roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Institution

Primaria Comunei Gradinari

Primaria Comunei Gradinari
com. Grădinari, str. Principala, nr. 190
Telefon:
Fax: 0255575722
Email: primariagradinari@yahoo.com

Available procedures

PROCEDURA
Acordarea dreptului persoanei încadrate în grad de handicap grav cu asistent personal la angajarea unui asistent personal, precum și monitorizarea activității asistențiilor personali
Persoanele încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal au dreptul să li se asigure angajarea unui asistent personal plătit de către autoritățile publice locale, pentru a facilita egalizarea de șanse, asigurarea unei vieți autonome și favorizarea incluziunii sociale. Serviciul beneficii sociale și persoane vulnerabile are obligația de a lua măsurile necesare asigurării angajării de asistenți personali tuturor persoanelor aflate în nevoie, încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal, fără nici-o discriminare. Același serviciu monitorizează și activitatea asistenților personali.
Pentru a fi încadrată ca asistent personal, solicitantul trebuie să aibă domiciliul sau reședința pe teritoriul comunei Grădinari.

PROCEDURA
Acordarea alocației de stat pentru copii
Alocația de stat pentru copii se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, fără discriminare. Alocația de stat pentru copii se acordă și tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora, mai puțin celor care repetă anul școlar, cu excepția celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.
Beneficiază de alocație de stat pentru copii și copiii cetățenilor străini și ai persoanelor fără cetățenie rezidenți, în condițiile legii, în România, dacă locuiesc împreună cu părinții.
Acest drept poate fii solicitat de oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.

PROCEDURA
Acordare ajutor pentru încălzirea locuinței pe perioada sezonului rece
În baza O.U.G nr. 70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece, cu modificările și completările, precum și ale H.G. nr. 920/2011 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 70/2011, familiile și persoanele singure din comuna Grădinari a căror venit net mediu lunar pe membru de familie nu depășește 750 lei, pot depune cereri și declarațiile pe propria răspundere, pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței cu gaze naturale, energie electrică și/sau lemne, combustibili petrolieri.

PROCEDURA
Acordare indemnizației lunare pentru creșterea copiilor până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap
Indemnizația pentru creșterea copiilor până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, este o formă de sprijin la care au dreptul persoanele care, în ultimile 24 luni anterior datei nașterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare - venituri supuse impozitului, ori s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile, denumite perioadei asimilate. De acest drept poate beneficia oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.

INDEMNIZAŢIE PENTRU CREŞTEREA COPILULUI CONFORMOUG 111/2010, modificată prin Legea 66/2016, completată cu Legea 89/2019 din 02.05.2019.
PROCEDURA
Acordarea indemnizație pentru îngrijirea copilului de la 3 la 7 ani sau sprijin lunar
Întocmirea dosarelor de indemnizație lunară pentru îngrijirea copilului cu vârstă între 3-7 ani (copil cu dizabilitate), indemnizația lunară pentru program de lucru redus, sprijin lunar pentru îngrijire copil 0-3 ani, sprijin lunar pentru îngrijire copil 3-7 ani, supliment de indemnizația copilului.

PROCEDURA
Acordarea indemnizației lunare pentru persoanele cu handicap grav
Persoanele încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal au dreptul să li se asigure angajarea unui asistent personal plătit de către autoritățile publice locale sau să li se acorde o indemnizație lunară în cazul în care renunță la angajarea unui asistent personal; indemnizații este echivalentă cu salariul net al asistentului social debutant cu studii medii din unitățile bugetare, altele decât cele cu paturi.
Serviciul beneficii sociale și persoane vulnerabile are obligația de a lua măsurile necesare asigurării acordării indemnizației echivalente cu salariul net al asistentului social debutant cu studii medii din unitățile bugetare, altele decât cele cu paturi, tuturor persoanelor aflate în nevoie, încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal, fără nici-o discriminare.
Pentru a beneficia de indemnizația lunară, solicitantul trebuie să aibă domiciliul sau reședința pe teritoriul comunei Grădinari.

PROCEDURA
Acordarea venitului minim garantat
Venitul minim garantat este un beneficiu care se acordă persoanelor sau familiilor aflate în dificultate și ale căror venituri sunt insuficiente pentru acoperirea nevoilor minime de viață, evaluate prin ancheta socială, precum și prin alte instrumente specifice.
Acest beneficiu se acordă lunar, în completarea veniturilor nete lunare ale familiei sau persoanei singure, pentru asigurarea venitului minim garantat. Plata ajutorului social se asigură de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Caraș-Severin, din bugetul Ministerului Muncii și Justiției Sociale.
Pentru sumele acordate sub formă de ajutor social, una din persoanele apte de muncă din familie are obligația de a presta lunar acțiuni sau lucrări de interes local, fără a se depăși regimul normal de lucru. Neîndeplinirea acestei obligații atrage suspendarea venitului minim garantat, iar dacă în termen de 3 luni de la data suspendării acestui drept, nu se îndeplinește această obligație, plata ajutorului social se încetează.

PROCEDURA
Acordarea de ajutoare de urgență / înmormântare
Pot beneficia de ajutoare de urgență familiilor și persoanelor singure care au domiciliul sau reședința în comuna Grădinari, ale căror venituri nete lunare sunt inferioare cheltuielilor necesare depășirii situației pentru care se solicită ajutorul și care se află în una sau mai multe din următoarele situații de vulnerabilitate socio-economică care pot conduce la riscul de excluziune socială: au probleme grave de sănătate dovedite cu acte medicale; au fost evacuate/sunt în risc iminent de evacuare; a decedat o persoană din familia beneficiară de ajutor social sau dintr-o familie cu venituri reduse care nu a primit ajutor de deces de la altă instituție; au copii care frecventează cursurile școlare, elevi majori sau studenți, în scopul: achitării taxelor școlare și/sau a altor cheltuieli ocazionate de frecventarea unei unități de învățământ, achiziționării de rechizite și/sau îmbrăcăminte pentru aceștia sau achitării cheltuielilor ocazionate de participarea la un anumit concurs sau la festivitatea de decernare a unui premiu câștigat; locuiesc în condiții improprii unui trai decent, în case degradate ca urmare a sărăciei extreme și necesită sprijin pentru îmbunătățirea condițiilor de trai, pentru repararea locuințelor și pentru racordarea la rețelele de apă și electricitate sau sunt persoane fără adăpost; se află în situații de necesitate ca urmare a distrugerii bunurilor imobile și mobile cauzate de incendii sau inundații.

Nu se pot acorda ajutoare de urgență peroanelor singure/familiilor care dețin unul sau mai multe din următoarele bunuri: clădiri sau alte spații locative în afara locuinței de domiciliu și a anexelor gospodărești; terenuri de împrejmuire a locuinței și curtea aferentă și alte terenuri intravilane care depășesc 1.000 mp; autoturism/autoturisme și/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepția celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente precum și pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile; mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani; autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze; depozite bancare cu valoare de peste 3000 lei (sens în care se va da o declarație pe propria răspundere în care se va face referire la dispozițiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații).

PROCEDURA
Acordare alocație pentru susținere familiei
Alocația pentru susținerea familiei este o formă de sprijin pentru familiile cu venituri reduse, de până la 530 lei pe membru de familie, care au în creștere și îngrijire copii în vârstă de până la 18 ani.
Acordarea alocației pentru susținerea familiei are drept scop completarea veniturilor familiilor în vederea asigurării unor condiții mai bune pentru creșterea și educarea copiilor, precum și stimularea frecventării de către copiii de vârstă școlară, aflați în îngrijirea familiilor cu venituri reduse, a cursurilor unei forme de învățământ, organizate potrivit legii, conform art.1, alin.2 din Legea nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

În cazul în care familia deține în proprietate, închiriere, comodat, sau în altă formă de deținere cel puțin unul dintre bunurile cuprinse în lista de bunuri ce conduc la excluderea acordării ajutorului social, prevăzută la art. 8, alin. (2) și (3), din Legea 416/2001 (Anexa nr. 3 din H.G. 778/2013), aceasta nu beneficiază de alocație.

PROCEDURA
Acordare stimulent de inserție
Persoanele eligibile (au realizat timp de 12 luni, din cei 2 ani anterior nașterii copilului, venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole, ori s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile, denumite perioadei asimilate) care în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului, obțin venituri supuse impozitului au dreptul la un stimulent de inserție în cuantum lunar de 50% din cuntumul minim al indemnizației lunare pentru creșterea copilului.

Pentru persoanele care obțin venituri supuse impozituluicu cel puțin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, acordarea stimulentului de inserție se fce până la împlinirea de către opil vârstei de 3 ni, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap.

De acest drept poate beneficia oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.

PROCEDURA
Acordarea alocației de stat pentru copii născuți în Uniunea Europeană
Alocația de stat pentru copii se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, fără discriminare. Alocația de stat pentru copii se acordă și tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora, mai puțin celor care repetă anul școlar, cu excepția celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.

PROCEDURA
Acordarea stimulentului educațional sub formă de tichete sociale pentru gradiniță
Tichetele sociale pentru grădiniță se acordă copiilor din familii defavorizate care participă la activitățile organizate în cadrul unităților din învățământul preșcolar și în cazul căror există atât riscul de a abandona, cât și de a nu frecventa cursurile preșcolare, din cauza accesului limitat la resurse economice și la educație. Valoarea nominală lunară minimă a stimulentului educațional, acordat sub formă de tichete sociale pentru grădiniță, este de 50 lei/lună.

Assistance services

There are no Assistance services registered by this institution

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro