Procedure
Online
Venitul Minim de Incluziune
favorite_border
Adaugă la favorite
a) ajutor de incluziune;
b) ajutor pentru familia cu copii.
În funcţie de nevoile familiei/persoanei singure, venitul minim de incluziune este însoţit de alte măsuri de asistenţă socială complementare, acordate în bani şi/sau în natură, după cum urmează:
c) stimulente;
d) facilităţi contributive;
e) alte drepturi complementare
Venitul minim de incluziune se constituie din totalitatea sumelor reprezentând ajutor de incluziune și ajutor pentru familia cu copii, care se stabilesc în funcţie de încadrarea în veniturile nete lunare ajustate realizate de familie în următoarele limite:
a) pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 275 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor cumulate ale familiei;
b) pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 400 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor persoanei singure cu vârsta de cel puţin 65 de ani;
c) pentru ajutorul pentru familia cu copii, până la un venit net lunar ajustat de 700 de lei inclusiv.
Dreptul se acordă pe bază de cerere-declarație pe propria răspundere, însoțită de acte doveditoare privind componența familiei, veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii de către membrii acesteia și bunurile deținute, inclusiv în alte unități administrativ-teritoriale.
Conținut dosar:
- cerere tip;
- copii după actele de identitate ale tuturor membrilor familiei: soţ/soţie, copii, concubin/concubină;
- copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
- copie după hotărârea de divorţ (dacă este cazul);
- copii după documente din care să rezulte calitatea de tutore/curator, etc. (dacă este cazul);
- copii după hotărârea de plasament familial/sau încuviinţare a adopţiei (dacă este cazul);
- copie după actul de proprietate/închiriere al locuinţei;
- acte doveditoare privind veniturile realizate;
- adeverinţă de venit eliberată ANAF;
- certificat de atestare fiscală privind bunurile deținute;
- copii după acte din care să rezulte încadrarea în categoria persoanelor cu handicap (dacă este cazul);
- alte acte medicale din care să reiasă incapacitatea de muncă;
- dovadă privind frecventarea cursurilor școlare de către copiii aflați în întreținere.
Entitled persons
Required documents
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
-
Nu sunt specificate documente necesare
Issued documents
Denumire
Tip document
Descarcă
-
Nu sunt specificate documente finale
Fees
Title
Value
Currency
No Results Found
Deadlines
Resolution time:
30
Working days
Case filling duration:
15
Working days
Notification deadline:
5
Working days
Legislation
Nu sunt specificate acte normative
Appeal routes
În caz de nemulțumire privind soluția transmisă, se poate depune contestație la instituția noastră în termen de 30 de zile de la comunicare, iar în caz de nemulțumire față de modul de soluționare a contestației, vă puteți adresa instanței de judecată în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
Additional information and links
More info:
Links:
Nu sunt specificate link-uri utile
Assistance and problem-solving services
No connected services
Last updated:
27 November 2025
Publicat de către:
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with
a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of
formal writing, used to organize longer prose.
Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala Dambovita
TARGOVISTE, STR. TUDOR VLADIMIRESCU, NR. 1A
Telefon:
Fax:
0245606041
Email:
ajpis.dambovita@mmanpis.ro
Table of contents
Share your opinion
Provide your opinion about the content of this page. You can leave a comment about what we can improve. You will not receive a response to your comment. Use the contact form to clarify any questions regarding the information and services available on this portal.
Help us improvei
Can we assist?
Can't find what you're looking for? Use the support form or contact us.
