roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Institution

Consiliul Judetean Bistrita-Nasaud

Consiliul Judetean Bistrita-Nasaud
PIAȚA PETRU RAREȘ, NR.1
Telefon:
Fax: 0263214750
Email: cjbn@cjbn.ro

Available procedures

PROCEDURA
Cerere eliberare adeverință solicitate de foști angajați ai Consiliului Județean Bistrița-Năsăud în termen de 3 ani de la încetarea raportului de serviciu/contractului individual de muncă
Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere a cererilor de solicitare online de către persoanele cărora le-a încetat mandatul/raportul de serviciu/contractul individual de muncă/contractul de management cu autoritatea publică locală - Consiliul Județean Bistrița-Năsăud în urmă cu 3 ani, în vederea eliberării adeverințelor solicitate care să ateste un drept sau un fapt, respectiv perioada de activitate desfășurată în cadrul autorității, durata activității, vechimea în muncă, vechimea în specialitatea studiilor, vechimea în grad profesional și salariul lunar.

Precizări
Conform art. 7 alin.(6) din Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților, termenul de soluționare este:
”(6) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.”
Același termen de soluționare se va aplica și în cazul persoanelor care care au fost numite în funcții publice pe durata raportului de serviciu în cadrul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, în baza prevederilor art. 367 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Tipul de semnătură electronică
Semnătură electronică calificată se înțelege o semnătură electronică avansată care este creată de un dispozitiv de creare a semnăturilor electronice calificat și care se bazează pe un certificat calificat pentru semnăturile electronice conform definițiilor prevăzute la art.3 din Regulamentul UE nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE.Tipul de semnătură electronică aplicabilă de către persoanele fizice sau juridice pentru cererile transmise online prin platforma PCUe este semnătura electronică calificată.În cazul în care solicitantul nu deține semnătura electronică calificată, cererea se va trimte în original prin poștă sau se depune direct la registratura Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.
Modalitatea de comunicarea a adeverinței direct de la registratura Consiliului Județean Bistrița-Năsăud/prin poștă/prin e-mail
PROCEDURA
Cerere înscriere în audiență
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea privind organizarea activitatății de primire a cetățenilor în audiență la Consiliul Județean Bistrița-Năsăud.

PROCEDURA
Cerere de eliberare copii de pe documente deținute în arhiva Consiliului Județean Bistrița-Năsăud
Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere a cererilor online pentru eliberare copii de pe documente deținute în arhiva Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, conform prevederilor art. 29 din Legea Arhivelor Naționale nr.16/1996, republicată și art. 44 din Instrucţiunile privind activitatea de arhivă la creatorii şi deţinătorii de documente, aprobate de conducerea Arhivelor Naţionale prin Ordinul de zi nr. 217/1996.

Termenul de soluționare conform Art. 8 alin.(1) din Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările și completările ulterioare este: “Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.\"

Taxe percepute
Costurile aferente serviciilor de copiere a documentelor solicitate (dacă se solicită copii în format scris) se pot face: în numerar, prin decontare bancară, prin intermediul cardurilor bancare şi prin intermediul altor sisteme de plată, potrivit prevederilor legale în vigoare. Contul în care se va efectua plata este: RO89TREZ10121160250XXXXX.

Taxa de multiplicare stabilită conform Hotărârii Consiliului Județean Bistrița-Năsăud nr. 148 din 19.12.2019 privind tarife pentru identificarea și eliberarea de copii ale documetelor create și gestionate de Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, pentru anul 2020, este după cum urmează:

- Copie simplă a documentelor create și gestionate de instituție:
  • Format A4 - 1 leu/pagina;
  • Format A3 - 2 lei/pagina;

- Copii conform cu înscrisul după documentele create și gestionate de instituție pe care s-a aplicat ștampila „conform cu originalul”
  • Format A4 - 2 lei/pagina;
  • Format A3 - 3 lei/pagina;

Tarifele pentru multiplicarea la copiator a altor documente ce necesită dimensiuni mai mari se va lua ca bază formatul A4, față de care se va calcula și încasa suprafața multiplicată a formatului A4.

Semnătură electronică calificată se înțelege o semnătură electronică avansată care este creată de un dispozitiv de creare a semnăturilor electronice calificat și care se bazează pe un certificat calificat pentru semnăturile electronice conform definițiilor prevăzute la art.3 din Regulamentul UE nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE.

Tipul de semnătură electronică aplicabilă de către persoanele fizice sau juridice pentru cererile transmise online prin platforma PCUe este semnătura electronică avansată.

În situația în care se solicită eliberare de copii de pe documentele din dosarele profesionale păstrate în arhiva consiliului județean, tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru cererile transmise online este semnătura electronică calificată.


Dacă solicitantul nu deține semnătura electronică calificată, documentele se vor elibera doar după primirea cererii în original prin poștă sau direct la registratura Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.
PROCEDURA
Cerere privind efectuarea stagiului de practică în cadrul programelor de studii universitare de licență sau masterat
Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere a cererilor de solicitare online privind efectuarea stagiului de practică în cadrul programelor de studii universitare de licență sau masterat conform Ordinul nr. 3955/2008 al Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului privind aprobarea Cadrului general de organizare a stagiilor de practică în cadrul programelor de studii universitare de licenţă și de masterat și a Convenției-cadru privind efectuarea stagiului de practică în cadrul programelor de studii universitare de licență sau masterat, în cadrul Consiliul Județean Bistrița-Năsăud.


Precizări

Termenele de soluționare conform art.8 alin.(1) și art.9 din Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, modificată și completată prin Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor sunt: “art.8(1) Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.art.9 În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut la art. 8 cu cel mult 15 zile.\"
PROCEDURA
Depunere recomandări conform Legii nr.52/2003
Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere de propuneri/sugestii/opinii cu caracter de recomandare privind actele normative supuse consultării publice, prin utilizarea serviciilor online în cadrul platformei „Punct de Contact Unic electronic” (PCUe) din Sistemul Electronic Național e-guvernare.

Precizări

În conformitate cu prevederile art.7 alin.(1) din Legea nr.52/2003, în cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud are obligaţia să publice un anunţ referitor la această acţiune pe site-ul propriu, să-l afişeze la sediul propriu, într-un spaţiu accesibil publicului, şi să-l transmită către mass-media locală, după caz.

La publicarea anunțului, se stabilește o perioadă de cel puțin 10 zile calendaristice pentru a primi propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectele de acte normative supuse consultării publice.

Propunerea, sugestia sau opinia (denumită în continuare recomandare) cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice se consemnează într-un registru, menţionându-se data primirii, persoana şi datele de contact de la care s-a primit recomandarea.

Persoanele/organizaţiile interesate care transmit recomandări cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice trebuie să specifice articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului.
PROCEDURA
Cerere solicitare informații de interes public conform prevederilor Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public

Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere a cererilor de solicitare online a informațiilor de interes public, conform prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, în cadrul Consiliul Județean Bistrița-Năsăud.

Precizări:

Termene de soluționare conform Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public se regăsesc în cuprinsul ART.7:

\"(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
(2) Refuzul comunicării informaţiilor solicitate se motivează şi se comunică în termen de 5 zile de la primirea petiţiilor.
Costurile aferente serviciilor de copiere a documentelor solicitate (dacă se solicită copii în format scris) se pot face: -în numerar, prin decontare bancară, prin intermediul cardurilor bancare şi prin intermediul altor sisteme de plată, potrivit prevederilor legale în vigoare. Contul în care se va efectua plata este: RO89TREZ10121160250XXXXX.

Taxa de multiplicare stabilită conform Hotărârii Consiliului Județean Bistrița-Năsăud nr.148 din 19.12.2019 privind tarife pentru identificarea și eliberarea de copii ale documetelor create și gestionate de Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, pentru anul 2020, este după cum urmează:

- Copie simplă a documentelor create și gestionate de instituție:
Format A4 - 1 leu/pagina;
Format A3 - 2 lei/pagina;

- Copii conform cu înscrisul după documentele create și gestionate de instituție pe care s-a aplicat ștampila „conform cu originalul”
Format A4 - 2 lei/pagina;
Format A3 - 3 lei/pagina;

Tarifele pentru multiplicarea la copiator a altor documente ce necesită dimensiuni mai mari se va lua ca bază formatul A4, față de care se va calcula și încasa suprafața multiplicată a formatului A4.

PROCEDURA
Cerere de eliberare adeverință din arhiva Consiliului Județean Bistrița-Năsăud
Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere a cererilor online pentru eliberare adeverință din arhiva Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, conform prevederilor art. 29 din Legea Arhivelor Naționale nr.16/1996, republicată, art.44 din Instrucţiunile privind activitatea de arhivă la creatorii şi deţinătorii de documente, aprobate de conducerea Arhivelor Naţionale prin Ordinul de zi nr. 217/1996 și art.3 din Ordonanța Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autorităţile publice centrale şi locale.

Precizări

Termenul de soluționare conform Art.8 alin(1) din Ordonanța Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările și completările ulterioare este: “Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.\"


Semnătură electronică calificată se înțelege o semnătură electronică avansată care este creată de un dispozitiv de creare a semnăturilor electronice calificat și care se bazează pe un certificat calificat pentru semnăturile electronice conform definițiilor prevăzute la art.3 din Regulamentul UE nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE.
Tipul de semnătură electronică aplicabilă de către persoanele fizice sau juridice pentru cererile transmise online este semnătura electronică calificată.
Dacă solicitantul nu deține semnătura electronică calificată, documentele se vor elibera doar după primirea cererii în original prin poștă sau direct la registratura Consiliului Județean Bistrița-Năsăud. Documentul solicitat poate fi eliberat de la registratura Consiliului Județean Bistrița-Năsăud sau

Modalitatea de comunicarea a adeverinței direct de la registratura Consiliului Județean Bistrița-Năsăud/prin poștă/prin e-mail
PROCEDURA
Depunere petiție
Prezenta procedură reglementează modalitatea de transmitere online a petițiilor adresate Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare.

Prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice potrivit, art.2 din Ordonanţa Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările și completările ulterioare.

Precizări:

Termene de soluționare conform art.8 și art.9 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare, sunt:

”Art.8 (1) Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.

(2) Pentru soluţionarea petiţiilor transmise, potrivit art. 6^1, de la alte autorităţi sau instituţii publice, termenul de 30 de zile curge de la data înregistrării petiţiei la autoritatea sau instituţia publică competentă.

Art.9 În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o informare şi o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut la art. 8 cu cel mult 15 zile, iar în domeniul energiei şi gazelor naturale, termenul poate fi prelungit cu cel mult 30 de zile, cu notificarea prealabilă a petentului.”

Assistance services

There are no Assistance services registered by this institution

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro