Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie
Proceduri disponibile
Asistentul maternal este persoana fizică, atestată în condiţiile Ordonanței Guvernului nr. 27/2024, privind condiţiile de obţinere a atestatului, procedura de atestare şi statutul asistentului maternal, cu modificările și completările ulterioare angajată a direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, care asigură la domiciliul său sau, după caz, la reşedinţa sa creşterea, îngrijirea şi educarea copilului pe perioada aplicării măsurii de protecţie specială a plasamentului, a plasamentului în regim de urgenţă pentru copilul separat, temporar sau definitiv, de părinţii săi sau, după caz, în perioada de respiro a unui alt asistent maternal.
Persoanele interesate să devină asistent maternal (cetățeni UE) depun la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului din județul / sectorul municipiului București pe teritoriul căruia își au domiciliul sau, după caz, reședința o cerere de evaluare a capacității lor, însoțită de documentele menționate mai jos. Atestatul este eliberat de Comisia pentru Protecția Copilului din județul/sectorul de domiciliu sau, după caz, reședința.
