roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Procedure
Online

CAF - Eliberarea certificatului de atestare fiscală - pentru persoane juridice

favorite_border
Adaugă la favorite

Procedura se adresează persoanelor juridice proprietare de bunuri mobile sau imobile care solicită eliberarea certificatului de atestare fiscală.

Certificatul de atestare fiscală se emite de către Compartimentul Certificate de Atestare Fiscală din cadrul Primăriei Municipiului Pitești, la solicitarea contribuabilului în baza unei cereri pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală, completată și semnată cu semnătură electronică calificată, de către solicitant.

Certificatul se emite și la solicitarea autorităților publice în cazurile și în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, precum și la solicitarea notarului public, conform delegării date de către contribuabil.

Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează. Pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul.

Proprietarii bunurilor care înstrăinează mijloace de transport nu trebuie să prezinte certificatul de atestare fiscală în cazul în care pentru înstrăinare utilizează formularul de contract de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport (model 2016 ITL-054) aprobat prin Ordinul nr. 1069/1578/114 din 28.07.2016.

Orice persoană fizică sau juridică, poate solicita organelor fiscale certificatul de atestare fiscală sau documente care să ateste situaţia fiscală a unui contribuabil numai cu consimţământul expres şi neechivoc al contribuabilului în cauză.

În cazul în care solicitantul este o altă persoană decât asociatul/administratorul firmei/administratorul judiciar se atașează și împuternicire pentru reprezentantul persoanei juridice, semnată de asociat/administratorul firmei/administrator judiciar semnată cu semnătură electronică calificată.

Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de două zile lucrătoare de la data solicitării și este valabil 30 de zile de la data emiterii.

Certificatele de atestare fiscală electronice vor purta semnătura electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice. Documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat și prezentat pe suport de hârtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea lui în format electronic.

Entitled persons
Required documents

Denumire

Descriere

Obligatoriu

Semnătură digitală

Tip document

Descarcă


-
Nu sunt specificate documente necesare
Issued documents

Denumire

Tip document

Descarcă


-
Nu sunt specificate documente finale
Fees

Title

Value

Currency


No Results Found
Deadlines
Resolution time:
5
Working days
Case filling duration:
2
Working days
Notification deadline:
1
Working days
Legislation
Nu sunt specificate acte normative
Appeal routes

​În cazul unui litigiu între beneficiar și autoritatea competentă sunt aplicabile dispozițiile de drept comun.

Additional information and links
More info:
Links:
Assistance and problem-solving services
No connected services
Last updated: 
27 November 2025
Publicat de către: 
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Primaria Municipiului Pitesti
Str. Victoriei, nr. 24
Telefon:
Fax: 0248-212166
Email: primaria@primariapitesti.ro
Table of contents
Can we assist?

Can't find what you're looking for? Use the support form or contact us.

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro