Consiliul Judetean Braila
Available procedures
Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României.
Orice persoană are dreptul să solicite şi să obţină de la autorităţile şi instituţiile publice, în condiţiile Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, informaţiile de interes public iar autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate în scris sau verbal.
Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001, precum și răspunsul negativ al acestuia constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
Împotriva refuzului și a răspunsului negativ se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.
Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.
Formularul de reclamație administrativă afișat, fie împotriva refuzului, fie împotriva răspunsului negativ, poate fi completat de cetățean, care poate solicita reintrarea în drepturi și furnizarea informațiilor solicitate.
În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului de 30 de zile aferent formulării răspunsului
În primul rând, pentru a beneficia de dreptul de a formula reclamație administrativă, cetățeanul trebuie să-și facă un cont pe platforma Punctul de contat unic electronic. După înregistrare sau logare în cont, persoana fizică sau juridică intră pe plaformă și caută instituția căreia dorește să se adreseze, în cazul nostru Consiliul Județean Brăila. După ce a ajuns la instituția respectivă, cetățeanul caută formularul necesar pentru reclamarea modului în care a fost lezat de instituție, pe care trebuie să îl descarce, să îl completeze cu datele solicitate, să îl scaneze și apoi să îl urce din nou pe platformă. Confirmarea primirii documentului și, ulterior, răspunsul vor fi comunicate prin intermediul platformei, pe adresa de e-mail menționată în formular.
Orice persoană are dreptul să solicite şi să obţină de la autorităţile şi instituţiile publice, în condiţiile Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, informaţiile de interes public iar autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate în scris sau verbal.
Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
Formularul de cerere de informații publice afișat poate fi completat de cetățean, care poate solicita informații referitoare la categoriile de documente create si/sau gestionate de Consiliul Judetean Braila care constituie informatii de interes public.
În primul rând, pentru a beneficia de informații, cetățeanul trebuie să-și facă un cont pe platforma Punctul de contat unic electronic. După înregistrare sau logare în cont, persoana fizică sau juridică intră pe plaformă și caută instituția căreia dorește să se adreseze, în cazul nostru Consiliul Județean Brăila. După ce a ajuns la instituția respectivă, cetățeanul caută formularul necesar pentru obținerea informațiilor ce îl interesează, pe care trebuie să îl descarce, să îl completeze cu datele solicitate, să îl scaneze și apoi să îl urce din nou pe platformă. Confirmarea primirii documentului și, ulterior, răspunsul vor fi comunicate prin intermediul platformei, pe adresa de e-mail menționată în formular.
Procedura cerere eliberare documente
Arhivele au devenit, o data cu trecerea timpului, institutii tot mai apreciate si solicitate, deoarece conserva informatii variate si utile, constituind un vast depozit de informatii la care societatea se poate raporta permanent.
Documentele care fac parte din fondul arhivistic al Consiliului Judeţean Brăila pot fi valorificate pentru cercetare ştiinţifică, rezolvarea unor lucrări administrative, informări, acţiuni educative, elaborare de publicaţii, eliberare de copii, extrase şi certificate.
Compartimentul de Cancelarie si Arhivă al Consiliului Județean Brăila eliberează, la solicitarea persoanelor fizice/juridice și a diferitelor instituții, copii/extrase de pe documente deținute/create de instituție.
Prin intermediul platformei Punctul de contact Unic Electronic, persoanele fizice/juridice și instituțiile pot transmite cereri de eliberare copii/extrase de pe documente prin completarea formularului deja existent.
Pentru a beneficia de informații si documente din arhiva, cetățeanul trebuie să-și facă un cont pe platforma Punctul de contat unic electronic. După înregistrare sau logare în cont, persoana fizică sau juridică intră pe plaformă și caută instituția căreia dorește să se adreseze, în cazul nostru Consiliul Județean Brăila.
După ce a ajuns la instituția respectivă, cetățeanul caută formularul de cerere eliberare documente necesar, pe care trebuie să îl descarce, să îl completeze cu datele solicitate, să îl scaneze și apoi să îl urce din nou pe platformă. Confirmarea primirii documentului și, ulterior, răspunsul vor fi comunicate prin intermediul platformei, pe adresa de e-mail menționată în formular.
Solicitantul certificatului de urbanism este persoana fizica sau juridica interesata sa primeasca de la autoritatea administratiei publice competente informatii cu privire la un imobil, teren si/sau constructii in scopurile definite la art. 6 din lege. In vederea eliberarii certificatului de urbanism solicitantul se va adresa Consiliului Judetean Braila depunand o cerere conform formularului F1 - CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism in care se vor inscrie atat elementele de identificare a imobilului pentru care se solicita certificatul de urbanism: localitate, numar cadastral si numar de carte funciara, unde este cazul, daca legea nu dispune altfel, cat si elementele care definesc scopul solicitarii. Structura care se ocupa de cerere este Directia Urbanism, Serviciul Urbanism.
Documentele necesare emiterii Certificatului de Urbanism:
a) cererea-tip de emitere a Certificatului de Urbanism (formularul-model F.1), completată la toate rubricile, semnată , cuprinzând:
1. elementele de identificare a solicitantului;
2. elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, număr cadastral şi număr de carte funciară, în cazul în care legea nu dispune altfel;
3. elementele care definesc scopul solicitării;
b) planuri cadastrale/topografice, cu evidențierea imobilelor în cauză, astfel:
1. pentru imobilele neînscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: plan de încadrare în zonă, la una din scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberat, la cerere, de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară;
2. pentru imobilele înscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan şi extras de carte funciară pentru informare ACTUALIZAT LA ZI, eliberate, la cerere, de către biroul de cadastru şi publicitate imobiliară ( OCPI Brăila - Calea Călărașilor nr. 27, Brăila - sau online pe site-ul ANCPI http://epay.ancpi.ro.);
c) documentul de plată a taxei de eliberare a Certificatului de Urbanism - calculată conform Hotărârii Consiliului Județean Brăila aprobată pentru anul în curs, în copie.
Pentru scurtarea timpului de soluționare a cererii dumneavoastră vă rugăm:
1. Dacă plata taxei pentru emitere Certificatului de urbanism se face la casieria Consiliului Judetean Brăila, depuneți și documentația aferenta emiterii Certificatului în original
2. Dacă plata taxei pentru emitere Certificatului de urbanism se face prin virament bancar în contul RO37 TREZ 1515 006X XX00 0215, să transmiteți documentația în original prin poștă sau curier la sediul Consiliului Județean Brăila.
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de transmitere a dosarului de concurs in vederea ocuparii unei functii publice sau a unei functii contractuale vacante din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judetean Braila.
Persoanele interesate depun dosarul de concurs numai in perioada de depunere a dosarelor. Aceasta perioada va fi publicata odata cu aparitia anuntului de organizare a concursului de rectrutare.
Originalele documentelor sau copii legalizate ale acestora din dosarul de concurs vor fi prezentate la Biroul Resurse Umane Salarizare pana la data probei scrise a concursului.
Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României.
Orice persoană are dreptul să solicite şi să obţină de la autorităţile şi instituţiile publice, în condiţiile Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, informaţiile de interes public iar autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate în scris sau verbal.
Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001, precum și răspunsul negativ al acestuia constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
Împotriva refuzului și a răspunsului negativ se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.
Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.
Formularul de reclamație administrativă afișat, fie împotriva refuzului, fie împotriva răspunsului negativ, poate fi completat de cetățean, care poate solicita reintrarea în drepturi și furnizarea informațiilor solicitate.
În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului de 30 de zile aferent formulării răspunsului
În primul rând, pentru a beneficia de dreptul de a formula reclamație administrativă, cetățeanul trebuie să-și facă un cont pe platforma Punctul de contat unic electronic. După înregistrare sau logare în cont, persoana fizică sau juridică intră pe plaformă și caută instituția căreia dorește să se adreseze, în cazul nostru Consiliul Județean Brăila. După ce a ajuns la instituția respectivă, cetățeanul caută formularul necesar pentru reclamarea modului în care a fost lezat de instituție, pe care trebuie să îl descarce, să îl completeze cu datele solicitate, să îl scaneze și apoi să îl urce din nou pe platformă. Confirmarea primirii documentului și, ulterior, răspunsul vor fi comunicate prin intermediul platformei, pe adresa de e-mail menționată în formular.
Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică stabileşte regulile procedurale minimale aplicabile pentru asigurarea transparenţei decizionale în cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, alese sau numite, precum şi al altor instituţii publice care utilizează resurse financiare publice, în raporturile stabilite între ele cu cetăţenii şi asociaţiile legal constituite ale acestora și are drept scop sporirea gradului de responsabilitate a administraţiei publice faţă de cetăţean, ca beneficiar al deciziei administrative, implicarea participării active a cetăţenilor în procesul de luare a deciziilor administrative şi în procesul de elaborare a actelor normative și sporirea gradului de transparenţă la nivelul întregii administraţii publice.
În cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administraţiei publice are obligaţia să publice un anunţ referitor la această acţiune în site-ul propriu, să-l afişeze la sediul propriu, într-un spaţiu accesibil publicului, şi să-l transmită către mass-media centrală sau locală. Autoritatea administraţiei publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informaţii.
Anunţul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunoştinţa publicului cu cel puţin 30 de zile lucrătoare înainte de supunerea spre avizare de către autorităţile publice. Anunţul va cuprinde: data afişării, o notă de fundamentare, o expunere de motive, un referat de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus, un studiu de impact şi/sau de fezabilitate, după caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum şi termenul-limită, locul şi modalitatea în care cei interesaţi pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ.
La publicarea anunţului, autoritatea administraţiei publice va stabili o perioadă de cel puţin 10 zile calendaristice pentru proiectele de acte normative, pentru a primi în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice.
Formularul de notificare cuprinzând propuneri, sugestii sau opinii afișat poate fi completat de cetățean, care poate solicita menținerea acestora în forma finală a proiectului de hotărâre.
În primul rând, pentru a beneficia de acest drept, cetățeanul trebuie să-și facă un cont pe platforma Punctul de contat unic electronic. După înregistrare sau logare în cont, persoana fizică sau juridică intră pe plaformă și caută instituția căreia dorește să se adreseze, în cazul nostru Consiliul Județean Brăila. După ce a ajuns la instituția respectivă, cetățeanul caută formularul necesar pentru comunicarea observațiilor sale, pe care trebuie să îl descarce, să îl completeze cu datele solicitate, să îl scaneze și apoi să îl urce din nou pe platformă. Confirmarea primirii documentului și, ulterior, răspunsul vor fi comunicate prin intermediul platformei, pe adresa de e-mail menționată în formular.
