Online
Înscrierea on-line în vederea atestării personalului de specialitate în domeniul protejării monumentelor istorice
În vederea atestării în domeniul protejării monumentelor istorice, solicitanții vor depune on-line, prin PCUe, un dosar alcătuit conform prevederilor Art. 12 (1) al Ordinului nr. 2866 din 14 mai 2025 al Ministrului culturii pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea personalului de specialitate în domeniul protejării monumentelor istorice, care va fi numit în continuare Ordinul de atestare. Cererea-tip depusă on-line va fi înregistrată la Institutul Național al Patrimoniului.
Dosarul depus va fi verificat, în ordinea primirii, de secretariatul Comisiei de Atestare în Domeniul Monumentelor Istorice, numită în continuare CADMI, pentru conformitatea cu prevederile Ordinului de atestare.
După analizarea dosarului secretariatul CADMI, poate solicita, după caz, completarea acestuia, în termen de 30 zile de la data depunerii solicitării.
Termenul de completare a dosarului prin transmiterea documentelor solicitate este de 15 zile.
Nedepunerea documentelor solicitate în termenul stabilit va conduce la repingerea solicitării de atestare.
După primirea completărilor și verificarea acestora, solicitantul va fi notificat că se încadrează în prevederile Ordinului de atestare, că dosarul este complet și că urmează a fi programat în sesiunea de atestare sau, după caz, că nu se încadrează în prevederile Ordinului nr. 2866 din 14 mai 2025 al Ministrului culturii pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea personalului de specialitate în domeniul protejării monumentelor istorice.
Termenul de soluționare a solicitării prin transmiterea acestei notificări este de 30 de zile de la depunerea dosarului complet.
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Title
Value
Currency
Conform prevederilor Ordinului de atestare Art. 14: Decizia de respingere a atestării, emisă pe baza hotărârii CADMI, luate de aceasta în urma analizării dosarului și a examinării candidatului, poate fi contestată în termen de 5 zile de la data comunicării. Contestaţiile cu privire la soluţionarea cererilor de atestare se analizează de către o Comisie de soluţionare a contestaţiilor, constituită în acest scop prin decizie a managerului Institutului Național al Patrimoniului, în termen de 30 de zile de la data depunerii lor. Hotărârile Comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt aprobate prin decizie a managerului Institutului Național al Patrimoniului. Persoanele nemulţumite de modul de soluţionare a contestaţiilor se pot adresa instanţelor de judecată, în condiţiile legii contenciosului administrativ.
Share your opinion
Provide your opinion about the content of this page. You can leave a comment about what we can improve. You will not receive a response to your comment. Use the contact form to clarify any questions regarding the information and services available on this portal.
Help us improvei
Can't find what you're looking for? Use the support form or contact us.
