Primaria Municipiului Constanta
Available procedures
Procedura vizeaza declaratia privind structura de culturi pentru subvenție motorina-APIA-PJ.
Procedura se refera la emiterea unui acord pentru amplasarea panourilor publicitare mobile pe terenurile apartinand municipiului Constanta.
Cererile insoțite de documentele înscrise în aceasta se depun la Centrul de Informare pentru Cetateni situat în Bd. Al.Lăpuşneanu nr.116C (incinta City ParK Mall etajul I, aripa noua), telefon 0241.485565.
22. On-line, la adresa de e-mail: contracte@primăria-constanța.ro
- acordul pentru amplasarea panoului publicitar mobil pe terenurile aparținând municipiului Constanța se elibereaza în termenul prevazut de lege (30 zile);
Cererile se depun la sediul situat pe str.St.Mihaileanu nr 10, tel.0241488179 / 0241488185
- e-mail -servicii.publice@primaria-constanta.ro
Primiri cereri :
luni-miercuri 8.30-14.30
joi 8.30-18.30
vineri 8.30-13.30
Eliberarile se fac de la sediul situat pe str.St.Mihaileanu nr 10
(* Nu ne asumam raspunderea pentru sumele virate de catre operatorii economici din proprie initiativa, fara avizul inspectorului).
Prezenta procedură reglementează modalitatea de emitere a certificatului de urbanism instalaţie de utilizare gaze naturale – coloana pe casa scării şi racorduri în cadrul Primăriei Municipiului Constanța.
Art. 19, alin. (2) al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991, aprobate prin Ordinul MDRL nr. 839/2009 stabilesc faptul ca certificatul de urbanism este un act de informare cu privire la regimul juridic, economic şi tehnic al imobilului, precum şi la cerinţele urbanistice specifice amplasamentului, determinate în conformitate cu prevederile documentaţiilor de urbanism avizate şi aprobate, document care se eliberează, la cerere, oricărui solicitant - persoană fizică sau persoană juridică - nefiind necesară prezentarea titlului asupra imobilului sau a altui act care să ateste dreptul de proprietate.
Se interzice emitentului să condiţioneze emiterea certificatului de urbanism de elaborarea prealabilă a unei documentaţii de urbanism pentru imobilul în cauză, precum şi a oricăror altor documentaţii tehnice de definire a scopului solicitării.
În aceste condiții, în scopul detalierii intervenției urbanistice propuse, pot fi atașate la documentația legală necesară obligatorie și alte documente elaborate de un proiectant, constând în:
Oficiul de cadastru și publicitate imobiliară Constanța,cu evidențierea parcelelor cadastrale pentru care se solicită certificatul de urbanism, motiv pentru care vor fi depuseîn 2 exemplare originale.
Prezenta procedură reglementează modalitatea de emitere a autorizației de comerț stradal-comerț de întâmpinare în fața propriilor unități comerciale, comerț de mic detaliu, prestări servicii, campanii promoționale, circuri, activități cu caracter cultural/artistic/ sportiv (târguri, expoziții, spectacole, festivaluri, etc), realizare și comercializare produse de artizanat, pictură și altele asemenea, altele în cadrul Primăriei Municipiului Constanța.
Prezenta procedură reglementează modalitatea de acces la informatiile de interes public cf. Legii nr. 544/2001 în cadrul Primăriei Municipiului Constanţa.
Prezenta procedură reglementează modalitatea de acordare a premiului bănesc familiilor cu domiciliul în municipiul Constanța și care aniversează 50 de ani de căsătorie.
· acord/aviz de principiu emis de detinatorulretelei;
· memoriul tehnic;
Incepand cu data de 01 ianuarie 2019, depunerea declaratiei si achitarea taxelor aferente se face catre Serviciul Public de Impozite si Taxe Locala Constanta !!!!
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de prelungire a contractului de concesiune, inainte de expirare in cadrul Primariei Municipiului Constanta.
Joi: 08:30-18:30
Joi: 08:30-18:30
Joi: 08:30-18:30
Taxa pentru eliberarea autorizatiei de transport persoane/bunuri in regim de taxi este de 500 de lei, pe 5 ani.
Acest tip de cerere se depune în următoarele situații :
- pentru eliberarea unei autorizații taxi obținută decât ca urmare a uneia din următoarele operațiuni:
- fuzionarea unor transportatori autorizați;
- divizarea unui transportator autorizat;
- transportatorul autorizat, deținător al unei/unor autorizații renunță la una sau mai multe autorizații în favoarea unor angajați ai acestuia care dovedesc că au dobândit calitatea de transportator autorizat ( personă fizică sau juridică);
- transformarea unei persoane fizice în persoană juridica
Cererile se depun la sediul Centrul de informare pentru Cetățeni din incinta City Park Mall (aripa noua), etaj 1, bd. Alexandru Lapusneanu nr.116 C , telefon 0241/485890.
Programul de relații cu publicul este:
luni-miercuri- 08.30-16.30
joi - 08.30-18.30
vineri - 08.30-16.30
Taxa pentru eliberarea autorizației taxi este de 100 de lei
Luni, Marți, Miercuri: - Depuneri acte/informații - 08:30 - 12:00 - Înregistrări decese - 08:30 - 16:30 (eliberare adeverință de înhumare)
Joi: 08:30-18:30 - Depuneri/ informații și înregistrări decese (eliberare adeverință de înhumare)
Vineri: eliberări contracte de concesiune 8.30 -12.00
Sâmbătă: 09:30-13:30 - Înregistrări decese (eliberare adeverință de înhumare)
Duminică: 10:30-12:30 – înregistrări decese (eliberare adeverință de înhumare)
De asemenea, solicitările pot fi depuse online pe platforma cereri.primaria-constanta.ro, la adresa de e-mail admcimitire@primaria-constanta.ro sau prin serviciul poștal la adresa str.St.Mihaileanu nr 10.
Numărul de telefon la care puteți solicita informații este 0241/697544, după următorul program: -luni, marți, miercuri, joi: 14.00-16.00 -vineri: 12.00-14.00
Joi: 08:30-18:30
Email: primarie@primaria-constanta.ro
Va informam faptul ca, incepand cu data de 22.02.2025, Serviciul Stare Civila isi va desfasura activitatea intr.o noua locatie situata in municipiul Constanta, bd.Mamaia nr.193 (fosta Scoala nr 1).
Mentionam faptul ca programul cu publicul ramane neschimbat.
Mentionam faptul ca programul cu publicul ramane neschimbat.
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de eliberare a extraselor multilingve de nastere/casatorie/deces in cadrul Primariei Municipiului Constanta
Serviciul Starea Civilă eliberează la cerere extrase multilingve de pe actele de stare civilă privind naşterea, căsătoria sau decesul. Acestea sunt documente care au aceaşi putere doveditoare ca şi certificatele de stare civilă şi se folosesc de către titulari şi persoanele îndreptăţite în faţa autorităţilor străine din statele părţi la Convenţia nr.16 a Comisiei Internaţionale de Stare Civilă semnată la Viena la 8 septembrie 1976, la care România a aderat în anul 2012 (Legea nr.65/2012).
Extrasele multilingve ale actelor de stare civilă eliberate în condiţiile Convenţiei nr.16 de către autorităţile competente ale statelor părţi, sunt recunoscute fără traducere, legalizare sau altă formalitate echivalentă şi se utilizează în aceleaşi condiţii, ca şi certificatele de stare civilă pe domeniul teritorial al Convenţiei.
Statele semnatare ale Convenţiei nr.16 sunt următoarele: Republica Austria, Regatul Belgiei, Bosnia şi Herţegovina, Republica Croaţia, Confederaţia Elveţiană, Republica Franceză, Republica Federală Germania, Republica Elenă, Republica Italiană, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Lituania, Republica Macedonia, Muntenegru, Republica Moldova, Regatul Ţărilor de Jos, Republica Polonă, Republica Portugheză, Regatul Spaniei, Republica Slovenia, Republica Serbia, Republica Turcia.
Extrasele multilingve ale actelor de stare civilă privind naşterea şi/sau căsătoria se eliberează titularilor sau reprezentanţilor legali ai acestora, iar extrasele multilingve ale actelor de stare civilă privind decesul se eliberează membrilor familiei ori altor persoane îndreptăţite.
Extrasele multilingve se pot elibera şi altor persoane împuternicite prin procură special sau împuternicirea vocațială. La cerere, solicitanţilor li se eliberează mai multe extrase multilingve completate în baza aceluiaşi act de stare civilă. Cererile se depun la Serviciul Stare Civila situat pe
bd Mamaia nr 193 (fosta Scoala nr 1)
programari telefonice la nr 0241485157 ( pentru extrase multilingve de nastere si casatorie) sau 0241485156, 0732013370
Taxa de 13 lei (în regim normal)/36 lei (în regim la urgenţă) – se achită la casieria sediului Serviciului stare civilă.
Va informam faptul ca, incepand cu data de 22.02.2025, Serviciul Stare Civila isi va desfasura activitatea intr.o noua locatie situata in municipiul Constanta, bd.Mamaia nr.193 (fosta Scoala nr 1).
Mentionam faptul ca programul cu publicul ramane neschimbat.
Procedura descrie actele necesare depunerii dosarului pentru eliberarea primului act de identitate dupa implinirea varstei de 18 ani.
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de inscriere a schimbarii numelui de familie si/sau al prenumelui pe cale administrativa in cadrul Primariei Municipiului Constanta.
Va informam faptul ca, incepand cu data de 22.02.2025, Serviciul Stare Civila isi va desfasura activitatea intr.o noua locatie situata in municipiul Constanta, bd.Mamaia nr.193 (fosta Scoala nr 1), cu programare la nr de tel. 0241485158.
Mentionam faptul ca programul cu publicul ramane neschimbat.
Email: primarie@primaria-constanta.ro
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea prin care se inregistreaza divortul pe cale administrativa in cadrul Primariei Municipiului Constanta.
Email: primarie@primaria-constanta.ro
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea prin care se constituie dreptul de superficie cu titlu oneros asupra terenurilor aflate in domeniul privat al municipiului Constanta
Prezenta procedura vizeaza prelungirea autorizatiei de dispecerat taxi. Taxa pentru prelungirea autorizatiei de dispecerat taxi este de 500 de lei.
1. Centrul de Informare Cetățeni situat în Bd. Al. Lăpușneanu nr. 116C (incinta City Park Mall – etajul I, aripa nouă) tel 0241485565;
2. Registratura Primăriei Municipiului Constanța, situată în Bd. Tomis nr. 51– pentru cele depuse prin intermediul oficiilor poștale;
3. On-line, la adresa de e-mail: agenti.economici@primaria-constanta.ro
Program cu publicul:
Luni – Miercuri 8.30 – 16.30
Joi 8.30 – 18.30
Vineri 8.30 – 16.30
Prezenta procedura descrie modalitatea depunerii declartiei privind inregistrarea datelor in registrul agricol pentru persoane fizice si persoane juridice (PF/PJ)
Toate documentele atasate prezentei vor avea mentiunea '' conform cu originalul'' si semnatura persoanei care isi asuma acest lucru !
1. Centrul de Informare Cetățeni situat în Bd. Al. Lăpușneanu nr. 116 C (incinta City Park Mall – etajul I, aripa nouă) tel 0241485565;
2. Registratura Primăriei Municipiului Constanța, situată în Bd. Tomis nr. 51– pentru cele depuse prin intermediul oficiilor poștale;
3. On-line, la adresa de e-mail: agenti.economici@primaria-constanta.ro
Luni – Miercuri 8.30 – 16.30
Joi 8.30 – 18.30
Vineri 8.30 – 16.30
Cererile se depun la:
1. Centrul de Informare Cetățeni situat în Bd. Al. Lăpușneanu nr. 116C (incinta City Park Mall – etajul I, aripa nouă) tel 0241485565;
2. Prin intermediul oficiilor poștale, pe adresa Primăriei Municipiului Constanța- Bd. Tomis nr. 51;
3. On-line, la adresa de e-mail: agenti.economici@primaria-constanta.ro
Perioada de autorizare este cel mult egala cu cea aprobata initial.
Program cu publicul:
Luni – Miercuri 8.30 – 16.30
Joi 8.30 – 18.30
Vineri 8.30 – 16.30
Prezenta procedura descrie actele necesare depunerii ofertei de cumpărare teren – persoane fizice
Toate documentele atasate prezentei vor avea mentiunea '' conform cu originalul'' si semnatura persoanei care isi asuma acest lucru !
Prezenta procedura descrie eliberarea acordului de amplasare echipamanete tehnice, instalatii, cabine, puncte de racord si/sau distributie aferente utilitatilor (apa-canal, electricitate, gaze, comunicatii).
-Cuantumul taxei este de 2,26 lei/mp/zi, conform HCL privind taxele si impozitele locale, anexa 8.
Prezenta procedura descrie modalitatea prin care se depune cererea in vederea vinzarii unui teren agricol extravilan - persoane juridice
Toate documentele atasate prezentei vor avea mentiunea '' conform cu originalul'' si semnatura persoanei care isi asuma acest lucru !
Prezenta procedura descrie modalitatea prin care se depune cererea in vederea vinzarii unui teren agricol extravilan la persoanele fizice
Toate documentele atasate prezentei vor avea mentiunea '' conform cu originalul'' si semnatura persoanei care isi asuma acest lucru !
Acest tip de cerere se depune la solicitarea fiscalizării aparatului de marcat al autovehiculului pentru care urmează să se solicite eliberarea autorizației taxi în cazul schimbării numărului de înmatriculare, în urma încheierii contractului de leasing.
Procedura descrie modalitatea de instiintare privind suprafete calamitate ca urmare a secetei pedologice situate pe raza administrativ teritoriala a UAT Constanta.
Procedura descrie modalitatea obtinerii / emiterii cartii electronice de identitate pentru minorii 0-14 ani
Pentru minorul însoţit numai de unul dintre părinţi, se prezintă declaraţia celuilalt părinte(prin care este de acord cu eliberarea actului de identitate), autentificată la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află, la notarul public din ţară ori la autorităţile străine competente(tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare).
Observații:
- Imaginile impresiunilor papilare nu se preiau pentru minorii cu vârsta de la 0 până la 12 ani;
- Începând cu vârsta de 12 ani, C.E.I. se eliberează cu imaginile impresiunilor papilare;
- CEI se înmânează unuia dintre părinți/persoanei menționate la art. 121 din O.U.G. nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Minorilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani, NU li se eliberează carte de identitate simplă.
În situația în care persoanele programate întârzie la programare acestea se vor reprograma personal la o dată ulterioară.
În situația în care persoanele se prezintă mai devreme decât ora programată acestea vor fi preluate numai la ora programată.
Pentru depunerea cererilor, programarea se face on-line https://portal.primaria-constanta.ro/dm_constanta/programari.nsf/Programare?OpenForm&TipProgramare=ProgActeIdentitate
Serviciul Evidență Persoane este situat în Bd. Al.Lăpușneanu nr.116C, incinta City Park Mall - etajul I, aripa noua
- se va achita contravalorarea actului de identitate - 70 lei
Prezenta procedură reglementează modalitatea de emitere a autorizației de construire rețele tehnico-edilitare extindere / branşament: transport şi distribuţie gaze naturale în cadrul Primăriei Municipiului Constanţa.
PRECIZĂRI:
În scopul detalierii documentației propuse, pot fi atașate la documentația legală necesară obligatorie și urmatoarele documente:
- Acord Asociatia de Proprietari semnat de Presedinte și Comitetul executiv al Asociației - model M1 ( vezi acte necesare)
- Tabel nominal 50+1% in original cu acordul proprietarilor - model M2 ( vezi acte necesare)
Nota:
- În cazul în care se solicită extinderi de reţele de către ENGIE SA, nu se va prezenta act de proprietate, cadastru, extras de carte funciară;
- Documentaţia se depune în două exemplare. Exemplarul beneficarului va conţine avizele în original.
În cazul în care se solicită extinderi de reţele apă, canal, termice de către RAJA SA, RADET, CET, etc. nu se va prezenta act de proprietate, cadastru, extras de carte funciară; Documentaţia se depune în două exemplare. Exemplarul beneficiarului va conţine avizele în original.
- Taxa de autorizare se achita dupa verificarea documentatiei de catre inspector la casieria Primariei sau prin ordin de plata in contul: RO46TREZ23121360206XXXXX*
- Taxa de amplasament difera in functie de activitatea desfasurata si zona unde este situat amplasamentul si se achita dupa verificarea documentatiei de catre inspector la casieria Primariei sau prin ordin de plata in contul RO83TREZ23121340250XXXXX.
Taxa se incaseaza in lei/mp/zi.
( * Nu ne asumam raspunderea pentru sumele virate de catre operatorii economici din proprie initiativa, fara avizul inspectorului)
Prezenta procedură reglementează modalitatea de prelungire a autorizației de funcționare pentru desfășurarea de activități cu caracter temporar în cadrul Primăriei Municipiului Constanța.
Prezenta procedură reglementează modalitatea de obținere a vizei Serviciului Cadastru în cadrul Primăriei Municipiului Constanța.
Toate documentele atasate prezentei vor avea mentiunea '' conform cu originalul'' si semnatura persoanei care isi asuma acest lucru !
Toate documentele atasate prezentei vor avea mentiunea '' conform cu originalul'' si semnatura persoanei care isi asuma acest lucru !
Prezenta procedura reglementeaza modul de obtinere a adeverinţei de vechime (C.A.P. Viile Noi, Palazu Mare, Anadalchioi) in cadrul Primariei Municipiului Constanta
Programul cu publicul: Luni - Miercuri 08.30 - 16.30
Joi 08.30 - 18.30
Vineri 08.30 - 16.30
1. Centrul de Informare pentru Cetateni situat în Bd. Al.Lăpuşneanu nr.116C (incinta City Park Mall - etajul I, aripa noua), telefon 0241 485 565.
2. On-line, la adresa de e-mail: contracte@primăria-constanța.ro
- taxa pentru municipiul Constanța este de 2,12 lei /mp/zi;
- taxa pentru utilizarea locurilor publice aparținând municipiului Constanța, din Stațiunea Mamaia și Sat Vacanță este:
● în perioadele 01 ianuarie – 30 aprilie și 01 octombrie – 31 decembrie de 2,12lei/mp/zi;
● în perioada 01 mai – 30 septembrie de 4,25 lei/mp./zi;
- acordul pentru ocuparea temporară a terenurilor aparținând municipiului Constanța pentru organizare de șantier în baza autorizației de construire, ocuparea domeniului public cu schelă, împrejmuirea pentru protecția domeniuluipublic aferent clădirilor până la finalizarea reabilitării acestora se elibereaza în termenul prevazut de lege (30 zile);
După înregistrarea cererii și a verificării în teren veți primi un e-mail cu suma și detaliile de plată.
Se va elibera un acord în termen de 30 de zile de la primirea cererii.
Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de dispecerat taxi este de 500 lei
Joi: 08:30-18:30
Prezenta procedură descrie actele necesare pentru depunerea cererii de cumparare teren - persoane fizice - pentru diferențe din măsuratori cadastrale sau pentru întregire proprietate.
- Taxa de 8 lei/31 lei reprezentand taxa procesare dosar transcriere - se achita la Casieria Starii Civile;
- Taxa D.G.E.P. de 250 lei/550 lei (urgenta - in termen de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii) reprezentamd taxa pentru analiza dosarului in vederea avizarii transcrierii - se achita la casieria situata in sediul din bld. Tomis nr. 51 cam. 355
Foarte important! Toate documentele administrative emise de autoritatile straine ce vor fi prezentate pentru a fi inregistrate in registrele de stare civila, vor trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- documentele eliberate de institutii ale statelor semnatare ale Conventiei de la haga din 5/10/1961 vor fi in mod obligatoriu apostilate.
- sunt scutite de supralegalizare sau apostilare, documentele emise de statele cu care Romania a incheiat tratate, acorduri sau conventii bilaterale de asistenta juridica in materie civila sau de dreptul familiei
- documentele care nu se regasesc in primele doua situatii vor fi in mod obligatoriu supralegalizate, in conformitate cu prevederile noului Cod de procedura civila, art. 1093
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de obtinere a autorizatiei taxi in urmatoarele situatii:
A. Pentru eliberarea unei autorizatii taxi obtinuta ca urmare a uneia din urmatoarele operatiuni, respectiv,
a. fuzionarea unor transportatori autorizati;
b. divizarea unui transportator autorizat;
c. transportatorul autorizat, detinator al unei /unor autorizatii renunta la una sau mai multe autorizatii in favoarea unor angajati ai acestuia care dovedesc ca au dobandit calitatea de transportator autorizat (persoana fizica sau juridica);
d. transformarea unei persoane fizice in persoana juridica
B. Pentru modificarea autorizatiei taxi atunci cand transportatorul autorizat se regaseste in una din urmatoarele situatii, respectiv,
a. inlocuieste autovehiculul detinut
b. schimba numarul de inmatriculare sau incheie contractul de leasing pentru autovehiculul detinut;
c. pierderea/deteriorarea/sustragerea autorizatiei
Documentele se prezinta in original si se depun in copie, dupa caz.
Taxa pentru eliberarea autorizatiei taxi este de 100 de lei.
Joi: 08:30-18:30
Cererile și documentațiile pentru Serviciul Gestionare Cimitire, se vor depune la următoarele sedii:
- sediul principal de pe Str. Stefan Mihaileanu, nr.10
- sediul principal de pe Str. Baba Novac, nr. 194 (în incinta Cimitirului Municipal) pentru Cimitirul Municipal;
Program de lucru cu publicul:
Primiri/eliberari documente:
Luni, Marți, Miercuri, Vineri: 08:30-13:30
Sâmbătă: 09:30-13:30
Duminică: 10:30-12:30
Domiciliul minorului este la părinţii săi sau la acela dintre părinţi la care el locuieşte în mod statornic.
Cererea pentru eliberarea actului de identitate a minorului nu poate fi completată cu o altă adresă de domiciliu, decât adresa de domiciliu a părinţilor, sau a părintelui la care are domiciliul minorul, în condiţiile legii.
În situaţia în care părinţii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de părintele la care minorul are domiciliul, în condiţiile legii.
Pentru minorul care, deşi a fost încredinţat prin hotărâre judecătorească/convenție unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită declaraţia consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic.
Declaraţia de consimţământ poate fi dată la ghişeu, în prezenţa personalului serviciului evidenţa persoane, iar în situaţia în care părintele nu se poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie să fie autentificată la notarul public sau, după caz, la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află.
La depunerea actelor minorul va fi însoţit obligatoriu de unul dintre părinţi sau, după caz, de către reprezentantul legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost incredinţat în plasament.
OUG nr. 97/2005, Art. 12:
(1) În termen de 15 zile de la împlinirea varstei de 14 ani, minorul are obligatia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea actului de identitate;
(2) Eliberarea primului act de identitate nu se poate face pe baza de procură specială.
Va informam faptul ca, incepand cu data de 22.02.2025, Serviciul Stare Civila isi va desfasura activitatea intr.o noua locatie situata in municipiul Constanta, bd.Mamaia nr.193 (fosta Scoala nr 1).
Mentionam faptul ca programul cu publicul ramane neschimbat.
Cererea se poate face în nume propriu la solicitarea oricăruia dintre foştii soţi sau prin împuternicit cu procură specială.
Cererile se depun la Serviciul Stare Civila situat in bd Mamaia nr 193 (fosta Scoala nr 1)
Taxe:
-13 lei in regim normal
-36 lei in regim de urgenta (in 24 ore)Email: primarie@primaria-constanta.ro
Procedura descrie modalitatea de obtinere a avizului de traseu pentru autovehiculele cu masa totala autorizata peste 5 tone si cele agabaritice.
Prezenta procedura descrie actele necesare depunerii cererii de oferta cumparare teren PJ
Toate documentele atasate prezentei vor avea mentiunea '' conform cu originalul'' si semnatura persoanei care isi asuma acest lucru !
Prezenta procedura descrie prelungirea valabilitatii avizului UAT in baza caruia se amplaseaza mijloacele publicitare
Cererile se depun la:
1. Centrul de Informare Cetateni situat în Bd. Al. Lapusneanu nr. 116C (incinta City Park Mall – etajul I, aripa noua) tel 0241485565;
2. Registratura Primariei Municipiului Constanta, situata în Bd. Tomis nr. 51– pentru cele depuse prin intermediul oficiilor postale;
3. On-line, la adresa de e-mail: urbanism@primaria-constanta.ro
Prelungirea Avizul UAT Constanta în baza caruia se amplaseaza mijlocul de publicitate se elibereaza în termenul prevazut de lege de 30 de zile.
Durata de mentinere a steagurilor publicitare va fi de maximum 90 de zile calendaristice.
Dimensiunile steagurilor publicitare vor fi de maxim 0,8m (baza) x 1,25m (înaltimea).
Amplasamentele apartinând municipiului Constanta, care intra sub incidenta prezentei proceduri sunt prevazute în Regulamentul local de publicitate la nivelul municipiului Constanta aprobat prin H.C.L. nr.105/2021, Anexa nr. 10 la regulament, exceptându-le pe cele care fac obiectul unei alte forme de atribuire.
Program cu publicul:
Luni – Miercuri 8.30 – 16.30
Joi 8.30 – 18.30
Vineri 8.30 – 16.30
Plata taxelor se va efectua dupa constatarea îndeplinirii conditiilor de avizare si doar în cazul în care avizarea este posibila.
Actele necesare vor fi depuse în dublu exemplar
Cererile se depun la:
1. Centrul de Informare Cetățeni situat în Bd. Al. Lăpușneanu nr. 116C (incinta City Park Mall – etajul I, aripa nouă) tel 0241485565;
2. Prin intermediul oficiilor poștale, pe adresa Primăriei Municipiului Constanța- Bd. Tomis nr. 51;
3. On-line, la adresa de e-mail: agenti.economici@primaria-constanta.ro
Perioada de autorizare este de maxim 30 de zile. Această perioadă poate fi prelungită doar o singură dată, la cererea solicitantului, pentru o perioadă cel mult egală cu cea aprobată inițial.
Program cu publicul:
Luni – Miercuri 8.30 – 16.30
Joi 8.30 – 18.30
Vineri 8.30 – 16.30
1. Centrul de Informare Cetățeni situat în Bd. Al. Lăpușneanu nr. 116C (incinta City Park Mall – etajul I, aripa nouă) tel 0241485565;
2. Prin intermediul oficiilor poștale, pe adresa Primăriei Municipiului Constanța- Bd. Tomis nr. 51;
3. On-line, la adresa de e-mail: agenti.economici@primaria-constanta.ro
Perioada de autorizare este de maxim 30 de zile. Această perioadă poate fi prelungită doar o singură dată, la cererea solicitantului, pentru o perioadă cel mult egală cu cea aprobată inițial.
Program cu publicul:
Luni – Miercuri 8.30 – 16.30
Joi 8.30 – 18.30
Vineri 8.30 – 16.30
Prezenta procedura descrie modalitatea prin care se alege potentialul cumparator
Toate documentele atasate prezentei vor avea mentiunea '' conform cu originalul'' si semnatura persoanei care isi asuma acest lucru !
Cererile se depun la Centrul de informare pentru Cetățeni situat în Bd. Al.Lăpuşneanu nr.116C (incinta City Park Mall - etajul I, aripa noua) , telefon 0241-485523.
Programul cu publicul:
Luni - Miercuri 08.30 - 16.30
Joi 08.30 - 18.30
Vineri 08.30 - 16.30
Acest tip de cerere se depune la solicitarea fiscalizării aparatului de marcat pentru autovehiculul pentru care urmează să se solicite eliberarea autorizației taxi, în cazul înlocuirii autovehiculului.
Acest tip de cerere se depune la solicitarea fiscalizarii aparatului de marcat al autovehiculului pentru care urmeaza sa se solicitaer eliberarea autorizatiei taxi, obtinuta in urma transformarii din persoana fizica autorizata in persoana juridica
Prezenta procedură reglementează modalitatea de emitere a certificatului de urbanism construire/ desființare/ elaborare PUZ, PUD în cadrul Primăriei Municipiului Constanţa.
PRECIZĂRI
Art. 19, alin. (2) al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.50/1991, aprobate prin Ordinul MDRL nr. 839/2009 stabilesc faptul ca certificatul de urbanism este un act de informare cu privire la regimul juridic, economic şi tehnic al imobilului, precum şi la cerinţele urbanistice specificea mplasamentului, determinate în conformitate cu prevederile documentaţiilor de urbanism avizate şi aprobate, document care se eliberează, la cerere, oricărui solicitant - persoană fizică sau persoană juridică - nefiind necesară prezentarea titlului asupra imobilului sau a altui act care să ateste dreptul de proprietate.
Se interzice emitentului să condiţioneze emiterea certificatului de urbanism de elaborarea prealabilă a unei documentaţii de urbanism pentru imobilul în cauză, precum şi a oricăror altor documentaţii tehnice de definire a scopului solicitării.
În aceste condiții, în scopul detalierii intervenției urbanistice propuse, pot fi atașate la documentația legală necesară obligatorie și alte documente elaborate de un proiectant, constând în planuri pe suport cadastral cu situația construcțiilor existente și a celor propuse și memoriu tehnic în care să fie descrise în detaliu propunerile din planuri, cu estimarea impactului lucrărilor propuse asupra vecinătăților; Aceste planuri sunt opționale și au scop exclusiv de informare privind intențiile investitorului, neputând fi vizate spre neschimbare;.
Planurile ce urmează a fi vizate spre neschimbare vor fi extrasele de plan cadastral pe ortofotoplan sau alte planuri eliberate / vizate de Oficiul de cadastru și publicitate imobiliară Constanța, cu evidențierea parcelelor cadastrale pentru care se solicită certificatul de urbanism.
În cazul imobilelor înscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară, pot fi vizate spre neschimbare ca anexăa certificatului de urbanism planurile de încadrare în zonă, la una din scările 1:10.000,1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberate, la cerere, de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară (OCPI), cu condiția ca acestea să conțină evidențierea parcelelor cadastrale pentru care se solicită certificatul de urbanism, fără a conține însă propuneri privind intervențiile constructive la nivel de parcelă. Aceste planuri vizate vor putea fi utilizate în cadrul documentațiilor necesare obținerii avizelor solicitate prin certificatul de urbanism.
Planșele ce conțin propuneri de intervenție, solicitate de instituțiile abilitate să emită avizele necesare, vor fi redactate pe suportul topografic vizat de OCPI pentru a fi utilizat la obținerea autorizației de construire, împreună cu planurile vizate spre neschimbare ca anexă la certificatul de urbanism, menționate la paragraful anterior.
(* Nu ne asumam raspunderea pentru sumele virate de catre operatorii economici din proprie initiativa, fara avizul inspectorului).
Prin exceptie, pentru unitatile din statiunea Mamaia si Sat Vacanta, ce desfasoara activitati ce se regasesc in CAEN - Rev 2 codul 4711 si grupa 472, cu exceptia codului 4726, taxa pentru eliberarea avizului program de functionare se stabileste in suma de 10.797 lei.
PRECIZĂRI
Prezenta procedură reglementează modalitatea de emitere a autorizației de construire instalație gaze naturale - locuinte colective, coloană pe casa scării şi racorduri în cadrul Primăriei Municipiului Constanța
PRECIZĂRI:
În scopul detalierii documentației propuse, pot fi atașate la documentația legală necesară obligatorie și urmatoarele documente:
- Acord Asociatia de Proprietari semnat de Presedinte și Comitetul executiv al Asociației- model M1 (vezi acte necesare)
- Tabel nominal 50+1% in original cu acordul proprietarilor - model M2 (vezi acte necesare)
Nota:
1. Se poate obține Autorizația de construire pentru solicitanții persoane fizice/juridice care doresc racordarea apartamentului ulterior obținerii autorizației de construire a coloanei pe casa scării în termenul de valabilitate al autorizației de construire a coloanei de gaze. - vezi acte necesare cf. Anexa 1.
2. În situația în care termenul de valabilitate a autorizației de construire a coloanei pe casa scării a expirat se poate emite altă autorizație de construire pentru branșarea la coloană prin reluarea procedurii de autorizare (obținerea certificatului de urbanism, avize/ acorduri solicitate prin certificatul de urbanism, autorizație de construire)- vezi acte necesare cf. Anexa 2.
În situația în care termenul de valabilitate a autorizației de construire a coloanei pe casa scării a expirat se poate emite altă autorizație de construire pentru branșarea la coloană prin reluarea procedurii de autorizare (obținerea certificatului de urbanism, avize/ acorduri solicitate prin certificatul de urbanism, autorizație de construire).
Prezenta procedură reglementează modalitatea de obținere a notei de constatare desființare imobil în cadrul Primăriei Municipiului Constanța.
In conformitate cu alin.23^1, alin.23^2, alin.23^3, ale art.7 din Legea nr.50/1001 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, beneficiarul are obligatia sa prezinte:
- extrasul de carte funciara din care sa reiasa notarea autorizatiei de construire;
- anuntul facut public intr-un ziar de larga raspundire referitor la autorizatia de construire emisa.
Referitor la caracterul public, continutul autorizatiei de construire va face obiectul studiului la sediul autoritatii publice emitente a actului. (conf. alin.23^5 art.7 din Legea 50/1991- privind autorizarea lucrarilor de constructii).
privind Codul Fiscal.
Taxele se achita la casieria Primariei, sau prin ordin de plata *dupa verificarea documentelor de catre inspector in contul: RO39TREZ23121160250XXXXX
(* Nu ne asumam raspunderea pentru sumele virate de catre operatorii economici din proprie initiativa, fara avizul inspectorului);
Prezenta procedură presupune comercializarea/ servirea bauturilor alcoolice in diverse locatii (baruri/restaurante).
Prezenta procedură reglementează modalitatea de vizare a autorizației de funcţionare pentru desfăşurare de activităţi recreative şi distractive în Mun. Constanţa în cadrul Primăriei Municipiului Constanța.
După înregistrarea cererii și verificarea documentelor veți primi un e-mail cu suma și detaliile de plată.
Vizarea anuala este obligatorie pana la data de 31 martie a fiecarui an, dupa care se percep majorari de intarziere conform legislatiei de intarziere.
Nu ne asumam raspunderea pentru sumele virate de catre operatorii economici din proprie initiativa, fara avizul inspectorului. Vizarea anuala este obligatorie pana la data de 31 martie a fiecarui an, dupa care se percep majorari de intarziere conform legislatiei de intarziere.
Prezenta procedură reglementează modalitatea de anulare a avizului / autorizației de funcționare în Mun. Constanța în cadrul Primăriei Municipiului Constanța.
Termen de plata a taxei anuale: 31.03 al fiecarui an.
Prezenta procedură reglementează modalitatea prin care se eliberează autorizaţia de tăiere - toaletare arbori de pe domeniul public în cadrul Primăriei Municipiului Constanţa.
Prezenta procedura reglementeaza modul de obtinere a cardului – legitimatiei pentru locuri gratuite de parcare in cadrul Primariei Municipiului Constanta.
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de obtinere a certificatului de nomenclatura stradala in cadrul Primariei Municipiului Constanta.
Programul cu publicul:
Joi 08.30 - 18.30
Vineri 08.30 - 16.30
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea prin care se concesioneaza un loc de inhumare la deces in cadrul Primariei Municipiului Constanta
Primiri/eliberari documente:
Luni, Marți, Miercuri, Vineri: 08:30-13:30
Joi: 08:30-18:30
Inhumari:
Sâmbătă: 09:30-13:30
Duminică: 10:30-12:30
Joi: 08:30-18:30
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de obtinere a adeverintei pentru inhumare in cadrul Primariei Municipiului Constanta
Primiri/eliberari documente:
Luni, Marți, Miercuri, Vineri: 08:30-13:30
Joi: 08:30-18:30
Inhumari:
Sâmbătă: 09:30-13:30
Duminică: 10:30-12:30
Va informam faptul ca, incepand cu data de 22.02.2025, Serviciul Stare Civila isi va desfasura activitatea intr.o noua locatie situata in municipiul Constanta, bd.Mamaia nr.193 (fosta Scoala nr 1).
Mentionam faptul ca programul cu publicul ramane neschimbat.
Va informam faptul ca, incepand cu data de 22.02.2025, Serviciul Stare Civila isi va desfasura activitatea intr.o noua locatie situata in municipiul Constanta, bd.Mamaia nr.193 (fosta Scoala nr 1).
Mentionam faptul ca programul cu publicul ramane neschimbat.
telefon 0241485157.
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de transferare a autorizatiei taxi de la o persoana juridica la o persoana fizica autorizata.
Cetățenii români cu domiciliul în străinătate care doresc să-și schimbe domiciliul în România se prezintă la Serviciul evidență persoane pe a cărui rază teritorială este situat imobilul unde stabilesc domiciliul .
Actele se prezintă în ORIGINAL - nu se acceptă copii legalizate
Certificatele de stare civilă prezentate de solicitant trebuie să fie emise de oficiile de stare civilă române.
Solicitanții a căror naștere sau căsătorie nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă române vor solicita transcrierea certificatelor de stare civilă obținute în străinătate, atât pentru ei, cat și pentru copiii minori.
În situația în care numai unul dintre părinți schimbă domiciliul din străinătate în România, împreună cu copiii minori, este necesar consimțământul celuilalt părinte, dat în formă autentică la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, sau copia hotărârii judecătorești rămasă definitivă, irevocabilă, investită cu formula executorie, prin care copiii au fost încredințați părintelui care schimbă domiciliul în România.
*La eliberarea actului de identitate, pașaportul romanesc cu domiciliul înstrăinătate al solicitantului se anulează, iar în situația în care nu mai deține acest document va da o declarație în acest sens.
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de emitere a procesului verbal de receptie la terminarea lucrarilor pentru retele tehnico-edilitare si bransamente/ racorduri in cadrul Primariei Municipiului Constanta.
Cererea privind transcrierea certificatului / extrasului de căsătorie poate fi depusă separat numai dacă petentul face dovada că a depus cererea de transcriere a certificatului / extrasului de naştere fie la o dată precedentă la Serviciul stare civilă Constanța, fie la alt serviciu de stare civilă competent. Dovada se face cu certificatul de naştere transcris.
Termenul de soluţionare a cererilor privind transcrierea certificatelor /extraselor de stare civilă este de 60 de zile socotit de la data înregistrării cererii, potrivit art. 41 alin. (5^1) din Legea 119/1996 cu privire la actele de stare civilă.
Informații furnizate de Comisia Europeană și de Statele membre cu privire la conținutul Regulamentului (UE) 2016/1191 al Parlamentului European şi al Consiliului din 6 iulie 2016 privind promovarea liberei circulaţii a cetăţenilor prin simplificarea cerinţelor de prezentare a anumitor documente oficiale în Uniunea Europeană şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012 (articolul 21)
Text comun
Informații privind circulația anumitor documente oficiale între Statele membre
În temeiul Regulamentului, care promovează libera circulație a cetățenilor, începând cu data de 16 februarie 2019 anumite documente oficiale și copiile lor certificate sunt scutite de obligația de legalizare și de formalitatea apostilei pentru a fi utilizate în Statele membre ale Uniunii Europene.
Astfel, pentru aceste documente puteți solicita un formular standard multilingv, pentru a evita necesitatea traducerii și apostilării acestora. Scutirea de obligația de legalizare și de formalitatea apostilei se aplică numai documentelor și copiilor lor certificate eliberate de autoritățile publice ale unui Stat membru și prezentate autorităților publice ale unui alt Stat membru. Este vorba de documentele următoare:
- documentele eliberate de o instanță sau de un funcționar al unei instanțe;
- documentele administrative;
- actele notariale;
- certificatele oficiale înscrise pe documente private;
- documentele diplomatice și consulare.
În plus, scutirea se aplică exclusiv documentelor care stabilesc unul sau mai multe dintre elementele enumerate mai jos:
- nașterea;
- decesul;
- faptul că o persoană este în viață;
- numele;
- căsătoria, inclusiv capacitatea de căsătorie și starea civilă;
- divorțul, separarea de drept sau anularea căsătoriei;
- parteneriatul înregistrat, capacitatea de a încheia un parteneriat înregistrat și statutul de parteneriat înregistrat;
- desfacerea unui parteneriat înregistrat, separarea de drept sau anularea unui parteneriat înregistrat;
- filiația sau adopția;
- domiciliul și/sau reședința;
- cetățenia;
- absența cazierului judiciar;
- calitatea de candidat sau participarea la vot la alegerile pentru Parlamentul European sau la alegerile locale într-un alt stat membru.
Mențiunile cu caractere evidențiate indică existența unui formular standard multilingv pentru aceste documente. Vă atragem atenția asupra faptului că nu toate formularele standard se eliberează în toate statele membre.
Formularul standard multilingv poate fi utilizat doar într-un alt stat membru și trebuie prezentat împreună cu documentul oficial pe care îl însoțește.
Atunci când un stat membru permite prezentarea unei copii certificate a unui document oficial în locul originalului, autoritățile respectivului Stat membru trebuie să accepte o copie certificată întocmită în statul membru în care a fost eliberat documentul.
Cererile se depun la Serviciul Stare Civila situat pe str Mihai Eminescu nr.20, telefon 0241485157. Nu exista taxa pentru eliberarea formularului standard multilingv.
Prezenta procedura vizeaza declaratia privind structura de culturi pentru subvenție motorina-APIA-PF.
Cererile se depun la sediul situat in incinta City Mall - et. 1, aripa noua.
Program cu publicul :
Taxa pentru acordarea copiei conforme a autorizatiei de transport este de 100 de lei pe an.
Prezenta procedura vizeaza modificarea copiei conforme a certificatului de inregistrare la Registrul Comertului. Taxa pentru acordarea copiei conforme a autorizatiei de transport este de 100 de lei pe an.
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea prin care se elibereaza/ vizeaza carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol.
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de inregistrare in registrul agricol a cererilor pentru restituire carnet de comercializarea a produselor din sectorul agricol in cadrul Primariei Municipiului Constanta.
Cererile și documentațiile se depun la sediul serviciului situat in strada Stefan Mihaileanu nr.10 in programul cu publicul (mentionat mai jos), online la adresa de email admcimitire@primaria-constanta.ro, prin intermediul platformei de depunere de cereri online cereri.primaria-constanta.ro/cereri legate de administrarea cimitirelor precum si prin intermediul serviciului postal (pe adresa Str.Stefan Mihaileanu nr.10- Constanta).
Program cu publicul: Luni, Marţi, Miercuri - Depuneri acte/informatii- 8.30-12.00;
Joi: Depuneri acte/informatii 8.30-18.30;
La deshumarea unui cadavru in perioada cuprinsa intre 1 si 7 ani de la inhumare solicitantul constructiei funerare trebuie sa obtina accesptul unui alt concesionar care sa fie de accord cu mutarea temporara a sicriului in locul acestuia din urma pe perioada in care lucrarea funerara este executata, urmand ca sicriul sa fie reinhumat in noua constructie funerara.
Prezenta procedura descrie actele necesare eliberarii adeverinței pentru obținerea avizului de la Direcția pentru Cultura-vânzare terenuri agricole extravilane
Toate documentele atasate prezentei vor avea mentiunea '' conform cu originalul'' si semnatura persoanei care isi asuma acest lucru !
Cererile se depun la:
1. Centrul de Informare Cetățeni situat în Bd. Al. Lăpușneanu nr. 116C (incinta City Park Mall – etajul I, aripa nouă) tel 0241485565;
2. Registratura Primăriei Municipiului Constanța, situată în Bd. Tomis nr. 51– pentru cele depuse prin intermediul oficiilor poștale;
3. On-line, la adresa de e-mail: agenti.economici@primaria-constanta.ro
Perioada de autorizare este de maxim 30 de zile. Această perioadă poate fi prelungită doar o singură dată, la cererea solicitantului, pentru o perioadă cel mult egală cu cea aprobată inițial.
Program cu publicul:
Luni – Miercuri 8.30 – 16.30
Joi 8.30 – 18.30
Vineri 8.30 – 16.30
Cererile se depun la:
1. Centrul de Informare Cetățeni situat în Bd. Al. Lăpușneanu nr. 116C (incinta City Park Mall – etajul I, aripa nouă) tel 0241485565;
2. Prin intermediul oficiilor poștale, pe adresa Primăriei Municipiului Constanța- Bd. Tomis nr. 51;
3. On-line, la adresa de e-mail: agenti.economici@primaria-constanta.ro
Perioada de autorizare este de maxim 30 de zile. Această perioadă poate fi prelungită doar o singură dată, la cererea solicitantului, pentru o perioadă cel mult egală cu cea aprobată inițial.
Program cu publicul:
Luni – Miercuri 8.30 – 16.30
Joi 8.30 – 18.30
Vineri 8.30 – 16.30
1. Centrul de Informare Cetățeni situat în Bd. Al. Lăpușneanu nr. 116C (incinta City Park Mall – etajul I, aripa nouă) tel 0241485565;
2. Registratura Primăriei Municipiului Constanța, situată în Bd. Tomis nr. 51– pentru cele depuse prin intermediul oficiilor poștale;
3. On-line, la adresa de e-mail: agenti.economici@primaria-constanta.ro
Program cu publicul:
Luni – Miercuri 8.30 – 16.30
Joi 8.30 – 18.30
Vineri 8.30 – 16.30
Prezenta procedura descrie modalitatea prin care se alege potentialul cumparator
Toate documentele atasate prezentei vor avea mentiunea '' conform cu originalul'' si semnatura persoanei care isi asuma acest lucru !
Cererile se depun la Centrul de informare pentru Cetățeni situat în Bd. Al.Lăpuşneanu nr.116C (incinta City Park Mall - etajul I, aripa noua) , telefon 0241-485523.
Programul cu publicul:
Luni - Miercuri 08.30 - 16.30
Joi 08.30 - 18.30
Vineri 08.30 - 16.30
Acest tip de cerere se depune pentru eliberarea autorizatiei de transport ca urmare a modificarii uneia sau mai multor conditii care au stat la baza acordarii autorizatiei respective.
Taxa pentru modificarea autorizatie de transport persoane/bunuri in regim de taxi este de 200 lei.
Procedura descrie modalitatea depunerii documentelor pentru obtinerea acordului de desfasurare a unui act artistic stradal
Prin HCL nr.83/28.02.2025 a fost aprobat Regulamentul privind autorizarea activității artiștilor stradali pe domeniul public al municipiului Constanța.
