roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Institution

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Suceava

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Suceava
Bulevardul George Enescu nr. 16
Telefon:
Fax: 0230523337
Email: office@dpcsv.ro

Available procedures

PROCEDURA
Procedura operațională privind Identificarea, înregistrarea și evaluarea inițială a cazului

Scopul procedurii

Procedura stabileşte modul de organizare și defășurare a activităților de evaluare și intervenție în cazurile de abuz, neglijare, înstrăinare părintească, exploatare prin muncă precum și preluarea şi evaluarea cazurilor de violenţă în familie sesizate de către beneficiar şi/sau alte persoane fizice/juridice; consilierea/informarea/orientarea victimelor şi/sau agresorilor, în colaborare cu instituţiile competente în acest domeniu către serviciile specializate; asigurarea suportului psiho-emoţional victimelor violenţei în familie.

Toate sesizările, sunt înregistrate în sistemul informatizat de monitorizare a cazurilor, poartă viza directorului general, a directorului general adjunct pentru protecția socială şi sunt repartizate şefului de serviciu care le remite angajatului care la înregistrează în baza de date a serviciului şi ulterior fiind repartizate responsabililor de caz în scopul evaluării iniţiale a situaţiei semnalate.

Preluarea/înregistrarea cazurilor/sesizărilor se face la registratura generală a instituţiei, inclusiv fişele de sesizare telefonică/autosesizărilor

PROCEDURA
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ privind admiterea persoanelor adulte cu handicap, cu domiciliul / reşedinţa în judeţul Suceava sau cu domiciliul în alte judeţe, în servicii sociale de tip rezidențial sau de zi din subordinea D.G.A.S.P.C. Suceava

Criteriile de admitere a persoanelor adulte cu dizabilităţi în serviciile sociale sunt următoarele:

- admiterea în centrul rezidenţial public este efectuată numai cu acordul persoanei adulte cu dizabilităţi, exprimat sub orice formă, cu respectarea principiului Alegere şi control al planificării centrate pe persoană şi numai în măsura în care serviciile furnizate corespund nevoilor acesteia;

- admiterea se efectuează în centrul rezidenţial public cel mai apropiat de domiciliul/reşedinţa persoanei adulte cu dizabilităţi şi care asigură un nivel cât mai sporit de autonomie în exercitarea drepturilor şi obligaţiilor;

- admiterea se efectuează numai pentru o perioadă de până la 24 de luni, în funcţie de tipul serviciului oferit, urmând ca beneficiarul să fie dezinstituţionalizat potrivit prevederilor Legii nr. 7/2023, respectiv ale Ghidului privind accelerarea procesului de dezinstituţionalizare, prevăzut în anexa nr. 2 la Strategia naţională privind prevenirea instituţionalizării persoanelor adulte cu dizabilităţi şi accelerarea procesului de dezinstituţionalizare, pentru perioada 2022 - 2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.543/2022, în localitatea de domiciliu sau de reşedinţă, la solicitarea sau cu acordul persoanei cu dizabilităţi;

- admiterea se efectuează pe locurile vacante din centrele rezidenţiale publice, cu excepţia celor prevăzute la art. 5, în limita a 5% pe an, din numărul total de beneficiari ce vor fi dezinstituţionalizaţi până la data de 30 iunie 2026, potrivit ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi prin care se stabilesc obiectivele asociate indicatorilor-cheie de performanţă, planificate la nivelul fiecărui judeţ/sector al municipiului Bucureşti.

PROCEDURA
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ privind RECRUTAREA, FORMAREA ȘI ATESTAREA ASISTENȚILMATERNALI PROFESIONIȘTI

Compartimentul management de caz pentru copii în servicii de tip familial – AMP asigură protecția copilului care necesită stabilirea unei măsuri de protecție ce impune creșterea, îngrijirea și educarea copilului de către un asistent maternal proefesionist, la domiciliul său. Asistent maternal profesionist (AMP)- persoana fizică, atestată, care asigură prin activitatea pe care o desfaşoară la domiciliul său creşterea, îngrijirea şi educarea, necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primeşte în plasament sau în încredinţare.

Persoanele cu domiciliul pe raza teritorială a judetului Suceava, absolvente de școală profesională sau liceu, interesate să devină asistent maternal, depun la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Suceava o cerere de evaluare a capacității lor însoțită de documentele menționate mai jos.

Atestat- documentul eliberat de Comisia pentru Protecția Copilului, în conformitate cu prevederile Ordonanţei nr. 27/2024. Atestatul este eliberat pe perioadă nedeterminată și se avizează de către CPC la fiecare doi ani.

Plasament - măsura de protecţie specială cu caracter temporar, dispusă în condiţiile legi

PROCEDURA
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ privind ÎNCETAREA ÎNGRIJIRII ÎN SERVICIILE DE TIP FAMILIAL

Scopul procedurii operaționale este de a stabili și descrie pașii care trebuie urmați, modalitățile de lucru și regulile de aplicat, precum și responsabilitățile persoanelor implicate în desfășurarea procesului de încetare a îngrijirii din cadrul Compartimentul management de caz pentru copii în servicii de tip familial

Plasamentul copilului la AMP este o măsură de protecție specială cu caracter temporar stabilită pentru copilul separat de ocrotirea părinților săi, prin care sunt asigurate condițiile materiale și morale necesare dezvoltării armonioase a acestuia.

Încetarea îngrijirii copiilor aflați la un asistent maternal profesionist se realizează numai cu pregătirea prealabilă a acestora și în condițiile prevăzute de lege. În acest sens, specialiștii Serviciului, în colaborare cu alți specialiști, oferă servicii de specialitate: consiliere, informare, suport, pregătire a copiilor/tinerilor privind încetarea serviciilor acordate copiilor aflați în plasament;

Încetarea măsurii de protecție specială de la asistentul maternal profesionist intervine în următoarele cazuri:

1.Reintegrarea copilului în familia naturală;

2.Tânărul/tănăra care a împlinit vârsta de 18 ani și nu mai urmează nici o formă de învățământ;

3.La cererea tânărului/tinerei care a împlinit vârsta de 18 ani, urmează o formă de învățământ la zi, dar nu își mai dorește menținerea măsurii de protecție specială;

4.Tânărul/tânăra care a împlinit vârsta de 26 ani;

5.S-a produs decesul copilului;

6.Transferul în cadrul altui serviciu social;

7.Adopție;

8.Căsătorie;

PROCEDURA
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ privind înregistrarea contestațiilor formulate împotriva Certificatelor de încadrare în grad de handicap pentru persoane adulte, transmiterea acestora Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap și înaintar

Serviciul Rezidențial Adulți și al Comisiilor de Specialitate - Compartimenul Comisiilor de Specialitate redactează și eliberează certificate de încadrare în grad de handicap pentru persoane adulte, după aprobarea acestora în cadrul ședințelor Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Suceava.


Contestaţiile formulate împotriva acestor certificate de încadrare în grad de handicap se depun la secretariatul comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap (Serviciul Rezidențial Adulți și al Comisiilor de Specialitate - Compartimenul Comisiilor de Specialitate, din cadrul D.G.A.S.P.C. Suceava) sau la registratura A.N.P.D.P.D și poate fi contestat de către titularul acestuia, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării, la Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap..


În situaţia înregistrării contestaţiei la secretariatul Comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap Suceava, SRACS - CCS transmite Comisiei superioare, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare, contestaţia, dovada comunicării certificatului de încadrare în grad de handicap şi dosarul persoanei în cauză.

În situaţia înregistrării contestaţiei la registratura Autorităţii, secretariatul Comisiei superioare o preia şi o înregistrează în Registrul de corespondenţă al acesteia şi solicită în termen de 5 zile lucrătoare Comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap Suceava dosarul persoanei. C.E.P.A.H. Suceava, prin secretariatul acesteia, are obligaţia de a transmite C.S. documentele în termen de 3 zile lucrătoare de la solicitare.

Assistance services

There are no Assistance services registered by this institution

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro