Offline
Punerea la dispoziție a dosarului personal de pașapoarte
Persoana îndreptățită (moștenitorii săi legali/ testamentari ori persoana împuternicită de aceasta/ aceștia prin procură specială autentificată) poate solicita accesul la documentele constituite în perioada 06.03.1945-22.12.1989, aflate în dosarul de pașapoarte al persoanei vizate.
Cererea pentru studierea dosarului de pașapoarte se poate depune personal la Ghișeul de Relații cu Publicul din cadrul Direcției Generale de Pașapoarte sau poate fi transmisă prin poștă/poștă electronică.
În situația în care cererea este depusă de moștenitorii legali/ testamentari ai persoanei pentru care se solicită studiul dosarului personal de pașapoarte, cererea trebuie să fie însoțită certificatul de deces și de documente din care reiese legătura de rudenie (certificat de naștere, certificat de căsătorie, etc), respectiv certificatul de moștenitor.
În condiţiile în care cererea se depune prin mandatar/ reprezentant legal, aceasta trebuie să fie însoţită de procură specială autentificată/împuternicirea avocaţială/ documentul care să ateste calitatea de reprezentant legal al persoanei în numele căreia se solicita studierea dosarului personal de pașapoarte, precum şi de documentul de identitate al persoanei împuternicite, ambele documente în original.
Studiul dosarului personal de pașapoarte se face doar în urma unei programări prealabile care se comunică solicitantului ulterior înregistrării cererii. Persoanele care solicită să studieze dosarul personal, se prezintă la sediul instituției, în locația din București în care se gestionează arhiva manuală, având asupra lor un document de identitate în original.
Termenul de soluționare a cererii este 30 de zile calendaristice de la data înregistrării.
Notă : Prin raportare la prevederile art. 2 alin. (1) din OuG. nr. 41/2016, pentru furnizarea unui serviciu public, instituțiile publice sunt obligate să accepte copia în format electronic după cartea de identitate, transmisă prin e-mail.
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Denumire
Valoare
Valută
În cazul unui litigiu între beneficiar și autoritatea competentă sunt aplicabile dispozițiile de drept comun.
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
