roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Institution

Consiliul Judetean Mures

Consiliul Judetean Mures
Piața Victoriei nr.1
Telefon:
Fax: 0265268718
Email: cjmures@cjmures.ro

Available procedures

PROCEDURA
Procedura de depunere a reclamației administrative (2)

Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere online a reclamaţiei administrative ca urmare a faptului că, la solicitarea informaţiilor de interes public adresate Consiliului Județean Mureș, conform prevederilor Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, solicitantul nu a primit informațiile în termenul legal.

Precizări: Legea nr.544/2001privind liberul acces la informațiile de interes public

Art. 32 - În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia.

Art. 33 – Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamaţia administrativă prevăzută la art. 32 în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor din cadrul autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevederilor legii şi ale prezentelor norme.

PROCEDURA
Procedura de depunere a cererii privind eliberarea autorizației de amplasare și/sau de acces- pentru mijloace de publicitate

Precizări: Ordonanța Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor

Termen de arhivare : Permanent

Conform Nomenclatorului arhivistic al Consiliului Judetean Mures aprobat prin Dispozitia presedintelui nr.587/19.12.2019

Art.46*) - (1) Pentru realizarea sau amplasarea în zona drumului public a panourilor publicitare, a oricăror construcţii sau activităţi comerciale, căi de acces, amenajări sau instalaţii în orice scop, fără a periclita siguranţa circulaţiei, sunt obligatorii, pe lângă autorizaţia de construire, după caz, acordul prealabil şi autorizaţia de amplasare şi/sau de acces în zona drumului public, emise de administratorul drumului respectiv.

Termen de arhivare : Permanent

Conform Nomenclatorului arhivistic al Consiliului Judetean Mures aprobat prin Dispozitia presedintelui nr.587/19.12.2019


PROCEDURA
Procedura privind transmiterea copiei după Cartea de Identitate în format electronic

Conform Legii nr. 9 din 4 ianuarie 2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, în scopul asigurării condițiilor prevăzute de reglementările legale privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, Consiliul Județean Mureș vă pune la dispoziție o adresă de e-mail la care poate fi transmisă în format electronic copia după cartea de identitate, atunci când aceasta este solicitată ca document suport în relația cu instituția noastră: ci@cjmures.ro


PROCEDURA
Procedura de depunere a cererii pentru emiterea certificatului de urbanism conform prevederilor Legii nr. 50/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Prezenta procedură descrie modul în care este gestionată activitatea de emitere a certificatului de urbanism conform prevederilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Precizări:

Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

ART. 6

(1) Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autorităţile prevăzute la art. 4 şi la art. 43 lit. a):

a) fac cunoscute solicitantului informaţiile privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenurilor şi construcţiilor existente la data solicitării, în conformitate cu prevederile planurilor urbanistice şi ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, după caz, avizate şi aprobate potrivit legii;

b) stabilesc cerinţele urbanistice care urmează să fie îndeplinite în funcţie de specificul amplasamentului;

c) stabilesc lista cuprinzând avizele/acordurile necesare în vederea autorizării executării lucrărilor de construire;

c^1) indică nominal operatorii de reţele tehnico-edilitare care vor emite respectivele avize/acorduri; avizele se vor solicita doar de la posesorii de reţele supraterane şi subterane care afectează suprafaţa de teren şi/sau construcţiile pentru care se solicită certificate de urbanism, cu consultarea bazei de date urbane constituite în condiţiile legii;

d) încunoştinţează investitorul/solicitantul cu privire la obligaţia de a contacta autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în scopul obţinerii punctului de vedere şi, după caz, al actului administrativ al acesteia, necesare în vederea autorizării.

Termen de arhivare : Permanent

Conform Nomenclatorului arhivistic al Consiliului Judetean Mures aprobat prin Dispozitia presedintelui nr.587/19.12.2019, cu modificările și completările ulterioare.

PROCEDURA
Procedura de depunere a cererii privind informațiile de interes public conform prevederilor Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public

Precizări: Termene de soluționare - conform Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public se regăsesc în cuprinsul Art.7:

\"(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.

(2) Refuzul comunicării informaţiilor solicitate se motivează şi se comunică în termen de 5 zile de la primirea petiţiilor.

Costurile aferente serviciilor de copiere a documentelor solicitate (dacă se solicită copii în format pe hârtie) se pot face:

- la sediul instituţiei noastre sau

- în contul RO61TREZ24A510103200109X, Trezoreria Târgu Mureş, cod fiscal 4322980, Judeţul Mureş

Dovada plăţii se va trimite la numărul de fax: 0265-268718 sau prin e-mail cjmures@cjmures.ro.

Taxa de multiplicare stabilită conform Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.217 din 15 decembrie 2022 privind aprobarea unor tarife și taxe locale datorate în anul 2023 bugetului propriu al județului Mureș și instituțiilor subordonate Consiliului Județean Mureș


- Copie a documentelor create și gestionate de instituție:

Format A4 față – 0,70 lei/pagina;

Format A4 față-verso - 0,93 lei/pagina

Format A3 față – 0,93 lei/pagina

Format A3 față–verso - 1,17 lei/pagina;


Tarifele pentru multiplicarea la copiator a altor documente, ce necesită dimensiuni mai mari, se vor calcula având ca bază formatul A4 (suprafața multiplicată a formatului A4).

PROCEDURA
Procedura de depunere a reclamației administrative (1)

Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere online a reclamaţiei administrative ca urmare a faptului că, la solicitarea obținerii informaţiilor de interes public adresate Consiliului Județean Mureș, conform prevederilor Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, solicitantul a primit răspuns negativ.

Precizări: Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public

Art. 32 - În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia.

Art. 33 – Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamaţia administrativă prevăzută la art. 32 în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor din cadrul autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevederilor legii şi ale prezentelor norme.

PROCEDURA
Procedura de depunere a cererii privind eliberarea Acordului prealabil în vederea realizării de lucrări în zona drumurilor județene din județul Mureș, aflate în administrarea Consiliului Județean Mureș

Prezenta procedură reglementează modalitatea de eliberare de către Consiliul Județean Mureș a acordului prealabil în vederea realizării de lucrări în zona drumurilor județene din județul Mureș, aflate în administrarea Consiliului Județean Mureș, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Precizări: Ordonanța Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor

Art.46*) - (1) Pentru realizarea sau amplasarea în zona drumului public a panourilor publicitare, a oricăror construcţii sau activităţi comerciale, căi de acces, amenajări sau instalaţii în orice scop, fără a periclita siguranţa circulaţiei, sunt obligatorii, pe lângă autorizaţia de construire, după caz, acordul prealabil şi autorizaţia de amplasare şi/sau de acces în zona drumului public, emise de administratorul drumului respectiv.

Termen de arhivare : Permanent

Conform Nomenclatorului arhivistic al Consiliului Judetean Mures aprobat prin Dispozitia presedintelui nr.587/19.12.2019


PROCEDURA
Procedura de depunere a cererii privind eliberarea autorizației de amplasare și/sau de acces- pentru instalații (conducte de țiței, gaze, apă, canalizare, cabluri electrice, stâlpi,etc.)

Prezenta procedură reglementează modalitatea de eliberare de către Consiliul Județean Mureș a autorizației de amplasare și/sau de acces la drum în vederea realizării de lucrări în zona drumurilor județene din județul Mureș, aflate în administrarea Consiliului Județean Mureș - pentru instalații (conducte de țiței, gaze, apă, canalizare, cabluri electrice, stâlpi,etc.)

Precizări: Ordonanța Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor

Art.46*) - (1) Pentru realizarea sau amplasarea în zona drumului public a panourilor publicitare, a oricăror construcţii sau activităţi comerciale, căi de acces, amenajări sau instalaţii în orice scop, fără a periclita siguranţa circulaţiei, sunt obligatorii, pe lângă autorizaţia de construire, după caz, acordul prealabil şi autorizaţia de amplasare şi/sau de acces în zona drumului public, emise de administratorul drumului respectiv.

Termen de arhivare : Permanent

Conform Nomenclatorului arhivistic al Consiliului Judetean Mures aprobat prin Dispozitia presedintelui nr.587/19.12.2019


PROCEDURA
Procedura de depunere a cererii privind eliberarea autorizației de amplasare și/sau de acces-pentru construcții și drumuri adiacente

Prezenta procedură reglementează modalitatea de eliberare de către Consiliul Județean Mureș a autorizației de amplasare și/sau de acces la drum în vederea realizării de lucrări în zona drumurilor județene din județul Mureș, aflate în administrarea Consiliului Județean Mureș, pentru construcții și drumuri adiacente (depozite, hale, stații carburanți, fabrici, vulcanizări, spălătorii auto, hoteluri, moteluri, popasuri turistice, spații comerciale, magazine, parcaje, locuințe, anexe gospodărești, modernizări drumuri adiacente, etc.):

Precizări: Ordonanța Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor

Art.46*) - (1) Pentru realizarea sau amplasarea în zona drumului public a panourilor publicitare, a oricăror construcţii sau activităţi comerciale, căi de acces, amenajări sau instalaţii în orice scop, fără a periclita siguranţa circulaţiei, sunt obligatorii, pe lângă autorizaţia de construire, după caz, acordul prealabil şi autorizaţia de amplasare şi/sau de acces în zona drumului public, emise de administratorul drumului respectiv.

Art.46*) - (3) Obligaţia şi responsabilitatea privind solicitarea acordului prealabil şi a autorizaţiei de amplasare şi/sau de acces în zona drumului public, precum şi responsabilitatea respectării acestora revin beneficiarului lucrărilor sau obiectivelor realizate ori amplasate în zona drumului public.

Termen de arhivare : Permanent

Conform Nomenclatorului arhivistic al Consiliului Judetean Mures aprobat prin Dispozitia presedintelui nr.587/19.12.2019


PROCEDURA
Procedura de depunere a cererii pentru prelungirea certificatului de urbanism conform prevederilor Legii nr. 50/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Prezenta procedură descrie modul în care este gestionată activitatea de prelungire a certificatului de urbanism conform prevederilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Precizări:

Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

ART. 6

(1) Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autorităţile prevăzute la art. 4 şi la art. 43 lit. a):

a) fac cunoscute solicitantului informaţiile privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenurilor şi construcţiilor existente la data solicitării, în conformitate cu prevederile planurilor urbanistice şi ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, după caz, avizate şi aprobate potrivit legii;

b) stabilesc cerinţele urbanistice care urmează să fie îndeplinite în funcţie de specificul amplasamentului;

c) stabilesc lista cuprinzând avizele/acordurile necesare în vederea autorizării executării lucrărilor de construire;

c^1) indică nominal operatorii de reţele tehnico-edilitare care vor emite respectivele avize/acorduri; avizele se vor solicita doar de la posesorii de reţele supraterane şi subterane care afectează suprafaţa de teren şi/sau construcţiile pentru care se solicită certificate de urbanism, cu consultarea bazei de date urbane constituite în condiţiile legii;

d) încunoştinţează investitorul/solicitantul cu privire la obligaţia de a contacta autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în scopul obţinerii punctului de vedere şi, după caz, al actului administrativ al acesteia, necesare în vederea autorizării.

Termen de arhivare : Permanent

Conform Nomenclatorului arhivistic al Consiliului Judetean Mures aprobat prin Dispozitia presedintelui nr.587/19.12.2019, cu modificările și completările ulterioare.

PROCEDURA
Procedura de depunere a cererii pentru emiterea autorizației de construire/desființare conform prevederilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Descriere procedură:

Prezenta procedură descrie modul în care este gestionată activitatea de verificare a conținutului documentației depuse, examinarea tehnică și avizarea documentației, redactarea/semnarea/înregistrarea/eliberarea autorizației de construire/desființare, conform prevederilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Precizări:

Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Art.1

(1) Executarea lucrărilor de construcţii este permisă numai pe baza unei autorizaţii de construire sau de desfiinţare, emisă în condiţiile prezentei legi, la solicitarea titularului unui drept real asupra unui imobil - teren şi/sau construcţii - identificat prin număr cadastral, în cazul în care legea nu dispune altfel.

Art.2

(1) Autorizaţia de construire constituie actul final de autoritate al administraţiei publice locale pe baza căruia este permisă executarea lucrărilor de construcţii corespunzător măsurilor prevăzute de lege referitoare la amplasarea, conceperea, realizarea, exploatarea şi postutilizarea construcţiilor.

Termen de arhivare : Permanent

Conform Nomenclatorului arhivistic al Consiliului Judetean Mures aprobat prin Dispozitia presedintelui nr.587/19.12.2019, cu modificările și completările ulterioare.

PROCEDURA
Procedura de depunere a cererii privind prelungirea autorizației de amplasare și/sau acces în zona drumului public, în cazul mijloacelor de publicitate

Prezenta procedură reglementează modalitatea de prelungirea autorizației de amplasare și/sau acces în zona drumului public, în cazul mijloacelor de publicitate, beneficiarul va depune, cu 30 zile înainte de expirarea acesteia, cererea de prelungire.

Precizări: Ordonanța Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor

Art.46*) - (1) Pentru realizarea sau amplasarea în zona drumului public a panourilor publicitare, a oricăror construcţii sau activităţi comerciale, căi de acces, amenajări sau instalaţii în orice scop, fără a periclita siguranţa circulaţiei, sunt obligatorii, pe lângă autorizaţia de construire, după caz, acordul prealabil şi autorizaţia de amplasare şi/sau de acces în zona drumului public, emise de administratorul drumului respectiv.

Termen de arhivare : Permanent

Conform Nomenclatorului arhivistic al Consiliului Judetean Mures aprobat prin Dispozitia presedintelui nr.587/19.12.2019

PROCEDURA
Procedura de depunere a cererii pentru emiterea Avizului arhitectului sef pentru certificatul de urbanism

Prezenta procedură descrie modul în care este gestionată activitatea de emiterea Avizului arhitectului sef pentru certificatul de urbanism

Precizări:

Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

ART. 6

(1) Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autorităţile prevăzute la art. 4 şi la art. 43 lit. a):

a) fac cunoscute solicitantului informaţiile privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenurilor şi construcţiilor existente la data solicitării, în conformitate cu prevederile planurilor urbanistice şi ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, după caz, avizate şi aprobate potrivit legii;

b) stabilesc cerinţele urbanistice care urmează să fie îndeplinite în funcţie de specificul amplasamentului;

c) stabilesc lista cuprinzând avizele/acordurile necesare în vederea autorizării executării lucrărilor de construire;

c^1) indică nominal operatorii de reţele tehnico-edilitare care vor emite respectivele avize/acorduri; avizele se vor solicita doar de la posesorii de reţele supraterane şi subterane care afectează suprafaţa de teren şi/sau construcţiile pentru care se solicită certificate de urbanism, cu consultarea bazei de date urbane constituite în condiţiile legii;

d) încunoştinţează investitorul/solicitantul cu privire la obligaţia de a contacta autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în scopul obţinerii punctului de vedere şi, după caz, al actului administrativ al acesteia, necesare în vederea autorizării.

Termen de arhivare : Permanent

Conform Nomenclatorului arhivistic al Consiliului Judetean Mures aprobat prin Dispozitia presedintelui nr.587/19.12.2019, cu modificările și completările ulterioare.

Assistance services

There are no Assistance services registered by this institution

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro