Online
Managementul de caz persoane vârstnice
Prezența procedură reglementează modul de colaborare al Direcției de Asistență Socială cu serviciile sociale pentru persoane vârstnice licențiate care își desfășoară activitatea pe raza municipiului Oradea, si prin excepție cu servicii sociale de pe raza altor unități administrativ teritoriale care găzduiesc beneficiari cu domiciliul pe raza municipiului Oradea.
Prin managementul de caz, asistentul social din cadrul serviciul public de asistență socială (SPAS) asigură coordonarea intervențiilor din diferite domenii pentru realizarea integrată a evaluării nevoilor și a resurselor, a planificării și intervenției, a monitorizării și evaluării impactului serviciilor comunitare asigurate persoanelor vârstnice, în vederea implementării principiului centrării pe persoană.
Managementul de caz este asigurat în colaborare, de către asistentul social din cadrul Direcției de Asistență Socială și de către asistentul social/alt specialist desemnat, din cadrul furnizorului de servicii sociale/serviciului social.
Beneficiari - criterii de eligibilitate
Sunt considerate persoane vârstnice, conform legislației în vigoare, persoanele care au împlinit vârsta de pensionare stabilită de lege.
Conform Legii nr. 17/2000, republicată cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de prevederile prezentei proceduri: persoana vârstnică, definită la art. 1 alin (4), adică persoana care a îndeplinit vârsta standard de pensionare stabilire de lege și care se găsește în una dintre următoarele situații:
a) nu are familie sau nu se află în întreținerea unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispozițiilor legale în vigoare;
b) nu are locuință și nici posibilitatea de a-și asigura condițiile de locuit pe baza resurselor proprii;
c) nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare;
d) nu se poate gospodări singură sau necesită îngrijire specializată;
e) se află în imposibilitatea de a-și asigura nevoile socio-medicale, datorită bolii ori stării fizice sau psihice.
Direcția de Asistență Socială identifică un caz prin cel puțin una dintre următoarele forme:
a) telefonul vârstnicului;
b) cererea persoanei vârstnice/reprezentanților legali ai acestei depusă la SPAS/FSS pentru servicii sociale sau pentru venit minim de incluziune;
c) informarea primită de la un FSS cu privire la:
- încheierea unui contract de servicii sociale pentru prestarea unor servicii sociale persoanei vârstnice;
- suspendarea acordării serviciilor pe perioadă determinată;
- încetarea acordării serviciilor.
d) referirea din partea asistentului medical comunitar, din partea unui alt serviciu public sau a unei organizații private;
e) autosesizare;
f) sesizarea din partea îngrijitorilor informali.
Procedura de desemnare managerului de caz/responsabilului de caz:
Dispoziția de numire a (MC) este emisă cu respectarea numărului maxim de cazuri per persoana, respectiv 50 de persoane vârstnice, cu domiciliul pe raza administrativ-teritorială a municipiului Oradea, care s-au adresat direct (prin cerere scrisă) Direcției de Asistență Socială Oradea pentru acordare de servicii sociale. În desemnarea MC, SPAS ia în considerare cel puțin: complexitatea cazului respectiv, nevoia de a asigura continuitate în relația dintre beneficiar și SPAS/furnizor de servicii sociale, experiența profesională și cunoștințele MC privind tipologia serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice, abilitățile MC de coordonare, comunicare și colaborare, precum și cronologia înregistrării solicitărilor.
FSS emite dispoziția de numire a responsabilului de caz. Deciziile sunt comunicate, după caz, între SPAS și FSS de la nivel local.
MC/RC, în toate activitățile desfășurate în cadrul etapelor managementului de caz respectă codul de etică profesională, se bazează pe principiul respectării demnității inalienabile, a autonomiei individuale, inclusiv a libertății de a face propriile alegeri, și a independenței persoanelor vârstnice.
Solicitarea acordării de servicii sociale
În cazul în care persoana vârstnică solicită sprijinul Direcției de Asistență Socială pentru acces la servicii sociale atunci SPAS realizează toată procedura de evaluare, planificare, emitere dispoziție etc. În cazul în care persoana nu se adresează SPAS înainte de accesul în serviciul social sau nu necesită emiterea unei dispoziții de acordare servicii sociale ca măsură de asistență socială, atunci SPAS primește și înregistrează informarea cu privire la existența beneficiarului în serviciul social, notează beneficiarul în Registrul vârstnicilor vulnerabili și monitorizează situația conform prevederilor legale. In acest caz nu se mai aplica prevederile de informare inițială, evaluare inițială, plan de intervenție/servicii, numire manager de caz din partea SPAS.
Solicitarea pentru acordarea de servicii sociale poate fi adresată și direct unui furnizor privat de servicii sociale, situație în care, dacă se încheie un contract de prestări de servicii cu persoana solicitantă, furnizorul are obligația de a informa, în scris, autoritatea administrativ-teritorială pe a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința beneficiarul serviciului social respectiv și de a înregistra informațiile în Registrul național de evidență a persoanelor beneficiare de servicii sociale.
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Denumire
Valoare
Valută
În caz de litigiu se aplica normele de drept comun
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
