Procedură
Online
Transmitere dispoziții primar pentru aprobare/modificare titular/menținere/suspendare/încetare/prelungire acordare(stimulent) a dreptului la venitul minim de incluziune
favorite_border
Adaugă la favorite
Art.38 din Legea 196/2016
Până pe data de 20 a fiecărei luni, personalul agenţiei teritoriale verifică îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, astfel cum acestea rezultă din datele procesate în cadrul SNIAS, şi stabileşte cuantumul final al componentelor venitului minim de incluziune pentru care a fost emisă dispoziţia primarului prevăzută la art. 36 alin. (1).
(2) Pentru finalizarea verificării prevăzute la alin. (1) agenţia teritorială poate solicita autorităţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi altor instituţii informaţii şi documente referitoare la condiţiile prevăzute de prezenta lege pentru acordarea venitului minim de incluziune, dacă acestea nu se regăsesc în SNIAS.
(3) La finalizarea verificării prevăzute la alin. (1) directorul executiv al agenţiei teritoriale emite decizia de stabilire a plăţii, în care se menţionează dispoziţia primarului şi cuantumul venitului minim de incluziune, defalcat pe componente.
(4) Modelul deciziei prevăzute la alin. (3) se aprobă prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
(5) Decizia directorului executiv al agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială constituie document de plată pentru venitul minim de incluziune şi se comunică titularului acestuia în maximum 10 zile de la data emiterii.
(6) Plata dreptului se realizează în luna următoare celei în care s-a emis decizia de stabilire a plăţii de către directorul executiv al agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială.
#B
ART. 39 din Legea 196/2016)
(1) Schimbarea, la cerere sau din oficiu, a titularului venitului minim de incluziune se face prin dispoziţie scrisă a primarului şi se comunică, în termen de 5 zile de la data emiterii, noului titular şi, după caz, vechiului titular.
#M7
(2) În baza dispoziţiei scrise a primarului, prevăzută la alin. (1), disponibilă în cadrul SNIAS, directorul executiv al agenţiei teritoriale emite o nouă decizie de stabilire a plăţii pe care o transmite noului titular, în termen de maximum 10 zile de la data emiterii.
ART. 40*)
(1) În situaţia în care se produc modificări în componenţa familiei şi/sau a veniturilor beneficiarilor de venit minim de incluziune, titularul dreptului are obligaţia de a depune la primărie, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care a intervenit modificarea, o declaraţie pe propria răspundere privind modificările intervenite, însoţită de documentele doveditoare, după caz.
(2) După verificarea, conform prevederilor art. 33, a datelor şi informaţiilor înscrise în declaraţia şi documentele prevăzute la alin. (1), în situaţia în care se constată necesitatea stabilirii unui nou cuantum al venitului minim de incluziune, primarul emite o dispoziţie de menţinere sau de încetare a dreptului, după caz.
(4) Agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială verifică datele şi informaţiile privind componenţa familiei şi veniturile înscrise în declaraţia şi documentele prevăzute la alin. (1), precum şi în dispoziţia primarului de menţinere sau de încetare a dreptului, existente în SNIAS.
(5) La finalizarea verificării prevăzute la alin. (4) directorul executiv al agenţiei teritoriale, în baza dispoziţiei primarului prevăzute la alin. (2), emite decizia de menţinere a plăţii sau de încetare a acesteia în care se menţionează dispoziţia primarului. În cazul menţinerii plăţii decizia conţine şi cuantumul venitului minim de incluziune, defalcat pe componente.
Până pe data de 20 a fiecărei luni, personalul agenţiei teritoriale verifică îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, astfel cum acestea rezultă din datele procesate în cadrul SNIAS, şi stabileşte cuantumul final al componentelor venitului minim de incluziune pentru care a fost emisă dispoziţia primarului prevăzută la art. 36 alin. (1).
(2) Pentru finalizarea verificării prevăzute la alin. (1) agenţia teritorială poate solicita autorităţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi altor instituţii informaţii şi documente referitoare la condiţiile prevăzute de prezenta lege pentru acordarea venitului minim de incluziune, dacă acestea nu se regăsesc în SNIAS.
(3) La finalizarea verificării prevăzute la alin. (1) directorul executiv al agenţiei teritoriale emite decizia de stabilire a plăţii, în care se menţionează dispoziţia primarului şi cuantumul venitului minim de incluziune, defalcat pe componente.
(4) Modelul deciziei prevăzute la alin. (3) se aprobă prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
(5) Decizia directorului executiv al agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială constituie document de plată pentru venitul minim de incluziune şi se comunică titularului acestuia în maximum 10 zile de la data emiterii.
(6) Plata dreptului se realizează în luna următoare celei în care s-a emis decizia de stabilire a plăţii de către directorul executiv al agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială.
#B
ART. 39 din Legea 196/2016)
(1) Schimbarea, la cerere sau din oficiu, a titularului venitului minim de incluziune se face prin dispoziţie scrisă a primarului şi se comunică, în termen de 5 zile de la data emiterii, noului titular şi, după caz, vechiului titular.
#M7
(2) În baza dispoziţiei scrise a primarului, prevăzută la alin. (1), disponibilă în cadrul SNIAS, directorul executiv al agenţiei teritoriale emite o nouă decizie de stabilire a plăţii pe care o transmite noului titular, în termen de maximum 10 zile de la data emiterii.
ART. 40*)
(1) În situaţia în care se produc modificări în componenţa familiei şi/sau a veniturilor beneficiarilor de venit minim de incluziune, titularul dreptului are obligaţia de a depune la primărie, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care a intervenit modificarea, o declaraţie pe propria răspundere privind modificările intervenite, însoţită de documentele doveditoare, după caz.
(2) După verificarea, conform prevederilor art. 33, a datelor şi informaţiilor înscrise în declaraţia şi documentele prevăzute la alin. (1), în situaţia în care se constată necesitatea stabilirii unui nou cuantum al venitului minim de incluziune, primarul emite o dispoziţie de menţinere sau de încetare a dreptului, după caz.
(4) Agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială verifică datele şi informaţiile privind componenţa familiei şi veniturile înscrise în declaraţia şi documentele prevăzute la alin. (1), precum şi în dispoziţia primarului de menţinere sau de încetare a dreptului, existente în SNIAS.
(5) La finalizarea verificării prevăzute la alin. (4) directorul executiv al agenţiei teritoriale, în baza dispoziţiei primarului prevăzute la alin. (2), emite decizia de menţinere a plăţii sau de încetare a acesteia în care se menţionează dispoziţia primarului. În cazul menţinerii plăţii decizia conţine şi cuantumul venitului minim de incluziune, defalcat pe componente.
Persoane îndreptățite
Documente necesare
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise
Denumire
Tip document
Descarcă
Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe
Denumire
Valoare
Valută
Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare:
30
Zile lucratoare
Termen completare dosar:
15
Zile lucratoare
Termen notificare:
10
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac
Legislatia nu contine prevederi speciale privind caile de atac, in caz de litigiu fiind aplicabile dispozitiile de drept comun.
Informații suplimentare și link-uri
Alte informații:
Link-uri utile:
Nu s-au găsit rezultate
Servicii de asistență și soluționare a problemelor
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:
27 noiembrie 2025
Publicat de către:
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with
a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of
formal writing, used to organize longer prose.
Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala Vaslui
str. Mihail Kogalniceanu
Telefon:
Fax:
0235315789
Email:
ajpis.vaslui@mmanpis.ro
Conținut
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Vă putem ajuta?
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
