Ministerul Apărării Naționale - Spitalul Clinic Militar de Urgenta Dr. Alexandru Augustin Sibiu
Available procedures
Procedura are ca scop reglementarea condiţiilor specifice de eliberare a documentelor medicale solicitate de către pacienţi / aparţinători / împuterniciţi precum şi a condiţiilor de transmitere a datelor medicale ale pacientului.
Eliberarea documentelor medicale solicitate de către pacienţi / aparţinători / împuterniciţi se realizează în strictă concordanţă cu prevederile OMS 1410/2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, urmărindu-se respectarea următoarelor reguli:
a) Solicitarea privind comunicarea datelor medicale personale se adresează de către pacienţi / aparţinători / împuterniciţi, în scris, prin completarea formularului „Solicitare privind comunicarea documentelor medicale personale“, prevăzut în anexa nr. 3 la OMS 1410/2016. Respectivul formular se aprobă de către comandantul spitalului şi este repartizată B.R.S.M. pentru soluţionare.
b) În cazul minorilor, majorilor fără discernământ şi a majorilor cu pierdere temporară a capacităţii de exerciţiu, solicitantul trebuie să facă dovada că are calitatea de aparţinător / reprezentant legal.
c) În cazul persoanelor împuternicite care solicită documente medicale ale pacienţilor, acestea este necesar să anexeze ”Acordul pacientului privind comunicarea datelor medicale” prevăzut în anexa nr. 5 la OMS 1410/2016.
d) Eliberarea copiilor documentelor medicale solicitate se face de către persoana nominalizată de către şeful B.R.S.M. împreună cu gestionarul fondului arhivistic, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea la sediul instituției.
e) Eliberarea copiilor documentelor medicale solicitate se face după completarea de către pacienţi / aparţinători / împuterniciţi a formularului „Declaraţie privind comunicarea documentelor medicale personale“, prevăzut în anexa nr. 4 la OMS 1410/2016.
Reglementarea procesului de eliberare a documentelor medicale solicitate de către pacienţi/ aparţinători/ împuterniciţi sau alte persoane, îndreptăţite să aibă acces la informaţii, potrivit legii are ca principale scopuri:
a) Pacientul are acces neîngrădit la datele medicale personale, în condiţiile legii. Accesul pacientului la datele medicale poate fi direct sau indirect – prin aparţinătorii legali sau prin intermediul medicilor nominalizaţi de acesta în Anexa nr.5 la norme “Acordul pacientului privind comunicarea datelor medicale personale” (Legea 46/2003 actualizată).
b) Toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale, chiar şi după decesul acestuia. Aceste informaţii pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îşi dă consimţământul în mod explicit sau dacă legea o cere în mod expres. În cazul în care informaţiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditaţi, implicaţi în tratarea pacientului, acordarea consimţământului nu mai este obligatorie. (Legea 46/2003 actualizată).
Procedura se adresează tuturor solicitanților care doresc să efectueze examenul medical pentru obținerea/prelungirea permisului auto și a permisului port-armă, în cadrul Ambulatorului de specialitate al Spitalului Militar de Urgenţă \" dr. Alexandru Augustin\" Sibiu (SMU Sibiu).
Conform legislației în vigoare solicitanții se prezintă cu:
- fișa de examinare medică completată cu datele personale (formular descărcat din PCUe sau de pe site-ul instituției);
- adeverință de la medicul de familie, în care se menționează antecedentele patologice;
- carte de identitate.
Examenul medical se efectuează la cabinetelor de specialitate din cadrul Ambulatoriul integrat, conform cerințelor stabilite de legislația în vigoare.
Procedura se aplica pentru persoanele din zona de arondare teritorială aferentă Spitalului Militar de Urgenţă \" dr. Alexandru Augustin\" Sibiu (SMU Sibiu) - persoanelor din judeţele Sibiu, Alba şi Hunedoara - conform Ordinului M110/2009 art.4, lit. (a-d), f), h), j).
Persoanele care nu doresc sau nu găsesc toate medicamentele la farmaciile aflate în contract cu SMU Sibiu îşi pot ridica reţetele de la orice farmacie comunitare contra cost, solicitând următoarele documente:
- factura fiscală - în original,
- bon fiscal - în original,
- rețetă simplă/ reţeta tip CNAS (electronică) - componenta „ prescriere” și componenta „ eliberare” - în original.
Pentru a-şi recupera contribuţia personală plătită pe medicamentele prescrise pe reţetele tip C.N.A.S. (electronice) sau simple, categoriile de personal enumerate mai sus întocmesc un raport către comandantul S.M.U. Sibiu (conform modelului atașat la procedură sau formularul postat pe site-ul spitalului la secțiunea ”INFO PACIENTI”) însoţit de următoarele documente:
· factură fiscal - in original,
· bon fiscal - in original,
· rețetă simplă - in original - dupa caz
· reţeta componenta „ prescriere” - dupa caz
· reţeta componenta „ eliberare”- dupa caz,
· copie după buletinul de identitate sau carte de identitate,
· copie după ultimul talonul de pensie sau adeverință eliberată de biroul personal al unității militare (valabilitate maxim 6 luni).
Raportul și documentele se depun la registratura spitalului (CDC) prin posta sau personal.
Soluționarea raportului se face în 60 zile de la înregistrarea solicitării /raportului la registratura instituției.
