Online
Procedură pentru soluționare reclamații și solicitări informații APAVITAL S.A.
APAVITAL S.A. în calitate de operator, este furnizorul serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare în județul Iași, este înființată în condițiile stabilite de Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006 și își desfășoară activitatea în baza Legii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare nr. 241/2006 republicată și a Regulamentului serviciului de alimentare cu apă și de canalizare aprobat prin Hotărârea nr. 21/07.08.2019 a Adunării Generale a Asociației Regionale a Serviciilor Apă Canal Iași (ARSACIS).
Prin prezenta procedură se asigură accesul la petiționare precum și soluționarea și transmiterea în termenul legal a răspunsurilor la petiții la nivelul APAVITAL.
Orice persoană fizică sau juridică, poate solicita informații sau reclama o problemă, privind activitatea APAVITAL S.A., prin formularul de contact pus la dispoziția utilizatorilor pe pagina de internet a societății www.apavital.ro, accesând link-urile https://www.apavital.ro/formular-reclamatie și https://www.apavital.ro/contact, prin aplicația ApaVital Iași, disponibilă în Google Play Store și App Store și prin e- mail la adresele contact@apavital.ro și avarii@apavital.ro.
Toate solicitările/reclamațiile trebuie să conțină obligatoriu datele de identificare ale solicitantului, constând în nume, prenume, adresa completă și eventual un număr de telefon pentru contact. Lipsa acestor date ne duce în imposibilitatea de a efectua verificări asupra problemei sesizate și implicit să furnizăm un răspuns. Petițiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiționarului nu se iau în considerare și se clasează, potrivit ORDONANȚA nr. 27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor
Tuturor solicitărilor și/sau reclamațiilor li se alocă numere de înregistrare, care sunt transmise solicitanților pe adresa de e-mail de pe care s-a primit solicitarea/reclamația.
Petițiile înregistrate sunt înaintate către compartimentele de specialitate, în funcție de obiectul acestora, care va soluționa și va redacta răspunsul în termenul legal de 30 de zile de la data înregistrării petiției, indiferent dacă soluția este favorabilă sau nefavorabilă.
Expedierea răspunsului către petiționar se face pe același canal prin care au intrat în societate.
- În situația în care aspectele sesizate prin petiție necesită o informare și o cercetare mai amănunțită, conducătorul societății poate prelungi termenul legal cu cel mult 15 zile, cu notificarea prealabilă a petentului.
- Petițiile greșit îndreptate vor fi trimise în termen de 5 zile de la înregistrare, către autoritățile sau instituțiile publice care au ca atribuții rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca petiționarul să fie înștiințat în scris despre aceasta
- În situația în care un petiționar adresează mai multe petiții, sesizând aceeași problemă, acestea se vor conexa, petentul urmând să primească un singur răspuns care va face referire la toate numerele de înregistrare
- Dacă după trimiterea răspunsului se primește o nouă petiție de la același petiționar ori de la o autoritate sau instituție publică greșit sesizată, cu același conținut, aceasta se clasează, la numărul inițial făcându-se mențiune despre faptul că s-a răspuns.
Funcție de tipul de solicitare, solicitantul va completa unul din formulare:
- pentru analize ape uzate se va completa -Formular de comandă servicii de laborator apă uzată
- pentru analize apă potabilă se va completa - Formular comanda servicii de laborator apă potabilă
- pentru detecții pierderi pe rețea interioară se va completa - Formular F-018 cerere detecții pierderi apă
- pentru utilizatorii care dețin branșament propriu și solicită verificarea metrologică a contorului de branșament se va completa - F-174 - Cerere verificare metrologică
- pentru ceilalți utilizatori care solicită verificarea metrologică a contorului se va completa - F-30/PL-007 Formular de comandă verificare metrologică
- pentru transmiterea facturii în format electronic se va completa formularul - F-538 - Cerere de transmitere a facturii în format electronic
- pentru transmiterea unei solicitări se va completa Formularul de contact de pe site prin accesarea link-ului https://www.apavital.ro/contact
- pentru transmiterea unei reclamații se va completa Formularul de reclamație F-530 – de pe site prin accesarea link-ului https://www.apavital.ro/formular-reclamatie
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Denumire
Valoare
Valută
Constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici sau, după caz, potrivit legislației muncii următoarele fapte:
a) nerespectarea termenelor de soluționare a petițiilor, prevăzute în Ordonanța nr. 27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor;
b) intervențiile sau stăruințele pentru rezolvarea unor petiții în afara cadrului legal;
c) primirea direct de la petiționar a unei petiții, în vederea rezolvării, fără să fie înregistrată și fără să fie repartizată de șeful compartimentului de specialitate.
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
