roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Institution

Directia de Sanatate Publica Gorj

Directia de Sanatate Publica Gorj
Str. 22 Decembrie 1989, Nr. 22 BIS
Telefon:
Fax: 0253210144
Email: office@dspgorj.ro; secretariat@dspgorj.ro

Available procedures

PROCEDURA
Înființare farmacie comunitară (UF-DSP)

Procedura se adresează Unităților Farmaceutice pentru înființarea farmaciilor comunitare - transmiterea documentelor către Direcția de Sănătate Publică

PROCEDURA
Procedura privind modalitatea de soluționare a petițiilor
Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere online a petițiilor adresate Direcției de Sănătate Publică Gorj, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare.
Prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice potrivit, art.2 din Ordonanţa Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările și completările ulterioare.
Precizări:
Termene de soluționare conform art.8 și art.9 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare, sunt:
”Art.8 (1) Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.
(2) Pentru soluţionarea petiţiilor transmise, potrivit art. 6^1, de la alte autorităţi sau instituţii publice, termenul de 30 de zile curge de la data înregistrării petiţiei la autoritatea sau instituţia publică competentă.
Art.9 În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o informare şi o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut la art. 8 cu cel mult 15 zile, iar în domeniul energiei şi gazelor naturale, termenul poate fi prelungit cu cel mult 30 de zile, cu notificarea prealabilă a petentului.”
PROCEDURA
Autorizatia sanitara de functionare in baza referatului de evaluare
Autorizarea sanitară a funcționării în baza referatului de evaluare este procedura administrativă prin care autoritatea competentă evaluează conformitatea obiectivului, întocmește referatul de evaluare și eliberează autorizația sanitară de funcționare sau notificarea de respingere a acesteia.
Autorizația sanitară de funcționare poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.
In functie de specificul activitatii se pot solicita si alte documente care sa ateste indeplinirea cerintelor legale incidente domeniului. Acestea vor fi prezentate de solicitant in etapa de evaluare a obiectivului.
PROCEDURA
Autorizație Liberă Practică pentru Activități Conexe Actului Medical

art. 1 Autorizația de liberă practică este documentul oficial, eliberat de Ministerul Sănătății prin direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, pe care trebuie să îl dețină obligatoriu fiecare persoană ce prestează servicii publice conexe actului medical: tehnică dentară; biologie, biochimie şi chimie; fizică medicală; fizioterapie; psihologie; logopedie; sociologie; terapie vocală; optică-optometrie; protezare-ortezare; protezare auditivă; audiologie; nutriţie şi dietetică. Autorizaţia de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, se avizează anual. Documentele necesare eliberării Autorizaţia de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru fiecare categorie în parte sunt enumerate în formularul de cerere.

art.2 Prin excepție de la prevederile art.1, organizațiile profesionale legal constituite, cu competență în emiterea documentelor care atestă pregătirea profesională și dreptul de liberă practică pentru membrii organizației, emit autorizații de liberă practică pentru membrii proprii care desfățoară servicii publice conexe actului medical incluse în statutul și competențele organizației.

(Ordin 1992/2023 - pentru aprobarea Normelor metodologice privind înființarea, autorizarea, dotarea, funcționarea și înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile conexe actului medical, precum și pentru stabilirea documentelor necesare penru eliberarea autorizațiilor de liberă practică pentru personalul care defășoară servicii conexe actului medical)


PROCEDURA
AUTORIZATIA SANITARA DE FUNCTIONARE IN BAZA DECLARATIEI PE PROPRIA RASPUNDERE

AUTORIZAREA SANITARĂ ÎN BAZA DECLARAȚIEI PE PROPRIA RĂSPUNDERE este procedura administrativă prin care autoritatea competentă înregistrează declarația pe propria răspundere referitoare la respectarea reglementărilor legale incidente domeniului și este înștiințată și solicitată pentru verificarea conformității.


PROCEDURA
Certificarea conformitații cu normele de igienă si sanătate publică

CERTIFICAREA CONFORMITĂȚII cu normele de igienă și sănătate publică este procedura administrativă prin care se efectuează evaluarea conformității cu reglementările legale privind sănătatea publică pentru obiective în funcțiune, care desfășoară activități cu risc pentru sănătatea populației.

Notificarea de certificarea a conformității poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
Înființare oficină locală de distribuție (UF-DSP)
Procedura se adresează unităților farmaceutice din România pentru înființarea OFICINELOR LOCALE DE DISTRIBUȚIE - transmiterea documentelor către DSP.
PROCEDURA
Înființare spații distincte în structura farmaciei cu circuit închis la o adresă diferită de cea a spitalului și/sau spații distincte pentru eliberare din ambulatoriu în cadrul PNS, aflate la aceeași adresă sau la altă adresă cu cea a spitalului (UF-DSP)

Procedura se adresează unităţilor farmaceutice care doresc înfiinţarea de farmacii cu circuit închis la o adresa alta decât cea a spitalului sau la adresa spitalului fiind coordonate de farmacia din unitatea sanitară, se va depune obligatoriu autorizaţia de funcţionate a unităţii sanitare însoţită de anexa în care este prevăzută farmacia.

PROCEDURA
Autorizare farmacii/drogherii - VÂNZARE ONLINE (Comerț electronic) (UF-DSP)

Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care se solicită înscrierea mențiunii care atestă autorizarea de vânzare și eliberare prin intermediul societății informaționale a medicamentelor care se acordă fără prescripție medicală/produse specifice drogheriilor.

PROCEDURA
Reluarea activităţii în intervalul de suspendare a autorizației de funcționare sau la expirarea intervalului - CU SCHIMBAREA ADRESEI SEDIULUI/PUNCTULUI DE LUCRU (UF-DSP)

Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care se solicită înscrierea mențiunii de reluare a activității în intervalul de suspendare sau la expirarea acestuia. Reluarea activității se realizează la altă adresă a sediului/punctului de lucru față de cea inițială. Documentele se transmit cu 60 de zile lucrătoare înaintea expirării termenului legal de suspendare a activității.

PROCEDURA
Modificare condiții inițiale autorizare -ORICE MODIFICARE ASUPRA SPAȚIULUI - Nu include mutarea sediului/punctului de lucru (UF-DSP)

Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - orice altă modificare intervenită asupra spațiului unității farmaceutice, mai puțin mutarea sediului/punctului de lucru. Modificările se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Politica Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale în termen de 5 zile lucrătoare de la data modificării.

PROCEDURA
Înființare drogherie - șef unitate - farmacist șef sau asistent medical de farmacie șef (UF-DSP)

Procedura se adresează drogheriilor pentru înfiinţare drogherie - şef unitate - farmacist şef sau asistent medical de farmacie şef. Se notifică concomitent şi Ministerul Sănătăţii, Direcţia Politica Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale.

PROCEDURA
Modificare condiții inițiale autorizare - MUTARE SEDIU/PUNCT DE LUCRU UNITATE FARMACEUTICĂ (UF-DSP)

Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - mutare sediu/punct de lucru. Modificările se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Farmaceutică și dispozitive medicale în termen de 5 zile lucrătoare de la data modificării.


PROCEDURA
Eliberarea codului de parafa

În conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Sănătății nr.1059/20.11.2003 privind declararea nominală obligatorie și evidența medicilor (publicat în MO nr.860/12.03.2003), Direcția de Sănătate Publică a Județului Gorj este abilitată să acorde coduri de parafă (în baza unei adeverințe) pentru medicii care au drept de liberă practică (atestat de certificatul de membru în colegiile profesionale) și își desfășoară activitatea profesională într-o unitate sanitară din județul Gorj.

ACTELE NECESARE se vor depune la DSP Gorj, Compatiment RUNOS

In atentia medicilor rezidenti:

Potrivit prevederilor art. 17, alin (1) din Ordonanta Guvernului nr. 12/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179 / 2008 “incepand cu promotia 2005 de absolventi licentiati ai facultatii de medicina, dobandirea dreptului de libera practica se face dupa promovarea examenului de medic specialist”.

De asemenea, acelasi act normativ la art. 18, alin. (2) prevede pentru medicii aflati in practica supravegheata / asistata ca “Actul medical pe care il presteaza medicul in timpul celor 3 ani de practica este sub responsabilitatea unui medic cu drept de libera practica.”.

Avand in vedere cele de mai sus, medicii aflati in practica supravegheata / asistata nu pot beneficia de acordarea unui cod de parafa.

Nota:Toate documentele solicitate se confrunta cu originalul.

PROCEDURA
Asistență de Specialitate de Sănătate Publică


Asistența de specialitate de sănătate publică este procedura administrativ-profesională prin care, la cerere, persoanele fizice sau juridice sunt informate asupra modului de îndeplinire a cerințelor prevederilor legale în vigoare privind igiena și sănătatea publică la amplasarea, amenajarea, construirea și modificarea pentru funcționarea unei unități care desfășoară o activitate cu risc pentru sănătatea populației;


Notificarea de asistență de specialitate poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.




PROCEDURA
Solicitare informaţii de interes public conform Legii nr. 544/2001

Prezenta procedură reglementează modalitatea de acces la informațiile de interes public conform Legii nr. 544/2001 și Normelor metodologice din 7 februarie 2002, de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Direcției de Sănătate Publică Gorj.

Responsabil de aplicarea Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public cu modificările și completările ulterioare, la nivelul Direcției de Sănătate Publică Gorj este Pitian Elena, inspector în cadrul Compartimentului Relații cu Publicul.

Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.

Termenele pentru comunicarea unui răspuns solicitanţilor de informaţii de interes se calculează de la data înregistrării solicitării și nu intră în calculul termenelor ziua de la care începe să curgă termenul, nici ziua când acesta se împlineşte. Când ultima zi a unui termen cade într-o zi nelucrătoare, termenul se prelungeşte până în prima zi lucrătoare care urmează.

În ceea ce privește datele cu caracter personal colectate de către Direcția de Sănătate Publică Gorj sunt prelucrate în acord cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind Protecția Datelor cu Caracter Personal, scopul prelucrării acestor date fiind cel stabilit de îndeplinirea atribuțiilor și obligațiilor legale instituite de Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare.

Mai multe informații în legătură cu politica Direcției de Sănătate Publică Gorj în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și persoana responsabilă cu protecția datelor din cadrul instituției se regăsesc pe pagina de internet a instituției https://dsp-gorj.centruldecalcul.ro/ , în secțiunea „https://dsp-gorj.centruldecalcul.ro/protectia-datelor-cu-caracter-personal-gdpr/”

Assistance services

There are no Assistance services registered by this institution

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro