roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Instituție

Consiliul Judetean Arad

Consiliul Judetean Arad
Str. Corneliu Coposu Nr.22
Telefon:
Fax: 0357731280
Email: consiliul@cjarad.ro

Proceduri disponibile

PROCEDURA
PRELUNGIRE CERTIFICAT DE URBANISM
Prelungirea termenului de valabilitate a certificatului de urbanism se face conform competențelor legale de emitere a acestuia, la cererea titularului formulată cu cel puţin 15 zile înaintea expirării lui, pentru o perioadă de timp de maximum 12 luni, după care, în mod obligatoriu, se emite un nou certificat de urbanism.
PROCEDURA
Procedura operaţională privind condiţiile pentru emiterea acordului prealabil pentru amplasarea în zona drumului public județean

Condiții privind emiterea acordului prealabil:

(1) Beneficiarul lucrărilor sau obiectivelor care urmează a fi realizate ori amplasate în zonadrumului de interes judeţean are obligaţia de a obţine, în faza de proiectare, Acordul prealabil de la Consiliului Judeţean Arad.

(2) Acordul prealabil se emite de către Consiliul Judeţean Arad, prin Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri. În funcţie de condiţiile tehnice specifice, de la caz la caz, acordul prealabil poate suferi modificări asupra conţinutului acestuia, în raport cu complexitatea obiectivelor ce vor fi amplasate în zona drumurilor.

(3) Acordul prealabil, se emite pentru o anumită funcţie și/sau destinaţie a obiectivului, astfel cum se prezintă în memorial tehnic.

(4) Schimbarea funcţiei și/sau a destinaţiei obiectivului implică obţinerea acceptului administratorului drumului, respectiv al Consiliului Judeţean Arad, pentru noua situaţie.

(5) Solicitantul/Beneficiarul acordului prealabil de amplasare în zona drumului public de interes judeţean are obligaţia ca, la prima solicitare a administratorului/proprietarului drumului public şi necondiţionat, să execute, pe cheltuiala solicitantului/beneficiarului, devierea reţelelor (de apă telecomunicaţii, electrice, de canalizare, de gaze naturale etc.).

(6) Acordul prealabil este valabil numai pentru faza de proiectare, finanţare, pe toată durata valabilităţii Certificatului de urbanism. Acordul prealabil nu dă dreptul la începerea lucrărilor fără obţinerea Autorizaţiei de amplasare şi/sau de acces la drum în zona drumului public.

(7) Etapele care urmează a fi parcurse în scopul emiterii Acordului prealabil sunt următoarele:

  • Solicitantul va depune documentaţia la Registratura Consiliului Judeţean Arad, în două (2) exemplare;
  • În situația depunerii documentațiilor exclusiv în format electronic, documentațiile vor fi semnate cu semnătura electronică calificată sau avansată, definite potrivit prevederilor art. 3 pct. 11 și 12 din Regulamentul (UE) nr.910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și abrogare a Directivei 1999/93/CE, de către toți specialiști prevăzuți de lege, corespunzător dreptului de practică profesională dobândit de aceștia, documentul având aceeași valoare juridică cu certificatul de urbanism emis în format sciptic;
  • Analizarea, de către Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri al Serviciului Administrare Drumuri și Poduri din cadrul Direcţiei Tehnice Investiţii, a documentaţiei tehnice depuse de către solicitant;
  • Emiterea de către Consiliul Judeţean Arad, prin Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri, a Avizului/Acordului prealabil, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii/documentației specifice complete, (alineatul 20, litera b, din Legea nr. 193/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de onstrucții), respectiv maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii/documentației specifice complete, în cazul obținerii acordului prealabil pentru rețelele tehnico–edilitare (alineatul 20, litera b^2, din Legea nr. 193/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcții), sau comunicarea Refuzului de emitere a Avizului/Acordului prealabil, după caz;
  • Transmiterea către solicitant, în scris sau prin poșta electronică, în cazul în care acesta și-a declarat adresa de corespondență electronică, în cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea documentației, dacă sunt necesare completări la documentația transmisă (art. 7 alineatul 20, litera b^3, din Legea nr. 193/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcții);
  • Acordul prealabil/Refuzul de emitere a Acordului prealabil va fi semnat de către Președintele Consiliului Județean Arad, Director Executiv Direcția Tehnică Investiții, Șef Serviciu Administrare Drumuri și Poduri şi de către cel care l-a întocmit din cadrul Compartimentului Elaborare Avize și Acorduri;
  • Comunicarea Acordului prealabil/Refuzului de emitere a Acordului prealabil solicitantului, de către Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri;
  • În situația obținerii avizelor și acordurilor prin intermediul comisiei pentru acord unic, corespondența dintre autoritățile publice competente cu autorizarea construcțiilor și emitenții de avize se va realiza prin intermediul portalului http://www.edirect.e-guvernare.ro/; (punctul nr. 38 alineatul (1^3), din Legea nr. 193/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarealucrărilor de construcții);
  • În funcție de situația din teren, Consiliul Județean Arad, prin compartimentul de specialitate, poate solicita completarea documentației cu alte piese scrise sau desenate, de la caz la caz;
  • Administratorul drumurilor județene poate solicita lămuriri suplimentare asupra obiectivului ce urmează a fi amplasat, în termen de 5 zile de la depunerea documentației, cu prelungirea corespunzătoare a termenului de emitere a acordului prealabil;
  • Acordul prealabil, nu ţine loc de autorizaţie de amplasare și/sau acces la drumul judeţean.

În cazul în care documentația depusă este incompletă sau cu elemente de identificare insuficiente, acest lucru se notifică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, cu menționarea elementelor lipsă din documentație. Începând cu data notificării, termenul legal pentru emiterea Acordului prealabil, se decalează cu numărul de zile necesar solicitantului pentru a înregistra completările aduse documentaţiei iniţiale.

PROCEDURA
EMITERE CERTIFICAT DE URBANISM
Certificatul de urbanism este actul de informare prin care președintele C.J.Arad, potrivit competențelor stabilite prin lege

  • face cunoscute solicitantului informaţiile privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenurilor şi construcţiilor existente la data solicitării, în conformitate cu prevederile planurilor urbanistice şi ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, după caz, avizate şi aprobate potrivit legii;
  • stabilește cerinţele urbanistice care urmează să fie îndeplinite în funcţie de specificul amplasamentului;
  • stabilesc lista cuprinzând avizele/acordurile necesare în vederea autorizării executării lucrărilor de construire;
  • indică nominal operatorii de reţele tehnico-edilitare care vor emite respectivele avize/acorduri; avizele se vor solicita doar de la posesorii de reţele supraterane şi subterane care afectează suprafaţa de teren şi/sau construcţiile pentru care se solicită certificate de urbanism, cu consultarea bazei de date urbane constituite în condiţiile legii;
  • încunoştinţează investitorul/solicitantul cu privire la obligaţia de a contacta autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în scopul obţinerii punctului de vedere şi, după caz, al actului administrativ al acesteia, necesare în vederea autorizării.

Certificatul de urbanism se emite și în următoarele situaţii:

  • în vederea concesionării de terenuri, potrivit legii;
  • în vederea adjudecării prin licitaţie a proiectării lucrărilor publice în faza de \"Studiu de fezabilitate\", potrivit legii;
  • pentru cereri în justiţie şi operaţiuni notariale privind circulaţia imobiliară, atunci când operaţiunile respective au ca obiect:

- comasarea, respectiv dezmembrarea terenurilor din/în cel puţin 3 parcele;

- împărţeli ori comasări de parcele solicitate în scopul realizării de lucrări de construcţii şi de infrastructură;

- constituirea unei servituţi de trecere cu privire la un imobil.


Operaţiunile juridice menţionate, efectuate în lipsa certificatului de urbanism, sunt lovite de nulitate.
În cazul în care documentația depusă este incompletă sau cu elemente de identificare insuficiente, acest lucru se notifică solicitantului în termen de 9 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, cu menționarea elementelor lipsă din documentație. Începând cu data notificării, termenul legal pentru emiterea certificatului de urbanism se decalează cu numărul de zile necesar solicitantului pentru a înregistra completările aduse documentaţiei iniţiale.
PROCEDURA
EMITEREA ACORDULUI UNIC
Acordul unic reprezintă documentul cu valoare tehnică și juridică, ce atestă obținerea avizelor/acordurilor necesare autorizării lucrărilor de construcții, în baza căruia se poate emite autorizația de construire/desființare.

Numai documentațiile de autorizare a căror certificat de urbanism a fost emis de către Președintele Consiliului Județean Arad vor fi admise în vederea analizării în Comisie și emiterii acordului unic.

Numai documentațiile de autorizare în format electronic, semnate cu semnătură electronică (de către solicitant, proiectant, verificator de proiect etc.) vor fi admise în vederea analizării în Comisie și emiterii acordului unic.

Documentațiile care necesită avizare din partea unui emitent care nu a încheiat protocol cu Consiliul Județean Arad, și deci nu este membru în cadrul Comisiei pentru acord unic, nu vor fi admise pentru analizarea de către Comisie. Pentru aceste documentații se va aplica procedura normală de avizare și autorizare conform Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Solicitantul poate opta pentru care dintre membrii avizatori ai comisiei depune documentații în vederea emiterii avizelor/acordurilor.

Termenul de emitere al acordului unic este de 30 de zile de la înregistrarea (în registratura Consiliului Județean Arad) solicitării pentru emiterea acordului unic. Acest termen poate fi depățit în situații excepționale când, datorită complexității lucrării sau necesității completării documentației. În acest caz, solicitantul va fi informat cu privire la stadiul lucrării sale. Numărul de înregistrare CJA se generează în momentul primirii dovezii de achitare a taxelor și este separat de numărul PISEG generat în momentul lansării solicitării în eDirect. Toate celelalte termene menționate în prezenta procedură se calculează pe zile lucrătoare.

Acordul unic se emite numai pentru avizele/acordurile favorabile. Pentru avizele nefavorabile solicitantul va aplica separat la avizatorii corespunzători.

Numai după emiterea acordului unic, se poate continua procedura normală de autorizare prin depunerea la sediul Consiliului Județean Arad a cererii de emitere a autorizației de construire/desființare și restul avizelor/acordurilor care nu au făcut obiectul acordului unic, precum și achitarea taxei de autorizare.
PROCEDURA
Procedura pentru emiterea autorizație de amplasare și sau acces la drumul județean
Condiții privind emiterea autorizației de amplasare și/sau acces la drum

(1) Beneficiarul lucrărilor sau obiectivelor care urmează a fi realizate ori amplasate în zona drumurilor de interes judeţean are obligaţia de a obţine Autorizaţia de amplasare şi/sau acces la drum în zona drumului public, după obținerea Acordului prealabil, cu respectarea condițiilor impuse prin acesta.

(2) Autorizaţia de amplasare şi/sau acces la drum în zona drumului se emite de către Consiliul Judeţean Arad, prin Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri. În funcţie de condiţiile tehnice specifice, autorizația de amplasare și/sau acces la drum poate suferi modificări asupra conţinutului, de la caz în caz, în raport de complexitatea obiectivelor ce vor fi amplasate în zona drumurilor.

(3) Autorizaţia de amplasare şi/sau acces la drum în zona drumului public se emite pentru o anumită funcţie și/sau destinaţie a obiectivului, astfel cum se prezintă în memoriul tehnic.

(4) Schimbarea funcţiei și/sau a destinaţiei obiectivului implică obţinerea acceptului administratorului drumului, respectiv a Consiliului Judeţean Arad, pentru noua situaţie.

(5) Beneficiarul lucrărilor este obligat să obţină Autorizaţia de construire, potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(6) Autorizaţia de amplasare şi/sau acces la drum în zona drumului este valabilă pe toată durata existenţei lucrării sau construcţiei, cu respectarea prevederilor legale.

(7) Pentru panourile publicitare, autorizația se emite pentru o durată de doi ani și poate fi prelungită cu minimum 15 zile înainte de expirarea acestei perioade.

(8) Pe parcursul execuţiei lucrărilor (în cazul instalaţiilor subterane) şi înainte de punerea în funcţiune a obiectivului, beneficiarul lucrării are obligaţia de a solicita în scris administratorului drumului şi, după caz, Inspectoratului de Poliţie Judeţean Arad – Serviciul Rutier, verificarea în teren a modului de execuţie a lucrărilor, a respectării condițiilor impuse prin autorizaţia de amplasare şi/sau de acces şi a documentaţiei tehnice care a stat la baza autorizării.

(9) În cazul nerespectării acestor condiţii şi dacă abaterile nu sunt de natură să afecteze stabilitatea drumului şi siguranţa circulaţiei, administratorul drumului public poate acorda un termen de remediere şi numai o singură dată.

(10) Etapele care urmează a fi parcurse în scopul emiterii Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public sunt următoarele:

  • Solicitantul va depune documentaţia la Registratura Consiliului Judeţean Arad, în două (2) exemplare, separat, unul original şi unul în copie;
  • Analizarea, de către Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri ale Direcţiei Tehnice Investiţii, a documentaţiei tehnice depuse de către solicitant;
  • Emiterea de către Consiliul Judeţean Arad, prin Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri, a Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public, în termen de 15 de zile calendaristice de la data depunerii documentaţiei de către solicitant sau comunicarea Refuzului de emitere a Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public, după caz;
  • Autorizaţia de amplasare şi/sau acces în zona drumului public/Refuzul de emitere a Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public va fi semnat/ă de către va fi semnat de către Președintele Consiliului Județean Arad, Director Executiv Direcția Tehnică Investiții, Șef Serviciu Administrare Drumuri și Poduri şi de către cel care l-a întocmit din cadrul Compartimentului Elaborare Avize și Acorduri;
  • Comunicarea Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public/Refuzului de emitere a Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public solicitantului, de către Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri.

Servicii de asistență

Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro