Descriere procedură
a) ajutor de incluziune;
b) ajutor pentru familia cu copii.
În funcţie de nevoile familiei/persoanei singure, venitul minim de incluziune este însoţit de alte măsuri de asistenţă socială complementare, acordate în bani şi/sau în natură, după cum urmează:
c) stimulente;
d) facilităţi contributive;
e) alte drepturi complementare
Venitul minim de incluziune se constituie din totalitatea sumelor reprezentând ajutor de incluziune și ajutor pentru familia cu copii, care se stabilesc în funcţie de încadrarea în veniturile nete lunare ajustate realizate de familie în următoarele limite:
a) pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 275 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor cumulate ale familiei;
b) pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 400 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor persoanei singure cu vârsta de cel puţin 65 de ani;
c) pentru ajutorul pentru familia cu copii, până la un venit net lunar ajustat de 700 de lei inclusiv.
Dreptul se acordă pe bază de cerere-declarație pe propria răspundere, însoțită de acte doveditoare privind componența familiei, veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii de către membrii acesteia și bunurile deținute, inclusiv în alte unități administrativ-teritoriale.
Conținut dosar:
- cerere tip;
- copii după actele de identitate ale tuturor membrilor familiei: soţ/soţie, copii, concubin/concubină;
- copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
- copie după hotărârea de divorţ (dacă este cazul);
- copii după documente din care să rezulte calitatea de tutore/curator, etc. (dacă este cazul);
- copii după hotărârea de plasament familial/sau încuviinţare a adopţiei (dacă este cazul);
- copie după actul de proprietate/închiriere al locuinţei;
- acte doveditoare privind veniturile realizate;
- adeverinţă de venit eliberată ANAF;
- certificat de atestare fiscală privind bunurile deținute;
- copii după acte din care să rezulte încadrarea în categoria persoanelor cu handicap (dacă este cazul);
- alte acte medicale din care să reiasă incapacitatea de muncă;
- dovadă privind frecventarea cursurilor școlare de către copiii aflați în întreținere.