roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Institution

Primaria Comunei Slava Cercheza

Primaria Comunei Slava Cercheza
STR.PRINCIPALA NR.224
Telefon:
Fax: 0240551681
Email: primariasc@yahoo.com

Available procedures

PROCEDURA
Acordarea dreptului persoanelor incadrate in gradul de handicap grav cu asistent personal la angajarea unui asistent personal precum si monitorizarea activitatii asistentilor personali.
Persoanele încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal au dreptul să li se asigure angajarea unui asistent personal plătit de către autoritățile publice locale, pentru a facilita egalizarea de șanse, asigurarea unei vieți autonome și favorizarea incluziunii sociale. Serviciul beneficii sociale și persoane vulnerabile are obligația de a lua măsurile necesare asigurării angajării de asistenți personali tuturor persoanelor aflate în nevoie, încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal, fără nici-o discriminare. Același serviciu monitorizează și activitatea asistenților personali.
Pentru a fi încadrată ca asistent personal, solicitantul trebuie să aibă domiciliul sau reședința pe teritoriul comunei Slava Cercheza.
PROCEDURA
Acordare alocatie de stat
Acordare copiilor pana la implinirea varstei de 18 ani.
PROCEDURA
Acordare stimulent educational sub forma de tichete sociale pentru gradinita
Se acorda copiilor din familiile defavorizate care participa la activitatile organizate in cadrul unitatilor din invatamantul prescolar si in cazul carora exista atat riscul de a abandona,,cat si de a nu frecventa cursurile prescolare,din cauza accesului limitat la resursele economice si la educatie.Valoarea nominala minima a stimulentului educational acordat sub forma de tichete sociale pentru gradinita este de 50 lei/luna.
PROCEDURA
Acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului
Persoanelor care,in ultimii 2 ani anteriori datei nasterii copilului ,au realizat timp de cel putin 12 luni venituri din salarii si asimilate salariilor din activitati independente,venituri din activitati agricole,silvicultura si piscicultura,supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,denumite in continuare venituri supuse impozitului,beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani, in cazul copilului cu handicap, precum si de o indemnizatie lunara.
PROCEDURA
Adeverinta de rol agricol
Procedura mentioneaza documentele necesare pentru eliberarea Adeverintei privind Rolul Agricol.
PROCEDURA
Cerere prelungire valabilitate autorizatie de construire/desfiintare
Cererea se inregistreaza la secretariatul Primariei Slava Cercheza numai dupa:

• verificarea completarii cererii conform formularului;
• verificarea listei de documente necesare si a modului in care acestea sunt prezentate;
• verificarea elementelor de identificare privind solicitantul si imobilul;
• verificarea existentei semnaturii solicitantului sau imputernicitului legal al acestuia;
• verificarea dovezii achitarii taxei.
PROCEDURA
Acordarea indemnizatiei lunare persoanei cu handicap grav
Persoanele încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal au dreptul să li se asigure angajarea unui asistent personal plătit de către autoritățile publice locale sau să li se acorde o indemnizație lunară în cazul în care renunță la angajarea unui asistent personal; indemnizații este echivalentă cu salariul net al asistentului social debutant cu studii medii din unitățile bugetare, altele decât cele cu paturi.
Serviciul beneficii sociale și persoane vulnerabile are obligația de a lua măsurile necesare asigurării acordării indemnizației echivalente cu salariul net al asistentului social debutant cu studii medii din unitățile bugetare, altele decât cele cu paturi, tuturor persoanelor aflate în nevoie, încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal, fără nici-o discriminare.
Pentru a beneficia de indemnizația lunară, solicitantul trebuie să aibă domiciliul sau reședința pe teritoriul comunei Slava Cercheza.
PROCEDURA
Adevetinta pentru eliberarea cartii de identitate
Prin prezenta adeverinta se dovedeste ca persoana respectiva este inscrisa in registrul agricol al Comunei Slava Cercheza.Aceasta ii este necesara in vederea eliberarii cartii de identitate.
PROCEDURA
Adeverinta de teren,animale,etc. inscrise in registrul agricol
Adeverinta de teren,animale,etc. inscrise in registrul agricol.
PROCEDURA
Acte necesare pentru obtinerea adeverintei privind adresa unei cladiri
Cererea se inregistreaza la secretariatul Primariei Slava Cercheza numai dupa verificarea urmatoarelor:

  • cererii conform modelului;
  • listei de acte necesare si a modului in care acestea sunt prezentate;
  • semnaturii solicitantului sau imputernicitului legal al acestuia;
  • dovezii achitarii taxei.


Actele solicitate vor fi transmise solicitantului,respectiv imputernicitului legal al acestuia fie prin posta fie personal.

PROCEDURA
Acte necesare pentru declararea demolarii/distrugerii unui imobil cladire in cazul persoanelor fizice
Procedura se adreseaza persoanelor fizice care doresc declararea demolarii/distrugerii unui imobil (cladire).
PROCEDURA
Adeverinta pentru APIA
Eliberare adeverinta din Registrul Agricol cu suprafata de teren detinuta,necesara la APIA.
PROCEDURA
Adeverinta de rol agricol
Procedura mentioneaza documentele necesare pentru eliberarea Adeverintei privind Rolul Agricol.
PROCEDURA
Certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice privind impozitele si taxele locale
Procedura se adreseaza persoanelor fizice proprietare de bunuri imobile.Certificatul de atestare fiscala se emite de Compartimentul Taxe si Impozite al Primariei Slava Cercheza la solicitarea contribuabililor in baza unei cereri pentru eliberarea certificatului fiscal.In cazul instrainarii dreptului de proprietate asupra cladirilor ,terenurilor si a mijloacelor de transport,certificatul fiscal trebuie sa ateste achitarea tuturor obligatiilor fiscale de plata datorate autoritatii administratiei publice locale in a carei raza se afla inregistrat fiscal bunul ce se instraineaza.Pentru bunul ce se instraineaza,proprietarul bunului trebuie sa achite impozitul datorat pentru anul in care se instraineaza bunul.
PROCEDURA
Acordare ajutor social
Ajutorul social se acorda lunar,in completarea veniturilor nete lunare ale familiei sau persoanei singure.
PROCEDURA
Acordarea alocatiei pentru sustinerea familiei
Alocatia pentru sustinerea familiei este o forma de sprijin pentru familiile cu venituri reduse care au in crestere si ingrijire copii in varsta de pana la 18 ani.Acordarea alocatiei pentru sustinerea familiei are drept scop completarea veniturilor familiilor in vederea asigurarii unor conditii mai bune pentru cresterea si educarea copiilor precum si stimularea frecventarii de catre copiii de varsta scolara aflati in ingrijirea familiilor cu venituri reduse a cursurilor unei forme de invatamant,organizate potrivit legii, conform art. 1, alin. 2 din legea 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

PROCEDURA
Declarare cladire persoane fizice
Orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual impozit pentru acea cladire exceptand cazul in care legislatia prevede diferit.In cazul dobandirii unei cladiri in cursul anului proprietarul acesteia are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal local in a carei raza teritoriala de competenta se afla cladirea ,in termen de 30 de zile de la data dobandirii si datoreaza impozit pe cladiri incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator.Declararea cladirilor in vederea impunerii si inscrierea acestora in evidentele autoritatilor administratiei publice locale reprezinta o obligatie legala a contribuabililor care detin in proprietate aceste imobile chiar daca ele au fost executate fara autorizatie de construire.
PROCEDURA
Acte necesare pentru declararea construirii/extinderii /imbunatatirii unui imobil cladire in cazul persoanelor fizice
Procedura se adreseaza persoanelor fizice care doresc sa declare construirea/extinderea/imbunatatirea unui imobil (cladirea). Termen 30 de zile de la data procesului-verbal de receptie finala sau de finalizare a lucrarilor.
PROCEDURA
Acordarea ajutoarelor de urgenta
Pot beneficia de ajutoare de urgență familiilor și persoanelor singure care au domiciliul sau reședința în comuna Slava Cercheza, ale căror venituri nete lunare sunt inferioare cheltuielilor necesare depășirii situației pentru care se solicită ajutorul și care se află în una sau mai multe din următoarele situații de vulnerabilitate socio-economică care pot conduce la riscul de excluziune socială: au probleme grave de sănătate dovedite cu acte medicale; au fost evacuate/sunt în risc iminent de evacuare; a decedat o persoană din familia beneficiară de ajutor social sau dintr-o familie cu venituri reduse care nu a primit ajutor de deces de la altă instituție; au copii care frecventează cursurile școlare, elevi majori sau studenți, în scopul: achitării taxelor școlare și/sau a altor cheltuieli ocazionate de frecventarea unei unități de învățământ, achiziționării de rechizite și/sau îmbrăcăminte pentru aceștia sau achitării cheltuielilor ocazionate de participarea la un anumit concurs sau la festivitatea de decernare a unui premiu câștigat; locuiesc în condiții improprii unui trai decent, în case degradate ca urmare a sărăciei extreme și necesită sprijin pentru îmbunătățirea condițiilor de trai, pentru repararea locuințelor și pentru racordarea la rețelele de apă și electricitate sau sunt persoane fără adăpost; se află în situații de necesitate ca urmare a distrugerii bunurilor imobile și mobile cauzate de incendii sau inundații.

Nu se pot acorda ajutoare de urgență peroanelor singure/familiilor care dețin unul sau mai multe din următoarele bunuri: clădiri sau alte spații locative în afara locuinței de domiciliu și a anexelor gospodărești; terenuri de împrejmuire a locuinței și curtea aferentă și alte terenuri intravilane care depășesc 1.000 mp; autoturism/autoturisme și/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepția celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente precum și pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile; mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani; autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze; depozite bancare cu valoare de peste 3000 lei (sens în care se va da o declarație pe propria răspundere în care se va face referire la dispozițiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații).
PROCEDURA
Acte necesare pentru obtinerea unui certfificat de atestare a edificarii/extinderii constructiei

​Procedura se adresează persoanelor care doresc obținerea unui certificat de atestare a edificării/extinderii construcţiei.

Cererea se înregistrează la secretariatul Primariei Slava Cercheza numai după:

  • Verificarea completării cererii conform formularului;
  • Verificarea listei de acte necesare şi a modului în care acestea sunt prezentate;
  • Verificarea existenţei semnăturii solicitantului sau împuternicitului legal al acestuia.
PROCEDURA
Declarare autovehicule persoana fizica/persoana juridica
Orice persoana care are in proprietate un mijloc de transport care trebuie inmatriculat/inregistrat in Romania datoreaza un impozit anual pentru mijlocul de transport cu exceptia cazurilor in care legislatia prevede diferit.Impozitul pe mijlocul de transport este datorat pentru intregul an fiscal de persoana care detine dreptul de proprietate asupra unui mijloc de transport inmatriculat sau inregistrat in Romania la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.In cazul dobandirii unui mijloc de transport proprietarul acestuia are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal local in a carui raza teritoriala de competenta are domiciliul,sediul sau punctul de lucru,dupa caz,in termen de 30 de zile de la data dobandirii si datoreaza impozit pe mijloace de transport incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator inmatricularii sau inregistrarii mijlocului de transport.In cazul in care mijlocul de transport este dobandit in alt stat decat Romania,proprietarul acestuia are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal local in a carui raza teritoriala de competenta are domiciliul ,sediul sau punctul de lucru,dupa caz,si datoreaza impozit pe mijloacele de transport incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator inmatricularii sau inregistrarii acestuia in Romania.In cazul radierii din circulatie a unui mijloc de transport,proprietarul are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal in a carui raza teritoriala de competenta isi are domiciliul,sediul sau punctul de lucru ,dupa caz,in termen de 30 de zile de la data radierii si inceteaza sa datoreze impozitul incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator.
PROCEDURA
Declarare cladire persoane fizice
Orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual impozit pentru acea cladire exceptand cazul in care legislatia prevede diferit.In cazul dobandirii unei cladiri in cursul anului proprietarul acesteia are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal local in a carei raza teritoriala de competenta se afla cladirea ,in termen de 30 de zile de la data dobandirii si datoreaza impozit pe cladiri incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator.Declararea cladirilor in vederea impunerii si inscrierea acestora in evidentele autoritatilor administratiei publice locale reprezinta o obligatie legala a contribuabililor care detin in proprietate aceste imobile chiar daca ele au fost executate fara autorizatie de construire.
PROCEDURA
Cerere prelungire certificat de urbanism
Procedura se adresează persoanelor care doresc obținerea prelungirii valabilităţii certificatului de urbanism.

Cererea se înregistrează la secretariatul Primariei Slava Cercheza numai după:

  • verificarea completării cererii conform formularului;
  • verificarea listei de documente necesare şi a modului în care acestea sunt prezentate;
  • verificarea elementelor de identificare privind solicitantul şi imobilul;
  • verificarea existenţei semnăturii solicitantului sau împuternicitului legal al acestuia;
  • verificarea dovezii achitării taxei.

Certificatele de Urbanism solicitate vor fi transmise solicitantului, respectiv împuternicitului legal al acestuia fie prin poştă, fie personal pe bază de semnătură şi legitimare.
PROCEDURA
Acte necesare pentru obtinerea avizului comisiei tehnice de amenajarea teritoriului si urbanism
Procedura se adreseaza persoanelor care doresc obtinerea avizului Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului si Urbanism.Pentru stabilirea avizelor necesare va veti adresa in prealabil Serviciului Urbanism si Amenajarea Teritoriului.
PROCEDURA
Acte necesare pentru declararea construirii/extinderii /imbunatatirii unui imobil cladire in cazul persoanelor fizice
Procedura se adreseaza persoanelor fizice care doresc sa declare construirea/extinderea/imbunatatirea unui imobil (cladirea). Termen 30 de zile de la data procesului-verbal de receptie finala sau de finalizare a lucrarilor.
PROCEDURA
Acte necesare pentru declararea scoaterii din evidenta/instrainarii unei cladiri in cazul persoanelor fizice
Procedura se adreseaza persoanelor fizice care doresc declararea scoaterii din evidenta /instrainarii unei cladiri.
PROCEDURA
Acte necesare pentru obtinerea unui certfificat de atestare a edificarii/extinderii constructiei

​Procedura se adresează persoanelor care doresc obținerea unui certificat de atestare a edificării/extinderii construcţiei.

Cererea se înregistrează la secretariatul Primariei Slava Cercheza numai după:

  • Verificarea completării cererii conform formularului;
  • Verificarea listei de acte necesare şi a modului în care acestea sunt prezentate;
  • Verificarea existenţei semnăturii solicitantului sau împuternicitului legal al acestuia.
PROCEDURA
Cerere pentru eliberarea autorizatiei de construire/desfiintare
Pentru obtinerea autorizatiei de construire/desfiintare se completeaza si se depune la emitent o cerere tip.Odata cu depunerea cererii solicitantul va face dovada achitarii taxei pentru emiterea autorizatiei de construire/desfiintare precum si a taxei de timbru de arhitectura.
PROCEDURA
Certificat de atestare fiscale pentru persoane juridice privind impozitele si taxele locale
Procedura se adreseaza persoanelor juridice proprietare de bunuri imobile.Certificatule de atestare fiscala se emite de Compartimentul Taxe si Impozite al Primariei Slava Cercheza la solicitarea contribuabililor in baza unei cereri pentru eliberarea certificatului fiscal,completata si semnata.
In cazul instrainarii dreptului de proprietate asupra cladirilor,terenurilor si a mijloacelor de transport,certificatul fiscal trebuie sa ateste achitarea tuturor obligatiilor fiscale de plata datorate autoritatii administratiei publice locale in a carei raza se afla inregistrat fiscal bunul ce se instraineaza.Pentru bunul ce se instraineaza,proprietarul bunului trebuie sa achite impozitul datorat pentru anul in care se instraineaza bunul.
PROCEDURA
Acordarea ajutoarelor pentru incalzirea locuintei
Acordarea unui ajutor pentru acoperirea unor parti din cheltuielile aferente incalzirii locuintei in perioada sezonului rece.

Alte informatii
Se acorda persoanelor cu venituri de pana la 750 lei /membru de familie.
PROCEDURA
Acordarea stimulentului de insertie
Persoanele care,in perioada in care sunt indreptatite sa beneficieze de concediul pentru cresterea copilului prevazut la art.2 alin.1 obtin venituri supuse impozitului potrivit art.3 au dreptul la un stimulent de insertie in cuantum lunar de 50%din cuantumul minim al indemnizatiei.
PROCEDURA
Adeverinta de rol fiscal
Procedura mentioneaza documentele necesare pentru emiterea adeverintei din care rezulta rolul fiscal.
PROCEDURA
AJPIS
Transmitere situatii lunare

Assistance services

There are no Assistance services registered by this institution

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro