roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Procedură
Online

Procedura operaţională privind condiţiile pentru emiterea acordului prealabil pentru amplasarea în zona drumului public județean

favorite_border
Adaugă la favorite

Condiții privind emiterea acordului prealabil:

(1) Beneficiarul lucrărilor sau obiectivelor care urmează a fi realizate ori amplasate în zonadrumului de interes judeţean are obligaţia de a obţine, în faza de proiectare, Acordul prealabil de la Consiliului Judeţean Arad.

(2) Acordul prealabil se emite de către Consiliul Judeţean Arad, prin Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri. În funcţie de condiţiile tehnice specifice, de la caz la caz, acordul prealabil poate suferi modificări asupra conţinutului acestuia, în raport cu complexitatea obiectivelor ce vor fi amplasate în zona drumurilor.

(3) Acordul prealabil, se emite pentru o anumită funcţie și/sau destinaţie a obiectivului, astfel cum se prezintă în memorial tehnic.

(4) Schimbarea funcţiei și/sau a destinaţiei obiectivului implică obţinerea acceptului administratorului drumului, respectiv al Consiliului Judeţean Arad, pentru noua situaţie.

(5) Solicitantul/Beneficiarul acordului prealabil de amplasare în zona drumului public de interes judeţean are obligaţia ca, la prima solicitare a administratorului/proprietarului drumului public şi necondiţionat, să execute, pe cheltuiala solicitantului/beneficiarului, devierea reţelelor (de apă telecomunicaţii, electrice, de canalizare, de gaze naturale etc.).

(6) Acordul prealabil este valabil numai pentru faza de proiectare, finanţare, pe toată durata valabilităţii Certificatului de urbanism. Acordul prealabil nu dă dreptul la începerea lucrărilor fără obţinerea Autorizaţiei de amplasare şi/sau de acces la drum în zona drumului public.

(7) Etapele care urmează a fi parcurse în scopul emiterii Acordului prealabil sunt următoarele:

  • Solicitantul va depune documentaţia la Registratura Consiliului Judeţean Arad, în două (2) exemplare;
  • În situația depunerii documentațiilor exclusiv în format electronic, documentațiile vor fi semnate cu semnătura electronică calificată sau avansată, definite potrivit prevederilor art. 3 pct. 11 și 12 din Regulamentul (UE) nr.910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și abrogare a Directivei 1999/93/CE, de către toți specialiști prevăzuți de lege, corespunzător dreptului de practică profesională dobândit de aceștia, documentul având aceeași valoare juridică cu certificatul de urbanism emis în format sciptic;
  • Analizarea, de către Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri al Serviciului Administrare Drumuri și Poduri din cadrul Direcţiei Tehnice Investiţii, a documentaţiei tehnice depuse de către solicitant;
  • Emiterea de către Consiliul Judeţean Arad, prin Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri, a Avizului/Acordului prealabil, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii/documentației specifice complete, (alineatul 20, litera b, din Legea nr. 193/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de onstrucții), respectiv maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii/documentației specifice complete, în cazul obținerii acordului prealabil pentru rețelele tehnico–edilitare (alineatul 20, litera b^2, din Legea nr. 193/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcții), sau comunicarea Refuzului de emitere a Avizului/Acordului prealabil, după caz;
  • Transmiterea către solicitant, în scris sau prin poșta electronică, în cazul în care acesta și-a declarat adresa de corespondență electronică, în cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea documentației, dacă sunt necesare completări la documentația transmisă (art. 7 alineatul 20, litera b^3, din Legea nr. 193/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcții);
  • Acordul prealabil/Refuzul de emitere a Acordului prealabil va fi semnat de către Președintele Consiliului Județean Arad, Director Executiv Direcția Tehnică Investiții, Șef Serviciu Administrare Drumuri și Poduri şi de către cel care l-a întocmit din cadrul Compartimentului Elaborare Avize și Acorduri;
  • Comunicarea Acordului prealabil/Refuzului de emitere a Acordului prealabil solicitantului, de către Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri;
  • În situația obținerii avizelor și acordurilor prin intermediul comisiei pentru acord unic, corespondența dintre autoritățile publice competente cu autorizarea construcțiilor și emitenții de avize se va realiza prin intermediul portalului http://www.edirect.e-guvernare.ro/; (punctul nr. 38 alineatul (1^3), din Legea nr. 193/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarealucrărilor de construcții);
  • În funcție de situația din teren, Consiliul Județean Arad, prin compartimentul de specialitate, poate solicita completarea documentației cu alte piese scrise sau desenate, de la caz la caz;
  • Administratorul drumurilor județene poate solicita lămuriri suplimentare asupra obiectivului ce urmează a fi amplasat, în termen de 5 zile de la depunerea documentației, cu prelungirea corespunzătoare a termenului de emitere a acordului prealabil;
  • Acordul prealabil, nu ţine loc de autorizaţie de amplasare și/sau acces la drumul judeţean.

În cazul în care documentația depusă este incompletă sau cu elemente de identificare insuficiente, acest lucru se notifică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, cu menționarea elementelor lipsă din documentație. Începând cu data notificării, termenul legal pentru emiterea Acordului prealabil, se decalează cu numărul de zile necesar solicitantului pentru a înregistra completările aduse documentaţiei iniţiale.

Persoane îndreptățite
Documente necesare

Denumire

Descriere

Obligatoriu

Semnătură digitală

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise

Denumire

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe

Denumire 

Valoare 

Valută 


Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare: 
15
Zile lucratoare
Termen completare dosar: 
5
Zile lucratoare
Termen notificare: 
1
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac
Legislatia nu contine prevederi speciale privind caile de atac, in caz de litigiu fiind aplicabile dispozitiile de drept comun.
Informații suplimentare și link-uri
Alte informații: 
Link-uri utile: 
Nu s-au găsit rezultate
Servicii de asistență și soluționare a problemelor 
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:  
27 noiembrie 2025
Publicat de către: 
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Consiliul Judetean Arad
Str. Corneliu Coposu Nr.22
Telefon:
Fax: 0357731280
Email: consiliul@cjarad.ro
Conținut
Vă putem ajuta?

Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro