Ministerul Sanatatii - Compartimentul Autorizare si Monitorizare Unitati Farmaceutice
Available procedures
Procedura se adresează Direcțiilor de Sănătate Publică Județene, respectiv a municipiului București, în situația în care se solicită înscrierea mențiunii care atestă autorizarea de vânzare și eliberare prin intermediul societății informaționale a medicamentelor care se acordă fără prescripție medicală/produse specifice drogheriilor - transmiterea documentelor către Ministerul Sănătății - Direcția Politica Medicamentului, a Dispozitivelor și Tehnologiilor Medicale.
Termenul de soluționare (3 zile calendaristice) reprezintă termenul de transmitere al tuturor documentelor către Ministerul Sănătății
IMPORTANT !!! Documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_DSP_nume județ\" ex.: ANAFARM_MB1.pdf (MB1 = municipiul Bucuresti sect.1), MARIAFARM_BV.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări asupra numelui șefului de unitate farmaceutică - farmacist șef, ca urmare a căsătoriei sau divorțului acestuia.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - schimbare deținător de Autorizație de funcționare prin modificarea persoanei juridice (prin VANZARE-CUMPARARE) și MENȚINEREA ADRESEI unde funcționează unitatea farmaceutică. Modificările se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Politica Medicamentului, a Dispozitivelor și Tehnologiilor Medicale în termen de 5 zile lucrătoare de la data modificării.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care se solicită suspendarea autorizației de funcționare pentru motive întemeiate sau pentru motive obiective invocate de deținătorul autorizației, pentru un interval de timp cuprins între 30 de zile și 180 de zile (calendaristice). Solicitarea de suspendare a autorizației se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Politica Medicamentului, a Dispozitivelor și Tehnologiilor Medicale în termen de 5 zile lucrătoare înainte de întreruperea activității.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care se solicită înscrierea mențiunii de reluare a activității în intervalul de suspendare sau la expirarea acestuia. Reluarea activității se realizează la aceeași adresă a sediului/punctului de lucru. Documentele se transmit cu 30 de zile lucrătoare înaintea expirării termenului legal de suspendare a activității.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - schimbare deținător de Autorizație de funcționare prin modificarea persoanei juridice prin adjudecare (ÎN CADRUL PROCEDURII DE EXECUTARE SILITĂ) și MENȚINEREA ADRESEI unde funcționează unitatea farmaceutică. Modificările se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Farmaceutica si dispozitive medicale în termen de 5 zile lucrătoare de la data modificării.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare -schimbare deținător de Autorizație de funcționare prin modificarea persoanei juridice (prin divizare) și menținerea adresei unde funcționează unitatea farmaceutică. Modificările se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Farmaceutica si a dispozitivelor medicale în termen de 5 zile lucrătoare de la data modificării.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - schimbare deținător de Autorizație de funcționare prin înlocuirea conducătorului unității farmaceutice. Modificările se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Politica Medicamentului, a Dispozitivelor și Tehnologiilor Medicale în termen de 5 zile lucrătoare de la data modificării.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Spațiile distincte destinate asigurării asistenței cu medicamente a secțiilor sau pavilioanelor unităților sanitare în structura cărora funcționează, aflate la adrese diferite față de unitatea sanitară precum și spațiile distincte destinate eliberării medicamentelor pentru ambulatoriu în cadrul programelor naţionale de sănătate, aflate la aceeaşi adresă sau la o adresă diferită își pot înceta activitatea prin notificarea Ministerului Sănătății în vederea înscrierii mențiunii corespunzătoare pe anexă la autorizația de funcționare a unității farmaceutice coordonatoare.
IMPORTANT!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura este întocmită pentru situațiile în care oficinele locale de distribuție se desființează atunci când în localitatea din mediul rural se înființează o farmacie comunitară. În momentul emiterii autorizației de funcționare pentru farmacia comunitară nou înființată, Ministerul Sănătății notifică deținătorul autorizației de funcționare a farmaciei comunitare în structura căreia funcționează oficina (art. 13, alin. 5 din Legea 266/2008, republicata).
Procedura se adresează și situațiilor în care se desființează o oficină de circuit închis.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care se solicită înscrierea mențiunii (pe autorizația de funcționare) de încetare a activității de vânzare și eliberare prin intermediul societății informaționale a medicamentelor care se acordă fără prescripție medicală/produse specifice drogheriilor.
IMPORTANT!!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează Direcțiilor de Sănătate Publică Județene, respectiv a municipiului București, pentru înființarea OFICINELOR LOCALE DE DISTRIBUȚIE sau SEZONIERE - transmiterea documentelor către Ministerul Sănătății, Direcția Farmaceutica si dispozitive medicale.
Termenul de soluționare (3 zile calendaristice) reprezintă termenul de transmitere al tuturor documentelor către Ministerul Sănătății.
IMPORTANT !!! Documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_DSP_nume județ\" ex.: ANAFARM_MB1.pdf (MB1 = municipiul Bucuresti sect.1), MARIAFARM_BV.pdf
Procedura se adresează Direcțiilor de Sănătate Publică Județene, respectiv a municipiului București pentru înființarea farmaciilor cu circuit închis -transmiterea documentelor către Ministerul Sănătății - Direcția farmaceutică și dispozitive medicale. Termenul de soluționare (3 zile calendaristice) reprezintă termenul de transmitere al tuturor documentelor către Ministerul Sănătății.
IMPORTANT !!! Documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_DSP_nume județ\" ex.: ANAFARM_MB1.pdf (MB1 = municipiul Bucuresti sect.1), MARIAFARM_BV.pdf
Procedura se adresează Direcțiilor de Sănătate Publică Județene, respectiv a municipiului București în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - mutare sediu/punct de lucru - transmiterea documentelor către Ministerul Sănătății - Direcția Farmaceutică și Dispozitive Medicale.
Termenul de soluționare (3 zile calendaristice) reprezintă termenul de transmitere al tuturor documentelor către Ministerul Sănătății
IMPORTANT !!! Documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_DSP_nume județ\" ex.: ANAFARM_MB1.pdf (MB1 = municipiul Bucuresti sect.1), MARIAFARM_BV.pdf
Procedura se adresează Direcțiilor de Sănătate Publică Județene, respectiv a municipiului București pentru înființare spații distincte în structura farmaciei cu circuit închis la o adresă diferită de cea a spitalului și/sau spații distincte pentru eliberare din ambulatoriu în cadrul PNS, aflate la aceeași adresă sau la altă adresă cu cea a spitalului - transmitere documente către Ministerul Sănătății - Direcția Politica Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale. Termenul de soluționare (3 zile calendaristice) reprezintă termenul de transmitere al tuturor documentelor către Ministerul Sănătății
IMPORTANT !!! Documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_DSP_nume județ\" ex.: ANAFARM_MB1.pdf (MB1 = municipiul Bucuresti sect.1), MARIAFARM_BV.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice (farmacii comunitare autorizate) care solicită suplimentar, autorizarea pentru furnizarea serviciului de vaccinare împotriva gripei sezoniere prin administrarea vaccinurilor destinate populației eligibile.
Procedura se referă la unitățile farmaceutice în cazul pierderii autorizaţiei de funcţionare, în scopul obținerii unui duplicat al acesteia.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - schimbare deținător de Autorizație de funcționare prin modificarea persoanei juridice (prin adjudecare) și menținerea adresei unde funcționează unitatea farmaceutică. Modificările se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Farmaceutica si dispozitive medicale în termen de 5 zile lucrătoare de la data modificării.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.pdf\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - schimbare deținător de Autorizație de funcționare prin modificarea persoanei juridice (prin absorbție) și menținerea adresei unde funcționează unitatea farmaceutică. Modificările se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia farmaceutica si dispozitive medicale în termen de 5 zile lucrătoare de la data modificării.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.pdf\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care se solicită suspendarea autorizației de funcționare pentru motive întemeiate sau pentru motive obiective invocate de deținătorul autorizației, pentru un interval de timp mai mic de 30 de zile calendaristice. Solicitarea de suspendare a autorizației se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Politica Medicamentului, a Dispozitivelor și Tehnologiilor Medicale în termen de 5 zile lucrătoare înainte de întreruperea activității.
IMPORTANT !!! Documentul încărcat va fi denumit obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ.\"
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care se solicită ANULAREA AUTORIZAȚIEI DE FUNCȚIONARE în cazul în care unitatea farmaceutică încetează activitatea. Documentele se transmit în termen de 30 de zile lucrătoare de la încetarea activității.
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează Direcțiilor de Sănătate Publică Județene, respectiv a municipiului București pentru înființarea farmaciilor comunitare - transmiterea documentelor către Ministerul Sănătății, Direcția farmaceutică și dispozitive medicale. Termenul de soluționare (3 zile calendaristice) reprezintă termenul de transmitere al tuturor documentelor către Ministerul Sănătății.
IMPORTANT!!! Documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_DSP_nume județ\" ex.: ANAFARM_MB1.pdf (MB1 = municipiul Bucuresti sect.1), MARIAFARM_BV.pdf
Procedura se adresează Direcțiilor de Sănătate Publică Județene, respectiv a municipiului București pentru înființarea drogheriilor - transmiterea documentelor către Ministerul Sănătății, Direcția farmaceutică și dispozitive medicale. Termenul de soluționare (3 zile calendaristice) reprezintă termenul de transmitere al tuturor documentelor către Ministerul Sănătății
IMPORTANT !!! Documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_DSP_nume județ\" ex.: ANAFARM_MB1.pdf (MB1 = municipiul Bucuresti sect.1), MARIAFARM_BV.pdf
Procedura se adresează Direcțiilor de Sănătate Publică Județene, respectiv a municipiului București în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - orice altă modificare intervenită asupra spațiului unității farmaceutice, mai puțin mutarea sediului/punctului de lucru - transmiterea documentelor către Ministerul Sănătății - Direcția Farmaceutică și dispozitive medicale. Termenul de soluționare (3 zile calendaristice) reprezintă termenul de transmitere al tuturor documentelor către Ministerul Sănătății
IMPORTANT !!! Documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_DSP_nume județ\" ex.: ANAFARM_MB1.pdf (MB1 = municipiul Bucuresti sect.1), MARIAFARM_BV.pdf
Procedura se adresează Direcțiilor de Sănătate Publică Județene, respectiv a municipiului București în situația în care se solicită înscrierea mențiunii de reluare a activității în intervalul de suspendare sau la expirarea acestuia. Reluarea activității se realizează la altă adresă a sediului/punctului de lucru față de cea inițială - transmiterea documentelor către Ministerul Sănătății - Direcția Farmaceutică și dispozitive medicale. Termenul de soluționare (3 zile calendaristice) reprezintă termenul de transmitere al tuturor documentelor către Ministerul Sănătății.
IMPORTANT !!! Documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_DSP_nume județ\" ex.: ANAFARM_MB1.pdf (MB1 = municipiul Bucuresti sect.1), MARIAFARM_BV.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare în următoarele situații (nu sunt cumulative):
- schimbare denumire comercială (brand) a unui sau a mai multor puncte de vânzare ale farmaciei
- modificare adresă sediu social fără activitate lucrativă
- modificare denumire adresă poștală în situația în Consiliul local modifică planul denumirilor stradale.
- modificare număr de înregistrare în Registrul Comerțului
IMPORTANT !!! Toate documentele încărcate vor fi denumite obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ_**.\" (** reprezintă descrierea cât mai sumară a documentului încărcat) ex.: ANAFARM_BV_Cerere.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice si vizeaza situatiile in care exista erori în cuprinsul Autorizației de funcționare sau în anexa (mențiuni) la acestea în raport de documentele prezentate de către solicitant.
Solicitantul va încărca în platformă o cerere de corectare a datelor înscrise eronat, Autorizația de funcționare sau anexa la aceasta, după caz, precum și documentul care să susțină îndreptarea erorii materiale.
IMPORTANT !!! Cererea încărcată va fi denumită obligatoriu sub forma \"denumire farmacie_nume județ\" ex.: ANAFARM_MB1.pdf (MB1 = municipiul Bucuresti sect.1), MARIAFARM_BV.pdf
Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - schimbare deținător de Autorizație de funcționare în perioada în care Autorizatia este suspendată.
