Online
Autorizarea persoanelor juridice ca firme de audit în România
Procedura stabileste conditiile si etapele autorizarii persoanelor juridice ca firme de audit, la solicitarea scrisa a reprezentantului legal al persoanei juridice, potrivit Ordinului presedintelui ASPAAS Nr. 87/2018 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea auditorilor financiari şi a firmelor de audit în România, recunoaşterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea şi redobândirea autorizării.
Condiţii:
1. a) persoanele fizice care efectuează auditul statutar în numele firmei de audit trebuie să fie autorizate ca auditori financiari în România, potrivit prezentei legi;
b) majoritatea drepturilor de vot în firma de audit trebuie să fie deţinută de firme de audit care sunt autorizate în orice stat membru sau de auditori financiari autorizaţi în România;
c) majoritatea membrilor organului administrativ sau de conducere a firmei de audit, dar nu mai mult de 75%, trebuie să fie reprezentată de firme de audit autorizate în România sau în oricare dintre statele membre sau de auditori financiari autorizaţi în România;
d) în cazul în care un astfel de organ administrativ sau de conducere nu are mai mult de 2 membri, unul dintre aceştia trebuie să fie firmă de audit autorizată în oricare dintre statele membre sau auditor financiar autorizat în România; ;
2. condiţia de bună reputaţie aşa cum sunt stabilite de către ASPAAS în baza prevederilor art. 5 din Legea nr. 162/2017, care se analizează prin raportare la îndeplinirea criteriilor de bună reputaţie, potrivit Ordinului Nr. 89/2018 pentru aprobarea Normelor privind buna reputaţie a stagiarilor în activitatea de audit financiar, a auditorilor financiari şi a firmelor de audit;
3. au ca obiect principal de activitate exercitarea activităţii de audit financiar.
Cerere de autorizare semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice se depune la autoritatea competenta ASPAAS impreuna cu dosarul de autorizare a persoanele juridice care contine următoarele documente:
a) actul constitutiv al societăţii, la zi, înregistrat la oficiul registrului comerţului, care atestă structura organului administrativ sau de conducere al firmei de audit, precum şi repartizarea drepturilor de vot în cadrul acesteia;
b) un certificat constatator, la zi, eliberat de registrul comerţului, în original;
c) certificatul de înregistrare de la registrul comerţului;
d) lista persoanelor fizice care efectuează auditul statutar în numele firmei de audit autorizate ca auditori financiari în România, semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice;
e) lista firmelor de audit care sunt autorizate în orice stat membru sau de auditori financiari autorizaţi în România asociaţi/acţionari în firma de audit, semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice;
f) lista firmelor de audit autorizate în România sau în oricare dintre statele membre sau de auditori financiari autorizaţi în România membri ai organului administrativ sau de conducere al firmei de audit, semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice;
g) declaraţia pe propria răspundere semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice privind respectarea de către aceasta a criteriilor de bună reputaţie
h) orice alt document solicitat de ASPAAS în procesul de analiză.https://www.aspaas.gov.ro/autorizare-retragerea-autorizarii/formulare-utile/
Documentul final: Ordinul preşedintelui ASPAAS de autorizare ca firmă de audit emis, de regulă, în termen de 45 de zile de la data depunerii dosarului de autorizare complet.
Cererea de autorizarea a firme de audit în România se respinge în următoarele situaţii:
a) dosarul de autorizare este incomplet sau documentele depuse sunt neconforme, în cazul în care completarea sau rectificarea documentelor nu s-a realizat într-un termen de 10 zile de la solicitarea transmisă de ASPAAS;
b) pentru neîndeplinirea condiţiilor de autorizare a firmelor de audit prevăzute de dispoziţii legale aplicabile şi de Normele privind autorizarea auditorilor financiari şi a firmelor de audit în România, recunoaşterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea şi redobândirea autorizării
In derularea procedurii poate rezulta necesitatea notificarii petentului cu privire la comunicarea unor inscrisuri valabile sau la conditii a caror respectare/indeplinire nu este confirmata prin inscrisurile depuse.
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Denumire
Valoare
Valută
Potrivit prevederilor art. 46 din Legea nr. 162/2017, ordinele preşedintelui ASPAAS şi orice alt act administrativ emis de ASPAAS pot fi contestate la instanţa de contencios administrativ competentă, cu condiţia formulării unei plângeri prealabile şi cu respectarea celorlalte prevederi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
