roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Instituție

Directia de Asistenta Sociala Sibiu

Directia de Asistenta Sociala Sibiu
BDUL VICTORIEI, NR.1- 3
Telefon:
Fax: 0269-224756
Email: protsoc@sibiu.ro

Proceduri disponibile

PROCEDURA
Acordarea dreptului persoanelor încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal la angajarea unui asistent personal

Persoanele încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal au dreptul să li se asigure angajarea unui asistent personal plătit de către autoritățile publice locale, pentru a facilita egalizarea de șanse, asigurarea unei vieți autonome și favorizarea incluziunii sociale.

Direcția de Asistență Socială Sibiu are obligația de a lua măsurile necesare asigurării angajării de asistenți personali tuturor persoanelor aflate în nevoie, încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal, fără nicio discriminare, pe baza opțiunii părinților sau, după caz, a reprezentanților legali ai copilului cu handicap grav, persoanei sau familiei care a primit în plasament un copil cu handicap grav, adulților cu handicap grav ori reprezentanților legali ai acestora.

Persoana cu handicap grav, pentru care se solicită angajarea în funcția de asistent personal, trebuie să aibă domiciliul sau reședința pe raza municipiului Sibiu.

PROCEDURA
Stabilirea statusului și a contextului social în care persoana trăiește în vederea evaluării/ reevaluării sau admiterii într-un centru rezidențial a adultului cu dizabilități de către Comisia de Evaluare a Persoanelor cu Handicap pentru Adulți

Procedura descrie activităţile desfăşurate în vederea stabilirii statusului şi contextului social în care trăieşte persoana care solicită ancheta socială necesară pentru evaluarea / reevaluarea în vederea încadrării într-un grad de handicap / evaluarea în vederea admiterii într-un centru rezidențial a persoanelor cu handicap de către Comisia de Evaluare a Persoanelor cu Handicap pentru Adulţi Sibiu.

La solicitarea adultului cu dizabilități (care figurează cu domiciliul în mun. Sibiu) / reprezentantului său legal sau a unui aparținător, personalul din cadrul S.A.P.D. se va deplasa la adresa indicată în cerere, în vederea culegerii datelor și informațiilor necesare întocmirii anchetei sociale.

Ancheta socială semnată și ștampilată se va înmâna solicitantului, care o va citi, pentru verificarea autenticității datelor consemnate, ulterior exprimându-și acordul cu privire la cele citite și semnând pentru ridicarea unui exemplar al acesteia.

PROCEDURA
Acordare ajutor pentru încălzirea locuinței și supliment pentru energie

Ajutorul pentru încălzirea locuinței și suplimentul pentru energie se acordă pentru acoperirea integrală sau a unei părţi din cheltuielile cu încălzirea locuinţei în perioada sezonului rece respectiv susţinerea facilităţilor de gătit şi asigurarea apei calde în locuinţă, asigurarea continuităţii în alimentare a echipamentelor electrice de care depinde viaţa persoanelor, din motive de sănătate, şi utilizarea mijloacelor de comunicare care presupun utilizarea de energie.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă pentru consumatorii vulnerabili de energie termică în sistem centralizat, energie electrică, gaze naturale, combustibili solizi şi/sau petrolieri. Acesta se acordă numai pentru un singur sistem de încălzire, acesta fiind cel principal utilizat.

Suplimentul pentru energie poate fi solicitat împreună cu ajutorul pentru încălzirea locuinţei sau separate. Acesta se acordă cumulat în funcţie de sursele de furnizare a energiei utilizate.

Beneficiari: familii şi persoane singure care îndeplinesc următoarele condiții:

- locuiesc efectiv la adresa pentru care solicită acest ajutor, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei;

- realizeazăvenituri de până la 1386 lei/membru de familie în cazul familiei,sau 2053 lei în cazul persoanei singure;

- nu detin bunuri cuprinse în Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului social;

- au calitatea de titulari de ajutor, calitate se se regăsește în următoarele situaţii:

· proprietar al locuinţei;

· succesorul de drept al proprietarului locuinţei:

· persoană care a înstrăinat locuinţa în baza unui contract de vânzare-cumpărare cu clauze de întreţinere sau cu drept de habitaţie;

· titular de contract de închiriere, comodat, concesiune;

· alt membru de familie major şi împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere;

· reprezentant legal al persoanei singure care nu are capacitate de exerciţiu (persoane puse sub interdicţie, etc.)

Ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă pe bază de cerere-declarație pe propria răspundere, însoțită de acte doveditoare privind componența familiei, veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii de către membrii acesteia și bunurile deținute,inclusiv în alte unități administrativ-teritoriale.

La stabilirea venitului net lunar al familiei sau, după caz, al persoanei singure se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de şomaj, indemnizaţii, alocaţii şi ajutoare cu caracter permanent, indiferent de bugetul din care se suportă, obligaţii legale de întreţinere şi alte creanţe legale, cu excepţia: alocaţiei pentru susţinerea familiei, alocaţiei de stat pentru copii, bugetului personal complementar și a prestațiilor sociale pentru persoanele cu handicap, burselor şcolare, stimulentului educational, sprijinului financiarce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială \"Bani de liceu\", veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, sumelor ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu character de despăgubire sau sprijin financiar pentru situatii exceptionale.

Depunerea cererilor-declaraţii se face o singură dată la începutul sezonului. Un titular nu are dreptul legal decât la un singur ajutor de încălzire, funcţie de tipul de încălzire a locuinţei (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi sau petrolieri).

În situaţia în care familiile şi persoanele singure îndeplinesc condiţiile de acordare a ajutorului pentru încălzirea locuinţei, pe parcursul sezonului rece, stabilirea dreptului se face începând cu luna depunerii cererii,dacă aceasta este depusă până la data de 20 a lunii.

Persoanele singure şi familiile care detin bunuri cuprinse în lista celor care conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinţei, prevăzute în Anexa nr.4 la HG 559/2017, NU beneficiază de ajutor de încălzire a locuinţei si supliment pentru energie.

PROCEDURA
Acordarea serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice

Procedura se adresează persoanelor care doresc admiterea într-un cămin pentru persoane vârstnice sau unitate de asistență medico-socială, servicii de îngrijire la domiciliu, înscrierea într-un club pentru persoane vârstnice.

PROCEDURA
Stimulentul de inserție pentru creșterea copilului

Persoanele care, în ultimii 2 ani anteriori datei nașterii copilului, au realizat timp de cel puțin 12 luni venituri din salarii şi asimilate salariilor, venituri din activităţi independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare venituri supuse impozitului, beneficiază de stimulentul de inserție pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilități, cu condiția realizării de venituri impozabile.

PROCEDURA
Acordare Venit Minim de Incluziune

ACORDARE VENIT MINIM DE INCLUZIUNE

Descriere procedură

Venitul minim de incluziune reprezintă sprijinul financiar acordat de stat în scopul asigurării nivelului de trai minim pentru prevenirea riscului sărăciei și are două componente:

- Ajutor de incluziune

- Ajutor pentru familia cu copii

Stabilirea dreptului la venit minim de incluziune constă în analizarea cererii si documentelor prezentate, introducerea în microaplicația VMI a solicitării, validarea informațiilor din cerere, verificarea venitului, vizita la domiciliul solicitantului pentru confirmarea corectitudinii datelor mentionate în cerere, efectuarea fișei de verificare în teren în vederea verificărilor datelor furnizate de beneficiar, întocmirea raportului de sinteză, întocmirea planului de intervenție, intocmirea referatului de acordare a dreptului la venit minim de incluziune în vederea emiterii dispoziției primarului și acordarea drepturilor prevăzute de lege beneficiarilor.

Potrivit Legii nr.196/2016 privind venitul minim de incluziune pot beneficia de venit minim de incluziune persoanele singure și familiile aflate în situație de dificultate, care îndeplinesc condițiile de acordare potrivit legii și au domiciliul/reședința pe raza municipiului Sibiu.

Care sunt condițiile de acordare VMI?

Pentru a beneficia de venit minim de incluziune persoanele interesate trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale:

ü Să nu dispună de venituri suficiente pentru a-și asigura un nivel minim de trai.

ü Pentru persoanele singure/familiile în vârstă de până la 65 de ani care obțin un venit net ajustat mai mic sau egal cu nivelul maxim stabilit prin lege, respectiv 346 lei.

ü Pentru persoanele singure în vârstă de cel puțin 65 de ani care obțin un venit net ajustat mai mic sau egal cu nivelul maxim stabilit prin lege, respectiv 504 lei.

ü Să realizeze venituri nete lunare ajustate de până la 880 lei, pentru acordarea ajutorului pentru familia cu copii.

ü Să completeze cererea de acordare a venitului minim de incluziune și să furnizeze documentele justificative.

ü Cererea va fi analizată de către reprezentanții DAS Sibiu pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de acordare a VMI. Se va realiza verificarea documentelor depuse și în funcție de situație se realizează fișa de verificare în teren, la domiciliul/reședința/locuința declarată.

ü Să se aprobe acordarea VMI prin dispoziția primarului.

Pentru a beneficia de ajutor de incluziune, una dintre persoanele majore apte de muncă din familie are obligația de a presta lunar acțiuni sau lucrări de interes local, cu respectarea duratei normale a timpului de muncă și a normelor de securitate și sănătate în muncă. Neîndeplinirea pobligației de a presta activități ori lucrări de interes local conduce la suspendarea plății ajutorului de incluziune pentru o perioadă de maxim 3 luni și, respectiv, la încetarea plății dacă obligația este neîndeplinită și în perioada de suspendare

Familiile şi persoanele singure care au în proprietate cel puţin unul dintre bunurile cuprinse în lista de mai jos, nu beneficiază de venit minim de incluziune.

LISTA
bunurilor ce conduc la excluderea acordării venitului minim de incluziune

A. Bunuri imobile

Clădiri, alte spații locative în afara locuinței de domiciliu, precum și terenuri situate în intravilan cu suprafața de peste 1.200 mp în zona urbană și 2.500 mp în zona rurală, în afara terenurilor de împrejmuire a locuinței și a curții aferente

B. Bunuri mobile

1. Mai mult de un vehicul cu o vechime mai mare de 10 ani, cu drept de circulație pe drumurile publice

2. Autovehicul cu drept de circulație pe drumurile publice cu o vechime mai mică de 10 ani, cu excepția celor utilizate și/sau adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilități

3. Șalupe, bărci cu motor, iahturi sau alte tipuri de ambarcațiuni, cu excepția celor necesare pentru transport în cazul persoanelor care locuiesc în aria Rezervației Biosferei „Delta Dunării“

NOTĂ:

În situația în care unul sau mai multe bunuri aflate în proprietatea persoanei singure/familiei beneficiare de venit minim de incluziune este dat în închiriere/arendă/concesiune, acest bun va fi luat în calcul pentru persoana/familia care îl are în închiriere/arendă/concesiune, iar pentru proprietarul de drept se va lua în calcul valoarea obținută în urma cedării dreptului de folosință a bunului.

Persoana sau familia care deține pe lângă locuința de domiciliu o cotă-parte dintr-o altă clădire/spațiu locativ/imobil poate beneficia de venit minim de incluziune indiferent de mărimea cotei, dacă prin această posesiune nu poate valorifica bunul respectiv.

C. Depozite bancare

Cel puțin unul dintre membrii familiei deține, în calitate de titular, unul sau mai multe conturi/depozite bancare, a căror sumă totală este mai mare de 3 ori față de valoarea câștigului salarial mediu brut prevăzut de Legea asigurărilor sociale de stat.

DEŢINEREA UNUIA DINTRE BUNURILE MENŢIONATE CONDUCE LA EXCLUDEREA ACORDĂRII VENITULUI MINIM DE INCLUZIUNE

Căi de atac

Dispoziția primarului privind acordarea, neacordarea, modificarea, suspendarea, încetarea drepturilor prevăzute de prezenta lege, schimbarea titularului acestora, inclusiv cele de recuperare a sumelor încasate necuvenit, se pot ataca potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

PROCEDURA
Acordare indemnizatie creștere copil până la vârsta de doi ani

Persoanele care, în ultimii 2 ani anteriori datei nașterii copilului, au realizat timp de cel puțin 12 luni venituri din salarii şi asimilate salariilor, venituri din activităţi independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare venituri supuse impozitului, beneficiază de concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilități, precum şi de o indemnizație lunară.
Cele 12 luni pot fi constituite integral şi din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la art. 2 alin. (5) din OUG 111/2010.
Cuantumul indemnizației lunare este de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii 2 ani anteriori datei naşterii copilului. Cuantumul minim al indemnizaţiei lunare nu poate fi mai mic decât suma rezultată din aplicarea unui coeficient de multiplicare de 2,5 la valoarea indicatorului social de referinţă, iar cuantumul maxim al acesteia nu poate depăși valoarea de 8.500 lei.

PROCEDURA
Încetarea indemnizaţiei lunare părinţilor sau reprezentanţilor legali ai copilului cu handicap grav / persoana sau familia care a primit în plasament un copil cu handicap grav, adulţilor cu handicap grav / reprezentanţilor legali ai acestora

Procedura descrie activităţile desfăşurate în vederea încetării indemnizației lunare prevăzută la art.42 alin.4 din Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Încetarea dreptului la indemnizaţia lunară se face în următoarele situații:

- la solicitarea beneficiarului;

- urmare a decesului persoanei beneficiare;

- urmare a schimbării gradului de handicap în urma reevaluării;

- urmare a schimbării domiciliului persoanei beneficiare pe raza altei localități din județul Sibiu sau a altui județ;

- ca urmare a neîndeplinirii condițiilor care au stat la baza acordării indemnizației (expirarea valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap grav cu asistent personal, expirarea valabilității cărții de identitate sau a buletinului);

- urmare admiterii persoanei cu handicap grav cu asistent personal într-un centru rezidențial public sau în alte tipuri de instituții rezidențiale publice cu caracter social, medico-social în care se asigură întreținere completă din partea autorității administrației publice pe o perioadă mai mare de o lună, precum și în cazul în care adulții cu handicap grav se află în îngrijirea și protecția asistentului personal profesionist.

Persoanele care nu mai îndeplinesc condițiile acordării dreptului la indemnizația lunară depun la Direcția de Asistență Socială Sibiu o cerere prin care aduc la cunoștința instituției acest fapt.

Încetarea indemnizației se face cu luna următoare celei în care persoana cu handicap grav cu asistent personal nu mai îndeplinește condițiile care au dus la stabilirea dreptului prin Dispoziția emisă de Primarul Mun. Sibiu, care se va comunica aparținătorilor.

Sumele cu titlu de indemnizație lunară cuvenită și neachitată până la decesul persoanei cu handicap grav cu asistent personal, se plătesc soțului supraviețuitor, copiilor, părinților sau, în lipsa acestora, celorlalți moștenitori, în condițiile dreptului comun.

PROCEDURA
Acordarea indemnizaţiei lunare părinţilor sau reprezentanţilor legali ai copilului cu handicap grav, persoanei sau familiei care a primit în plasament un copil cu handicap grav, adulţilor cu handicap grav / reprezentanţilor legali ai acestora

Persoanele încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal au dreptul să li se asigure angajarea unui asistent personal plătit de către autoritățile publice locale sau să li se acorde o indemnizație lunară în cazul în care acestea nu optează pentru angajarea unui asistent personal.

Opţiunea se exprimă prin cerere scrisă, care va fi transmisă de către Direcția de Asistență Socială Sibiu Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sibiu, şi devine valabilă numai pe baza acordului exprimat în scris al acesteia.

Indemnizaţia lunară mai sus menționată este prevăzută la art.42 alin.(4) din Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare este în cuantum egal cu salariul net al asistentului personal gradaţia 0, stabilit potrivit prevederilor legale care reglementează nivelul de salarizare a personalului plătit din fonduri publice.

Indemnizaţia lunară poate fi solicitată doar de către persoanele care figurează cu domiciliul sau reședința pe raza municipiului Sibiu.

Procedura de față stabileşte etapele ce se vor desfăşura pentru aprobarea plăţii indemnizaţiei lunare, părinţilor sau după caz, reprezentanţilor legali ai copilului cu handicap grav, persoana sau familia care a primit în plasament un copil cu handicap grav, adulţilor cu handicap grav ori reprezentanţilor legali ai acestora în situaţia în care au optat pentru aceasta.

Adultul cu handicap grav / reprezentantul său legal sau a părinţii / reprezentanţii legali ai copilului cu handicap grav / persoana sau familia care a primit în plasament un copil cu handicap grav, vor depune cerere pentru acordarea indemnizației lunare, doar dacă documentul care atestă încadrarea în grad de handicap cuprinde mențiunea „cu asistent personal”.

Plata indemnizaţiei lunare se va face pe perioada valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap și se acordăîncepând cu luna următoare depunerii cererii, în baza Dispoziției emise de către Primarul Municipiului Sibiu, care se va comunica solicitantului.

Plata se poate face prin mandat poștal sau în cont curent personal al solicitantului.

PROCEDURA
Acordarea gratuitătii transportului urban cu mijloacele de transport în comun pentru persoanele cu handicap accentuat, persoanele cu handicap grav, asistenții personali sau însoțitorii acestora

Procedura descrie activităţile desfăşurate în vederea acordării gratuității transportului urban cu mijloacele de transport în comun pentru persoanele cu handicap accentuat, persoanele cu handicap grav, asistenții personali sau însoțitorii acestora conform Legii nr.448 din 2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare.

Solicitările în vederea eliberării legitimației pentru transportul urban gratuit cu mijloace de transport în comun de suprafață se depun la Direcția de Asistență Socială Sibiu în perioada 01 - 20 a fiecărei luni, urmând ca după verificarea îndeplinirii condițiilor de acordare, să se completeze legitimațiile și să se elibereze solicitanților, în ultimele 2 zile lucrătoare ale lunii.

PROCEDURA
Încetarea gratuitătii transportului urban cu mijloacele de transport în comun pentru persoanele cu handicap accentuat, persoanele cu handicap grav, asistenții personali sau însoțitorii acestora

Procedura descrie activităţile desfăşurate în vederea încetării gratuității transportului urban cu mijloacele de transport în comun pentru persoanele cu handicap accentuat, persoanele cu handicap grav, asistenții personali sau însoțitorii acestora conform prevederilor Legii nr.448 din 2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare.

Încetarea dreptului la gratuitatea transportului urban cu mijloacele de transport în comun se face în următoarele situații:

- la solicitarea beneficiarului;

- urmare a decesului persoanei beneficiare;

- schimbarea gradului de handicap în urma reevaluării;

- schimbarea domiciliului persoanei beneficiare pe raza altei localități sau a altui județ;

- ca urmare a neîndeplinirii condițiilor care au stat la baza acordării gratuității transportului urban cu mijloacele de transport în comun din oficiu, a beneficiarilor (expirarea valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap, expirarea valabilității cărții de identitate sau a buletinului);

- ca urmare a pensionării persoanei beneficiare și solicitării gratuității cardului TURSIB acordat persoanelor care au calitatea de pensionar.

Persoanele care nu mai îndeplinesc condițiile acordării dreptului la gratuitate pentru transportul urban gratuit cu mijloace de transport în comun de suprafață depun la Direcția de Asistență Socială Sibiu o cerere prin care aduc la cunoștința instituției acest fapt.

Persoanele beneficiare de gratuitate care nu mai îndeplinesc condițiile care au stat la baza acordării acestui drept au obligația de a preda/înapoia legitimația primită.

PROCEDURA
Admitere în cadrul Centrului de Zi pentru Persoane Vârstnice / Centrul Multifucnțional de Servicii Sociale al Direcției de Asistență Socială Sibiu

Serviciul social \"Centrul de zi pentru persoane vârstnice\", cod serviciu social 8810CZ-V-II, funcționează ca unitate fără personalitate juridică în subordinea Centrului Multifuncțional de Servicii Comunitare din cadrul Direcției de Asistență Socială Sibiu, acreditată ca furnizor de servicii sociale conform certificatului de acreditare cu seria AF si nr, 003118.

Scopul serviciului social \"Centrul de Zi pentru Persoane Vârstnice\" este creșterea calității vieții persoanelor vârstnice singure, fără venit sau cu venit mic, aflate în risc de excluziune socială, prin furnizarea de servicii de socializare și petrecere a timpului liber, organizarea şi implicarea în activităţi comunitare, culturale și suport pentru realizarea activităţilor administrative şi gestiunea bunurilor.

PROCEDURA
Identificarea și monitorizarea copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate

Prezenta procedură vizează monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate, precum şi a celor care au revenit în ţară după o perioadă de şedere în străinătate alături de părinţi mai mare de un an.

Astfel, Direcția de Asistență Socială Sibiu prin Biroul Protecția Copilului solicită anual, în ultimul trimestru al anului, unităţilor şcolare care funcţionează pe raza mun. Sibiu date şi informaţii cu privire la copiii aflaţi în următoarele situaţii:

a) copii cu ambii părinţi plecaţi în străinătate;
  b) copii cu părintele unic susţinător plecat în străinătate;
  c) copii cu un singur părinte plecat în străinătate;
  d) copii reveniţi în ţară după o perioadă de şedere în străinătate alături de părinţi mai mare de un an.
  Unitatea şcolară are obligaţia de a transmite lista nominală a copiilor aflaţi în situaţiile prevăzute anterior în cel mult 15 zile calendaristice de la solicitare. Lista va cuprinde numele şi prenumele copilului, numele şi prenumele părinţilor sau, după caz, ale părintelui şi adresa de domiciliu a acestuia.
  După primirea datelor, reprezentanții Direcției de Asistență Socială Sibiu au obligaţia de a se deplasa la adresa la care sunt îngrijiţi copiii aflaţi în situaţiile prevăzute anterior. Persoana care se ocupă de creşterea şi îngrijirea unui copil cu părinte/părinţi plecat/plecaţi la muncă în străinătate are obligaţia de a pune la dispoziţia Direcției de Asistență Socială toate datele şi informaţiile pe care le deţine cu privire la adresa la care pot fi contactaţi părinţii în străinătate şi de a face dovada că menţine legătura cu aceştia.
Totodată părintele care exercită singur autoritatea părintească sau la care locuieşte copilul, care urmează să plece la muncă în străinătate, și care locuiesc pe raza mun. Sibiu are obligaţia de a notifica această intenţie Direcției de Asistență Socială Sibiu, cu minimum 40 de zile înainte de a părăsi ţara.
  Notificarea va conţine, în mod obligatoriu, desemnarea persoanei care se ocupă de întreţinerea copilului pe perioada absenţei părinţilor sau tutorelui, după caz.
  De asemenea părintele care exercită singur autoritatea părintească sau la care a locuit copilul, care este plecat la muncă în străinătate, are obligaţia de a transmite de îndată Direcției de Asistență Socială Sibiu din localitatea de unde se află copilul, notificarea cu privire la desemnarea persoanei care se ocupă de întreţinerea copilului pe perioada absenţei sale.

În vederea sprijinirii familiilor pentru creşterea şi îngrijirea copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate, Direcția de Asistență Socială Sibiu prin Biroul Protecția Copilului îndeplineşte următoarele atribuţii:

  a) urmăreşte menţinerea relaţiilor personale ale copiilor cu părinţii care sunt plecaţi la muncă în străinătate;

  b) organizează programe de educaţie parentală destinate părintelui care se ocupă de creşterea şi îngrijirea copilului după plecarea celuilalt părinte la muncă în străinătate, respectiv persoanelor desemnate a se ocupa de creşterea şi îngrijirea copiilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate, precum şi a celor care au revenit în ţară după o perioadă de şedere în străinătate alături de părinţi mai mare de un an;

  c) organizează întâlniri trimestriale sau ori de câte ori este necesar cu persoanele care se ocupă de creşterea şi îngrijirea copiilor, precum şi cu părintele care se ocupă de creşterea şi îngrijirea copilului după plecarea celui de al doilea părinte la muncă în străinătate;

  d) facilitează şi sprijină menţinerea unui contact permanent între reprezentanţii unităţii de învăţământ pe care o frecventează copilul şi persoana în grija căruia acesta a fost lăsat de părinţi;

  e) încurajează părintele sau, după caz, persoana în grija căreia a fost lăsat copilul şi cadrele didactice să stabilească acorduri de învăţare, adecvate nevoilor acestora care să cuprindă în mod explicit scopurile, aşteptările şi responsabilităţile ce revin şcolii şi familiei;

  f) sprijină părintele sau, după caz, persoana în grija căreia a fost lăsat copilul în utilizarea unor metode de consiliere care să faciliteze comunicarea în familie, rezolvarea problemelor etc.

PROCEDURA
Admitere în Centrul de Zi pentru Copii de Vârsta Școlară / Centrul Multifuncțional de Servicii Sociale al Direcției de Asistență Socială Sibiu

Serviciul social ,,Centrul de Zi pentru Copiii de vârstă Scolară”, cod serviciu social 8899CZ-C-II, este un serviciu ce funcţionează în Municipiului Sibiu , str. Oțelarilor, nr. 48 şi face parte din Centrul Multifuncțional de Servicii Sociale din structura Direcției de Asistenţă Socială Sibiu, acreditată ca furnizor de servicii sociale conform certificatului de acreditare cu seria AF si nr. 003118.

Scopul activității serviciului social de zi este acela de a preveni abandonul școlar al copiilor, cerșetoria, infracționalitatea sau alte activități antisociale ale copilului care se află în situație de risc social, prin asigurarea în timpul zilei (după programul școlii) a unor activități de îngrijire, educație, recreere-socializare, consiliere, dezvoltare a deprinderilor de viață independentă, orientare școlară și profesională pentru copii cât și a unor activități de sprijin, consiliere și educare pentru părinți/reprezentanți legali, precum și pentru alte persoane care au în îngrijire copii.

Centrul de zi pentru copiii de vârstă școlară sprijină și părinţii pentru a face faţă dificultăţilor psihosociale care afectează relaţiile de familie, pentru dezvoltarea competenţelor parentale, pentru prevenirea separării copilului de familia sa, şi sprijină copiii atunci când apar probleme în dezvoltarea acestora. Serviciile de consiliere pentru familie și copii sunt complementare cu celelalte servicii pentru protecţia copilului din cadrul Direcției de Asistență Socială Sibiu.

PROCEDURA
Monitorizarea relațiilor personale cu copilul în situația părinților divorțați

În cazul în care unul dintre părinţi împiedică sau afectează în mod negativ legăturile personale ale copilului cu celălalt părinte, prin nerespectarea programului stabilit de instanţă sau convenit de părinţi, celălalt părinte poate cere Direcției de Asistență Socială Sibiu, Biroul Protecția Copilului în situația în care locuința copilului se află în mun.Sibiu, să monitorizeze relaţiile personale cu copilul pentru o durată de până la 6 luni. La finalul perioadei de monitorizare, reprezentantul Biroului Protecția Copilului din cadrul Direcției de Asistență Socială Sibiu care a întocmit raportul prevăzut anterior poate propune prelungirea perioadei de monitorizare cu cel mult 6 luni, poate recomanda consilierea psihologică a unuia dintre părinţi sau a ambilor, precum şi o serie de măsuri pentru îmbunătăţirea relaţiei personale dintre copil şi părintele la care nu locuieşte.

Raportul de monitorizare prevăzut anterior se înmânează fiecăruia dintre părinţi şi poate fi folosit ca probă în instanţă.

PROCEDURA
Alocația de stat pentru copii

Alocația de stat pentru copii se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, fără discriminare. Alocația de stat pentru copii se acordă și tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora, mai puțin celor care repetă anul școlar, cu excepția celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.

Beneficiază de alocație de stat pentru copii și copiii cetățenilor străini și ai persoanelor fără cetățenie rezidenți, în condițiile legii, în România, dacă locuiesc împreună cu părinții.

Acest drept poate fi solicitat de oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.

Pentru familiile de cetățeni români care desfășoară sau nu desfăşoară activitate salarială într-un stat membru UE şi care au solicitat în scris dreptul la prestații familiale în acel stat membru, dar care nu se încadrează în prevederile legii statului respectiv pentru acordarea acestora, pot solicita dreptul la alocație de stat pentru copii în România, pe bază de cerere şi documente justificative, privind alocaţia de stat pentru copii, precum şi pentru reglementarea modalităților de plată a alocaţiei de stat pentru copii.

PROCEDURA
Acordarea indemnizației îngrijitorului informal

Procedura se adresează persoanelor care doresc admiterea într-un cămin pentru persoane vârstnice sau unitate de asistență medico-socială, servicii de îngrijire la domiciliu, înscrierea într-un club pentru persoane vârstnice sau celor care doresc să beneficieze de indemnizația pentru îngrijitorul informal și se soluționează în urma completării unei cereri în acest sens

PROCEDURA
Acordare masă la cantina socială

Prin cantina de ajutor social se acordă hrană gratuită sau contra cost persoanelor aflate în situaţii economico-sociale sau medicale deosebite.


Beneficiari:

a) copiii în varsta de pana la 18 ani, aflaţi în întreţinerea acelor familii al căror venit net mediu lunar pe o persoană în întreţinere este sub nivelul venitului net lunar, pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social;

b) tinerii care urmează cursuri de zi la instituţiile de învăţământ ce funcţionează în condiţiile legii, până la terminarea acestora, dar fără a depăşi varsta de 25 de ani, respectiv 26 de ani în cazul celor care urmează studii superioare cu o durată mai mare de 5 ani, care se află în situaţia prevăzută la lit. a);

c) persoanele care beneficiază de ajutor social sau de alte ajutoare băneşti acordate în condiţiile legii şi al căror venit este de până la nivelul venitului net lunar pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social;

d) pensionarii;

e) persoanele care au împlinit vârsta de pensionare, aflate într-una dintre următoarele situaţii: sunt izolate social, nu au susținători legali, sunt lipsite de venituri;

f) invalizii şi bolnavii cronici;

g) orice persoană care, temporar, nu realizează venituri (se acordă pe o perioadă de cel mult 90 de zile pe an).

Masa la cantina de ajutor social se acordă gratuit pentru persoanele care nu au venituri sau ale căror venituri sunt sub nivelul venitului net lunar, pentru o persoana singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social.

Persoanele îndreptăţite să beneficieze de serviciile cantinei de ajutor social, şi care realizează venituri ce se situează peste nivelul venitului net lunar, pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social, pot beneficia de serviciile cantinei de ajutor social, cu plata unei contribuţii de 30% din venitul pe persoană, fără a se depăşi costul meselor servite, calculat pe aceeaşi perioadă.

Masa la cantina de ajutor social se acordă pe bază de cerere-declarație pe propria răspundere, însoțită de acte doveditoare privind componența familiei, veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii de către membrii acesteia și bunurile deținute, inclusiv în alte unități administrativ-teritoriale.

Pentru serviciile sociale ale cantinei de ajutor social persoanele apte de muncă din familia benficiară trebuie să presteze lunar 48 de ore acțiuni sau lucrări de interes local, fără a se depăși regimul normal de lucru; neîndeplinirea acestei obligații atrage încetarea acordării mesei la canrina socială, iar în cazul în care, beneficiarul, nu se prezintă, fără motive temeinice, mai mult de trei zile consecutiv, la sediul cantinei, pentru servirea sau preluarea mesei, dreptul la servirea mesei se suspendă.

PROCEDURA
Managementul de caz pentru copilul cu dizabilitati și/sau CES

Procedura stabilește modul de realizare al etapelor managementului de caz ce revin ca responsabilitate Direcției de Asistență Socială Sibiu, respectiv personalului din cadrul Serviciului de Asistență pentru Persoane cu Dizabilități în situația copiilor cu dizabilități și/sau CES din familie, care au domiciliul sau reședința pe raza municipiului Sibiu.

Etapele managementului de caz ce revin ca responsabilitate D.A.S. Sibiu sunt următoarele:

a) identificarea și evaluarea inițială a copiilor care nu dețin certificat de încadrare într-un grad de handicap și/sau orientare școlară și profesională, cu suspiciuni de dizabilitate;

b) evaluarea socială a copilului cu dizabilități și/sau CES în context familial și comunitar;

c) informarea detaliată a părinților / reprezentantului legal al copilului cu dizabilități cu privire la:

· drepturile legale de care beneficiază copilul şi familia;

· dreptul la educaţie pentru toţi copiii;

· importanţa abilitării-reabilitării copilului pentru dezvoltarea acestuia;

· actele necesare întocmirii dosarului pentru încadrarea în grad de handicap / orientarea şcolară şi profesională, traseul şi procedurile de obţinere a acestor acte.

e) monitorizarea și reevaluarea periodică a progreselor înregistrate de copilul cu dizabilități și/sau CES, a eficienței beneficiilor, serviciilor și intervențiilor, precum și a gradului de satisfacție a beneficiarilor;

Ancheta socială conține date privind contextul familial al copilului, a calității mediului de dezvoltare a copilului: locuință, hrană, îmbrăcăminte, igienă, asigurarea securității fizice și psihice, inclusiv a factorilor de mediu ca bariere și facilitatori, precum și a factorilor personali.

Servicii de asistență

Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro