Documente necesare minorilor care călătoresc singuri în UE
Documentele necesare cetățenilor Uniunii și membrilor familiilor lor care nu sunt cetățeni ai Uniunii
Documentele specifice pe care minorii trebuie să le aibă atunci când călătoresc către și din țara lor de origine (în UE):
Minorul cetățean român, titular al unui document de călătorie individual ori, după caz, al unei cărți de identitate/cărți electronice de identitate, poate călători în străinătate, în statele membre ale Uniunii Europene.
Documentele de călătorie menționate anterior, pe baza cărora cetățenii români minori pot călători, în prezent, în străinătate, sunt următoarele:
- pașaport simplu electronic;
- pașaport simplu temporar;
- titlu de călătorie (valabil numai pentru revenirea în țară).
sau, după caz, în funcție de calitatea părintelui/părinților ori a persoanei care are în întreținere minorul,
- pașaport diplomatic electronic;
- pașaport de serviciu electronic.
Informații despre cum și de unde pot fi obținute aceste documente și / sau orice procedură specială care trebuie respectată (inclusiv orice termene relevante):
Potrivit dispozițiilor legale aplicabile în România, cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice/temporare se depun, în țară, la serviciile publice comunitare de pașapoarte în a căror rază de competență solicitanții au domiciliul sau, după caz, reședința, iar în străinătate, la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României.
În cazul în care solicitantul pașaportului simplu electronic/temporar nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de pașapoarte de la domiciliu sau reședință, cererile pentru eliberarea pașapoartelor pot fi depuse la cel mai apropiat serviciu public comunitar de pașapoarte.
Pașapoartele se eliberează de către autoritățile competente în termene care curg de la data depunerii cererilor și care nu pot depăși:
- 3 zile lucrătoare, în cazul cererilor privind eliberarea pașapoartelor simple temporare;
- 15 zile lucrătoare, în cazul cererilor privind eliberarea pașapoartelor simple electronice depuse în țară;
- 45 de zile lucrătoare, în cazul cererilor privind eliberarea pașapoartelor simple electronice depuse în străinătate, la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în statele membre ale Uniunii Europene;
- 60 de zile lucrătoare, în cazul cererilor privind eliberarea pașapoartelor simple electronice depuse în străinătate, la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României din state terțe în raport cu Uniunea Europeană.
În situația în care solicitantul depune cererea privind eliberarea pașaportului simplu electronic în străinătate, dar optează pentru ridicarea acestuia de la unul dintre serviciile publice comunitare de pașapoarte, termenul de eliberare este de maxim 15 zile lucrătoare.
Pașaport sau carte de identitate pierdute
Pierderea pașaportului se declară de îndată de către titular sau, după caz, de către părinții minorului, reprezentanții legali ori însoțitorii acestuia, la cea mai apropiată unitate de poliție sau la orice serviciu public comunitar de pașapoarte ori la Direcția Generală de Pașapoarte, iar în străinătate, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
În cazul declarării pierderii la organele de poliție, acestea au obligația de a elibera o adeverință care să ateste declararea evenimentului respectiv.
Obligația declarării pierderii documentului de călătorie poate fi realizată și cu ocazia depunerii cererii pentru eliberarea unui nou pașaport, situație în care titularul/părinții minorului sau reprezentanții legali va/vor declara pe propria răspundere împrejurările producerii evenimentului.
Furtul pașaportului se declară de îndată, de către titular sau, după caz, de către părinții minorului, reprezentanții legali sau însoțitorii acestuia, la cea mai apropiată unitate de poliție din țară sau de pe teritoriul statului în care s-a produs evenimentul, solicitând eliberarea unei adeverințe care să ateste declararea evenimentului respectiv.
Document de călătorie de urgență (ETD):
Pentru cetățenii români aflați în străinătate care nu mai posedă document de călătorie valabil, misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României eliberează titlul de călătorie numai pentru ca titularul să se întoarcă în țară.
Valabilitatea titlului de călătorie este de cel mult 30 de zile și încetează de drept la data intrării titularului în România.
Ministerul Afacerilor Externe stabilește proceduri pentru stabilirea identității cetățenilor români care solicită titlu de călătorie și pentru eliberarea acestor documente.
Informatii suplimentare
Servicii disponibile
Sectiuni suplimentare
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
