Raportarea neregulilor în ceea ce privește procesul de licitație
Licitații publice
Persoana care se consideră vătămată de un act al autorităţii contractante poate sesiza organele abilitate în vederea anulării actului autorităţii contractante, obligării acesteia la emiterea unui act sau la adoptarea de măsuri de remediere, precum şi pentru recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim.
Contestaţia formulată pe cale administrativă- Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
Termenele prevezute de legislație sunt diferite :
- 10 zile când valoarea estimată este mai mare decât pragurile valorice în raport cu care este obligatorie transmiterea spre publicare la Jurnalul Oficial al UE
- 7 zile când valoarea estimată a procedurii de achiziție este mai mică decât pragurile valorice în raport cu care este obligatorie transmiterea spre publicare către Jurnalul Oficial al UE
- Data publicării anunțului de inițiere a procedurii de atribuire a documentației, în cazul în care ,contestația privește conținutul documentației de atribuire
În cel mult 3 zile de la primirea contestației, autoritatea contractantă poate adopta măsurile de remediere care trebuie comunicate : contestatorului, celorlalți operatori economici și CNSC.
Dacă contestatorul consideră că măsurile adoptate sunt suficiente, acesta transmite CNSC și autorității contractante o cerere de renunțare la contestație.
Autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după decizia CNSC privind soluționarea contestației.
Termene de soluționare a contestației de către CNSC
- 20 de zile -CNSC soluționează pe fond contestația în termen de 20 de zile de la data primirii dosarului achiziției publice, al achiziției sectoriale sau al concesiunii, termenul putând fi prelungit cu 10 zile, în cazuri temeinic justificate
- 10 zile în situaţia incidenţei unei excepţii care împiedică analiza pe fond a contestaţiei
Contestaţia formulată pe cale jurisdicțională
Când autoritatea competentă și/sau orice persoană se consideră vatamată de deciziile dispuse de CNSC, poate depune plângere la instanța de judecată competentă atât pentru motive de nelegalitate, cât şi de netemeinicie.
Termene de depunere a contestației
- 10 zile de la comunicare deciziei CNSC pentru părțile cauzei
- 10 zile de la data luării la cunoştinţă de către alte persoane vătămate
Instanța competentă
Instanţa competentă să soluţioneze plângerea formulată împotriva deciziei pronunţate de CNSC este curtea de apel, secţia de contencios administrativ şi fiscal, în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii contractante. Plângerile se soluţionează de complete specializate în achiziţii publice.
Informatii suplimentare
Servicii disponibile
Sectiuni suplimentare
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
