Procedură
Offline
Eliberare certificat de cazier fiscal
favorite_border
Adaugă la favorite
În cazierul fiscal se ține evidența persoanelor fizice, juridice și a entităților fără personalitate juridică, care: Au săvârșit fapte sancționate de legile fiscale, contabile, sau vamale. Au săvârșit fapte care privesc disciplina financiară. Răspund solidar cu debitorul, iar atragerea răspunderii a fost stabilită prin decizie a organului fiscal competent, emisă în condiţiile Codului de procedură fiscală, rămasă definitivă prin neexercitarea căilor de atac prevăzute de lege sau prin hotărâre judecătorească definitivă, în situaţia în care decizia organului fiscal a fost atacată în justiţie. Răspund patrimonial cu debitorul ajuns în stare de insolvenţă, iar răspunderea patrimonială pentru creanţele care fac parte din pasivul debitorului şi sunt administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a fost pronunţată prin hotărâre judecătorească definitivă. Sunt declarate inactive fiscal, cu excepţia celor a căror inactivitate fiscală este declarată ca urmare a înscrierii inactivităţii temporare la registrul comerţului. Aveau calitatea de reprezentanţi legali/reprezentanți desemnați ai persoanei juridice/entităţii fără personalitate juridică declarate inactivă, în perioada în care au intervenit situaţiile de declarare a inactivităţii fiscale. Au calitatea de noi reprezentanți/reprezentanți legali și se menține starea de inactivitate pe o perioadă mai mare de un semestru calendaristic de la data desemnării acestora. Certificatul de cazier fiscal se emite la solicitarea contribuabililor, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de cazier fiscal. Certificatul de cazier fiscal poate fi utilizat pe o perioadă de până la 30 de zile de la data eliberării și numai în scopul în care a fost eliberat. Documente necesare: Persoane fizice: Actul de identitate (BI/CI) al solicitantului. Actul de împuternicire conform prevederilor Codului de procedură fiscală, în cazul în care cererea de eliberare a cazierului fiscal se depune de către reprezentantul legal/împuternicitul persoanei fizice. Persoane juridice sau entități fără personalitate juridică: Documentele care atestă identitatea și calitatea de reprezentant desemnat pe bază de mandat sau reprezentant legal al acestora (mandatul întocmit conform legii). Modalitate de accesare a serviciului de către contribuabili: Registratura organului fiscal competent, direct sau prin reprezentant legal sau reprezentant prin mandat. Cererea se depune la orice organ fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul contribuabilului. Cererea se poate transmite la organul fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în condiţiile prevăzute de Codul de procedură fiscală (Spațiul Privat Virtual). |
Persoane îndreptățite
Documente necesare
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise
Denumire
Tip document
Descarcă
Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe
Denumire
Valoare
Valută
Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare:
0
Zile lucratoare
Termen completare dosar:
0
Zile lucratoare
Termen notificare:
0
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac
În cazul în care informațiile înscrise în cazierul fiscal nu corespund situației reale ori înregistrarea lor nu s-a făcut cu respectarea dispozițiilor legale, contribuabilul poate solicita rectificarea acestora prin completarea formularului de cerere de rectificare a informațiilor înscrise în cazierul fiscal
Cererea de rectificare a informațiilorr înscrise în cazierul fiscal, însoțită de actele doveditoare, se depune la organul fiscal competent.
Modul de soluționare a cererii de rectificare a informațiilor înscrise în cazierul fiscal se comunică în scris contribuabilului, în termen de 5 zile de la depunerea cererii.
În cazul admiterii în totalitate sau în parte a cererii se eliberează un nou certificat de cazier fiscal, care va cuprinde informațiile rectificate. În cazul soluționării parțiale a cererii de rectificare, rectificarea se face numai asupra unora dintre mențiunile înscrise în cazierul fiscal, dintre cele pentru care s-a solicitat rectificarea.
În cazul respingerii sau soluționării parțiale a cererii de rectificare a informațiilor înscrise în cazierul fiscal contribuabilii pot să depună contestație la tribunal – secția de contencios administrativ și fiscal, în a cărei rază teritorială își au sediul/domiciliul/reședința, potrivit legii.
Informații suplimentare și link-uri
Alte informații:
Link-uri utile:
Servicii de asistență și soluționare a problemelor
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:
27 noiembrie 2025
Publicat de către:
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with
a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of
formal writing, used to organize longer prose.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Str. Apolodor, nr. 17
Telefon:
Fax:
Email:
cabinet.presedinte@anaf.ro
Conținut
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Vă putem ajuta?
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
