roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Institution

Directia de Asistenta Sociala Sighetu Marmației

Directia de Asistenta Sociala Sighetu Marmației
str. Dragoș Vodă nr. 35
Telefon:
Fax: 0262 317 051
Email: das@primariasighet.ro

Available procedures

PROCEDURA
Acordare alocație de stat pentru copii
Alocația de stat pentru copii se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, fără discriminare. Alocația de stat pentru copii se acordă și tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora, mai puțin celor care repetă anul școlar, cu excepția celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.
Beneficiază de alocație de stat pentru copii și copiii cetățenilor străini și ai persoanelor fără cetățenie rezidenți, în condițiile legii, în România, dacă locuiesc împreună cu părinții.
Acest drept poate fii solicitat de oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.
PROCEDURA
Cerere acordare ajutor de înmormântare sau ajutor de urgență

Ajutorul de înmormântare se acordă în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, în cazul decesului unei persoane din familiile beneficiare de ajutor social sau al persoanei singure beneficiare de ajutor social (primarul poate dispune acordarea unui ajutor reprezentând o parte din cheltuielile cu înmormântarea).


PROCEDURA
Eliberare card-legitimație de parcare pentru persoane cu handicap

Eliberarea acestor carduri-legitimație se face în baza prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare, și cu prevederile H.G. nr.268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006


PROCEDURA
Tichete sociale privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate

Legea 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate.

În scopul stimulării participării în învăţământul preşcolar a copiilor din familii defavorizate şi al creşterii accesului la educaţie a acestora, se instituie stimulentul educaţional, sub formă de tichete sociale.

Stimulentele educaţionale se acordă copiilor din familiile care au stabilit dreptul la alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent dacă familia se află în plata acestui drept sau acesta este suspendat.

Prin excepţie, stimulentul educaţional se acordă şi copiilor aflaţi în îngrijirea persoanei care a fost desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absenţei părinţilor, conform art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă veniturile pe persoană, inclusiv copilul aflat în îngrijire, nu depăşesc nivelul maxim de venituri pentru acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei.

Acordarea stimulentelor educaţionale este condiţionată de frecvenţa regulată la grădiniţă a copiilor din familiile beneficiare ale stimulentului educaţional prevăzut de prezenta lege.

Valoarea nominală lunară minimă a stimulentului educaţional se raportează la indicatorul social de referinţă şi este de 0,2 ISR, exprimat în lei, pentru fiecare copil înscris la grădiniţă, beneficiar al stimulentului educaţional.

Stimulentele educaţionale acordate sub forma tichetelor sociale sunt utilizate pentru achiziţionarea produselor alimentare, de igienă, a produselor de îmbrăcăminte şi/sau a rechizitelor.


PROCEDURA
Tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde și a pachetelor cu produse alimentare
Mecanismul de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024—2027
PROCEDURA
Acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței
Prezenta Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 70/2011 are ca scop reglementarea acordării unor măsuri de protecție socială a populației reprezentate de ajutoare lunare pentru acoperirea unor părți din cheltuielile aferente încălzirii locuinței în perioada sezonului rece, precum și a modului de facturare și plată a energiei termice.
PROCEDURA
Venitul minim de incluziune
a) ajutor de incluziune;
b) ajutor pentru familia cu copii.
În funcţie de nevoile familiei/persoanei singure, venitul minim de
incluziune este însoţit de alte măsuri de asistenţă socială
complementare, acordate în bani şi/sau în natură, după cum
urmează:

c) stimulente;
d) facilităţi contributive;

e) alte drepturi complementare
Venitul minim de incluziune se constituie din totalitatea sumelor
reprezentând ajutor de incluziune și ajutor pentru familia cu
copii, care se stabilesc în funcţie de încadrarea în veniturile
nete lunare ajustate realizate de familie în următoarele limite:

a) pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar
ajustat de 366 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea
veniturilor cumulate ale familiei;
b) pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar ajustat
de 533 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea
veniturilor persoanei singure cu vârsta de cel puţin 65 de ani;
c) pentru ajutorul pentru familia cu copii, până la un venit net lunar
ajustat de 930 de lei inclusiv.
Dreptul se acordă pe bază de cerere-declarație pe propria răspundere,
însoțită de acte doveditoare privind componența familiei,
veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii de către
membrii acesteia și bunurile deținute, inclusiv în alte unități
administrativ-teritoriale.
Conținut dosar:
- cerere tip;
- copii după actele de identitate ale tuturor membrilor familiei:
soţ/soţie, copii, concubin/concubină;
- copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
- copie după hotărârea de divorţ (dacă este cazul);
- copii după documente din care să rezulte calitatea de
tutore/curator, etc. (dacă este cazul);
- copii după hotărârea de plasament familial/sau încuviinţare a
adopţiei (dacă este cazul);
- copie după actul de proprietate/închiriere al locuinţei;
- acte doveditoare privind veniturile realizate;
- adeverinţă de venit eliberată ANAF;
- certificat de atestare fiscală privind bunurile deținute;
- copii după acte din care să rezulte încadrarea în categoria
persoanelor cu handicap (dacă este cazul);
- alte acte medicale din care să reiasă incapacitatea de muncă;
- dovadă privind frecventarea cursurilor școlare de către copiii
aflați în întreținere.


Assistance services

There are no Assistance services registered by this institution

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro