Online
Acordare ajutor de urgență
Acordarea ajutoarelor de urgență din bugetul local al municipiului Oradea în conformitate cu prevederile Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune cu modificările și completările ulterioare și a Hotărâri Consiliului Local nr. 1240/21.12.2023, privind aprobarea metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgență, persoanelor singure/familiilor aflate în situații de dificultate și pentru prevenirea sau reducerea riscului de sărăcie și excluziune socială, care au domiciliul în municipiul Oradea.
Primarul poate dispune acordarea de ajutoare de urgență, în bani sau în natură, familiilor sau persoanelor care se află în situații de necesitate apărute ca urmare a unor calamități naturale, incendii, accidente, epidemii, epizootii, precum și în alte situații deosebite care pot duce la apariția sau sporirea riscului de excluziune socială, stabilite prin hotărâre a consiliului local.
Beneficiari
Ajutorul de urgență se acordă o singură dată pe an la cererea scrisă a persoanei singure, a reprezentantului familiei sau al persoanei îndreptățite, conform Cererii-declarației pe propria răspundere pentru solicitarea ajutorului de urgență (anexa nr. 12 din H.G. nr. 1154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 cu modificările și completările ulterioare).
Acordarea dreptului
Urmare a solicitării scrise a unui membru de familie sau a persoanei singure înregistrată la DAS Oradea, doi consilieri din cadrul Serviciului Social, verifică pe teren situația socio-economică și locativă declarată de solicitant și întocmesc Fișa de verificare în teren.
Datele menționate în cererea și declarația pe propria răspundere precum și în documentele doveditoare privind componența familiei și veniturile acesteia se introduc în aplicația informatică.
Cazul este prezentat de către secretarul Comisiei pentru analiză și propunerea de acordare a ajutoarelor de urgență, iar membri comisiei decid acordarea/neacordarea ajutorului și cuantumul acestuia. Ulterior, se întocmește documentația pentru plata ajutorului prin grija Serviciului Economico - Financiar și Administrativ.
În baza Dispoziției Primarului municipiului Oradea, se întocmește Statul de plată, iar serviciul de specialitate din cadrul DAS Oradea va efectua plata ajutorului de urgență. Solicitantul ajutorului de urgență va ridica acest beneficiu în baza actului de identitate prezentat în original.
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Denumire
Valoare
Valută
În caz de litigiu se aplica normele de drept comun.
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
