roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Procedură
Online

Procedură de lucru privind recunoașterea automată a calitații de conducator de doctorat sau a abilitării obținute în instituții de învățământ superior acreditate din străinătate

favorite_border
Adaugă la favorite

SCOPUL PROCEDURII

Procedura stabileşte modalităţile prin care se efectuează recunoașterea automată a calității de conducător de doctorat sau a abilitării obținute în instituții de învățământ universitar acreditate din străinătate pentru persoanele care doresc să activeze în cadrul Universității ”Ștefan cel Mare” din Suceava.

DOMENIUL DE APLICARE

Procedura se utilizează în cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava pentru recunoaşterea calităţii de conducător de doctorat sau a abilitării obținute în instituții de învățământ universitar acreditate din străinătate obţinute în instituţii de învăţământ universitar acreditate din străinătate.

Prezenta procedură se aplică se aplică cetățenilor români, cetățenilor din state membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European, din Confederația Elvețiană și cetățenilor din state terțe, care au dobândit dreptul legal de a conduce doctorate în instituții de învățământ superior sau de cercetare-dezvoltare acreditate din străinătate.

CONŢINUT

Cetățenii români, cetățenii din state membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European, din Confederația Elvețiană pot obține atestatul de recunoaștere a abilitării după cum urmează:

a) specialiștii care au calitatea de conducător de doctorat în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European ori în Confederația Elvețiană dobândesc automat calitatea de conducător de doctorat în România prin recunoașterea și emiterea atestatului de recunoaștere a abilitării de către instituțiile organizatoare de studii universitare de doctorat;
b) specialiștii care au calitatea de conducător de doctorat în una dintre instituțiile de învățământ superior din afara țărilor prevăzute la lit. a), aflate printre cele mai prestigioase instituții de învățământ superior ale lumii, conform prevederilor ordinului ministrului educației privind aprobarea listei universităților de prestigiu din alte state, dobândesc automat calitatea de conducător de doctorat în România prin recunoașterea și emiterea atestatului de recunoaștere a abilitării de către instituțiile organizatoare de studii universitare de doctorat;
c) specialiștii care sunt conducători de doctorat în cadrul unor instituții din străinătate, altele decât cele prevăzute la lit. a) sau b), dobândesc calitatea de conducător de doctorat în România prin recunoașterea și emiterea atestatului de recunoaștere a abilitării de către instituțiile organizatoare de studii universitare de doctorat în baza unei convenții internaționale de recunoaștere reciprocă.

În vederea recunoaşterii calităţii de conducător de doctorat sau a abilitării, solicitantul depune dosarul de recunoaştere care cuprinde următoarele documente:
a) cerere de recunoaştere (Anexa 1);
b) act de identitate - copie - şi dovada schimbării numelui - copie şi traducere legalizată (dacă este cazul);
c) diploma de doctor, dacă actul de studii este obţinut în România sau la una dintre instituţiile acreditate de învăţământ universitar menţionate la alin. 5.1.2, pct. a și b, respectiv documentul de recunoaștere emis de IOSUD, sau, după caz, de CNRED, conform Metodologiei Metodologiei privind recunoașterea diplomei de doctor și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional obținute în străinătate, aprobate prin Ordinul de ministru 7234/2024 - copie şi traducere legalizată (dacă este cazul);
d) dovada calității de conducător de doctorat sau a abilitării, eliberată de instituţiile prevăzute la alin. (5.1.2) - copie şi traducere legalizată (dacă este cazul).
Nu se solicită traducerea legalizată a documentelor de la punctul c) și d) în cazul persoanelor care au obținut diplome de studii de la instituţii acreditate de învăţământ universitar din state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European, din Confederaţia Elveţiană.

Dosarul se poate depune la registratura USV, se poate transmite prin poştă sau prin intermediul PCUe.

Decizia de recunoaştere / nerecunoaştere a calităţii de conducător se emite de către Rectorul USV în baza evaluării comisiei şi este valabilă şi produce efecte juridice la nivelul USV.

Atestatul de recunoaștere a abilitării se emite de către IOSUD USV cu precizarea domeniului acreditat de studii universitare de doctorat în conformitate cu nomenclatorul domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare și al structurii instituțiilor de învățământ superior, aprobat prin hotărâre a Guvernului. (2) În cazul în care IOSUD USV nu are în structura sa domeniul pentru care se solicită recunoașterea, prin excepție, pentru înființarea acelui domeniu de studii universitare de doctorat, recunoașterea se realizează în ramura de știință din care face parte domeniul respectiv, prevăzută în nomenclatorul domeniilor și al specializărilor/ programelor de studii universitare și al structurii instituțiilor de învățământ superior, aprobat prin hotărâre a Guvernului.

Atestatul de recunoaştere se va redacta în două exemplare, din care unul se transmite solicitantului şi unul se va arhiva la secretariatul CSUD.


Eliberarea documentului de recunoaştere

Atestatul de recunoaştere se eliberează titularului sau unei persoane împuternicite prin procură notarială.

În cazul pierderii, distrugerii sau deteriorării documentului de recunoaştere, se eliberează, la cerere, un duplicat al acestuia, după consultarea arhivei.

Atestatele de recunoaştere emise conform acestei proceduri sunt recunoscute doar în cadrul USV.

Persoane îndreptățite
Documente necesare

Denumire

Descriere

Obligatoriu

Semnătură digitală

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise

Denumire

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe

Denumire 

Valoare 

Valută 


Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare: 
20
Zile lucratoare
Termen completare dosar: 
10
Zile lucratoare
Termen notificare: 
5
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac

Decizia Comisiei de recunoaştere poate fi contestată o singură dată, în termen de 10 de zile de la comunicare, printr-o cerere motivată care se depune la registratura USV, se transmite prin poştă sau prin PCUe.

În situaţia în care solicitantul recunoaşterii depune contestaţie, Rectorul numeşte o comisie de contestaţie formată din trei membri în care vor fi desemnate alte persoane decât cele ale Comisiei de recunoaştere.

Membrii comisiilor îşi vor declina participarea în cazul apariţiei unei posibile incompatibilităţi precizate de reglementările în vigoare.

Rezultatele evaluării sunt consemnate într-un proces-verbal care va face parte din dosarul de recunoaştere şi care va fi semnat de toţi membrii comisiei de contestaţii.

Durata de soluţionare a contestaţiei este de maxim 10 de zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei. Termenul de soluţionare prevăzut mai sus se poate prelungi în cazuri justificate, solicitantul fiind informat în scris, prin curier poştal sau poştă electronică.

Soluția comisiei de contestaţii, consemnată într-un proces-verbal, poate fi atacată la instanțele competente de pe raza municipiului Suceava.

Informații suplimentare și link-uri
Alte informații: 
Link-uri utile: 
Servicii de asistență și soluționare a problemelor 
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:  
03 decembrie 2025
Publicat de către: 
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Universitatea Stefan cel Mare din Suceava
Str. Universitatii nr. 13
Telefon:
Fax: 0230520080
Email: rectorat@usv.ro
Conținut
Vă putem ajuta?

Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro