Procedure
Offline
OLFR - Eliberarea licenței de transport feroviar
favorite_border
Adaugă la favorite
În conformitate cu prevederile Legii nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spațiul feroviar unic european și ale HG nr. 361/2018 privind aprobarea procedurilor pentru acordarea licențelor în domeniul transportului feroviar, pentru a efectua servicii de transport feroviar de mărfuri şi/sau de călători în interes public şi/sau în interes propriu, precum și servicii de transport feroviar care constau numai în tracţiunea trenurilor, operatorii economici din România trebuie să solicite Organismului de Licențe Feroviare Român - OLFR eliberarea unei licenţe de transport feroviar . Pentru efectuarea serviciilor de transport feroviar de călători sau de marfă, operatorul economic trebuie să facă dovada că, în actul constitutiv, principala activitate se încadrează în una din clasele:
- transporturi interurbane de călători pe calea ferată, conform CAEN rev. 2 - cod 4910;
- transporturi de marfă pe calea ferată, conform CAEN rev. 2 - cod 4920.
În cazul în care se solicită licenţă pentru servicii de transport feroviar de călători și marfă, în actul constitutiv se vor regăsi ambele tipuri de activităţi, respectiv cod 4910 şi cod 4920, urmând ca activitatea ce se preconizează a avea ponderea cea mai mare să fie înscrisă ca activitate principală.
Pentru a putea presta şi operaţiuni de manevră feroviară, operatorul economic trebuie să aibă înscrise în obiectul de activitate şi activităţi de servicii anexe pentru transporturi terestre, conform CAEN rev. 2 - cod 5221.
Licenţa de transport feroviar se poate obţine de către operatorii economici care dovedesc, înainte de începerea activităţii, că îndeplinesc cumulativ cerinţele referitoare la:
a) onorabilitate;
b) capacitate financiară;
c) competenţă profesională;
d) acoperirea riscurilor de răspundere civilă.
Operatorul economic care solicită eliberarea unei licenţe de transport feroviar trebuie să respecte cerinţele prevăzute la cap. III din Legea nr. 202/2016 şi să furnizeze OLFR informaţiile şi documentele pentru dovedirea îndeplinirii cerințelor de onorabilitate, capacitate financiară, competență profesională și acoperirea riscurilor de răspundere civilă.
Nivelul minim al acoperirii de răspundere civilă pe teritoriul României pentru transportul feroviar de călători este de 500.000 euro/perioadă şi eveniment, cu sublimitele: 190.000 euro/călător şi 100 euro/călător pentru bagaje, pentru asigurarea răspunderii faţă de călătorii asiguraţi combinată cu asigurarea faţă de terţi.
Nivelurile minime ale acoperirii de răspundere civilă pe teritoriul României pentru transportul feroviar de mărfuri, cu sau fără transport de mărfuri periculoase, sunt:
- 100.000 euro/perioadă şi eveniment pentru asigurarea răspunderii faţă de marfa transportată
- 500.000 euro/perioadă şi eveniment pentru asigurarea răspunderii faţă de terţi.
- 100.000 euro/perioadă şi eveniment pentru asigurarea răspunderii faţă de marfa transportată
- 500.000 euro/perioadă şi eveniment pentru asigurarea răspunderii faţă de terţi.
În cazul în care se transportă şi mărfuri periculoase, sublimitele pentru poluare trebuie să reprezinte 10% din limita de răspundere pe eveniment.
Pentru obţinerea licenţei de transport feroviar în vederea efectuării serviciilor de transport feroviar, în interes public şi/sau în interes propriu, în care tracţiunea este asigurată în mod obligatoriu de societate, este necesară depunerea la OLFR a unei cereri, însoţită de documente din care să reiasă respectarea cerinţelor obligatorii.
Toate documentele aflate în componenţa dosarului de acordare a licenţei de transport feroviar trebuie să fie prezentate în limba română. În cazul în care unele documente sunt emise într-o limbă străină, acestea trebuie depuse la dosar în copie însoţită de traducerea efectuată de un traducător autorizat.
Documentele din componența dosarului de acordare a licenței pot fi transmise electronic, în format „*.pdf”. În acest caz, cererea de obținere a licenței, precum și toate documentele elaborate de către solicitant, se vor transmite cu semnatură electronică calificată.
În termen de 15 zile lucrătoare de la primirea tuturor documentelor de la solicitantul de licență, OLFR efectuează o vizită de evaluare la sediul solicitantului.
Dacă solicitantul nu depune documentaţia completă în termen de 45 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii de obţinere a licenţei, OLFR notifică acestuia decizia motivată de neacordare a licenţei.
Entitled persons
Required documents
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
-
Nu sunt specificate documente necesare
Issued documents
Denumire
Tip document
Descarcă
-
Nu sunt specificate documente finale
Fees
Title
Value
Currency
No Results Found
Deadlines
Resolution time:
30
Working days
Case filling duration:
10
Working days
Notification deadline:
3
Working days
Legislation
Nu sunt specificate acte normative
Appeal routes
Persoana care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de către o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluționarea în termenul legal a unei cereri, se poate adresa instanței de contencios administrativ, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Additional information and links
More info:
Links:
Assistance and problem-solving services
No connected services
Last updated:
27 November 2025
Publicat de către:
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with
a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of
formal writing, used to organize longer prose.
Autoritatea Feroviara Romana - AFER
Str. Calea Grivitei, nr. 393
Telefon:
Fax:
0213164258
Email:
afer.secretariat@afer.ro
Table of contents
Share your opinion
Provide your opinion about the content of this page. You can leave a comment about what we can improve. You will not receive a response to your comment. Use the contact form to clarify any questions regarding the information and services available on this portal.
Help us improvei
Can we assist?
Can't find what you're looking for? Use the support form or contact us.
