Online
CAF - Eliberarea certificatului de atestare fiscală - pentru persoane juridice
Procedura se adresează persoanelor juridice proprietare de bunuri mobile sau imobile care solicită eliberarea certificatului de atestare fiscală.
Certificatul de atestare fiscală se emite de către Compartimentul Certificate de Atestare Fiscală din cadrul Primăriei Municipiului Pitești, la solicitarea contribuabilului în baza unei cereri pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală, completată și semnată cu semnătură electronică calificată, de către solicitant.
Certificatul se emite și la solicitarea autorităților publice în cazurile și în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, precum și la solicitarea notarului public, conform delegării date de către contribuabil.
Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează. Pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul.
Proprietarii bunurilor care înstrăinează mijloace de transport nu trebuie să prezinte certificatul de atestare fiscală în cazul în care pentru înstrăinare utilizează formularul de contract de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport (model 2016 ITL-054) aprobat prin Ordinul nr. 1069/1578/114 din 28.07.2016.
Orice persoană fizică sau juridică, poate solicita organelor fiscale certificatul de atestare fiscală sau documente care să ateste situaţia fiscală a unui contribuabil numai cu consimţământul expres şi neechivoc al contribuabilului în cauză.
În cazul în care solicitantul este o altă persoană decât asociatul/administratorul firmei/administratorul judiciar se atașează și împuternicire pentru reprezentantul persoanei juridice, semnată de asociat/administratorul firmei/administrator judiciar semnată cu semnătură electronică calificată.
Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de două zile lucrătoare de la data solicitării și este valabil 30 de zile de la data emiterii.
Certificatele de atestare fiscală electronice vor purta semnătura electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice. Documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat și prezentat pe suport de hârtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea lui în format electronic.
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Denumire
Valoare
Valută
În cazul unui litigiu între beneficiar și autoritatea competentă sunt aplicabile dispozițiile de drept comun.
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
