Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor
Available procedures
Pentru înregistrarea de noi puncte de lucru si/sau spatii de depozitare, dupa înregistrarea în Registrul national al multiplicatorilor, solicitantii vor depune urmatoarele cereri-tip si documente:
Cereri-tip: Formularul 2
Acte:
- copia documentului (factura/ordin de plata) care atesta plata tarifelor.
Tarifele:
-înregistrarea punctelor de lucru si a spatiilor de depozitare-50 lei/punct de lucru sau spatiu de depozitare;
- cerere de completare (pentru situatia dosarelor incomplete)-10 lei.
Preschimbarea înregistrarii în Registrul National al Videogramelor se realizeaza atunci când sunt modificari de ex. sediu, denumire firma si/sau completari ale documentelor pe baza carora s-a efectuat înregistrarea initiala, conform art.36 alin.6 din Ordonanta.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa conțină următoarele:
Cereri-tip Formularul F4
Acte: Copii dupa- actele demodificare de ex sediu, modificare de forma de organizare etc.si/sau de completare a documentelor pe baza carora s-a efectuat inregistrarea - copie CUI.
Persoanele fizice autorizate si juridice, înregistrate în Registrul National al Videogramelor, care importa ori produc videograme, sunt obligate sa înscrie toate videogramele în registrul mentionat, conform art.23 alin.1 din O.G. 25/2006 republicata, modificata si completata prin O.U.G.43/2010.
Persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice, care produc filme cinematografice pe teritoriul României videograme, au obligatia sa înscrie toate videogramele în Registrul national al videogramelor, înainte de introducerea acestora în circuitul comercial.
Documentele trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularele 15
Acte - certificatul de înscriere a solicitantului în Registrul Cinematografiei; - certificatul de clasificare a filmului cinematografic, eliberat de Registrul Cinematografiei; - factura/ordin de plata, conform Hotarârii nr.1086/10.09.2008.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
- înscriere videograme continând filme cinematografice - 50 lei/cerere
- taxa de urgenta, tarif suplimentar de 300 lei;
- cerere de completare a documentelor lipsă, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare-10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Neînregistrarea sau neînscrierea în registrele nationale administrate de ORDA, se sanctioneaza cu amenda de la 2000 lei la 10.000 lei.
Persoanele fizice autorizate si juridice, înregistrate în Registrul National al Videogramelor, care importa ori produc videograme, sunt obligate sa înscrie toate videogramele în registrul mentionat, conform art.23 alin.1 din O.G. 25/2006 republicata, modificata si completata prin O.U.G.43/2010.
Persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice, care produc pe teritoriul României videograme, au obligatia sa înscrie toate videogramele în Registrul national al videogramelor, înainte de introducerea acestora în circuitul comercial.
Documentele trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularele 12, 13,
Acte - un exemplar al videogramei se depune în termen de 30 zile de la data emiterii adeverintei- copie dupa factura/ordin de plata.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele
- înscriere videograme produse pe teritoriul României- 100lei/titlu videograma
- taxa de urgenta, tarif suplimentar 300 lei
- cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare -10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector 1, Bucuresti, CUI 4266995.
Neînregistrarea sau neînscrierea în registrele nationale administrate de ORDA, se sanctioneaza cu amenda de la 2000 lei la 10.000 lei.
Pentru persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice, care importa videograme, respectiv desfasoara activitati de comert intracomunitar, au obligatia sa înscrie toate videogramele în Registrul national al videogramelor, înainte de introducerea acestora în circuitul comercial, conform art.23 alin.1 din O.G. 25/2006 republicata, modificata si completata prin O.U.G. 43/2010.
Documentele pentru înscriere trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularele 14
Acte copii dupa:
- înscrisul doveditor al acordului titularului de drepturi privind importul, distribuirea si comercializarea de videograme pe teritoriul României, în traducere autorizata în limba româna
- copie dupa factura/ordin de plata privind operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
-înscriere videograme importate pe teritoriul României
- până la 20 de videograme inclusiv 75 lei/cerere
- între 21 si 50 de videograme inclusiv -125 lei/cerere
- între 51 si 100 de videograme inclusiv 150 lei/cerere
- peste 100 de videograme 150 lei
- taxa de urgență, tarif suplimentar 300 lei
- cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare -10 lei. Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector 1, Bucuresti, CUI 4266995. Neînregistrarea sau neînscrierea în registrele nationale administrate de ORDA, se sanctioneaza cu amenda de la 2000 lei la 10.000 lei.
În cazul în care se solicita înregistrarea de noi puncte de lucru si/sau spatii de depozitare, dupa înregistrarea în Registrul National al Fonogramelor, solicitantii vor depune urmatoarele documente:
Cereri-tip Formularul 2
Acte- copie dupa factura/ordin de plata, privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, sunt urmatoarele:
-înregistrare punct de lucru - 20 lei/punct de lucru
-înregistrare spatiu de depozitare 20 lei/spatiu de depozitare
-taxa de urgenta, tarif suplimentar 300 lei,
-cerere de completarepentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare - 10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
În cazul în care se solicita radierea punctelor de lucru/si/sau a spatiilor de depozitare care au fost înregistrate anterior la O.R.D.A., solicitantii vor depune urmatoarele documente:
Cereri-tip Formularul 3
Pentru radiere puncte de lucru si/sau spatii de depozitare nu se percep tarife.
Persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice, care produc pe teritoriul României programe pentru calculator, au obligatia sa înscrie toate programele pentru calculator în Registrul national al programelor pentru calculator, înainte de introducerea acestora în circuitul comercial, conform art.20 alin.3 din O.G. 25/2006 republicata, modificata si completata prin O.U.G. 43/2010.
Documentele pentru înscriere trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip - Formularele 8, 9, 10 sau 11;
Acte:
- înscrisul doveditor al acordului titularului drepturilor de autor asupra programelor pentru calculator sau declaratia pe proprie raspundere din partea autorului programelor;
- modelul licentei acordate pe teritoriul României utilizatorilor de programe pentru calculator;
- un exemplar al programului, în forma în care acesta este produs în vederea comercializarii;
- daca programul pentru calculator nu este produs în vederea comercializarii prin magazine specializate, se va completa si se va depune o declaratie pe propria raspundere privind programele exceptate conform art. 31 alin. 1 din OG.25/2006
- copie dupa factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înscriere în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înscriere sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele -înscriere programe pentru calculator produse pe teritoriul României 100 lei/program calculator;
-taxa de urgenta, tarif suplimentar 300 lei;
- cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare 10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Solicitarea reînnoirii (prelungirii) Autorizatiei de înregistrare în Registrul national al multiplicatorilor se efectueaza, pâna la data expirarii autorizatiei anterioare si presupune eliberarea catre soliciatant a unei noi autorizatii cu datele existente în baza de date a Oficiului.
Durata de valabilitate a Autorizatiei de înregistrare în Registrul national al multiplicatorilor este de un an de la data emiterii. (art.36 alin.5 din din O.G. nr.25/2006, republicata, modificata si completata prin O.U.G. nr.43/2010)
Pentru reînnoirea autorizatiei de înregistrare în Registrul national al multiplicatorilor, solicitantii vor depune urmatoarele cereri-tip si documente:
Cereri-tip: Formularul F4
Acte:
-copia certificatului de înregistrare la oficiul registrului comertului (CUI);
-copia autorizatiei de înregistrare în Registrul national al multiplicatorilor si anexele autorizatiei;
-copia documentului (factura/ordin de plata) care atesta plata tarifelor.
Pentru producatorii de filme cinematografice, înscrierea se face conform art.23 modificat din O.G. 25/2006, republicata, modificata si completata prin O.U.G 43/2010. Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip: Formularele 1,2
Acte: Copii dupa - certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comertului - certificatul de înregistrare fiscala numai pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.
Neînregistrarea sau neînscrierea în registrele nationale administrate de ORDA, se sanctioneaza cu amenda de la 2000 lei la 10.000 lei.
Durata de valabilitate a certificatului de înregistrare în Registrul National al Programelor pentru Calculator, este de 1 an de la data emiterii, conform art.36 alin 5 din Ordonanta.
Preschimbarea Certificatului de înregistrare în Registrul National al Programelor pentru Calculator, aflat în perioada de valabilitate, se solicita ca urmare a schimbarii adresei sediului, modificarii denumirii firmei, modificarii formei de organizare a firmei, adaugarii/radierii unui obiect de activitate.
Documentele pentru preschimbare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularul 4, Formularul 2 se depune numai în cazul completarii cu punctele de lucru/spatiile de depozitare noi, Formularul 3 se depune in cazul radierii puncetlor de lucru/spațiilor de depozitare anterior înregistrate.
Acte Copii dupa:
- actele de modificare de ex sediu, modificare de forma de organizare etc.si/sau de completare a documentelor pe baza carora s-a efectuat inregistrarea - copie CUI-
- certificatul anterior si Anexele acestuia, eliberat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor;
- dacă este cazul, Formular 2 pentru inregistrarea de noi puncte de lucru/spații de depozitare sau/si formular 3 pentru radierea punctelor de lucru/spațiilor de depozitare vechi;
- factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008 si Ordinul nr. 2029/2009, fiind urmatoarele:
- preschimbarea certificatului de înregistrare ca urmare a modificarii datelor de identificare a operatorului economic;
-în cazul în care se solicita înregistrarea unei noi activitati daca certificatul initial nu a expirat 50 lei-taxa de urgenta/cerere tarif suplimentar 300 lei;
- daca se solicita inregistrarea de puncte de lucru noi/spații de depozitare - se achita tariful de 20 de lei;
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Pentru producatorii/importatorii distribuitorii/comerciantii/cei care inchiriaza programe pentru calculator, înregistrarea se face conform art.35 din O.G. 25/2006, republicata, modificata si completata prin O.U.G 43/2010.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa conțină următoarele:
Cereri-tip Formularele 1,2;
Acte copii dupa:
- certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comertului;
- certificatul de înregistrare fiscala numai pentru persoanele juridice fara scop patrimonial;
- factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
- înregistrare activitate de producere programe pentru calculator 50lei;
-înregistrare punct de lucru 20 lei-înregistrare spatiu de depozitare 20 lei;
-taxa de urgenta, tarif suplimentar 300 lei;
- cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare 10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Pentru producatorii si importatorii de fonograme, înregistrarea se face conform art. art.35 din O.G. 25/2006, republicata, modificata si completata prin O.U.G 43/2010.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip: Formularele 1,2
Acte: Copii dupa:
- certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comertului
- certificatul de înregistrare fiscala numai pentru persoanele juridice fara scop patrimonial
- copie dupa factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Termenele de solutionare a cererilor sunt prevazute de art.36, alin 1 din O.G. 25/2006, republicata modificata si completata prin O.U.G. 43/2010
- 4 zile lucratoare pentru cererile transmise on line
- 10 zile lucratoare pentru cererile depuse la sediul Oficiului Român pentru Drepturile de Autor
- 2 zile lucratoare regim de urgenta.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
- înregistrare activitate de producere fonograme 50lei
- înregistrare punct de lucru 20 lei
- înregistrare spatiu de depozitare 20 lei
- cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare -10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector 1.
Persoanele fizice autorizate si juridice, înregistrate în Registrul National al Videogramelor, care importa ori produc videograme, sunt obligate sa înscrie toate videogramele în registrul mentionat, conform art.23 alin.1 din O.G. 25/2006 republicata, modificata si completata prin O.U.G.43/2010.
Persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice, care produc filme cinematografice pe teritoriul României videograme, au obligatia sa înscrie toate videogramele în Registrul national al videogramelor, înainte de introducerea acestora în circuitul comercial. Documentele trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularele 15
Acte - certificatul de înscriere a solicitantului în Registrul Cinematografiei; - certificatul de clasificare a filmului cinematografic, eliberat de Registrul Cinematografiei; - factura/ordin de plata, conform Hotarârii nr.1086/10.09.2008.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind următoarele
- înscriere videograme continând filme cinematografice - 50 lei/cerere2
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Neînregistrarea sau neînscrierea în registrele nationale administrate de ORDA, se sanctioneaza cu amenda de la 2000 lei la 10.000 lei.
Pentru înregistrarea în Registrul national al multiplicatorilor, persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice care desfasoara intermediere/multiplicare produse exceptate, în afara României, de servicii de multiplicare de fonograme, videograme sau programe pentru calculator pe discuri optice, casete audio ori casete video, dupa caz, destinate distribuirii catre public, vor depune urmatoarele cereri-tip si documente:
Cereri-tip: Formularele 1+2
Documente:
- copia certificatului de înregistrare la oficiul registrului comertului (CUI);
- copia documentului (factura/ordin de plata) care atesta plata tarifelor.
Tarifele:
-eliberarea autorizatiei de înregistrare a operatorilor economici care intermediaza servicii de multiplicare de discuri optice, casete audio si casete video-350 lei;
- înregistrarea punctelor de lucru si a spatiilor de depozitare-50 lei/punct de lucru sau spatiu de depozitare;
- cerere de completare (pentru situatia dosarelor incomplete)-10 lei.
Solicitarea preschimbarii Autorizatiei de înregistrare în Registrul national al multiplicatorilor se realizeaza ca urmare a modificarii datelor înregistrate initial de operatorul economic de ex. modificare denumire firma, schimbarea adresa sediu, modificare forma de organizare, adaugare obiect de activitate art.36 alin.6 din O.G. nr.25/2006, republicata, modificata si completata prin O.U.G. nr.43/2010
Pentru preschimbarea autorizatiei de înregistrare în Registrul national al multiplicatorilor, solicitantii vor depune urmatoarele cereri
-tip si documente Cereri-tip
Formularele 157Formularele 2 3 se vor depune numai în cazul completarii cu punctele de lucru/spatiile de depozitare noi
Formularul 6 se va depune depune numai în cazul adaugarii de noi obiecte de activitate.
Acte-copia certificatului de înregistrare la oficiul registrului comertului CUI
- copia autorizatiei anterioare de înregistrare în Registrul national al multiplicatorilor si anexele autorizatiei
- copia documentului factura/ordin de plata care atesta plata tarifelor.
Tarifele
- preschimbarea autorizatiei de înregistrare ca urmare a modificarii datelor de identificare a operatorului economic-50 lei
- înregistrarea punctelor de lucru si a spatiilor de depozitare noi -50 lei/punct de lucru sau spatiu de depozitare
- înscrierea echipamentelor industriale noi-20 lei/echipament
- cerere de completare pentru situatia dosarelor incomplete-10 lei -art.11 lit.d si art.14 alin.3 din H.G. nr.1086/2008
Înscrierea se face conform art.23 modificat din O.G. 25/2006, republicata, modificata si completata prin O.U.G 43/2010.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularele 1, 2
Acte: Copii dupa - certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comertului; - certificatul de înregistrare fiscala numai pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.
Persoanele fizice autorizate si juridice, înregistrate în Registrul National al Fonogramelor, care produc fonograme, sunt obligate sa înscrie toate fonogramele în registrul mentionat, conform art.9 alin.1 din O.G. 25/2006.
Persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice, care produc pe teritoriul României fonograme, au obligatia sa înscrie toate fonogramele în Registrul national al fonogramelor, înainte de introducerea acestora în circuitul comercial, conform art.9 alin.1 din O.G. 25/2006 republicata, modificata si completata prin O.U.G. 43/2010.
Documentele pentru înscriere trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularele 5, 6:
Acte -copie dupa factura/ordin de plata;
-un exemplar al fonogramei se depune în termen de 30 zile de la data emiterii adeverintei.
Tarifele pentru operatiunile de înscriere sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
-înscriere fonograme produse pe teritoriul României- 50lei/titlu fonograma;
-taxa de urgenta, tarif suplimentar 300 lei;
-cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare -10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector 1, Bucuresti, CUI 4266995.
Durata de valabilitate a certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor, este de 1 an de la data emiterii, conform art.36 alin 5 din Ordonanta.
Preschimbarea certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor, aflat în perioada de valabilitate se face ca urmare a schimbarii adresei sediului, modificarii denumirii firmei, modificarii formei de organizare a firmei, adaugarii/radierii unui obiect de activitate.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip: Formularul F4
Formularele 2, 3 se vor depune numai în cazul completarii cu punctele de lucru/spatiile de depozitare noi, respectiv în cazul radierii unor puncte de lucru/spatii de depozitare.
Acte Copii dupa:
- actele de modificare de ex sediu, modificare de forma de organizare etc.si/sau de completare a documentelor pe baza carora s-a efectuat înregistrarea
- copie CUI;
- certificatul anterior si Anexele acestuia, eliberat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor
- copie dupa factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele
- daca certificatul a expirat 50 lei pe activitate, 20lei/punct lucru, 20lei/spatiu de depozitare,
- preschimbarea certificatului de înregistrare ca urmare a modificarii datelor de identificare a operatorului economic-50lei,
- în cazul în care se solicita înregistrarea unei noi activitati 50 lei;
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Înregistrarea sau dupa caz, înscrierea în Registrul National al Fonogramelor este obligatorie pentru persoanele fizice autorizate sau juridice care desfasoara pe teritoriul României activitatile de producere, import, distribuire fonograme, conform art. 4 din O.G. 25/2006. În conformitate cu prevederile OUG 43/2010, art. III, pct. 2. ref. la art. 6 alin. (1) din OG nr. 25/2006, înscrierea in Registrul Național al Fonogramelor a persoanelor fizice autorizate și a persoanelor juridice care desfășoară pe teritoriul României activitatea de comercializare a fonogramelor este facultativă.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip: Formularele 1, 2
Copii după:
- certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comertului;
- certificatul de înregistrare fiscala numai pentru persoanele juridice fara scop patrimonial;
- copie dupa factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
- înregistrare activitate de distribuire 50 lei;
- înregistrare punct de lucru 20 lei,- înregistrare spatiu de depozitare 20 lei;
,- cerere de completarepentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare -10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Durata de valabilitate a certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor, este de 1 an de la data emiterii, conform art.36 alin 5 din Ordonanta.
Preschimbarea certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor, aflat în perioada de valabilitate se face ca urmare a schimbarii adresei sediului, modificarii denumirii firmei, modificarii formei de organizare a firmei, adaugarii/radierii unui obiect de activitate.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip: Formularul F4
Formularele 2, 3 se vor depune numai în cazul completarii cu punctele de lucru/spatiile de depozitare noi, respectiv în cazul radierii unor puncte de lucru/spatii de depozitare.
Acte Copii dupa:
- actele de modificare de ex sediu, modificare de forma de organizare etc.si/sau de completare a documentelor pe baza carora s-a efectuat înregistrarea
- copie CUI;
- certificatul anterior si Anexele acestuia, eliberat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor
- copie dupa factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele
- daca certificatul a expirat 50 lei pe activitate, 20lei/punct lucru, 20lei/spatiu de depozitare,
- preschimbarea certificatului de înregistrare ca urmare a modificarii datelor de identificare a operatorului economic-50lei,
- în cazul în care se solicita înregistrarea unei noi activitati 50 lei;
- taxa de urgenta/cerere tarif suplimentar 300 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
În cazul în care se solicita înregistrarea de noi puncte de lucru si/sau spatii de depozitare, dupa înregistrarea în Registrul National al Programelor pentru Calculator, solicitantii vor depune urmatoarele documente:
Cereri-tip Formular 2;
Acte - copie dupa factura/ordin de plata, privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, sunt urmatoarele -înregistrare punct de lucru 20 lei/punct de lucru-înregistrare spatiu de depozitare 20 lei/spatiu de depozitare;
- cerere de completarepentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare 10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
În cazul în care se solicita înregistrarea de noi puncte de lucru si/sau spatii de depozitare, dupa înregistrarea în Registrul National al Programelor pentru Calculator, solicitantii vor depune urmatoarele documente:
Cereri-tip: Formularul 2;
Acte - copie dupa factura/ordin de plata, privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, sunt urmatoarele -înregistrare punct de lucru 20 lei/punct de lucru-înregistrare spatiu de depozitare 20 lei/spatiu de depozitare- taxa de urgenta, tarif suplimentar 300 lei,
- cerere de completarepentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare 10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Durata de valabilitate a certificatului de înregistrare în Registrul National al Programelor pentru Calculator, este de 1 an de la data emiterii, conform art.36 alin 5 din Ordonanta.
Preschimbarea Certificatului de înregistrare în Registrul National al Programelor pentru Calculator, aflat în perioada de valabilitate, se solicita ca urmare a schimbarii adresei sediului, modificarii denumirii firmei, modificarii formei de organizare a firmei, adaugarii/radierii unui obiect de activitate.
Documentele pentru preschimbare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularul 4, Formularul 2 se depune numai în cazul completarii cu punctele de lucru/spatiile de depozitare noi, Formularul 3 se depune in cazul radierii puncetlor de lucru/spațiilor de depozitare anterior înregistrate.
Acte Copii dupa:
- actele de modificare de ex sediu, modificare de forma de organizare etc.si/sau de completare a documentelor pe baza carora s-a efectuat inregistrarea - copie CUI-
- certificatul anterior si Anexele acestuia, eliberat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor;
- dacă este cazul, Formular 2 pentru inregistrarea de noi puncte de lucru/spații de depozitare sau/si formular 3 pentru radierea punctelor de lucru/spațiilor de depozitare vechi;
- factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008 si Ordinul nr. 2029/2009, fiind urmatoarele:
- preschimbarea certificatului de înregistrare ca urmare a modificarii datelor de identificare a operatorului economic;
-în cazul în care se solicita înregistrarea unei noi activitati daca certificatul initial nu a expirat 50 lei
-taxa de urgenta/cerere tarif suplimentar 300 lei;
- daca se solicita inregistrarea de puncte de lucru noi/spații de depozitare - se achita tariful de 20 de lei.
Aceasta procedura nu se poate operationaliza prin intermediul PCU electronic. Ea are un caracter informativ.În cazul în care se solicita radierea punctelor de lucru/si/sau a spatiilor de depozitare care au fost înregistrate anterior la O.R.D.A., solicitantii vor depune urmatoarele documente:
Cereri-tip Formularele F3
Pentru operatiunea de radiere puncte de lucru/spații de depozitare din registrele naționale administrate de ORDA nu se percep tarife.
Pentru persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice, care importa programe pentru calculator, au obligatia sa înscrie toate programele pentru calculator în Registrul national al programelor pentru calculator, înainte de introducerea acestora în circuitul comercial, conform art.20 alin.4 din O.G. 25/2006 republicata, modificata si completata prin O.U.G. 43/2010. Documentele pentru înscriere trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip - Formularul F8
Acte Copii dupa:
- înscrisul doveditor al acordului titularului de drepturi pentru activitatile de distribuire, comercializare si închiriere, în traducere autorizata, însotit de anexa cu programe
- factura/ordin de plata privind operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înscriere sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
- pana la 20 de titluri de programe inclusiv - 50 lei/cerere
- intre 21 si 50 de titluri de programe inclusiv - 75 lei/cerere
- intre 51 si 100 de titluri de programe inclusiv - 100 lei/cerere
- peste 100 de titluri de programe - 150 lei/cerere
- cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare 10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Înregistrarea în Registrul National de Opere este facultativa si se face contra cost, potrivit normelor metodologice si tarifelor stabilite prin hotarâre a Guvernului, conform art.148 alin.(1) din Legea nr. 8/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
Documente necesare:
Cererea tip: “Înregistrare opere în Registrul national de opere - Formular 24” se va completa în 2 exemplare.
Acte:
Copii dupa:
- factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru, conform H.G. 1086/10.09.2008 si Ordinului Ministrului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National nr. 2029/2009;
- un exemplar al operei înregistrata pe suport optic sau pe suport hârtie, în formate corespunzatoare.
Tarifele pentru operaţiunea de înregistrare sunt prevăzute de H.G. 1086/2008 şi Ordinul Ministrului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional nr.2029/2009, fiind următoarele:
- înscrierea operelor – 100lei/operă;
- rectificarea datelor de înscriere a operelor – 50 lei/cerere;
- taxă de urgenţă, tarif suplimentar – 300 lei;
- cerere de completare (pentru completarea documentelor lipsă, urmare respingerii cererii iniţiale de înregistrare) – 10 lei.
Termenul de soluţionare - a cererilor este de 30 de zile lucrătoare.
Solicitarea reînnoirii certificatului de înregistrare în Registrul national al Fonogramelor se efectueaza, pâna la data expirarii certificatului anterior si presupune, eliberarea unui nou certificat cu datele existente in baza de date.
Durata de valabilitate a certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor, este de 1 an de la data emiterii, conform art.36 alin (5) din Ordonanta.
Preschimbarea certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor se realizeaza atunci când sunt modificari (de ex. sediu, denumire firma, adaugare obiect de activitate) si/sau completari ale documentelor pe baza carora s-a efectuat înregistrarea initiala, conform art.36 alin.(6) din Ordonanta.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip
Pentru reînnoire: Formularul 4
Pentru preschimbare: Formular 4+Formularul 2 (se depune numai în cazul completarii Anexei cu punctele de lucru/spatiile de depozitare noi);
Acte:
Copii dupa:
-actele de modificare (de ex : sediu, modificare de forma de organizare etc.) si/sau de completare a documentelor pe baza carora s-a efectuat inregistrarea
-copie CUI; -certificatul anterior si Anexele acestuia, eliberat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (originalul se va depune în momentul ridicarii certificatului nou)
-copie dupa factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele sunt următoarele:
- reinnoire Certificat - 25 lei / activitati
- preschimbare Certificat - 50 de lei
- modificare date operator economic; pentru adaugarea unui punct de lucru/spatiu de depozitare - 20 de lei / punct de lucru/spatiu de depozitare.
Pentru suporturile si aparatele importate, înregistrarea se face conform pct.1 din Decizia 89/30.07.2004. Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Formulare: 1, 2 , 23
Acte:Copii dupa:
-certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comertului ;
- certificatul de înregistrare fiscala (numai pentru persoanele juridice fara scop patrimonial);
- extras din statut sau contract de societate privind obiectul de activitate (import si/sau producere de aparate si/sau suporturi) al persoanei juridice;
- factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Termenele de solutionare a cererilor sunt prevazute de pct.3 alin.(1) din Decizia 89/30.07.2004 si Ordinului Ministrului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National nr.2029/2009. Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008 si Ordinului Ministrului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National nr.2029/2009, fiind urmatoarele:
- eliberarea certificatului de înregistrare a persoanelor fizice autorizate sau a persoanelor juridice – 100lei;
- preschimbarea certificatului de înregistrare ca urmare a modificarii datelor de identificare a operatorului economic – 25lei;
- taxa de urgenta, tarif suplimentar – 300 lei;
- cerere de completare (pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare) -10 lei.
Pe timpul desfasurarii activitatilor cu care s-au înregistrat în Registrul national al Copiei Private, importatorii si fabricantii de suporturi si aparate pentru care se datoreaza remuneratia compensatorie pentru copia privata înregistrati în registru, au obligatia sa depuna la ORDA urmatoarele documente:
- lista cuprinzând aparatele si suporturile fabricate si numarul de exemplare, precum si elementele principale de identificare;
- dovada importului legal efectuat;
- lista privind produsele facturate, importate sau fabricate în România (se depune lunar) si sa permita accesul reprezentantilor ORDA la documentele necesare pentru identificarea numarului de suporturi si aparate facturate, importate sau fabricate.
Conform dispozitiilor Ordonanței nr. 25/2006 privind întarirea capacității administrative a Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, actualizată, persoanele fizice sau juridice care au obținut adeverința de înscriere a fonogramelor/videogramelor in Registrul national al fonogramelor/ videogramelor pot solicita Oficiului Român pentru Drepturile de Autor eliberarea de marcaje holografice, printr-o cerere-tip in care se mentioneaza, in mod obligatoriu, titlurile fonogramelor/videogramelor pentru care se solicita eliberarea de marcaje holografice.
Documente necesare: Formulare 16, 17.
Pentru suporturile si aparatele importate, înregistrarea se face conform pct.1 din Decizia 89/30.07.2004.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
- Formulare F1, F2, F23.
Copii dupa:
-certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comertului ;
- certificatul de înregistrare fiscala (numai pentru persoanele juridice fara scop patrimonial);
- extras din statut sau contract de societate privind obiectul de activitate (import si/sau producere de aparate si/sau suporturi) al persoanei juridice;
- factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Termenele de solutionare a cererilor sunt prevazute de pct.3 alin.(1) din Decizia 89/30.07.2004 si Ordinului Ministrului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National nr.2029/2009.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008 si Ordinului Ministrului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National nr.2029/2009, fiind urmatoarele:
- liberarea certificatului de înregistrare a persoanelor fizice autorizate sau a persoanelor juridice – 100lei;
- preschimbarea certificatului de înregistrare ca urmare a modificarii datelor de identificare a operatorului economic – 25lei;
- taxa de urgenta, tarif suplimentar – 300 lei;
- cerere de completare (pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare) -10 lei.
Pe timpul desfasurarii activitatilor cu care s-au înregistrat în Registrul national al Copiei Private, importatorii si fabricantii de suporturi si aparate pentru care se datoreaza remuneratia compensatorie pentru copia privata înregistrati în registru, au obligatia sa depuna la ORDA urmatoarele documente:
- lista cuprinzând aparatele si suporturile fabricate si numarul de exemplare, precum si elementele principale de identificare;
- dovada importului legal efectuat;
- lista privind produsele facturate, importate sau fabricate în România (se depune lunar) si sa permita accesul reprezentantilor ORDA la documentele necesare pentru identificarea numarului de suporturi si aparate facturate, importate sau fabricate.
Pentru înregistrarea în Registrul național al multiplicatorilor, persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice care desfășoară activități de multiplicare de fonograme, videograme și/sau programe pentru calculator pe discuri optice, casete audio ori casete video, după caz, destinate distribuirii către public, vor depune următoarele cereri-tip și documente:
- Cereri-tip: Formularele 1, 2, 18
- copia certificatului de înregistrare la Oficiul Registrului comerțului (CUI);
- copia specificatiilor tehnice sau a expertizelor tehnice autorizate cu privire la caracterul industrial al echipamentelor de multiplicare;
- copia documentului (factura/ordin de plată) care atestă plata tarifelor.
Tarifele:
- eliberarea autorizației de înregistrare a multiplicatorilor de discuri optice - 500 lei;
- eliberarea autorizației de înregistrare a multiplicatorilor de casete audio și casete video - 350 lei;
- înregistrarea punctelor de lucru și a spațiilor de depozitare - 50 lei/punct de lucru sau spațiu de depozitare;
- cerere de completare (pentru situația dosarelor incomplete) - 10 lei.
În situatia în care persoanele vor obtine alte spatii în vederea desfasurarii activitatilor de fabricare si depozitare a suporturilor si aparatelor pentru care se datoreaza remuneratia compensatorie pentru copia privata, acestea au obligatia sa declare la ORDA noile spatii înainte de începerea efectiva a activitatii.
Cereri-tip: Formularul 2
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul: RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector 1.
Pentru înscrierea echipamentelor de multiplicare, pentru fiecare punct de lucru declarat, solicitantii vor depune urmatoarele cereri-tip si documente: Cereri-tip: Formularul 18
Acte: copia documentului (factura/ordin de plata) care atesta plata tarifelor.
Tarifele
-înscrierea echipamentelor industriale - 20 lei/echipament;
- cerere de completare (pentru situaţia dosarelor incomplete) – 10 lei.
Solicitarea reînnoirii certificatului de înregistrare în Registrul national al Fonogramelor se efectueaza, pâna la data expirarii certificatului anterior si presupune, eliberarea unui nou certificat cu datele existente in baza de date. Durata de valabilitate a certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor, este de 1 an de la data emiterii, conform art.36 alin 5 din Ordonanta.
Preschimbarea certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor se realizeaza atunci când sunt modificari de ex. sediu, denumire firma, adaugare obiect de activitate si/sau completari ale documentelor pe baza carora s-a efectuat înregistrarea initiala, conform art.36 alin.6 din Ordonanta.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip - Pentru reînnoire: Formularul 4; Pentru preschimbare Formularul 4, Formularul 2 se depune numai în cazul completarii Anexei cu punctele de lucru/spatiile de depozitare noi.
Acte: Copii dupa:
-actele de modificare de ex sediu, modificare de forma de organizare etc. si/sau de completare a documentelor pe baza carora s-a efectuat inregistrarea
-copie CUI
-certificatul anterior si Anexele acestuia, eliberat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, originalul se va depune în momentul ridicarii certificatului nou
-copie dupa factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008 si Ordinul nr. 2029/2009, fiind urmatoarele:
-eliberarea unui nou certificat de inregistrare, pâna la data expirarii duratei de valabilitate a certificatului anterior 25 lei/activitate
-daca certificatul a expirat 50 lei pe activitate, 20lei/punct lucru, 20lei/spatiu de depozitare
-preschimbarea certificatului de înregistrare ca urmare a modificarii datelor de identificare a operatorului economic-50lei
-în cazul în care se solicita înregistrarea unei noi activitati daca certificatul initial nu a expirat 50 lei
-taxa de urgenta/cerere tarif suplimentar 300 lei.
Solicitarea reînnoirii certificatului de înregistrare în Registrul national al Fonogramelor se efectueaza, pâna la data expirarii certificatului anterior si presupune, eliberarea unui nou certificat cu datele existente in baza de date. Durata de valabilitate a certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor, este de 1 an de la data emiterii, conform art.36 alin 5 din Ordonanta.
Preschimbarea certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor se realizeaza atunci când sunt modificari de ex. sediu, denumire firma, adaugare obiect de activitate si/sau completari ale documentelor pe baza carora s-a efectuat înregistrarea initiala, conform art.36 alin.6 din Ordonanta.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip- Pentru reînnoire Formularul 4, Pentru preschimbare Formularul 4, Formularul 2 se depune numai în cazul completarii Anexei cu punctele de lucru/spatiile de depozitare noi
Acte: Copii dupa:
-actele de modificare de ex sediu, modificare de forma de organizare etc. si/sau de completare a documentelor pe baza carora s-a efectuat inregistrarea
-copie CUI-certificatul anterior si Anexele acestuia, eliberat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor originalul se va depune în momentul ridicarii certificatului nou
-copie dupa factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008 si Ordinul nr. 2029/2009, fiind urmatoarele-eliberarea unui nou certificat de inregistrare, pâna la data expirarii duratei de valabilitate a certificatului anterior 25 lei/activitate
-daca certificatul a expirat 50 lei pe activitate, 20lei/punct lucru, 20lei/spatiu de depozitare-preschimbarea certificatului de înregistrare ca urmare a modificarii datelor de identificare a operatorului economic-50lei
-în cazul în care se solicita înregistrarea unei noi activitati daca certificatul initial nu a expirat 50 lei.
Persoanele fizice autorizate si juridice, înregistrate în Registrul National al Videogramelor, care importa ori produc videograme, sunt obligate sa înscrie toate videogramele în registrul mentionat, conform art.23 alin.1 din O.G. 25/2006 republicata, modificata si completata prin O.U.G.43/2010.
Persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice, care produc pe teritoriul României videograme, au obligatia sa înscrie toate videogramele în Registrul national al videogramelor, înainte de introducerea acestora în circuitul comercial.
Documentele trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularele 12, 13
Acte - un exemplar al videogramei se depune în termen de 30 zile de la data emiterii adeverintei- copie dupa factura/ordin de plata.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele
- înscriere videograme produse pe teritoriul României- 100lei/titlu videograma
- taxa de urgenta, tarif suplimentar ndash 300 lei
- cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare -10 lei.
- până la 20 de videograme inclusiv 75 lei/cerere
- între 21 si 50 de videograme inclusiv -125 lei/cerere
- între 51 si 100 de videograme inclusiv 150 lei/cerere
- peste 100 de videograme 150 lei;
- cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare -10 lei. Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector 1, Bucuresti, CUI 4266995. Neînregistrarea sau neînscrierea în registrele nationale administrate de ORDA, se sanctioneaza cu amenda de la 2000 lei la 10.000 lei.
Pentru producatorii, distribuitorii, comerciantii si importatorii de fonograme, înregistrarea se face conform art. art.35 din O.G. 25/2006, republicata, modificata si completata prin O.U.G 43/2010.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip:
Formularele Formularele 1, 2
Acte: Copii dupa:
-certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comertului
-certificatul de înregistrare fiscala numai pentru persoanele juridice fara scop patrimonial
-copie dupa factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
- înregistrare activitate de producere fonograme 50lei
- înregistrare punct de lucru 20 lei
- înregistrare spatiu de depozitare 20 lei
- taxa de urgenta, tarif suplimentar 300 lei
- cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare -10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector 1, Bucuresti, CUI 4266995.
Persoanele fizice autorizate si juridice, înregistrate în Registrul National al Fonogramelor, care importa ori produc fonograme, sunt obligate sa înscrie toate fonogramele în registrul mentionat, conform art.9 alin.1 din O.G. 25/2006.
Persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice, care produc pe teritoriul României fonograme, au obligatia sa înscrie toate fonogramele în Registrul national al fonogramelor, înainte de introducerea acestora în circuitul comercial, conform art.9 alin.1 din O.G. 25/2006 republicata, modificata si completata prin O.U.G. 43/2010.
Documentele pentru înscriere trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip: Formularele 5, 6
Copii Acte:
- copie dupa factura/ordin de plata;
-un exemplar al fonogramei se depune în termen de 30 zile de la data emiterii adeverintei
Tarifele pentru operatiunile de înscriere sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
-înscriere fonograme produse pe teritoriul României- 50 lei/titlu fonograma;
-cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare -10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector 1, Bucuresti, CUI 4266995.
Pentru persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice, care importa fonograme, respectiv desfasoara activitati de comert intracomunitar, au obligatia sa înscrie toate fonogramele în Registrul national al fonogramelor, înainte de introducerea acestora în circuitul comercial, conform art.9 alin.1 din O.G. 25/2006 republicata, modificata si completata prin O.U.G. 43/2010.
Documentele pentru înscriere trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip: Formularul 7
Acte Copii dupa:
-înscrisul doveditor al acordului titularului de drepturi privind importul, distribuirea si comercializarea de fonograme pe teritoriul României, în traducere autorizata în limba româna;
-copie dupa factura/ordin de plata privind operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înscriere sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
-înscriere fonograme importate sau introduse în circuitul comercial pe teritoriul României-pâna la 20 de titluri de fonograme inclusiv = 50 lei/cerere;
-între 21 si 50 de titluri de fonograme inclusiv = 75 lei/cerere;
-între 51 si 100 de titluri de fonograme inclusiv = 100 lei/cerere;
-peste 100 de titluri de fonograme = 150 lei/cerere;
-taxa de urgenta, tarif suplimentar ndash 300 lei;
-cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare -10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Pentru persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice, care importa fonograme, respectiv desfasoara activitati de comert intracomunitar, au obligatia sa înscrie toate fonogramele în Registrul national al fonogramelor, înainte de introducerea acestora în circuitul comercial, conform art.9 alin.1 din O.G. 25/2006 republicata, modificata si completata prin O.U.G. 43/2010.
Documentele pentru înscriere trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip: Formular 7;
Acte Copii dupa:
-înscrisul doveditor al acordului titularului de drepturi privind importul, distribuirea si comercializarea de fonograme pe teritoriul României, în traducere autorizata în limba româna;
-copie dupa factura/ordin de plata privind operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înscriere sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
-înscriere fonograme importate sau introduse în circuitul comercial pe teritoriul României-pâna la 20 de titluri de fonograme inclusiv = 50 lei/cerere;
-între 21 si 50 de titluri de fonograme inclusiv = 75 lei/cerere;
-între 51 si 100 de titluri de fonograme inclusiv = 100 lei/cerere;
-peste 100 de titluri de fonograme = 150 lei/cerere;
-cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare -10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
În cazul în care se solicita înregistrarea de noi puncte de lucru si/sau spatii de depozitare, dupa înregistrarea în Registrul National al Fonogramelor, solicitantii vor depune urmatoarele documente:
În cazul în care se solicita radierea punctelor de lucru/si/sau a spatiilor de depozitare care au fost înregistrate anterior la O.R.D.A., solicitantii vor depune urmatoarele:
- Cereri-tip Formularele 3
Nu se percep tarife pentru operatiunile de radiere.
Reînnoirea certificatelor în baza noilor înregistrari si înscrieri se efectueaza în conditiile art.36 alin.6 din O.G. 25/2006. Durata de valabilitate a certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor, este de 1 an de la data emiterii, conform art.36 alin 5 din Ordonanta.
Reînnoirea certificatului se poate face numai în cazul în care nu este depasita perioada de valabilitate a acesteia si nu s-au modificat datele cuprinse în Certificat/Adeverinta valabil/valabila precum si în Anexele corespunzatoare.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip: Formularul 4;
Acte Copii dupa:
- copie CUI;
- certificatul anterior si Anexele acestuia, eliberat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor;
- copie dupa factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
- eliberarea unui nou certificat de înregistrare ca urmare a expirarii duratei de valabilitate a certificatului anterior 25 lei/activitate,
- daca certificatul a expirat 50 lei pe activitate, 20lei/punct lucru, 20lei/spatiu de depozitare,
- în cazul în care se solicita înregistrarea unei noi activitati 50 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Reînnoirea certificatelor în baza noilor înregistrari si înscrieri se efectueaza în conditiile art.36 alin.6 din O.G. 25/2006. Durata de valabilitate a certificatului de înregistrare în Registrul National al Fonogramelor, este de 1 an de la data emiterii, conform art.36 alin 5 din Ordonanta.
Reînnoirea certificatului se poate face numai în cazul în care nu este depasita perioada de valabilitate a acesteia si nu s-au modificat datele cuprinse în Certificat/Adeverinta valabil/valabila precum si în Anexele corespunzatoare.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip: Formularul 4;
Acte: copii dupa:
- copie CUI;
- certificatul anterior si Anexele acestuia, eliberat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor;
- copie dupa factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
- eliberarea unui nou certificat de înregistrare ca urmare a expirarii duratei de valabilitate a certificatului anterior 25 lei/activitate,
- daca certificatul a expirat 50 lei pe activitate, 20lei/punct lucru, 20lei/spatiu de depozitare,
- în cazul în care se solicita înregistrarea unei noi activitati 50 lei.
- tariful suplimentar de 300 de lei, aferent inregistrări in regim de urgenta.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Solicitarea reînnoirii certificatului de înregistrare în Registrul national al Programelor pentru Calculator se efecueaza, pâna la data expirarii certificatului anterior si presupune, eliberarea unui nou certificat cu datele existente in baza de date. Durata de valabilitate a certificatului de înregistrare în Registrul National al Programelor pentru Calculator, este de 1 an de la data emiterii, conform art.36 alin 5 din Ordonanta.
Reînnoirea certificatului de înregistrare în Registrul National al Programelor pentru Calculator, se poate face numai în cazul în care nu este depasita perioada de valabilitate a acesteia si nu s-au modificat datele cuprinse în Certificat/Adeverinta valabil/valabila precum si în Anexele corespunzatoare.
Documentele pentru reinnoire trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularul 4;
Acte Copii dupa:
- copie CUI;
- certificatul anterior si Anexele acestuia, eliberat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor;
- factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de reinnoire sunt prevazute de H.G.1086/2008 si Ordinul nr. 2029/2009, fiind urmatoarele - eliberarea unui nou certificat de inregistrare, pâna la data expirarii duratei de valabilitate a certificatului anterior 25 lei/activitate- daca certificatul a expirat 50 lei pe activitate, 20lei/punct lucru, 20lei/spatiu de depozitare;
în cazul în care se solicita înregistrarea unei noi activitati daca certificatul initial nu a expirat - 50 lei;
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Pentru producatorii/importatoriidistribuitorii/comerciantii/cei care inchiriaza programe pentru calculator, înregistrarea se face conform art.35 din O.G. 25/2006, republicata, modificata si completata prin O.U.G 43/2010.
Documentele pentru înregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularele 1,2
Acte Copii dupa:
- certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comertului;
- certificatul de înregistrare fiscala numai pentru persoanele juridice fara scop patrimonial;
- factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de înregistrare sunt prevazute de H.G.1086/2008, fiind urmatoarele:
- înregistrare activitate de producere programe pentru calculator 50 lei;
-înregistrare punct de lucru 20 lei-înregistrare spatiu de depozitare 20 lei;
- cerere de completare pentru completarea documentelor lipsa, urmare respingerii cererii initiale de înregistrare 10 lei.
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau în contul RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995.
Solicitarea reînnoirii certificatului de înregistrare în Registrul national al Programelor pentru Calculator se efecueaza, pâna la data expirarii certificatului anterior si presupune, eliberarea unui nou certificat cu datele existente in baza de date. Durata de valabilitate a certificatului de înregistrare în Registrul National al Programelor pentru Calculator, este de 1 an de la data emiterii, conform art.36 alin 5 din Ordonanta.
Reînnoirea certificatului de înregistrare în Registrul National al Programelor pentru Calculator, se poate face numai în cazul în care nu este depasita perioada de valabilitate a acesteia si nu s-au modificat datele cuprinse în Certificat/Adeverinta valabil/valabila precum si în Anexele corespunzatoare.
Documentele pentru reinnoire trebuie sa contina urmatoarele:
Cereri-tip Formularul 4;
Acte Copii dupa:
- copie CUI;
- certificatul anterior si Anexele acestuia, eliberat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor;
- factura/ordin de plata privind efectuarea platii pentru operatiunea de înregistrare în registru.
Tarifele pentru operatiunile de reinnoire sunt prevazute de H.G.1086/2008 si Ordinul nr. 2029/2009, fiind urmatoarele - eliberarea unui nou certificat de inregistrare, pâna la data expirarii duratei de valabilitate a certificatului anterior 25 lei/activitate- daca certificatul a expirat 50 lei pe activitate, 20lei/punct lucru, 20lei/spatiu de depozitare;
în cazul în care se solicita înregistrarea unei noi activitati daca certificatul initial nu a expirat 50 lei
-taxa de urgenta/cerere tarif suplimentar 300 lei.
