roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Institution

Ministerul Apărării Naționale - Spitalul Clinic Militar de Urgenta Dr. Alexandru Augustin Sibiu

Ministerul Apărării Naționale - Spitalul Clinic Militar de Urgenta Dr. Alexandru Augustin Sibiu
B-dul. VICTORIEI nr. 46
Telefon:
Fax: 0269 210577
Email: secretariat@spitalmilitarsb.ro

Available procedures

PROCEDURA
Procedură privind comunicarea documentelor medicale la cerere

Procedura are ca scop reglementarea condiţiilor specifice de eliberare a documentelor medicale solicitate de către pacienţi / aparţinători / împuterniciţi precum şi a condiţiilor de transmitere a datelor medicale ale pacientului.

Eliberarea documentelor medicale solicitate de către pacienţi / aparţinători / împuterniciţi se realizează în strictă concordanţă cu prevederile OMS 1410/2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, urmărindu-se respectarea următoarelor reguli:

a) Solicitarea privind comunicarea datelor medicale personale se adresează de către pacienţi / aparţinători / împuterniciţi, în scris, prin completarea formularului „Solicitare privind comunicarea documentelor medicale personale“, prevăzut în anexa nr. 3 la OMS 1410/2016. Respectivul formular se aprobă de către comandantul spitalului şi este repartizată B.R.S.M. pentru soluţionare.

b) În cazul minorilor, majorilor fără discernământ şi a majorilor cu pierdere temporară a capacităţii de exerciţiu, solicitantul trebuie să facă dovada că are calitatea de aparţinător / reprezentant legal.

c) În cazul persoanelor împuternicite care solicită documente medicale ale pacienţilor, acestea este necesar să anexeze ”Acordul pacientului privind comunicarea datelor medicale” prevăzut în anexa nr. 5 la OMS 1410/2016.

d) Eliberarea copiilor documentelor medicale solicitate se face de către persoana nominalizată de către şeful B.R.S.M. împreună cu gestionarul fondului arhivistic, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea la sediul instituției.

e) Eliberarea copiilor documentelor medicale solicitate se face după completarea de către pacienţi / aparţinători / împuterniciţi a formularului „Declaraţie privind comunicarea documentelor medicale personale“, prevăzut în anexa nr. 4 la OMS 1410/2016.

Reglementarea procesului de eliberare a documentelor medicale solicitate de către pacienţi/ aparţinători/ împuterniciţi sau alte persoane, îndreptăţite să aibă acces la informaţii, potrivit legii are ca principale scopuri:

a) Pacientul are acces neîngrădit la datele medicale personale, în condiţiile legii. Accesul pacientului la datele medicale poate fi direct sau indirect – prin aparţinătorii legali sau prin intermediul medicilor nominalizaţi de acesta în Anexa nr.5 la norme “Acordul pacientului privind comunicarea datelor medicale personale” (Legea 46/2003 actualizată).

b) Toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale, chiar şi după decesul acestuia. Aceste informaţii pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îşi dă consimţământul în mod explicit sau dacă legea o cere în mod expres. În cazul în care informaţiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditaţi, implicaţi în tratarea pacientului, acordarea consimţământului nu mai este obligatorie. (Legea 46/2003 actualizată).

PROCEDURA
Procedură privind examenul medical pentru obținerea/prelungirea permisului auto și a permisului port-armă.

Procedura se adresează tuturor solicitanților care doresc să efectueze examenul medical pentru obținerea/prelungirea permisului auto și a permisului port-armă, în cadrul Ambulatorului de specialitate al Spitalului Militar de Urgenţă \" dr. Alexandru Augustin\" Sibiu (SMU Sibiu).

Conform legislației în vigoare solicitanții se prezintă cu:

- fișa de examinare medică completată cu datele personale (formular descărcat din PCUe sau de pe site-ul instituției);

- adeverință de la medicul de familie, în care se menționează antecedentele patologice;

- carte de identitate.

Examenul medical se efectuează la cabinetelor de specialitate din cadrul Ambulatoriul integrat, conform cerințelor stabilite de legislația în vigoare.

PROCEDURA
Eliberarea certificatelor de concediu medical
Certificatele de concediu medical se pot elibera la nivelul Spitalului Clinic Militar de Urgență Sibiu pentru afecțiuni acute sau cronice pentru care s-au acordat consulturi, respectiv îngrijiri medicale în condiții de spitalizare sau ambulatoriu.
Persoanele fizice care au dreptul la concedii medicale și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, medicii care pot elibera certificatele de concediu medical, durata, condițiile și modalitatea de eliberare a acestora sunt prevăzute în Ordonanța de Urgență a Guvernului (OUG) nr. 158/17.11.2005, Normele de aplicare a OUG nr. 158/2005 (parte integrantă din Ordinul nr. 15/2018) denumite în continuare NORME, Instrucțiunile privind utilizarea și modul de completare a certificatelor de concediu medical din 01.07.2020 (parte integrantă din Ordinul 1192/2020) denumite în continuare INSTRUCȚIUNI și Ordinul nr. M.66/2016 pentru aprobarea Regulamentului privind constituirea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de expertiză medico-militară, cu modificările și completările ulterioare.
Eliberarea certificatelor de concediu medical se face atât pe formularele cu regim special, cât și în format electronic, în urma consultului medical, pe baza adeverinței de la plătitor (eliberată pe suport de hârtie sau mijloace de transmitere la distanță conform modelului din Anexa nr. 7 din NORME), cu excepția urgențelor medico-chirurgicale, a unor tipuri de arsuri, inclusiv pentru perioada de recuperare, prevăzute la art. 18 alin. (5) din NORME, a carantinei, a bolilor infecto-contagioase din grupa A, a bolilor infecto-contagioase pentru care se instituie măsura izolării, a îngrijirii pacientului cu afecțiuni oncologice în vârstă de peste 18 ani și a eliberării certificatelor de concediu medical acordate în continuare, pentru același episod de boală, de către medicul curant care are obligația întocmirii planului de urmărire a evoluției bolii (conf. art. 8 și 34 din NORME, respectiv art. 9, alin. (1) din INSTRUCȚIUNI).
În cazurile în care se eliberează certificate de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă, medicii de familie și medicii de specialitate din ambulatoriu întocmesc în condițiile art. 10 din NORME un plan de urmărire a evoluției bolii, pe care persoana asigurată are obligația să îl respecte.
Eliberarea certificatului de concediu medical pentru îngrijirea pacientului cu afecțiuni oncologice se face pe baza acordului pacientului cu afecțiuni oncologice (conform modelului din Anexa nr. 15 din NORME) și a adeverinței eliberate de casa de asigurări de sănătate la care este luat în evidență acesta, din care să reiasă numărul de zile de concediu pentru îngrijirea pacientului cu afecțiuni oncologice care s-au acordat în ultimele 12 luni, potrivit modelului de adeverință din Anexa nr. 7² din NORME, cu încadrarea în numărul maxim de 45 de zile calendaristice în interval de 1 an, pentru un pacient cu afecțiuni oncologice (conf. art. 11, alin. (6) din INSTRUCȚIUNI).
În situația urgențelor medico-chirurgicale pentru care gradul de severitate al bolii nu a impus internarea în spital, certificatele de concediu medical se acordă de regulă la data consultului de către medicul care a asistat urgența (medic de familie, medic din ambulatoriul de specialitate, compartimentul primiri urgențe) pentru o perioadă de maxim 5 zile calendaristice (conf. art. 26 din NORME). În situația în care certificatele de concediu medical nu au fost eliberate la data consultului de către medicul care a asistat urgența, acestea pot fi eliberate în termen de 5 zile de la data producerii evenimentului de către medicul de familie în baza recomandării emise de către medicul care a asistat urgența (conf. art. 10, alin. (2) din NORME).
Certificatul de concediu medical se prezintă plătitorului până cel mai târziu la data de 5 a lunii următoare celei pentru care a fost acordat concediul, conf. art. 60 din NORME, respectiv până cel mai târziu la sfârșitul lunii în care s-a eliberat certificatul medical pentru situațiile particulare prevăzute la art. 9 alin. (4), art. 10 și 27 din NORME.
Pacientul sau, după caz, persoana care îl reprezintă, va primi exemplarele 1(alb) și 2 (roz) ale certificatului medical; aceste formulare originale, care au fost transmise prin mijloace de transmitere la distanță, se depun de către persoana asigurată la plătitorii de indemnizații de asigurări sociale de sănătate în termen de 30 zile de la data eliberării acestora (art. 2, alin. (8) din NORME).
Pentru civili, concediul medical se poate acorda pentru maxim 183 zile într-un interval de 1 an, cu excepția afecțiunilor prevăzute la art. 13, alin. (3), lit. a)-d) din OUG nr. 158/2005, respectiv art. 18 alin. (3) din NORME pentru care durata poate fi mai mare. Începând cu a 91-a zi, concediul medical se poate prelungi de către medicul specialist până la 183 zile cu aprobarea medicului expert al asigurărilor sociale, iar în cazuri temeinic justificate, se poate prelungi peste 183 zile pentru cel mult 90 de zile cu aprobarea comisiei de specialitate din cadrul Institutului Național de Expertiză Medicală și Recuperare a Capacității de Muncă (INEMRCM).
Pentru personalul militar în activitate, polițiștii și polițiștii din penitenciare, concediul medical se poate acorda pentru maxim 180 zile într-un interval de 1 an, din care primele 90 de zile de către medicul specialist, iar începând cu a 91-a zi, la propunerea comisiilor de expertiză medico-militară. Peste împlinirea celor 180 de zile, se poate acorda concediu medical de recuperare pentru încă 120 zile, iar în cazuri temeinic motivate până la o perioadă de cel mult 550 de zile, la propunerea comisiilor de expertiză medico-militară, conf. art. 61, alin. (4) din OUG 158/2005 , respectiv art. 3 și 5 din M66/2016.
PROCEDURA
Procedură privind decontarea contribuției personale a medicamentelor, conform art.71 din ordinul M 110/2009 actualizat.

Procedura se aplica pentru persoanele din zona de arondare teritorială aferentă Spitalului Militar de Urgenţă \" dr. Alexandru Augustin\" Sibiu (SMU Sibiu) - persoanelor din judeţele Sibiu, Alba şi Hunedoara - conform Ordinului M110/2009 art.4, lit. (a-d), f), h), j).

Persoanele care nu doresc sau nu găsesc toate medicamentele la farmaciile aflate în contract cu SMU Sibiu îşi pot ridica reţetele de la orice farmacie comunitare contra cost, solicitând următoarele documente:

  • factura fiscală - în original,
  • bon fiscal - în original,
  • rețetă simplă/ reţeta tip CNAS (electronică) - componenta „ prescriere” și componenta „ eliberare” - în original.

Pentru a-şi recupera contribuţia personală plătită pe medicamentele prescrise pe reţetele tip C.N.A.S. (electronice) sau simple, categoriile de personal enumerate mai sus întocmesc un raport către comandantul S.M.U. Sibiu (conform modelului atașat la procedură sau formularul postat pe site-ul spitalului la secțiunea ”INFO PACIENTI”) însoţit de următoarele documente:

· factură fiscal - in original,

· bon fiscal - in original,

· rețetă simplă - in original - dupa caz

· reţeta componenta „ prescriere” - dupa caz

· reţeta componenta „ eliberare”- dupa caz,

· copie după buletinul de identitate sau carte de identitate,

· copie după ultimul talonul de pensie sau adeverință eliberată de biroul personal al unității militare (valabilitate maxim 6 luni).

Raportul și documentele se depun la registratura spitalului (CDC) prin posta sau personal.

Soluționarea raportului se face în 60 zile de la înregistrarea solicitării /raportului la registratura instituției.

Assistance services

There are no Assistance services registered by this institution

roepas.ro
Public Institutions
Need assistance?
EU Institutions
Info
© 2024 roepas.ro