roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Instituție

Directia de Asistenta Sociala Resita

Directia de Asistenta Sociala Resita
STR. PIATA REPUBLICII NR.44
Telefon:
Fax:
Email: asistenta.sociala@primariaresita.ro

Proceduri disponibile

PROCEDURA
Acordarea dreptului persoanei încadrate în grad de handicap grav cu asistent personal la angajarea unui asistent personal, precum și monitorizarea activității asistențiilor personali
Persoanele încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal au dreptul să li se asigure angajarea unui asistent personal plătit de către autoritățile publice locale, pentru a facilita egalizarea de șanse, asigurarea unei vieți autonome și favorizarea incluziunii sociale. DAS are obligația de a lua măsurile necesare asigurării angajării de asistenți personali tuturor persoanelor aflate în nevoie, încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal, fără nici-o discriminare. Compartimentul Protecția Persoanelor cu Dizabilități și Monitorizare Asistenți Personali monitorizează activitatea asistenților personali.

Pentru a fi încadrată ca asistent personal, solicitantul trebuie să aibă domiciliul sau reședința pe raza municipiului Reșița.
PROCEDURA
Stimulent de inserție
Persoanele eligibile (au realizat timp de 12 luni, din cei 2 ani anteriori nașterii copilului, venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole, ori s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile, denumite perioade asimilate) care, în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului, obțin venituri supuse impozitului au dreptul la un stimulent de inserție în cuantum lunar de 50% din cuantumul minim al indemnizației lunare pentru creșterea copilului.

Pentru persoanele care obțin venituri supuse impozitului cu cel puțin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, acordarea stimulentului de inserție se face până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap.

De acest drept poate beneficia oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.
PROCEDURA
Ajutor pentru încălzirea locuinței pe perioada sezonului rece
În baza Legii nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, familiile şi persoanele singure din municipiul Reşiţa al căror venit net mediu lunar pe membru de familie nu depăşeşte 1386 de lei – în cazul familiei – respectiv 2053 de lei – în cazul persoanei singure, pot depune Cereri şi Declaraţii pe propria răspundere, pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu gaze naturale, energie electrică sau combustibili solizi și petrolieri pentru perioada 01.11.2021 -31.03.2022.

În baza aceluiași act normativ, familiile și persoanele singure ale căror venituri sunt de până la valoarea prevăzută mai sus pot beneficia lunar de
Astfel, nivelele de acordare și cuantumurile ajutorului pentru încălzirea locuinței pentru sezonul rece 01 noiembrie 2021-31 martie 2022 sunt următoarele: suplimentul pentru energie, inclusiv în perioada sezonului rece.

Ajutor pentru încălzirea cu gaze naturale

Venit net pe membru de familie

Compensare procentuală

Ajutorul maxim

acordat

Supliment lunar pentru energie

<200 lei

100 %

250 lei

10 lei

200,1 lei – 320 lei

90 %

225 lei

10 lei

320,1 lei – 440 lei

80 %

200 lei

10 lei

440,1 lei - 560 lei

70 %

175 lei

10 lei

560,1 lei – 680 lei

60 %

150 lei

10 lei

680,1 lei – 920 lei

50 %

125 lei

10 lei

920,1 lei – 1040 lei

40 %

100 lei

10 lei

1040,1 lei – 1160 lei

30 %

75 lei

10 lei

1160,1 lei – 1280 lei

20 %

50 lei

10 lei

1280,1 lei – 1386 lei

10 %

25 lei

10 lei

1280,1 lei – 2053 lei – în cazul persoanei singure

10 %

25 lei

10 lei


Ajutor pentru încălzirea cu energie electrică

Venit net pe membru de familie

Compensare procentuală

Ajutorul maxim

acordat

Supliment lunar pentru energie

<200 lei

100 %

500 lei

30 lei (70 lei) *

200,1 lei – 320 lei

90 %

450 lei

30 lei (70 lei) *

320,1 lei – 440 lei

80 %

400 lei

30 lei (70 lei) *

440,1 lei - 560 lei

70 %

350 lei

30 lei (70 lei) *

560,1 lei – 680 lei

60 %

300 lei

30 lei (70 lei) *

680,1 lei – 920 lei

50 %

250 lei

30 lei (70 lei) *

920,1 lei – 1040 lei

40 %

200 lei

30 lei (70 lei) *

1040,1 lei – 1160 lei

30 %

150 lei

30 lei (70 lei) *

1160,1 lei – 1280 lei

20 %

100 lei

30 lei (70 lei) *

1280,1 lei – 1386 lei

10 %

50 lei

30 lei (70 lei) *

1280,1 lei – 2053 lei – în cazul persoanei singure

10 %

50 lei

30 lei (70 lei) *

* În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună


Ajutor pentru încălzirea cu combustibili solizi sau petrolieri

Venit net pe membru de familie

Compensare procentuală

Ajutorul maxim

acordat

Supliment lunar pentru energie

<200 lei

100 %

320 lei

20 lei

200,1 lei – 320 lei

90 %

288 lei

20 lei

320,1 lei – 440 lei

80 %

256 lei

20 lei

440,1 lei - 560 lei

70 %

224 lei

20 lei

560,1 lei – 680 lei

60 %

192 lei

20 lei

680,1 lei – 920 lei

50 %

160 lei

20 lei

920,1 lei – 1040 lei

40 %

128 lei

20 lei

1040,1 lei – 1160 lei

30 %

96 lei

20 lei

1160,1 lei – 1280 lei

20 %

64 lei

20 lei

1280,1 lei – 1386 lei

10 %

32 lei

20 lei

1280,1 lei – 2053 lei – în cazul persoanei singure

10 %

32 lei

20 lei



PROCEDURA
Alocația de stat pentru copii
Alocația de stat pentru copii se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, fără discriminare. Alocația de stat pentru copii se acordă și tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora, mai puțin celor care repetă anul școlar, cu excepția celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.
Beneficiază de alocație de stat pentru copii și copiii cetățenilor străini și ai persoanelor fără cetățenie rezidenți, în condițiile legii, în România, dacă locuiesc împreună cu părinții.
Acest drept poate fii solicitat de oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.
PROCEDURA
Declarații pentru părinții plecați în străinătate
Extras din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare

SECȚIUNEA a 4-a
ART. 104
(1) Părintele care exercită singur autoritatea părintească sau la care locuieşte copilul, care urmează să plece la muncă în străinătate, are obligaţia de a notifica această intenţie serviciului public de asistenţă socială de la domiciliu, cu minimum 40 de zile înainte de a părăsi ţara.
(2) Notificarea va conţine, în mod obligatoriu, desemnarea persoanei care se ocupă de întreţinerea copilului pe perioada absenţei părinţilor sau tutorelui, după caz.
(3) Confirmarea persoanei în întreţinerea căreia va rămâne copilul se efectuează de către instanţa de tutelă, în conformitate cu prevederile prezentei legi.
(4) Dispoziţiile prezentului articol sunt aplicabile şi tutorelui, precum şi în cazul în care ambii părinţi urmează să plece la muncă într-un alt stat.

ART. 105
(1) Persoana desemnată conform art. 104 alin. (2) trebuie să facă parte din familia extinsă, să aibă minimum 18 ani şi să îndeplinească condiţiile materiale şi garanţiile morale necesare creşterii şi îngrijirii unui copil.
(2) Serviciile publice de asistenţă socială organizate la nivelul municipiilor, oraşelor, comunelor asigură persoanelor desemnate consiliere şi informare cu privire la răspunderea pentru creşterea şi asigurarea dezvoltării copilului pe o perioadă de 6 luni.
(3) Instanţa va dispune delegarea temporară a autorităţii părinteşti cu privire la persoana copilului, pe durata lipsei părinţilor, dar nu mai mult de un an, către persoana desemnată potrivit art. 104 alin. (3).
(4) Acordul persoanei căreia urmează să-i fie delegată autoritatea părintească se exprimă de către aceasta personal, în faţa instanţei.
(5) La cerere se ataşează acte din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1).
(6) Cererea se soluţionează în procedură necontencioasă, potrivit Codului de procedură civilă. Soluţionarea cererii de delegare a drepturilor şi îndatoririlor părinteşti se face în termen de 3 zile de la depunerea acesteia.
(7) Hotărârea va cuprinde menţionarea expresă a drepturilor şi îndatoririlor care se deleagă şi perioada pentru care are loc delegarea.
(8) Pentru situaţia prevăzută la alin. (2), după ce instanţa hotărăşte delegarea drepturilor părinteşti, persoana în sarcina căreia cad îngrijirea şi creşterea copilului trebuie să urmeze, obligatoriu, un program de consiliere, pentru a preveni situaţii de conflict, neadaptare sau neglijenţă în relaţia cu minorul.
(9) Instanţa de judecată va comunica o copie a hotărârii de delegare primarului de la domiciliul părinţilor sau tutorelui, precum şi primarului de la domiciliul persoanei căreia i se acordă delegarea autorităţii părinteşti.

ART. 106
Autorităţile administraţiei publice locale, prin intermediul serviciilor de asistenţă socială, pot iniţia, în limita prevederilor bugetului de stat sau ale bugetelor locale şi în limita bugetelor de venituri şi cheltuieli prevăzute cu această destinaţie, campanii de informare a părinţilor, în vederea:
a) conştientizării de către părinţi a riscurilor asumate prin plecarea lor la muncă în străinătate;
b) informării părinţilor cu privire la obligaţiile ce le revin în situaţia în care intenţionează să plece în străinătate.

ART. 107
Procedura de monitorizare a modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate, precum şi serviciile de care aceştia pot beneficia se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, în colaborare cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

ART. 108
Serviciul public de asistenţă socială şi centrul judeţean de resurse şi asistenţă educaţională au obligaţia de a dezvolta servicii de consiliere specializată destinate copilului care a revenit în , după o perioadă de şedere în străinătate alături de părinţi mai mare de un an.

ART. 142
(1) Constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii, să fie considerate infracţiuni:
ş) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 104 alin. (1);
(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează după cum urmează:
a) cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, cele prevăzute la lit. ş);
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunii se fac de persoane anume desemnate dintre cele cu atribuţii de control din:
c) Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, pentru contravenţiile prevăzute la alin. (1) lit. ş);

ART. 143 Contravenţiilor prevăzute la art. 142 le sunt aplicabile prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
PROCEDURA
Acordarea de Servicii de Îngrijire și Supraveghere a Copiilor în cadrul Creșelor
Scopul serviciului social

- monitorizează activitatea desfăşurată în creşe, în conformitate cu dispoziţiile legale;
- să acorde servicii de îngrijire şi supraveghere a copiilor cu vârstă antepreșcolară ;
- să dezvolte un program de educaţie timpurie adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţile copiilor cu vârsta antepreșcolară;
- să supravegheze, să menţină starea de sănătate şi de igienă a copiilor şi să acorde primul ajutor şi îngrijirile medicale necesare în caz de îmbolnăvire, până la momentul preluării copilului de către susţinătorul legal sau al internării într-o unitate medicală, după caz;
- să asigure nutriţia copiilor cu respectarea normelor legale în vigoare;
- să colaboreze cu familiile copiilor care frecventează creşa şi să realizeze o relaţie de parteneriat activ cu părinţii/reprezentanţii legali în vederea respectării interesului copilului;
- să ofere consiliere şi sprijin pentru părinţii/reprezentanţii legali ai copiilor;
- să asigure baza tehnico-materială necesară activităţilor de dezvoltare a deprinderilor şi abilităţilor copiilor cu vârste cuprinse între 3 luni - 4 ani.

Beneficiarii serviciilor sociale

- copiii cu vârste cuprinse între 3 luni şi 4 ani ai căror părinţi/reprezentanţi legali au domiciliul sau reşedinţa în municipiul Reşiţa şi care sunt apţi din punct de vedere medical pentru a frecventa colectivitatea;
- părinţii/reprezentanţii legali ai copiilor care frecventează creşa şi care nu au contractul de muncă suspendat (excepţie fac părinţii care în maxim 3 luni urmează să se reîncadreze în muncă);
- părinţii care nu au un loc de muncă, dar care se află în căutarea unui loc de muncă (fapt care poate fi dovedit cu adeverinţă de la Agenţia Judeţeană de Ocupare şi Formare Profesională);
- mamele care sunt eleve sau studente la forma de zi (adeverinţă de la unitatea de învăţământ frecventată).

Compartimentul Creşe are în structura sa 3 creşe:

Creşa nr.5 situată în Reșița, Aleea Bazna, nr. 1;
Creşa nr.8, situată în Reșița, str. Aleea Breazova, nr. 5;
Creşa nr.7, situată în Reșița, str. Petru Maior, nr. 26.

Înscrierea copiilor în creșe:

Înscrierea copiilor la creşă se face în perioada aprilie – iunie , la sediul Direcției de Asistență Socială, P-ța Republicii, nr.44, în funcţie de numărul de locuri.
Admiterea copiilor în creşă se face ţinând cont de ordinea datei de depunere a cererii de înscriere şi în funcţie de numărul locurilor disponibile.
Admiterea se realizează în temeiul unui contract de furnizare de servicii, încheiat între părinţii/reprezentanţii legali ai copiilor şi Direcției de Asistență Socială, reprezentată de director executiv. Prin contract se stabilesc drepturile şi obligaţiile părţilor. Contractul are la bază modelul de contract standard stabilit de legislaţia în vigoare.
PROCEDURA
Venitul minim de incluziune
VMI reprezintă un program unic de asistență socială, creat pentru a ajuta persoanele și familiile vulnerabile să depășească obstacolele financiare pe care le întâmpină și să-și îmbunătățească viața.
VMI este un beneficiu prevăzut în Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune și are două componente:
1. SPRIJIN PENTRU INCLUZIUNE
Are ca scop prevenirea și combaterea sărăciei și a riscului de excluziune socială și înlocuiește ajutorul social acordat anterior pentru asigurarea venitului minim garantat.
2. SPRIJIN PENTRU FAMILIILE CU COPII
Se acordă familiilor cu copii aflați în întreținere cu vârsta de până la 18 ani și are ca scop prevenirea sărăciei și încurajarea participării copiilor la educație, înlocuind alocația pentru susținerea familiei.
În funcție de nivelul venitului de care dispune familia sau persoana singură, precum și de alte criterii, cum ar fi componența familiei, calitatea de persoană în vârstă sau participarea la educație, se acordă unul sau ambele ajutoare financiare care alcătuiesc VMI.
VMI necesită depunerea unei singure cereri, indiferent de numărul și categoria de ajutoare financiare de care poate beneficia o familie/persoană singură. VMI se acordă într-o plată unică lunară aferentă, indiferent dacă este vorba de una sau mai multe componente ale VMI.
De asemenea, VMI nu se rezumă la acordarea unei sume de bani. Acest ajutor conține un pachet integrat de măsuri de sprijin în domenii-cheie, cum ar fi: ocuparea forței de muncă, serviciile sociale, educația, sănătatea și locuirea, toate contribuind la reducerea riscului de sărăcie și excluziune socială.
Venitul minim de incluziune se constituie din totalitatea sumelor reprezentând ajutor de incluziune și ajutor pentru familia cu copii, care se stabilesc în funcţie de încadrarea în veniturile nete lunare ajustate realizate de familie în următoarele limite:
a) pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 275 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor cumulate ale familiei;
b) pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 400 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor persoanei singure cu vârsta de cel puţin 65 de ani;
c) pentru ajutorul pentru familia cu copii, până la un venit net lunar ajustat de 700 de lei inclusiv.


PROCEDURA
Indemnizație de creștere a copilului până la vârsta de un an respectiv doi ani
Indemnizaţie pentru creşterea copilului conform OUG 111/2010, modificata prin legea 66/2016, completata cu Legea 89/2019 din 02.05.2019.

PROCEDURA
Indemnizația pentru îngrijirea copilului de la 3 la 7 ani sau sprijin lunar
Întocmirea dosarelor de indemnizație lunară pentru îngrijirea copilului cu vârstă între 3-7 ani (copil cu dizabilitate), indemnizația lunară pentru program de lucru redus, sprijin lunar pentru îngrijire copil 0-3 ani, sprijin lunar pentru îngrijire copil 3-7 ani, supliment de indemnizația copilului.

PROCEDURA
Stimulent financiar pentru nou-născut
Pentru a veni în sprijinul familiilor din municipiul Reșița, prin H.C.L. nr.371/20.12.2017 se aprobă acordarea unui stimulent financiar pentru nou născuți și pentru fiecare copil adoptat în condițiile legii în cuantum de 500 lei.
Termenul de depunere al dosarului este de 90 de zile de la nașterea copilului și cel puțin unul din părinți să aibă domiciliul pe raza municipiului Reșița de cel puțin 2 ani anterior nașterii copilului.

PROCEDURA
Acordare stimulent educațional sub formă de tichete sociale pentru grădiniță
Beneficiază de stimulent copiii înscrişi într-o unitate de învăţământ preşcolar şi care se află în una dintre următoarele situaţii:

a) provin din familiile care au stabilit dreptul la alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent dacă familia se află în plata acestui drept sau acesta este suspendat;

b) se află în îngrijirea persoanei care a fost desemnată de părinte sau tutore pentru întreţinerea copilului pe perioada absenţei acestuia/acestora, conform art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare persoana desemnată, dacă veniturile pe persoană, inclusiv copilul aflat în îngrijire nu depăşesc nivelul maxim de venituri pentru acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei.

Valoarea nominală lunară minimă a stimulentului educațional, acordat sub formă de tichete sociale pentru grădiniță, este de 100 lei/lună.
PROCEDURA
Acordarea de indemnizații persoanelor încadrate în gradul de handicap grav
Procedura reglementează ansamblul operațiunilor ce conduc la depunerea documentatiei pentru a beneficia de indemnizația lunară acordată persoanei cu handicap grav.
PROCEDURA
Măsuri pentru sprijinirea categoriilor de persoane cele mai defavorizate care beneficiază de mese calde pe bază de tichete sociale pe suport electronic, acordate din fonduri externe nerambursabile
Începând cu data intrării în vigoare a Ordonanţe de Urgenţă nr.115/2020 se aprobă Schema naţională de sprijin pentru persoanele vârstnice şi pentru persoanele fără adăpost, prin acordarea de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, denumită în continuare S.N.S.P.V.P.A.Destinatarii finali sunt:a)persoanele care au împlinit vârsta de 75 de ani sau peste această vârstă, care beneficiază de indemnizaţia socială pentru pensionari sau alte drepturi prin legi cu caracter special, plătite prin case teritoriale de pensii. În cazul în care destinatarii finali beneficiază de mai multe indemnizaţii sau venituri din pensii aflate în plată, iar valoarea cumulată a acestora depăşeşte valoarea indemnizaţiei sociale pentru pensionari, aceştia nu beneficiază de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde;b)persoane/familii fără adăpost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate şi familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, mai ales cele monoparentale.
Autorităţile administraţiei publice locale actualizează lunar listele cu destinatarii finali, persoane/familii fără adăpost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate, familiile cu copii care nu au domiciliu stabil şi familii monoparentale. Instituţiile prefectului centralizează la nivelul judeţului listele cu destinatarii finali şi le transmit către beneficiar, Ministerul Fondurilor Europene, până cel târziu la data de întâi a lunii următoare lunii de referinţă. Valoarea nominală a unui tichet social pe suport electronic pentru masă caldă pentru destinatarii finali în cadrul S.N.S.P.V.P.A. este de 180 de lei/lună. Valoarea tichetului social pe suport electronic pentru mase calde poate fi actualizat anual prin hotărâre a Guvernului adoptată cu cel puţin 90 de zile înainte de încheierea anului calendaristic pentru anul calendaristic următor. Tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde emise nu permit efectuarea de operaţiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar. Tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde pot fi utilizate doar pe teritoriul României, în termenul de valabilitate şi numai pentru achiziţionarea serviciilor de servire a mesei calde pentru care au fost emise, conform instrucţiunilor entităţii achizitoare. Se interzice unităţilor afiliate acordarea unui rest de bani la tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde. Tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde se alimentează lunar, exclusiv cu valoarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde acordate destinatarilor finali, stabilită potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.

Servicii de asistență

Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro