roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Instituție

Ministerul Sanatatii - Direcția Farmaceutică și Dispozitive Medicale

Ministerul Sanatatii - Direcția Farmaceutică și Dispozitive Medicale
Str. Cristian Popisteanu, nr.1-3, Sector 1
Telefon:
Fax:
Email: presa_ms@yahoo.com

Proceduri disponibile

PROCEDURA
Procedura privind stabilirea preturilor pentru medicamentele de uz uman in Romania
Procedura se adreseaza detinatorilor de autorizatie de punere pe piata ( DAPP) sau reprezentantilor legali ai acestora in situatia in care se solicita aprobarea preturilor pentru un medicament autorizat pentru punere pe piata care nu are pret inregistrat in CANAMED/Catalogul Public


PROCEDURA
Procedura privind stabilirea preturilor pentru medicamente necesare pe MOTIVE DE SANATATE PUBLICA

Procedura se adreseaza detinatorilor de autorizatie de punere pe piata ( DAPP) sau reprezentantilor legali ai acestora care solicită aprobarea prețurilor unor medicamente care sunt autorizate în baza Ordinului ministrului sănătății nr. 1540/2021 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. 883 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății referitoare la autorizarea punerii pe piață a unor medicamente necesare pe motive de sănătate publică.

PROCEDURA
Aprobarea de distrugere a plantelor, substanţelor şi preparatelor stupefiante şi psihotrope
Procedura prevede modalitatea de obținere a aprobării de distrugere a plantelor, substanţelor şi preparatelor stupefiante şi psihotrope, în conformitate cu art. 48 din Legea 339/2005 și art. 51-54 din HG 1915/2006.
​ Distrugerea substanţelor şi preparatelor identificate ca necorespunzătoare calitativ de către persoana juridică autorizată sau de Agenţia Naţională a Medicamentului, după caz, cu termen de valabilitate expirat ori care au fost returnate, se efectuează de către o societate autorizată, în baza aprobării de distrugere emise de Ministerul Sănătăţii şi în prezenţa unei comisii constituite în condiţiile prevăzute în normele metodologice de aplicare a Legii 339/2005.
Legislația ce reglementează modalitatea de distrugere a plantelor, substanţelor şi preparatelor stupefiante şi psihotrope poate fi consultată la secțiunea \"Acte normative\".
Pentru obținerea aprobării de distrugere a plantelor/substanțelor/preparatelor stupefiante și psihotrope, se vor depune în platforma PCUe următoarele documente:
  1. Cerere tip; aceasta se completează și se semnează electronic atât de către reprezentantul legal al societății cât și de farmacistul șef/persoana responsabilă de activitatea cu stupefiante și psihotrope;
  2. Lista cu denumirea şi cantităţile plantelor, substanţelor şi preparatelor stupefiante şi psihotrope ce urmează a fi distruse; obligatoriu, lista se redactează și se încarcă în platformă în format excel;
  3. Lista de la punctul 2, completată și scanată în format PDF, semnată electronic de către farmacistul șef/persoana responsabilă de activitatea cu stupefiante și psihotrope;​
  4. Copia contractului încheiat cu societatea autorizată pentru operaţiunea de distrugere; aceasta se poate încărca pe platformă în format scanat, PDF sau JPEG; fișierul va fi semnat electronic de către reprezentantul legal;​
  5. Copie a autorizației pentru activitate cu plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope. Se încarcă în format PDF.;
  6. Dovada plății taxei emiterii aprobării de distrugere (100 lei); documentul va fi prezentat în format PDF, cu semnătura electronică a reprezentantului legal.
Toate câmpurile din cuprinsul cererii sunt obligatorii; necompletarea acestora duce la respingerea cererii. Acolo unde nu există informațiile necesare pentru a completa un câmp, se completează cu o linie orizontală.
Aprobarea se va elibera în format fizic. După eliberarea aprobării, aceasta va intra în posesia solicitantului, după cum urmează:
  1. Eliberarea aprobării se poate face direct către delegatul solicitantului care semnează de primire pe unul din exemplare, sau:​
  2. Eliberarea aprobării se poate face prin poștă la adresa solicitantului conform procedurii Ministerului Sănătății.​

Informații importante privind plata taxei de emitere:

  1. Contul bancar: RO96TREZ70020160103XXXXX
  2. Trezoreria: A.T.C.P. Mun. București (Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București)
  3. C.I.F. (cod de identificare fiscală): 4266456
PROCEDURA
Procedura privind stabilirea preturilor pentru medicamente de uz uman in Romania care au statutul de: orfane, imunologice, medicamente derivate din sange si plasma umana, medicamente notificate privind discontinuitatea.
Procedura se adreseaza detinatorilor de autorizatie de punere pe piata ( DAPP) sau reprezentantilor legali ai acestora.

Prezenta procedură poate fi accesată urmând link-ul de mai jos și apoi prin apăsarea butonului \"pentru serviciul online aplicați aici\"
http://www.ms.ro/organizare/directia-politica-medicamentului-si-a-dispozitivelor-medicale/#tab-id-7
PROCEDURA
Procedura de aprobare a preturilor la medicamente în cazul prelungirii valabilităţii autorizaţiei pentru furnizare de medicamente pentru nevoi speciale
Procedura se adreseaza detinatorilor de autorizatie pentru furnizarea de medicamente pentru nevoi speciale sau reprezentatilor legali ai acestora, in situatia in care cantitatea prevazuta in autorizatia privind furnizarea de medicamente pentru nevoi speciale nu este epuizata pana la expirarea termenului de valabilitate a acesteia, detinatorul poate solicita o singura data, cu 30 de zile inainte de expirare, prelungirea valabilitatii pretului aprobat.

Prezenta procedură poate fi accesată urmând link-ul de mai jos și apoi prin apăsarea butonului \"pentru serviciul online aplicați aici\"
http://www.ms.ro/organizare/directia-politica-medicamentului-si-a-dispozitivelor-medicale/#tab-id-7
PROCEDURA
Procedura privind stabilirea preturilor pentru medicamentele comercializate în baza AUTORIZATIEI DE IMPORT PARALEL sau în baza AUTORIZATIEI DE DISTRIBUTIE PARALELA (MEDICAMENTUL ORIGINAR DISTRIBUIT DIRECT ARE PRETURILE APROBATE IN CANAMED)
Procedura se adreseaza DAPP/reprezentanti care solicita aprobarea preturilor pentru medicamentele ce pot fi comercializate in Romania in baza autorizatiei de import paralel sau în baza autorizatiei de distributie paralela in situatia in caremedicamentul originar distribuit direct are preturile de producator, cu ridicata si cu amanuntul aprobate in Canamed.

Prezenta procedură poate fi accesată și urmând link-ul de mai jos și apăsarea butonului \"pentru serviciul online aplicați aici\":

PROCEDURA
Procedura de aprobare a preturilor la medicamentele autorizate pentru furnizarea de medicamente pentru nevoi speciale (ANS)

Procedura se adreseaza detinatorilor de autorizatie pentru furnizarea de medicamente pentru nevoi speciale sau reprezentantilor legali ai acestora.

Prezenta procedură poate fi accesată urmând link-ul de mai jos și apoi prin apăsarea butonului \"pentru serviciul online aplicați aici\"
http://www.ms.ro/organizare/directia-politica-medicamentului-si-a-dispozitivelor-medicale/#tab-id-7
PROCEDURA
CORECȚIE prețuri medicamente COST VOLUM (art.24-OMS nr.368/2017)

Procedura se adresează deținătorilor de autorizații de punere pe piață ( DAPP) sau reprezentanților legali ai acestora.

Se referă exclusiv la produsele care fac obiectul contractelor cost-volum sau cost-volum-rezultat și care intră sub incidența art. 24 alin. (4), (5) și (6) din Ordinul ministrului sănătății nr. 368/2017, cu modificările și completările ulterioare.

- art. 24 \" (4) În situația în care, în intervalul menționat la alin. (2) se reia procesul de negociere pentru un medicament pentru care nu mai există pacienți eligibili supuși clauzelor contractului/contractelor cost-volum sau cost-volum-rezultat încheiat/încheiate în baza Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 3/1/2015, cu modificările și completările ulterioare, se aplică procedura de corecție anuală prevăzută la alin. (5) și (6).

(5) În situația în care medicamentele prevăzute la alin. (1) sunt supuse prevederilor Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 735/976/2018 privind modelul de contract, metodologia de negociere, încheiere și monitorizare a modului de implementare și derulare a contractelor de tip cost-volum/cost-volum-rezultat, deținătorul APP/reprezentantul va depune documentația în vederea efectuării corecției cu minimum 90 de zile înainte de expirarea duratei contractuale. Cu cel puțin 45 de zile anterior expirării valabilității prețului din Canamed, Ministerul Sănătății comunică Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) și DAPP avizul intern de preț în vederea reluării procesului de negociere.

(6) Nivelurile maximale de preț prevăzute la alin. (5) se includ în Canamed și intră în vigoare începând cu data de 1 a lunii următoare încetării valabilității prețurilor existente în Canamed.\"

- art. 24 alin. (2)\" În situația în care medicamentele prevăzute la alin. (1) sunt supuse atât prevederilor Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 3/1/2015 (...), cât și prevederilor Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 735/976/2018 (...), procedura de corecție anuală nu se aplică timp de 12 luni de la încetarea valabilității ultimului contract cost-volum sau cost- volum-rezultat încheiat în baza Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 3/1/2015, cu modificările și completările ulterioare. \"

Prezenta procedură poate fi accesată urmând link-ul de mai jos și apoi prin apăsarea butonului \"pentru serviciul online aplicați aici\":

http://www.ms.ro/organizare/directia-politica-medicamentului-si-a-dispozitivelor-medicale/#tab-id-7

PROCEDURA
Aprobarea preturilor în cazul unei solicitări de crestere a unui pret deja aprobat
​Procedura se adresează detinătorilor de autorizatie de punere pe piata ( DAPP) sau reprezentantilor legali ai acestora care solicită aprobarea creșterii prețurilor medicamentelor de uz uman în condițiile art. 12 alin. (2) și alin. (2^1) din Normele aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 368/2017, cu modificări și completări.
PROCEDURA
Aprobarea preturilor pentru medicamente care si-au schimbat/mentinut codul CIM/DAPP/denumire comerciala
Procedura se adreseaza detinatorilor de autorizatie de punere pe piata ( DAPP) sau reprezentantilor legali ai acestora - schimbarea/menţinerea codului CIM al medicamentului, în situaţia schimbării deţinătorului APP, a denumirii comerciale, în aceeaşi mărime de ambalaj (număr de unităţi terapeutice) şi acelaşi preţ.

Servicii de asistență

Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro