Online
CAF - Eliberarea certificatului de atestare fiscală - pentru persoane fizice
Procedura se adresează persoanelor fizice proprietare de bunuri mobile sau imobile care solicită eliberarea certificatului de atestare fiscală.
Certificatul de atestare fiscală se emite de către Compartimentul Certificate de Atestare Fiscală din cadrul Primăriei Municipiului Pitești, la solicitarea contribuabilului în baza unei cereri pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală, completată și semnată de către solicitant.
Certificatul se emite și la solicitarea autorităților publice în cazurile și în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, precum și la solicitarea notarului public, conform delegării date de către contribuabil.
Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează. Pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul.
Proprietarii bunurilor care înstrăinează mijloace de transport nu trebuie să prezinte certificatul de atestare fiscală în cazul în care pentru înstrăinare utilizează formularul de contract de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport (model 2016 ITL-054) aprobat prin Ordinul nr. 1069/1578/114 din 28.07.2016.
Orice persoană fizică sau juridică, poate solicita organelor fiscale certificatul de atestare fiscală sau documente care să ateste situaţia fiscală a unui contribuabil numai cu consimţământul expres şi neechivoc al contribuabilului în cauză.
Ori de câte ori se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, notarul public are obligația de a solicita organului fiscal local, certificatul de atestare fiscală pentru persoana fizică pentru care se dezbate succesiunea. Documentele vor fi semnate cu semnătură electronică calificată de către notarul public.
Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de două zile lucrătoare de la data solicitării și este valabil 30 de zile de la data emiterii.
Certificatele de atestare fiscală electronice vor purta semnătura electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice. Documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat și prezentat pe suport de hârtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea lui în format electronic.
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Title
Value
Currency
În cazul unui litigiu între beneficiar și autoritatea competentă sunt aplicabile dispozițiile de drept comun.
Share your opinion
Provide your opinion about the content of this page. You can leave a comment about what we can improve. You will not receive a response to your comment. Use the contact form to clarify any questions regarding the information and services available on this portal.
Help us improvei
Can't find what you're looking for? Use the support form or contact us.
