Clauze contractuale privind vânzarea de bunuri
Contracte
Vânzarea la distanță reprezintă o livrare de bunuri care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru în alt stat membru de către furnizor sau de altă persoană în numele acestuia către un cumpărător.
Înainte de încheierea unui contract la distanță, cumpărătorul trebuie să primească o serie de informații precontractuale, într-un limbaj simplu și inteligibil. În funcție de fiecare tehnică de comunicație la distanță, modul în care sunt oferite informațiile diferă.
Încheierea contractului la distanță
Momentul încheierii contractului la distanță îl constituie momentul confirmării, pe suport durabil, de către furnizor, a acceptării comenzii transmise de cumpărător.
Furnizorul transmite consumatorului confirmarea încheierii contractului, pe un suport durabil, într-un termen rezonabil din momentul încheierii contractului la distanţă şi cel târziu la momentul livrării produselor sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat.
Dreptul la retragere
Cumpărătorul poate renunța la un contract încheiat la distanță, deci la produsul sau serviciul comandat și livrat, fără penalități, decât cele stabilite de lege, și fără invocarea vreunui motiv.
Termenul în care cumpărătorul poate renunța la contract este de 14 zile calendaristice și începe să fie calculat:
- de la data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestări de servicii;
- din ziua în care cumpărătorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de cumpărător, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare;
- în cazul contractelor pentru furnizarea de apă, gaze naturale, energie electrică, atunci când acestea nu prevăd vânzarea într-un volum limitat sau cantitate stabilită, de energie termică sau de conţinuturi digitale care nu sunt livrate pe un suport material, de la data încheierii contractului.
Există o serie de contracte din care cumpărătorul nu se poate retrage, cum ar fi: contractele de prestări servicii, după prestarea completă a serviciilor, furnizarea de produse sau servicii al căror preț depinde de fluctuația de pe piața financiară, furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator, furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau expira rapid, etc.
Executarea contractului la distanță
Furnizorul trebuie să-și îndeplinească obligațiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care consumatorul a transmis comanda.
Părțile pot stabili însă un alt termen de livrare, iar în acest caz termenul stabilit între părți este cel care se va aplica.
În cazul în care furnizorul nu şi-a îndeplinit obligaţia de a livra produsele în momentul convenit cu cumpărătorul sau în termenul de maxim 30 de zile, cumpărătorul îi solicită să efectueze livrarea într-un termen suplimentar, corespunzător circumstanţelor. În cazul în care furnizorul nu livrează produsele în termenul suplimentar respectiv, consumatorul are dreptul, după caz, la rezoluţiunea sau rezilierea contractului.
Informatii suplimentare
Servicii disponibile
Sectiuni suplimentare
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
