roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Institution

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Timis

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Timis
Str. P-ra Regina Maria nr. 3
Telefon:
Fax: 0256407066
Email: dgaspctm@gmail.com

Available procedures

PROCEDURA
Procedură privind evaluarea socială a persoanelor care solicită atestat de asistent maternal profesionist

Acestă procedură se referă la evaluarea socială a persoanelor care solicită atestatul de AMP.

Asistentul maternal profesionist este persoana fizica, atestată în condițiile legii, care asigură prin activitatea pe care o desfășoară la domiciliul său, creșterea, îngrijirea și educarea, necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primește în plasament.

Pot fi atestate ca asistent maternal profesionist numai persoanele care îndeplinesc următoarele condiții:

a) au capacitate deplină de exercitiu;

b) prin comportamentul lor în societate, starea sănătății și profilul lor psihologic, prezintă garanții pentru îndeplinirea corectă a obligațiilor care revin unui părinte, referitoare la creșterea, îngrijirea și educarea copiilor săi;

c) au în folosință o locuință care acoperă necesitățile de preparare a hranei, igienă, educație și odihnă ale utilizatorilor săi, inclusiv cele ale copiilor care urmează a fi primiți în plasament;

d) au urmat cursurile de formare profesională organizate de serviciul public specializat pentru protecția copilului sau organismul privat autorizat care efectuează evaluarea pentru acordarea atestatului de asistent maternal profesionist.

Nu poate fi asistent maternal profesionist:

a) persoana care a suferit o condamnare prin hotărâre judecătoreasca ramasă definitivă, pentru săvârșirea cu intenție a unei infracțiuni;

b) părintele decăzut din drepturile părintești sau cel al cărui copil a fost declarat abandonat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă;

c) persoana care suferă de boli cronice transmisibile.


1. Recrutarea asistenților maternali profesioniști:a. Solicitantul va depune o cerere la Registratura DGASPC Timiș, în care va menționa și motivele pentru care dorește să devină asistent maternal profesionist.

Cererea va fi însoțită de: curriculum vitae solicitant;copie după actul de identitate (cu domiciliul stabil pe raza județului Timiș);copie după diploma de studii a ultimei școli absolvite (solicitantul trebuie să fie absolvent de studii medii);cazier judiciar;adeverință medicală din care să rezulte că nu suferă de boli transmisibile, infecto-contagioase sau psihice;

b. Cererea va fi apoi referită șefului Serviciului Management de Caz pentru Copil.

c. Cererile vor fi repartizate managerului de caz, care are obligația să transmită solicitantului, informații cu privire la:- Etapele procesului de evaluare;- Drepturile și obligatiile AMP;- Criteriile minime obligatorii prevazute de lege.


2. Evaluarea solicitantilor:

a. După formularea cererii de evaluare în termen de 10 zile de la înregistrarea acesteia, solicitantul va primi un răspuns de confirmare și numele managerului de caz desemnat. Cererea solicitantului va fi solutionata în 90 de zile.

b. Managerul de caz desemnat va verifica urmatoarele aspecte:

1. Condiții materiale

2. Starea de sănătate

3. Profil moral

4. Aptitudini parentale

5. Altele.

Managerul de caz va întocmi raportul intermediar de evaluare, care va constata dacă sunt îndeplinite condițiile pentru trecerea în urmatoarea etapa – procesul de pregătire.d. Psihologul desemnat de catre Serviciul de Consiliere Psihologică va efectua evaluarea psihologică, în vederea evaluării capacităților parentale și garanțiilor morale a solicitantului.e. Psihologul va interpreta cantitativ și calitativ informațiile obținute și va redacta profilul psihologic, care completează raportul de evaluare inițială.· Responsabili – managerul de caz și psihologul


3. Procesul de pregătire (parte a procesului de evaluare):

a. Solicitanții selectați vor participa în mod obligatoriu la modulul minim obligatoriu, care cuprinde tematica aprobată în conformitate cu programa analitică elaborată de către Autoritatea Națională pentru Proțectia Copilului și Adopție,

b. La absolvirea cursului solicitanții vor susține un examen alcătuit din două probe (scris și interviu)· Responsabil – echipa de organizare a cursului și lectorii desemnați în cadrul programei analitice- Termen – minim 60 de ore 4.

Evaluarea finală în vederea atestării:

a. Managerul de caz va întocmi raportul de atestare, care va avea la bază raportul intermediar de evaluare (minim 2 vizite);

b. Psihologul va întocmi un raport de evaluare psihologică în vederea atestării, în urma aplicării unei testării psihologice solicitantului precum și soțului/ soției acestuia.

c. Prezentarea dosarului de atestare în cadrul Comisiei pentru Protecția Copilului.· Responsabili - managerul de caz si psihologul, desemnati de catre seful serviciului

Etapele evaluării sociale a persoanelor care solicită atestatul de AMP

1. Recrutarea asistenților maternali profesioniști;

2. Evaluarea inițială a solicitanților;

3. Procesul de pregătire (parte a procesului de evaluare);

4. Evaluarea finală în vederea atestării.

Assistance services

There are no Assistance services registered by this institution

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro