roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Instituție

Primaria Orasului Marasesti

Primaria Orasului Marasesti
Siret, nr. 1
Telefon:
Fax: (0237)260550
Email: primaria@primariamarasesti.ro

Proceduri disponibile

PROCEDURA
Certificat Atestare Fiscala - persoane juridice - Primaria Marasesti

Procedura mentioneaza documentele necesare eliberarii Certificatului de Atestare Fiscala pentru persoanele juridice.

PROCEDURA
PROCEDURĂ OPERAŢIONALĂ ÎNREGISTRAREA CONTRACTELDE ARENDARE

1. Descrierea procedurii

1.1. Generalități:

Contractul de arendare este reglementat prin Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare și este un contract prin care una dintre părți, numită arendator, transmite celeilalte părți, numită arendaș, bunuri agricole pe o durată determinată/nedeterminată, în schimbul unei arende care se poate plătit în bani sau în produse/fructe.

1.2. Documente utilizate:

1.2.1. Lista și proveniența documentelor:

- Contractele de arendare;

- Actele de identitate ale arendatorului și ale arendașului;

- Acte de stare civilă;

- Titluri de proprietate;

- Registrul special de înregistrare a contractelor de arendare.

1.2.2. Conținutul și roluldocumentelor:

- Documentele utilizate în elaborarea prezentei proceduri au rolul de a reglementa modalitatea de implementare a activității procedurate;

- Accesul, pentru fiecare Compartiment, la legislaţia aplicabilă, se face prin programul informatic la care au acces salariaţii instituției.

1.2.3. Circuitul documentelor:

a) Primirea corespondenței avizată de conducere;

b) Înregistrarea Contractelor de arendare în Registrul special;

c) Menționarea Contractului de arendare în Registrul agricol;

d) Eliberarea Contractului de arendare către arendaș şi arendator.

1.3. Resurse necesare:

1.3.1. Resurse materiale:

- Computer;

- Imprimantă;

- Copiator;

- Consumabile (cerneală/toner);

- Hârtie xerox;

- Dosare.

1.3.2. Resurse umane:

- Conducătorul instituției;

- Compartimentele prevăzute în organigrama instituției.

1.3.3. Resurse financiare:

- Conform Bugetului aprobat al Instituției.

1.4. Modul de lucru:

1.4.1. Planificarea operațiunilor și acțiunilor activității:

1. Se vor respecta termenele prevăzute de lege privind răspunsurile către petenți sau către alte instituții;

2. Se vor respecta termenele stabilite prin lege pentru elaborarea documentelor;

3. Se vor verifica temeinic documentele care stau la baza întocmirii Contractului de arendare;

4. Se va efectua înregistrarea Contractului de arendare în Registrul special al contractelor de arendare ținut de Secretarul General al Consiliului Local;

5. Se va opera Contractul de arendare în Registrul agricol;

6. Se vor transmite la arendaș și arendator câte 1 exemplar din Contractul de arendare, avizate conform legislației în vigoare.


1.4.2. Derularea operațiunilor și acțiunilor activității:

Pot fi arendate orice bunuri agricole, cum ar fi:

a) terenurile cu destinaţie agricolă, şi anume terenuri agricole productive - arabile, viile, livezile, pepinierele viticole, pomicole, arbuştii fructiferi, plantaţiile de hamei şi duzi, păşunile împădurite, terenurile ocupate cu construcţii şi instalaţii agrozootehnice, amenajările piscicole şi de îmbunătăţiri funciare, drumurile tehnologice, platformele şi spaţiile de depozitare care servesc nevoilor producţiei agricole şi terenurile neproductive care pot fi amenajate şi folosite pentru producţia agricolă;

b) animalele, construcţiile de orice fel, maşinile, utilajele şi alte asemenea bunuri destinate exploatării agricole.

Prin arendare se înțelege contractul încheiat între proprietar, uzufructuar (persoană care deține dreptul de uzufruct asupra unui bun) sau alt deținător legal de bunuri agricole, denumit arendator, și arendaș, cu privire la exploatarea bunurilor agricole pe o durată determinată/nedeterminată și la un preț stabilit de părți, denumit arendă.

Dacă durata nu este determinată, arendarea se consideră a fi făcută pentru toată perioada necesară recoltării fructelor pe care bunul agricol urmează să le producă în anul agricol în care se încheie contractul.

Contractul de arendare trebuie încheiat în formă scrisă, sub sancţiunea nulităţii absolute. Sub sancţiunea unei amenzi civile stabilite de instanţa de judecată pentru fiecare zi de întârziere, arendaşul trebuie să depună un exemplar al contractului la Consiliul Local în a cărui rază teritorială se află bunurile agricole arendate, pentru a fi înregistrat într-un registru special ţinut de secretarul Consiliului Local.

Când bunurile arendate sunt situate în raza teritorială a mai multor Consilii Locale, câte un exemplar al contractului se depune la fiecare Consiliu Local în a cărui rază teritorială sunt situate bunurile arendate.

Toate cheltuielile legate de încheierea, înregistrarea şi publicitatea contractului de arendare revin arendaşului.

Contractele de arendare încheiate în formă autentică, precum şi cele înregistrate la Consiliul Local constituie, în condiţiile legii, titluri executorii pentru plata arendei la termenele şi în modalităţile stabilite în contract.

Contractele de arendare se vor primi pentru înregistrarea lor în Registrul special, de către persoana cu atributii delegate, încheiate în formă scrisă, în trei exemplare, înaintate de către Arendaş.

Pentru înregistrarea la Consiliul Local, cele 3 exemplare ale contractului de arendare vor fi însoţite de următoarele documente:

a) Pentru contractele încheiate de un arendator care are calitatea fie de titular al dreptului de proprietate pentrucareexistăemisuntitludeproprietatevalabil,fiedemoştenitorunicînscris în această calitate într-un titlu de proprietate eliberat de pe urma unui defunct, este suficient să prezinte titlul de proprietate, actul de identitate pentru arendator, respectiv pentru arendaș și certificatul de deces al defunctului înscris în titlul de proprietate.

b) Pentru contractele încheiate de un arendator care are calitatea fie de coproprietar, alături de alţi coproprietari, ai unui drept de proprietate pentru care s-a emis un titlu de proprietate valabil, fie de moştenitor alături de alţi moştenitori înscrişi într-un titlu de proprietate eliberat de pe urma unui defunct, se va anexa:

b.1. titlul de proprietate, cu suprafața înscrisă care face obiectul arendării;


b.2. actul de identitate pentru arendator, respectiv pentru arendaș;

b.3. certificatul de deces al defunctului înscris în titlul de proprietate.

c) Pentru contractele încheiate de arendatori care reprezintă fie toţi coproprietarii înscrişi într- un titlu de proprietate valabil emis, fie toţi moştenitorii înscrişi într-un titlu de proprietate eliberat de pe urma unui defunct, este suficient se prezinte titlul de proprietate şi actele de stare civilă pentru arendatori, respectiv actele de identitate pentru arendator și arendaș.

Dovada calității de moștenitor legal sau testamentar, precum și dovada dreptului de proprietate al moștenitorilor asupra bunurilor din masa succesorală în cota care se cuvine fiecăruia, se constată prin certificatul de moștenitor eliberat de notarul public, conform Art. 1.132 din Codul civil, potrivit căruia

„Certificatul de moştenitor se eliberează de către notarul public şi cuprinde constatări referitoare la patrimoniul succesoral, numărul şi calitatea moştenitorilor şi cotele ce le revin din acest patrimoniu, precum şi alte menţiuni prevăzute de lege.”

d) Pentru contractele încheiate de arendatori care sunt alte persoane decât cele înscrise într-un titlu de proprietate, (în situația în care dezbaterea succesiunii nu a fost finalizată prin eliberarea unui certificat de oștenitor), succesibilul arendator trebuie să depună următoarele documente:

d.1. titlul de proprietate, cu suprafața înscrisă care face obiectul arendării;

d.2. actele de stare civilă care dovedesc faptul îndeplinește condițiile prevăzute de lege pentru a putea moșteni;

d.3. certificatul de deces al defunctului înscris în titlul de proprietate;

d.4. actul de identitate pentru arendator, respectiv pentru arendaș.

Contractul de arendare se încheie cu un singur succesibil, care, cu actele de stare civilă prezentate, face dovada că îndeplinește condițiile prevăzute de lege pentru a moșteni, și titlul de proprietate al defunctului din care rezultă suprafața care se arendează.

Încheierea unui contract de arendare are, pentru succesibilul arendator, valoare de acceptare tacită a moștenirii, astfel că obligațiile sunt ale acestuia în ceea ce privește plata impozitului agricol pe terenul arendat, precum și plata impozitului pe arenda plătită de arendaș.

Ceilalți succesibili ai defunctului înscris în titlul de proprietate nu au nicio obligație întrucât nu și-au exercitat încă dreptul de opțiune succesorală.

Pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 9/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, în cazul în care solicitanții nu prezintă copii în format fizic pe hârtie de pe documentele necesare, primăria are obligaţia de a asigura, în mod gratuit, fotocopierea acestora.

Contractul de arendare va cuprinde cel puțin următoarele:

a. părțile contractante;

b. obiectul contractului;

c. scopul arendării;

d. durata contractului;

e. nivelul arendei, modalităţi şi termene de plată;

f. drepturile și obligațiile părților;

g. răspunderile fiecărei părți;


h. prevederi privind încetarea contractului;

i. alte clauze convenite de părți și permise de lege.

Contractele de arendare vor urma cursul unor verificări, după cum urmează:

a) Secretarul UAT - ului va verifica dacă adresa de înaintare/cererea depusă de către Arendaş a fost înregistrată în Registrul general de intrare-ieşire, sunt anexate contractele de arendare în câte trei exemplare originale şi sunt însoţite de documentele necesare. În cazul în care documentaţia este completă şi corect întocmită, va solicita agentului agricol să verifice dacă, în conformitate cu datele înscrise în registrele agricole, arendatorul este proprietarul sau utilizatorul terenului ce face obiectul arendării. În situaţia în care arendatorul este utilizator al terenului, va solicita agentului fiscal să verifice dacă arendatorul este înregistrat ca realizator de venituri agricole.

b) Agentul agricol ca persoană responsabilă cu atribuţii în completarea şi ţinerea la zi a registrelor agricole, verifică dacă terenul ce face obiectul arendării este înscris în registrul agricol şi dacă arendatorul are calitatea de proprietar sau utilizator al terenului ce face obiectul arendării. În urma verificărilor efectuate va întocmi un Referat sub semnătură, cu constatările făcute, pe care-l va prezenta Secretarului UAT - ului.

c) Agentul fiscal verifică dacă arendatorul este înregistrat ca proprietar sau utilizator de teren, caz în care va verifica şi dacă este înregistrat ca realizator de venituri agricole. În urma verificărilor efectuate va întocmi un Referat sub semnătură, cu constatările făcute, în care va preciza şi dacă sunt înregistrate restanţe la plata impozitului/taxei pe teren, pe care-l va prezenta Secretarului UAT - ului.

Dacă se constată nereguli, cu ocazia verificărilor făcute, Secretarul UAT - ului va face un raport către Primar, însoţit de toată documentaţia depusă de către Arendaş, precum şi de rapoartele primite de la compartimentul Registru Agricol, respectiv, Financiar-contabil, în care va propune retunarea documentaţiei către Arendaş pentru completare, indicând ceea ce lipseşte din documentaţie.

Dacă nu se constată nereguli, Secretarul UAT - ului va proceda la înregistrarea celor trei exemplare originale ale contractelor de arendare, în Registrul special de înregistrare a contractelor de arendare, semnându-le şi aplicând ştampila Consiliului Local. Un exemplar al contractului de arendare va rămâne la primărie, iar câte un exemplar din celelalte două se va transmite arendatororului, respectiv arendașului.

Drepturile şi obligaţiile părților:

Drepturile şi obligaţiile arendatorului sunt următoarele:

a) predea terenul agricol arendaşului la termen şi în condiţiile stabilite în contract;

b) să îl garanteze pe arendaş de evicţiune totală sau parţială, precum şi de viciile ascunse ale lucrului pe care îl arendează;

c) nu ia niciun fel de măsuri în legătură cu exploatarea terenului arendat, de natură să-l tulbure pe arendaş;

d) controleze oricând modul în care arendaşul exploatează terenul arendat. Pe timpul controlului, arendatorul va fi însoţit de arendaş sau de un împuternicit al acestuia;

e) în caz de tulburări ale terţilor în exploatarea normală a terenului, să acţioneze împreună cu arendaşul, potrivit legii, pentru încetarea actelor de tulburare;

f) plătească taxele şi impozitele datorate pentru terenurile arendate;

g) să îl încunoştinţeze în scris pe arendaş de intenţia sa de a reînnoi sau nu contractul cu cel puţin un an înainte de a expira contractul de arendare;

h) primească, la încetarea contractului, terenul care a făcut obiectul acestuia.


Drepturile şi obligaţiile arendaşului sunt următoarele:

a) primească terenul arendat la termen şi în condiţiile stabilite în contract;

b) folosească terenul pe care l-a arendat în scopul exploatării agricole, în condiţiile stabilite prin contract;

c) menţină potenţialul de producţie şi nu degradeze terenul arendat;

d) nu schimbe categoria de folosinţă a terenului arendat fără acordul scris al arendatorului;

e) plătească arenda la termenul şi în condiţiile stabilite în contract;

f) ceară acordul arendatorului pentru efectuarea eventualelor investiţii pe teren;

g) suporte taxele de încheiere, înregistrare şi publicitate a contractului de arendare;

h) în vederea recuperării daunelor produse de calamităţi naturale, încheie contracte de asigurare a culturilor pe care le înfiinţează pe terenul arendat;

i) să comunice arendatorului şi să solicite acestuia să intervină în cazurile în care este tulburat de terţi în exploatarea terenului arendat;

j) să încunoştinţeze în scris pe arendator de intenţia sa de a reînnoi sau nu contractul cu cel puţin un an înainte de a expira contractul de arendare;

k) la încetarea contractului, are obligaţia de a restitui terenul arendat în starea în care l-a primit de la arendator;

l) să plătească impozitele datorate pe veniturile realizate din exploatarea terenului arendat;

m) are dreptul de preempţiune în cazul înstrăinării prin vânzare de către arendator a terenului prevăzut prin prezentul contract, care se exercită potrivit art. 1.730 - 1.739 din Codul civil.

Toate documentele, transmise și/sau emise de părți, care conţin date cu caracter personal sunt confidenţiale, fiind prelucrate cu respectarea dispozițiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).

Schimbarea categoriei de folosinţă

Arendaşul poate schimba categoria de folosinţă a terenului arendat numai cu acordul prealabil dat în scris de către proprietar şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.

Asigurarea bunurilor arendate

Arendaşul este obligat, chiar în lipsă de stipulaţie expresă, să asigure bunurile agricole pentru riscul pierderii recoltei ori al pieirii animalelor din cauza unor calamităţi naturale.

Reducerea arendei stabilite în bani în cazul pieirii recoltei

Atunci când, pe durata arendării, întreaga recoltă a unui an sau cel puţin o jumătate din ea a pierit fortuit, arendaşul poate cere reducerea proporţională a arendei dacă aceasta a fost stabilită într-o cantitate determinată de produse agricole, într-o sumă de bani determinată sau într-o sumă de bani determinabilă în funcţie de valoarea unei cantităţi determinate de produse agricole.

Dacă arendarea este făcută pe mai mulţi ani, reducerea nu se va stabili decât la sfârşitul arendării, când se va face o compensare a recoltelor tuturor anilor de folosinţă.

Excepţii

Arendaşul nu poate obţine reducerea arendei în cazul în care pieirea recoltei a avut loc după ce a fost culeasă.

Reducerea arendei nu va putea fi cerută nici atunci când cauza pagubei era cunoscută la data încheierii contractului.


Riscul pieirii fructelor în cazul în care arenda se plăteşte în fructe

Atunci când arenda este stabilită într-o cotă din fructe sau într-o sumă de bani determinabilă în funcţie de valoarea unei astfel de cote, pieirea fortuită, în tot sau în parte, a fructelor de împărţit este suportată proporţional şi nu niciuneia dintre părţi acţiune în despăgubire împotriva celeilalte.

Dacă însă pieirea s-a produs după culegerea fructelor şi una dintre părţi întârzie în mod culpabil predarea sau recepţia lor, cota cuvenită acesteia se reduce cu fructele pierdute, iar cota celeilalte părţi se consideră ca şi cum nu ar fi survenit nicio pierdere, afară numai dacă fructele ar fi pierit chiar dacă predarea şi recepţia fructelor se făceau la timp.

Plata arendei în fructe

Atunci când arenda se plăteşte în fructe, în lipsa altui termen prevăzut în contract, arendaşul este de drept în întârziere pentru predarea lor de la data culegerii, iar arendatorul este de drept în întârziere pentru recepţie de la data la care a fost notificat în scris de către arendaş.

Cesiunea arendării

Cu acordul scris al arendatorului, arendaşul poate să cesioneze contractul de arendare soţului care participă la exploatarea bunurilor arendate sau descendenţilor săi majori.

Interdicţia subarendării

Nu sunt permise oficiile de arendaşi. Subarendarea totală sau parţială este interzisă, sub sancţiunea nulităţii absolute.

Reînnoirea arendării

Contractul de arendare se reînnoieşte de drept, pentru aceeaşi durată, dacă niciuna dintre părţi nu a comunicat cocontractantului, în scris, refuzul său cu cel puţin 6 luni înainte de expirarea termenului, iar în cazul terenurilor cu destinaţie agricolă, cu cel puţin un an. Dacă durata contractului de arendare este de un an sau mai scurtă, termenele de refuz al reînnoirii prevăzute anterior se reduc la jumătate.

Dreptul de preempţiune

Arendaşul are drept de preempţiune cu privire la bunurile agricole arendate, care se exercită potrivit art. 1.730-1.739 din Codul civil.

Cazuri speciale de încetare a contractului

Contractul de arendare încetează prin decesul, incapacitatea sau falimentul arendaşului.

1.4.3. Valorificarea rezultatelor activității:

Rezultatele activității vor fi valorificate de toate compartimentele implicate din Instituție

PROCEDURA
procedură operaţională concesionarea bunurildin domeniul public și privat

Bunurile care sunt prevăzute prin lege sau care prin natura lor pot fi exploatate în vederea culegerii de fructe naturale, civile sau industriale şi producte pot face obiectul concesiunii.

Contractul de concesiune de bunuri proprietate publică este acel contract încheiat în formă scrisă prin care o autoritate publică, denumită concedent, transmite, pe o perioadă determinată, unei persoane, denumite concesionar, care acţionează pe riscul şi răspunderea sa, dreptul şi obligaţia de exploatare a unui bun proprietate publică, în schimbul unei redevenţe.

UAT-ul, are calitatea de concedent pentru bunurile proprietate publică fiind reprezentat, în acest sens, de către primar.


PROCEDURA
procedură operaţională vânzarea bunurilaparţinând domeniului privat al uat - ului

Vânzarea bunurilor și terenurilor din domeniul privat al unității administrativ teritoriale se realizează cu respectarea principiilor transparentei în activitate, egalității cetățenilor, imparțialității şi confidențialității actelor şi documentelor în administrația publică şi a legislației în domeniu.

Consiliul Local hotărăște cu privire la cumpărarea unor bunuri ori la vânzarea bunurilor ce fac parte din domeniul privat, de interes local, în condițiile legii.

Vânzarea bunurilor ce fac parte din domeniul privat se face prin licitație publică, organizată în condițiile legii. Prin derogare de la aceste prevederi, în cazul în care Consiliul Local hotărăște vânzarea unui teren aflat în proprietatea privată a unității administrativ-teritoriale pe care sunt ridicate construcții, constructorii de bună-credință ai acestora beneficiază de un drept de preempțiune la cumpărarea terenului aferent construcțiilor. Prețul de vânzare se stabilește pe baza unui raport de evaluare, aprobat de consiliul local. Proprietarii acestor construcții sunt notificați în termen de 15 zile asupra hotărârii Consiliului Local şi își pot exprima opțiunea de cumpărare în termen de 15 zile de la primirea notificării.


PROCEDURA
procedură operaţională autorizarea operatorilor conomici pentru desfășurarea de activități comerciale, alimentaţie publică, prestări servicii, producţie și altele, pe teritoriul unității administrativ-teritoriale

Exercitarea activităţii de comercializare în zone publice este supusă acordului autorităţilor administraţiilor publice locale, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora şi a planurilor de urbanism.


PROCEDURA
eliberarea adeverinta pentru APIA vrancea
Pentru a obține o adeverință din registrul agricol necesară pentru APIA, persoanele interesate trebuie sa depuna o cerere la primăria localității unde au terenul, împreună cu actele doveditoare ale deținerii terenului. Această adeverință confirmă deținerea terenului și poate fi necesară pentru accesarea subvențiilor agricole.



PROCEDURA
Certificat Atestare Fiscala - persoane fizice - Primaria Marasesti

Procedura mentioneaza documentele necesare eliberarii Certificatului de Atestare Fiscala pentru persoanele fizice.

PROCEDURA
PROCEDURĂ OPERAŢIONALĂELIBERAREA DE ADEVERINȚE PENTRU DEȚINEREA DE TERENURI AGRICOLE ȘI ANIMALE ÎN BAZA DATELEXISTENTE ÎN REGISTRUL AGRICOL

1. Descrierea procedurii

1.1. Generalități:

Se are în vedere transparența în activitate, egalitatea cetățenilor, respectarea legislației în domeniu, imparțialitatea și confidențialitatea actelor şi documentelor din acest sector de activitate.

În toate documentele care se primesc sau care se elaborează la primărie, cu privire la eliberarea de documente ce conțin informații din Registrul agricol, se respectă prevederile legislației în vigoare.

1.2. Documente utilizate:

1.2.1. Lista și proveniența documentelor:

Documentele de intrare sunt:

- cereri de la persoanele fizice sau juridice privind confirmarea dreptului de proprietate / folosință asupra terenurilor, clădirilor, animalelor, utilajelor agricole, pădurilor, etc., respectiv certificate de moștenitor, titluri de proprietate, contracte de vânzare-cumpărare, contracte de donație, contracte de schimb, hotărâri judecătorești, etc.

- cereri de la persoane fizice sau juridice privind veniturile agricole realizate;

- adrese de la diferite instituții ale statului sau instanțe judecătorești;

- documente de proprietate de la persoane fizice și juridice;

Documentele de ieșie sunt:

- certificate de adeverire a proprietății asupra animalelor;

- eliberarea adeverințelor privind deținerea unui teren agricol;

- adeverințe de rol agricol pentru persoane fizice și juridice.

1.2.2. Conținutul și roluldocumentelor:

- Cerere tip de înscriere în registrul Agricol / Declarație ale cetățenilor privind structura gospodăriei;

- Diferite tipuri de adeverințe-tipizate, eliberate de Compartimentul Registrul Agricol.

1.2.3. Circuitul documentelor:

a) Primirea corespondenței;

b) Verificarea datelor din evidențele instituției şi în teren cu confirmarea realității acestora;

c) Întocmirea răspunsurilor, referatelor, adreselor către instituțiile sau către persoanele fizice sau juridice solicitante;

d) Comunicarea către instituțiile sau persoanele solicitante a actelor din registrul agricol.

1.3. Resurse necesare:

1.3.1. Resurse materiale:

- Computer;

- Imprimantă;

- Copiator;

- Consumabile (cerneală/toner);

- Hârtie xerox;

- Dosare.

1.3.2. Resurse umane:

- Conducătorul instituției;

- Compartimentele prevăzute în organigrama institutiei.

1.3.3. Resurse financiare:

- Conform Bugetului aprobat al Instituției.


1.4. Modul de lucru:

1.4.1. Planificarea operațiunilor și acțiunilor activității:

Cetățeanul se adresează compartimentului Registrul Agricol cu o cerere de eliberare a adeverinței. Cererea se înregistrează în registrul de evidență a adeverințelor din cadrul compartimentului Registrului Agricol.

Se verifică identitatea persoanei pe baza actului de identitate.

Se verifică dacă cetățeanul are documentele care atestă proprietatea imobilului, a terenului și a animalelor după care cetățeanul semnează registrul agricol.

Pentru toate adeverințele se solicită:

- cerere;

- documente de identitate;

- taxă timbre / alte taxe (dacă este cazul);

- copie acte de proprietate dacă au intervenit modificări la suprafață de teren sau numărul de animale.

1.4.2. Derularea operațiunilor și acțiunilor activității:

Registrul agricol asigură baza de date pentru satisfacerea unor solicitări ale cetăţenilor, cum ar fi:

a) eliberarea documentelor doveditoare referitoare la deţinerea parcelelor agricole, a animalelor şi a păsărilor;

b) eliberarea/vizarea atestatelor de producător şi eliberarea carnetelor de comercializare, în vederea valorificării de către producătorii agricoli, persoane fizice, a produselor agricole proprii şi de exercitare a comerţului cu aceste produse;

c) eliberarea adeverinţelor privind calitatea de producător agricol, în cazul celor care nu desfăşoară activitate economică pentru care se eliberează documentele prevăzute la lit. b);

d) starea materială pentru situaţii de asistenţă/protecţie socială, pentru obţinerea unor beneficii/servicii sociale;

e) alte cazuri prevăzute de reglementările legale în vigoare.

Reguli privind desfășurarea activităților, care se va face:

a. cu respectarea termenelor prevăzute de lege privind răspunsurile către petenți sau către alte instituții;

b. după verificarea temeinică în teren a tuturor aspectelor.

Derularea operațiunilor și acțiunilor activității:

a) Efectuarea verificării documentelor prezentate de solicitant și verificarea în teren a exactități lor;

b) Consemnarea în registrul agricol a oricăror operațiuni, în baza documentelor depuse;

c) Eliberarea documentelor solicitate de către petenți;

d) Reactualizarea anuală a bazei de date privind modul de folosință al terenului și efectivele de animale, precum și culturile agricole;

e) Înscrierea în registrul agricol se face pe baza declarației pe propria răspundere a membrilor din gospodărie și actelor doveditoare;

f) Personalul din cadrul Compartimentului va acționa prin eliberarea actelor solicitate reflecte realitatea din teren;

g) De asemenea vor urmări intrările și ieșirile corespondenței, precum și încadrarea în termenul legal de 30 zile sau respectând termenele acordate de instanțele judecătorești.

1.4.3. Valorificarea rezultatelor activității:

Rezultatele activității vor fi valorificate de toate compartimentele din Instituție.


2. Responsabilități

2.1. Persoana din cadrul Compartimentului registru agricol execută următoarele operații:

a) Verificarea documentelor prezentate de solicitant;

b) Verificarea în teren a exactității datelor prezentate de solicitant;

c) Verificarea datelor consemnate în registrul agricol;

d) Înscrierea anuală în Registrul agricol a terenurilor, clădirilor, precum și stabilirea categoriei de folosință a terenului;

e) Completarea adeverințelor solicitate.

2.2. Secretarul Primariei

a) Avizează cererile de efectuare a modificărilor în Registrul agricol;

b) Avizează documentele de constatare;

c) Avizează adeverințele de proprietate asupra terenurilor, clădirilor, animalelor, etc,.

2.3. Primarul

a) Aprobă documentele de constatare;

b) Aprobă documentele anuale privind reactualizarea datelor;

c) Aprobă adeverințele de proprietate asupra terenurilor, clădirilor, animalelor, etc,.

PROCEDURA
taxa de salubrizare

Taxa speciala de salubrizare este instituita pentru prestatiile de care beneficiaza utilizatorii casnici si non-casnici ai serviciului de salubrizare

PROCEDURA
Procedura privind eliberare Cartii de Identitate - Primaria Marasesti

Procedura prezinta documentele necesare a fi depuse la sediul Primariei orasului Marasesti in vederea eliberarii Cartii de Identitate. Prezenta procedura are un caracter informational si nu poate fi solutionata prin intermediul PC-ului.

PROCEDURA
procedura operationala evidenta si emiterea certificatului de urbansim

Certificatul de urbanism este actul de informare cu caracter obligatoriu prin care autoritatea administrației publice județene sau locale face cunoscute regimul juridic, economic și tehnic al imobilelor și condițiile necesare în vederea realizării unor investiții, tranzacții imobiliare ori a altor operațiuni imobiliare.


PROCEDURA
procedura operationala deschiderea procedurii succesorale

Procedura succesorală notarială se deschide la cererea oricărei persoane interesate, precum și a secretarului general al localității în raza căreia se aflau bunurile defunctului la data deschiderii moștenirii.


PROCEDURA
emiterea certificatului de nomenclatura stradala

Autoritățile publice centrale și locale eliberează certificate și adeverințe numai în cazurile în care situațiile sau datele a căror confirmare se cere rezultă din documentele deținute de acestea.


Servicii de asistență

Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro