roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Pagină informativă

Raportarea neregulilor în ceea ce privește procesul de licitație

Licitații publice
favorite_border
Adaugă la favorite

Persoana care se consideră vătămată de un act al autorităţii contractante poate sesiza organele abilitate în vederea anulării actului autorităţii contractante, obligării acesteia la emiterea unui act sau la adoptarea de măsuri de remediere, precum şi pentru recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim.

Contestaţia formulată pe cale administrativă- Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor

Termenele prevezute de legislație sunt diferite :

  • 10 zile când valoarea estimată este mai mare decât pragurile valorice în raport cu care este obligatorie transmiterea spre publicare la Jurnalul Oficial al UE
  • 7 zile când valoarea estimată a procedurii de achiziție este mai mică decât pragurile valorice în raport cu care este obligatorie transmiterea spre publicare către Jurnalul Oficial al UE
  • Data publicării anunțului de inițiere a procedurii de atribuire a documentației, în cazul în care ,contestația privește conținutul documentației de atribuire

În cel mult 3 zile de la primirea contestației, autoritatea contractantă poate adopta măsurile de remediere care trebuie comunicate : contestatorului, celorlalți operatori economici și CNSC.

Dacă contestatorul consideră că măsurile adoptate sunt suficiente, acesta transmite CNSC și autorității contractante o cerere de renunțare la contestație.

Autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după decizia CNSC privind soluționarea contestației.

Termene de soluționare a contestației de către CNSC

  • 20 de zile -CNSC soluționează pe fond contestația în termen de 20 de zile de la data primirii dosarului achiziției publice, al achiziției sectoriale sau al concesiunii, termenul putând fi prelungit cu 10 zile, în cazuri temeinic justificate
  • 10 zile în situaţia incidenţei unei excepţii care împiedică analiza pe fond a contestaţiei

Contestaţia formulată pe cale jurisdicțională

Când autoritatea competentă și/sau orice persoană se consideră vatamată de deciziile dispuse de CNSC, poate depune plângere la instanța de judecată competentă atât pentru motive de nelegalitate, cât şi de netemeinicie.

Termene de depunere a contestației

  • 10 zile de la comunicare deciziei CNSC pentru părțile cauzei
  • 10 zile de la data luării la cunoştinţă de către alte persoane vătămate

Instanța competentă

Instanţa competentă să soluţioneze plângerea formulată împotriva deciziei pronunţate de CNSC este curtea de apel, secţia de contencios administrativ şi fiscal, în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii contractante. Plângerile se soluţionează de complete specializate în achiziţii publice.


Informatii suplimentare 


Servicii disponibile 


Nu au fost configurate servicii pentru aceasta pagina informativa

Sectiuni suplimentare 


Nu au fost completate sectiuni suplimenare
Ultima modificare: 
27 noiembrie 2025
Raportarea neregulilor în ceea ce privește procesul de licitație

Instituții responsabile 


Nu exista institutii asociate acestei pagini

Link-uri 


Atașamente 


Nu au fost incarcate atasamente asociate acestei pagini

Proceduri 


Nu exista proceduri asociate acestei pagini

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro