Online
Transparenta Decizionala
Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică stabileşte regulile procedurale minimale aplicabile pentru asigurarea transparenţei decizionale în cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, alese sau numite, precum şi al altor instituţii publice care utilizează resurse financiare publice, în raporturile stabilite între ele cu cetăţenii şi asociaţiile legal constituite ale acestora și are drept scop sporirea gradului de responsabilitate a administraţiei publice faţă de cetăţean, ca beneficiar al deciziei administrative, implicarea participării active a cetăţenilor în procesul de luare a deciziilor administrative şi în procesul de elaborare a actelor normative și sporirea gradului de transparenţă la nivelul întregii administraţii publice.
În cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administraţiei publice are obligaţia să publice un anunţ referitor la această acţiune în site-ul propriu, să-l afişeze la sediul propriu, într-un spaţiu accesibil publicului, şi să-l transmită către mass-media centrală sau locală. Autoritatea administraţiei publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informaţii.
Anunţul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunoştinţa publicului cu cel puţin 30 de zile lucrătoare înainte de supunerea spre avizare de către autorităţile publice. Anunţul va cuprinde: data afişării, o notă de fundamentare, o expunere de motive, un referat de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus, un studiu de impact şi/sau de fezabilitate, după caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum şi termenul-limită, locul şi modalitatea în care cei interesaţi pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ.
La publicarea anunţului, autoritatea administraţiei publice va stabili o perioadă de cel puţin 10 zile calendaristice pentru proiectele de acte normative, pentru a primi în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice.
Formularul de notificare cuprinzând propuneri, sugestii sau opinii afișat poate fi completat de cetățean, care poate solicita menținerea acestora în forma finală a proiectului de hotărâre.
În primul rând, pentru a beneficia de acest drept, cetățeanul trebuie să-și facă un cont pe platforma Punctul de contat unic electronic. După înregistrare sau logare în cont, persoana fizică sau juridică intră pe plaformă și caută instituția căreia dorește să se adreseze, în cazul nostru Consiliul Județean Brăila. După ce a ajuns la instituția respectivă, cetățeanul caută formularul necesar pentru comunicarea observațiilor sale, pe care trebuie să îl descarce, să îl completeze cu datele solicitate, să îl scaneze și apoi să îl urce din nou pe platformă. Confirmarea primirii documentului și, ulterior, răspunsul vor fi comunicate prin intermediul platformei, pe adresa de e-mail menționată în formular.
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Denumire
Valoare
Valută
Actiune in Contencios Administrativ
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
