roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Procedure
Offline

Acreditarea furnizorilor de servicii sociale

favorite_border
Adaugă la favorite
Procedura de acreditare a furnizorilor de servicii sociale se realizează în condițiile Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările ulterioare și este prevăzută în H.G. nr. 118/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.197/2012, cu modificările și completările ulterioare, capitolul II, secțiunea I-Acreditarea furnizorilor. Procedura descrie activitățile de evaluare și certificare a respectării criteriilor specifice, care reprezintă cerințele de bază prin care se evidențiază capacitatea furnizorilor de a înființa, administra și a acorda servicii sociale.
Acreditarea furnizorului presupune următoarele etape:
a) evaluarea furnizorului, care constă în verificarea îndeplinirii criteriilor de acreditare, în baza datelor şi informaţiilor cuprinse în cererea de acreditare a furnizorului şi în documentele justificative solicitate în copie;
b) aprobarea sau respingerea cererii de acreditare a furnizorului;
c) eliberarea certificatului de acreditare sau, după caz, a notificării de respingere a cererii de acreditare;
d) înregistrarea furnizorului acreditat în Registrul electronic unic al serviciilor sociale, constituit şi administrat, conform legii, de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
Criteriile utilizate în vederea acreditării furnizorilor se aprobă prin ordin al ministrului muncii și protecției sociale (Ordinul nr. 424/2014 privind aprobarea criteriilor specifice care stau la baza acreditării furnizorilor de servicii sociale) și privesc, în principal, următoarele: a. date de identificare privind furnizorul; b. Informații privind cunoștințele în managementul serviciilor sociale; c. condiții prevăzute în Legea nr. 292/2011 cu modificările și completările ulterioare, obligatorii pentru înfiinţarea, administrarea, funcţionarea şi finanţarea serviciilor sociale.
Documentele justificative diferă în funcţie de statutul de persoană juridică de drept public sau privat al furnizorului, precum şi de experienţa managerială a acestuia în domeniul serviciilor sociale, după cum urmează:

A. În cazul furnizorilor publici, documentul justificativ este actul de înfiinţare al acestora

B. În cazul furnizorilor privaţi, documentele justificative sunt următoarele:

a) pentru organizaţii neguvernamentale: certificat de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, statutul asociaţiei/fundaţiei;
b) pentru filiale sau sucursale ale asociaţiilor şi fundaţiilor internaţionale recunoscute în conformitate cu legislaţia în vigoare: certificatul de înscriere în registrul persoanelor juridice străine fără scop patrimonial, statutul filialei/sucursalei;
c) pentru cultele recunoscute de lege: actul normativ de recunoaştere a cultului, documentul de înfiinţare a unităţii
d) pentru persoane fizice autorizate în condiţiile legii: certificatul de înregistrare şi certificatul constatator eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
e) pentru operatorii economici, în condiţii speciale prevăzute de lege: certificatul de înregistrare şi certificatul constatator eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, actul deînfiinţare sau actul constitutiv al operatorului economic.
C. În plus, furnizorii publici şi privaţi care, la data depunerii cererii nu au înfiinţat un serviciu social, au obligaţia de a prezenta în dosar și angajamentul privind respectarea obligaţiei prevăzute la art. 10 alin. (3) din Legea nr. 197/2012 cu modificările ulterioare, completat după modelul prevăzut în anexa nr. 3 la HG nr. 118/2014 cu modificările ulterioare.

Dosarul de acreditare al furnizorului, cuprinzând cererea de acreditare si documentele justificative se poate depune direct la registratura MMPS, poate fi trimis prin poştă, cu confirmare de primire sau electronic în format needitabil. Soluționarea dosarelor de acreditare se realizează în termen de max. 30 de zile de la data înregistrării acestora în registrul special de evidenţă a solicitărilor de acreditare a furnizorilor, cu posibilitatea prelungirii acestuia cu max. 15 zile, caz în care MMPS notifică furnizorul cu privire la durata de soluţionare a cererii de acreditare şi motivele prelungirii acesteia. În cazul în care din dosarul de acreditare al furnizorului lipsesc documente justificative, se notifică electronic furnizorul şi se solicită completarea documentaţiei în termen de 10 zile lucrătoare de la transmiterea notificării. Necompletarea dosarului în termenul solicitat conduce la sistarea evaluării, iar furnizorul serviciului este notificat electronic pentru depunerea unei noi cereri de acreditare.
Respectarea criteriilor este atestată prin certificat de acreditare eliberat de MMPS. În situaţia în care se constată neîndeplinirea criteriilor prevăzute de lege, MMPS emite decizia de respingere a acreditării furnizorului.
Deciziile privind respingerea acreditării furnizorului, respingerea acreditării serviciului, decizia de respingere a cererii de încadrare în clase de calitate a serviciului social, precum şi deciziile privind suspendarea şi retragerea acreditării se pot contesta potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Cadrul legislativ privind acreditarea furnizorilor de servicii sociale poate fi vizualizat pe site-ul MMPS, prin accesarea link-ului http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/2014-domenii/familie/politici-familiale-incluziune-si-asistenta-sociala/4849.

Entitled persons
Required documents

Denumire

Descriere

Obligatoriu

Semnătură digitală

Tip document

Descarcă


-
Nu sunt specificate documente necesare
Issued documents

Denumire

Tip document

Descarcă


-
Nu sunt specificate documente finale
Fees

Title

Value

Currency


No Results Found
Deadlines
Resolution time:
30
Working days
Case filling duration:
0
Working days
Notification deadline:
0
Working days
Legislation
Nu sunt specificate acte normative
Appeal routes

In cazul unui litigiu intre beneficiar si autoritatea competenta sunt aplicabile dispozitiile de drept comun.

Additional information and links
More info:
Links:
Nu sunt specificate link-uri utile
Assistance and problem-solving services
No connected services
Last updated: 
27 November 2025
Publicat de către: 
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
Str. Dem. I. Dobrescu, nr. 2-4
Telefon:
Fax: 021 3122768
Email: cabinet.ministru@mmuncii.gov.ro
Table of contents
Can we assist?

Can't find what you're looking for? Use the support form or contact us.

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro