constatator, la zi, eliberat de registrul comerţului, în original;
c) certificatul de înregistrare de la registrul comerţului;
d) lista persoanelor fizice care efectuează auditul statutar în numele firmei de audit autorizate ca auditori financiari în România, semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice;
e) lista firmelor de audit care sunt autorizate în orice stat membru sau de auditori financiari autorizaţi în România asociaţi/acţionari în firma de audit, semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice;
f) lista firmelor de audit autorizate în România sau în oricare dintre statele membre sau de auditori financiari autorizaţi în România membri ai organului administrativ sau de conducere al firmei de audit, semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice;
g) declaraţia pe propria răspundere semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice privind respectarea de către aceasta a criteriilor de bună reputaţie
h) orice alt document solicitat de ASPAAS în procesul de analiză.https://www.aspaas.gov.ro/autorizare-retragerea-autorizarii/formulare-utile/
Documentul final: Ordinul preşedintelui ASPAAS de autorizare ca firmă de audit emis, de regulă, în termen de 45 de zile de la data depunerii dosarului de autorizare complet.
Cererea de autorizarea a firme de audit în România se respinge în următoarele situaţii:
a) dosarul de autorizare este incomplet sau documentele depuse sunt neconforme, în cazul în care completarea sau rectificarea documentelor nu s-a realizat într-un termen de 10 zile de la solicitarea transmisă de ASPAAS;
b) pentru neîndeplinirea condiţiilor de autorizare a firmelor de audit prevăzute de dispoziţii legale aplicabile şi de Normele privind autorizarea auditorilor financiari şi a firmelor de audit în România, recunoaşterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea şi redobândirea autorizării
In derularea procedurii poate rezulta necesitatea notificarii petentului cu privire la comunicarea unor inscrisuri valabile sau la conditii a caror respectare/indeplinire nu este confirmata prin inscrisurile depuse.
Procedura stabileste demersul si condiţiile in care Autoritatea de Supraveghere a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS), in calitate de autoritate competenta, retrage autorizarea auditorilor financiari autorizati si inregistrati in Registrul Public Electronic al auditorilor financiari si firmelor de audit în conformitate cu prevederile Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative şi ale Ordinului preşedintelui ASPAAS nr. 87/2018 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea auditorilor financiari şi a firmelor de audit în România, recunoaşterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea şi redobândirea autorizării.
ASPAAS retrage autorizarea unui auditor financiar prin ordin al preşedintelui ASPAAS:
I. In cazul în care buna reputaţie a auditorului financiar a fost serios compromisă, astfel:
a) auditorul financiar este condamnat printr-o hotărâre definitivă pentru fapte penale legate de exercitarea activităţii de audit financiar sau acestuia i se aplică pedeapsa complementară a interzicerii dreptului de a desfăşura o asemenea activitate ori se ia măsura de siguranţă a exercitării acestei activităţi;
b) a săvârşit abateri administrative şi i-au fost aplicate sancţiunea administrativa prevăzute la art. 40 alin. (4) lit. e) din Legea nr. 162/2017;
c) în cazul în care unul dintre criteriile privind buna reputaţie nu mai este îndeplinit şi, astfel, buna reputaţie este serios compromisă, conform dispoziţiilor art. 6 alin. (3) din Legea nr. 162/2017 şi reglementărilor ASPAAS privind buna reputaţie.
Obligatiile auditorului financiar aflat in una din situatiile anterior prezentate pot fi analizate accesand link-urile:
https://www.aspaas.gov.ro/wp-content/uploads/2018/08/Ordin-nr.87-din-10.08.2018.pdf
https://www.aspaas.gov.ro/wp-content/uploads/2018/03/LEGE-Nr-162-din-2017-2.pdf
II. La cererea scrisa a auditorului financiar, adresata ASPAAS, semnată, datată, însoţită de ordinul emis de preşedintele ASPAAS de autorizare, în original, care se vor adăuga la dosarul de autorizare existent la nivelul ASPAAS, împreună cu documentele justificative.
Cererea de retragere a autorizarii este însoţită de o declaraţie pe propria răspundere a auditorului financiar din care să reiasă că acesta nu se află în vreuna dintre urmatoarele situaţiile:
a) auditorul financiar este supus unei proceduri disciplinare/administrative, conform legii, aflată în curs de soluţionare;
b) existenţa unei situaţii privind compromiterea serioasă a bunei reputaţii, conform reglementărilor ASPAAS privind buna reputaţie;
c) existenţa uneia dintre situaţiile prevăzute la art. 11 alin. (2) lit. a).
Soluţionarea cererii de retragere a autorizării se prorogă până la soluţionarea definitivă a situaţiilor/cauzelor disciplinare/administrative.
Dacă soluţia este aceea de retragere a autorizării, aceasta se aplică cu prioritate în cazul concurenţei cu situaţia de retragere a autorizării, la cererea auditorului financiar.
In derularea procedurii poate rezulta necesitatea notificarii petentului cu privire la comunicarea unor inscrisuri valabile sau la conditii a caror respectare/indeplinire nu este confirmata prin inscrisurile depuse.
Procedura stabileste demersul si condiţiile in care Autoritatea de Supraveghere a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS), in calitate de autoritate competenta, retrage autorizarea firmelor de audit autorizate si inregistrate in Registrul Public Electronic al auditorilor financiari si firmelor de audit, în conformitate cu prevederile Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative şi ale Ordinului preşedintelui ASPAAS nr. 87/2018 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea auditorilor financiari şi a firmelor de audit în România, recunoaşterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea şi redobândirea autorizării:
ASPAAS retrage autorizarea unei firme de audit prin ordin al Preşedintelui ASPAAS:
I. în cazul în care buna reputaţie a acesteia a fost serios compromisă.
II. în oricare dintre următoarele situaţii:
1. în cazul în care oricare dintre condiţiile impuse la art. 3 alin. (5) lit. b) şi c) din Legea nr. 162/2017 nu mai este îndeplinită şi trece un termen mai mare de 3 luni de la momentul în care oricare dintre condiţiile respective a încetat să mai fie îndeplinită;
2. în cazul săvârşirii unor abateri administrative şi aplicării sancţiunii administrative prevăzute la art. 40 alin. (4) lit. e) din Legea nr.162/ 2017;
3. în cazul în care unul dintre criteriile privind buna reputaţie nu mai este îndeplinit şi, astfel, buna reputaţie este serios compromisă, in conformitate cu Ordinul Presedintelui ASPAAS Nr. 89/2018 din 14 august 2018 pentru aprobarea Normelor privind buna reputaţie a stagiarilor în activitatea de audit financiar, a auditorilor financiari şi a firmelor de audit.
Documentul final: Ordinul preşedintelui ASPAAS de retragere a autorizarii firmei de audit se emite în termen de 30 de zile de la data comunicării către ASPAAS a cererii firmei de audit insotita de actele doveditoare sau de la data luării la cunoştinţă de către ASPAAS a uneia dintre situaţiile prevăzute la pct.1-pct.3.
In derularea procedurii poate rezulta necesitatea notificarii petentului cu privire la comunicarea unor inscrisuri valabile sau la conditii a caror respectare/indeplinire nu este confirmata prin inscrisurile depuse.
Procedura identifică etapele şi condiţiile de autorizare a persoanele fizice care au fost admise la examenul de competenţă profesională organizat de Autoritatea de Supraveghere a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS), în conformitate cu prevederile Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative şi ale Ordinului preşedintelui ASPAAS nr. 87/2018 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea auditorilor financiari şi a firmelor de audit în România, recunoaşterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea şi redobândirea autorizării https://www.aspaas.gov.ro/wp-content/uploads/2018/08/Ordin-nr.87-din-10.08.2018.pdf.
În vederea autorizării în România ca auditori financiari persoanele fizice trebuie să îndeplinească cumulativ:
a) condiţia de bună reputaţie prevăzută la art. 5 din Legea nr. 162/2017;
b) cerinţele educaţionale prevăzute la art. 7 - 11 din Legea nr. 162/2017.
Dosarul pentru autorizarea persoanei fizice este constituit pe baza dosarului întocmit pentru examenul de competenţă profesională potrivit normelor ASPAAS pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de competenţă profesională, completat cu documentele prevăzute de Ordinul nr. 87/2018.
În vederea autorizării, persoanele interesate trebuie să depună în termen de maximum 30 de luni de la data afişării rezultatelor finale ale examenului de competenţă profesională documentele care se regasesc in urmatorul link: https://www.aspaas.gov.ro/wp-content/uploads/2018/08/Ordin-nr.87-din-10.08.2018.pdf
Ordinul preşedintelui ASPAAS de autorizare ca auditor financiar se emite în termen de 45 de zile de la data completării dosarului de autorizare.
Termenul rezervat analizei dosarului de autorizare, emiterii ordinului de autorizare şi comunicării acestuia către Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), analiza şi emiterea hotărârii Consiliului CAFR de înscriere ca membru, comunicarea către ASPAAS şi înregistrarea de către autoritatea competentă ASPAAS în Registrul public electronic al auditorilor financiari şi firmelor de audit, este de 6 luni de la depunerea dosarului de autorizare.
În cazul în care cererea de autorizare şi declaraţia pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condiţiei de bună reputaţie nu sunt depuse în termenul 30 de luni de la data afişării rezultatelor finale ale examenului de competenţă profesională şi se depăşeşte termenul de 6 luni stabilit pentru analiza dosarului de autorizare şi emiterea actului de autorizare, emiterea hotărârii de înscriere ca membru la organismul profesional şi a ordinului de înregistrare în Registrul public electronic, autorizarea se va putea acorda doar în baza promovării unui interviu.
După finalizarea procedurii de autorizare si înscrierea ca membru al profesiei, auditorul financiar autorizat va fi înregistrat în Registrul public electronic al auditorilor financiari şi firmelor de audit.
In derularea procedurii poate rezulta necesitatea notificarii petentului cu privire la comunicarea unor inscrisuri valabile sau la conditii a caror respectare/indeplinire nu este confirmata prin inscrisurile depuse.
Procedura stabileste condiţiile in care Autoritatea de Supraveghere a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS), in calitate de autoritate competenta, recunoaste firmele de audit autorizate in alte state membre, în conformitate cu prevederile Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative şi ale Ordinului preşedintelui ASPAAS nr. 87/2018 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea auditorilor financiari şi a firmelor de audit în România, recunoaşterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea şi redobândirea autorizării, cu modificările și completările ulterioare.
Condiţiile de recunoaştere În vederea recunoașterii unei firme de audit autorizată în alt stat membru, aceasta trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) să fie înregistrată în statul membru de origine;
b) să aibă bună reputație;
c) partenerul-cheie de audit care efectuează auditul financiar în numele firmei de audit să fie autorizat ca auditor financiar în România, potrivit prezentelor norme.
Buna reputaţie se analizează prin raportare la îndeplinirea criteriilor stabilite prin reglementările ASPAAS privind buna reputaţie, cu respectarea cerinţelor Codului etic emis de IFAC şi adoptat de ASPAAS.
Documente necesare Firmele de audit autorizate în alt stat membru depun la ASPAAS, personal/prin delegat/prin poștă/curier sau transmit prin mijloace electronice cu semnătură electronică certificată, o cerere semnată de reprezentantul legal, formular tipizat, însoțită de următoarele documente:
a) documentul care atestă înregistrarea firmei de audit în statul membru de origine, emis de autoritatea competentă din statul respectiv, în traducere legalizată, care să nu fie mai vechi de 3 luni;
b) dovada autorizării, cu viză valabilă, ca auditor financiar în România a partenerului-cheie de audit care efectuează auditul financiar în numele firmei de audit;
c) declarația pe propria răspundere semnată de toți membrii organului administrativ sau de conducere a firmei de audit privind respectarea criteriilor de bună reputație, conform reglementărilor ASPAAS privind buna reputație;
d) orice alt document solicitat de ASPAAS în procesul de analiză, după caz.
Documentul final - Ordinul preşedintelui ASPAAS de autorizare in Romania a firmei de audit autorizată într-un alt stat membru se emite în termen de 45 de zile de la data depunerii dosarului complet.
In derularea procedurii poate rezulta necesitatea notificarii petentului cu privire la comunicarea unor inscrisuri valabile sau la conditii a caror respectare/indeplinire nu este confirmata prin inscrisurile depuse.
Redobândirea autorizării la cererea persoanelor fizice
Auditorii financiari cărora le-a fost aprobată cererea de retragere a autorizării o pot redobândi o singură dată, fără susţinerea examenului de competenţă profesională, pe baza unui interviu, dar nu mai târziu de 5 ani de la aprobarea cererii de retragere.
Conditiile cumulative pentru înscrierea la interviul pentru redobandirea autorizarii se regasesc pe pagina de internet a institutiei, accesand link-ul https://www.aspaas.gov.ro/wp-content/uploads/2018/03/LEGE-Nr-162-din-2017-2.pdf;
Documentele necesare susţinerii interviului ce se depun la ASPAAS:
a) cerere de înscriere la interviu;
b) cazierul judiciar, aflat în termenul legal de valabilitate;
c) declaraţia pe propria răspundere privind respectarea condiţiei de bună reputaţie, conform reglementărilor ASPAAS privind buna reputaţie;
d) copia actului de identitate;
e) 4 fotografii (tip 2/3).
Interviul constă în verificarea deţinerii unui nivel corespunzător de cunoştinţe tehnice din domeniul contabilităţii şi auditului, inclusiv ISA şi ISQC, precum şi cunoştinţe din legislaţia românească relevante pentru auditul statutar.
Persoanele fizice care îndeplinesc condiţiile si care au promovat interviul redobândesc autorizarea ca auditori financiari în România.
În urma promovării interviului, în termen de 45 de zile de la data promovării interviului se emite un ordin al preşedintelui ASPAAS de autorizare ca auditor financiar.
In derularea procedurii poate rezulta necesitatea notificarii petentului cu privire la comunicarea unor inscrisuri valabile sau la conditii a caror respectare/indeplinire nu este confirmata prin inscrisurile depuse.
Documentul final: Ordinul presedintelui ASPAAS de autorizare a auditorului financiar.
Pentru participarea la interviul pentru redobandirea autorizarii si pentru a intra in posesia documentului de autorizare este obligatorie prezenta la ora, data si locul stabilit si comunicat de ASPAAS solicitantului, documentele necesare inscrierii putand fi descarcate si depuse la ASPAAS on line / personal / prin reprezentant imputernicit.
Procedura identifică demersurile şi condiţiile pentru accesul la stagiu in activitatea de audit financiar pentru persoanele fizice, in conformitate cu prevederile Legii nr. 162/2017privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative si ale Ordinului Nr. 201/2019 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi desfăşurarea testului de verificare a cunoştinţelor pentru accesul la stagiu.
Organizarea testului de acces
Perioada de desfăşurare a testului de acces, calendarul desfăşurării activităţilor aferente, locaţia, tematica şi bibliografia de examen se publică pe site-ul propriu tematica şi bibliografia si orice alte informaţii referitoare la organizarea testului de acces, cu cel puţin 45 de zile înainte de data stabilită pentru susţinerea acestuia.
Cerinţele educaţionale pe care trebuie să le îndeplinească persoanele fizice pentru înscrierea la testul de acces la stagiu sunt cele stabilite prin Ordinul presedintelui ASPAAS nr. 89/2018
Conditiile si dosarul de înscriere la testul de acces la stagiu. Rezultatele testului de acces si rezultatele solutionarii contestatiilor sunt publicate pe site-ul ASPAAS.
In derularea procedurii poate rezulta necesitatea notificarii petentului cu privire la comunicarea unor inscrisuri valabile sau la conditii a caror respectare/indeplinire nu este confirmata prin inscrisurile depuse.
Procedura descrie etapele ce trebuie parcurse si conditiile ce trebuie indeplinite pentru participarea persoanelor fizice care au efectuat stagiu in audit financiar la examenul de competenta profesionala, in conformitate cu prevederile Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative si cu Ordinul presedintelui ASPAAS Nr. 135/2018 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi desfăşurarea examenului de competenţă profesională.
Examenul de competenţă constă în susţinerea, în scris, a două probe, astfel:
1. prima probă - testul privind cunoştinţele teoretice;
2. a doua probă - testul de aplicare în practică a cunoştinţelor teoretice.
Condiţii pentru înscrierea la examenul de competenţă
În vederea înscrierii şi susţinerii examenului de competenţă, persoanele fizice trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe educaţionale:
a) sunt licenţiate ale unei instituţii de învăţământ superior sau au un nivel echivalent;
b) au urmat un curs de instruire teoretică organizat sau recunoscut de ASPAAS;
c) au efectuat un stagiu de pregătire practică, în conformitate cu prevederile art. 11 din Legea nr. 162/2017 şi ale normelor ASPAAS emise în aplicarea acesteia.
Pe lângă aceste cerinţe educaţionale persoanele fizice trebuie să îndeplinească şi condiţia de bună reputaţie prevăzută de Legea nr. 162/2017 şi de Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 89/2018 de aprobare a Normelor privind buna reputaţie a stagiarilor în activitatea de audit financiar, a auditorilor financiari şi a firmelor de audit.
Înscrierea la examenul de competenţă https://www.aspaas.gov.ro/examen-de-competenta-profesionala/
ASPAAS publică pe site-ul propriu tematica şi bibliografia examenului de competenta profesionala şi orice alte informaţii referitoare la organizarea si desfasurarea examenului (termen de depunere a dosarelor, data desfasurarii examenului, termen de formulare contestatii, etc), cu cel puţin 45 de zile înainte de data stabilită pentru susţinerea primei probe de examen.
Listele candidaţilor se afişează atât pe pagina de internet a ASPAAS, cât şi la locul de desfăşurare a examenului.
Exceptări privind testul de cunoştinţe teoretice inclus în examenul de competenţă:
Conform prevederilor art. 10 din Legea nr. 162/2017, titularului unei diplome de licenţă al unei diplome universitare la nivel de master sau al unei calificări profesionale în unul ori mai multe dintre domeniile stabilite pentru sustinerea examenului i se pot acorda exceptări de la testul privind cunoştinţele teoretice inclus în examenul de competenţă, pentru domeniile respective, în situaţia în care curricula universitară urmată de titular acoperă una sau mai multe dintre aceste discipline. Exceptarea se acordă pe baza unor protocoale sau acorduri încheiate de ASPAAS cu instituţii de învăţământ superior naţionale sau internaţionale ori cu organisme profesionale naţionale sau internaţionale.
Nu se acordă exceptări de la testul de aplicare în practică a cunoştinţelor teoretice, inclus în examenul de competenţă.
In derularea procedurii poate rezulta necesitatea notificarii petentului cu privire la comunicarea unor inscrisuri valabile sau la conditii a caror respectare/indeplinire nu este confirmata prin inscrisurile depuse.
Procedura stabileste demersurile şi conditiile în care auditorii financiari care nu sunt înregistrati ca auditori financiari în România sau în alt stat membru al Uniunii Europene/Spaţiului Economic European sunt autorizati în Romania pentru exercitarea activitatii de audit financiar, în conformitate cu prevederile Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative şi ale Ordinului Presedintelui ASPAAS nr. 76/2024 de modificare a Ordinului preşedintelui ASPAAS nr. 87/2018 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea auditorilor financiari și a firmelor de audit în România, recunoașterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea și redobândirea autorizării.
Testul de aptitudini: Informatii actualizate privind tematica, bibliografia, data, locul şi ora desfasurarii pot fi obtinute accesand link-ul: https://www.aspaas.gov.ro/anunturi-stiri-si-evenimente/
Conditii cumulative ce trebuie indeplinite de auditorii financiari pentru autorizarea in Romania:
a) sa fie autorizaţi şi sa fi obţinut dreptul de practică a profesiei de auditor financiar în statul de origine;
b) sa îndeplineasca condiţiile de bună reputaţie prevăzute de Legea nr. 162/2017;
c) sa fi promovat testul de aptitudini organizat de ASPAAS in conformitate cu Legea nr. 162/2017.
Documente necesare pentru înscrierea la testul de aptitudini:
a) copia actului de identitate sau a pașaportului, în termen de valabilitate;
b) documentul de autorizare, în traducere legalizată, eliberat de autoritatea competentă din alt stat membru, sau orice alt document din care reiese dreptul de practică în domeniul auditului în statul respectiv, valabil la data înscrierii;
c) cazier judiciar în termenul legal de valabilitate, în traducere legalizată;
d) declarație pe proprie răspundere privind respectarea condiției de bună reputație, conform reglementărilor ASPAAS;
e) alte documente solicitate de ASPAAS, după caz.
In derularea procedurii poate rezulta necesitatea notificarii petentului cu privire la comunicarea unor înscrisuri valabile, sau la conditii a caror respectare/îndeplinire nu este confirmata prin înscrisurile depuse.
Pentru desfăsurarea testului de aptitudini în scopul autorizării în Romania a auditorilor financiari este necesară prezenta personală la ora, data şi locul stabilite si făcute publice de ASPAAS.
Candidaților nu le este permis să fie însoțiți de traducători în timpul testului.
Documentele originale vor fi depuse şi/sau prezentate reprezentantilor ASPAAS cel mai tarziu la data anterioară celei în care se desfasoarăa testul de aptitudini.
