roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Procedură
Online

Transparenta Decizionala

favorite_border
Adaugă la favorite

Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică stabileşte regulile procedurale minimale aplicabile pentru asigurarea transparenţei decizionale în cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, alese sau numite, precum şi al altor instituţii publice care utilizează resurse financiare publice, în raporturile stabilite între ele cu cetăţenii şi asociaţiile legal constituite ale acestora și are drept scop sporirea gradului de responsabilitate a administraţiei publice faţă de cetăţean, ca beneficiar al deciziei administrative, implicarea participării active a cetăţenilor în procesul de luare a deciziilor administrative şi în procesul de elaborare a actelor normative și sporirea gradului de transparenţă la nivelul întregii administraţii publice.

În cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administraţiei publice are obligaţia să publice un anunţ referitor la această acţiune în site-ul propriu, să-l afişeze la sediul propriu, într-un spaţiu accesibil publicului, şi să-l transmită către mass-media centrală sau locală. Autoritatea administraţiei publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informaţii.

Anunţul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunoştinţa publicului cu cel puţin 30 de zile lucrătoare înainte de supunerea spre avizare de către autorităţile publice. Anunţul va cuprinde: data afişării, o notă de fundamentare, o expunere de motive, un referat de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus, un studiu de impact şi/sau de fezabilitate, după caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum şi termenul-limită, locul şi modalitatea în care cei interesaţi pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ.

La publicarea anunţului, autoritatea administraţiei publice va stabili o perioadă de cel puţin 10 zile calendaristice pentru proiectele de acte normative, pentru a primi în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice.

Formularul de notificare cuprinzând propuneri, sugestii sau opinii afișat poate fi completat de cetățean, care poate solicita menținerea acestora în forma finală a proiectului de hotărâre.

În primul rând, pentru a beneficia de acest drept, cetățeanul trebuie să-și facă un cont pe platforma Punctul de contat unic electronic. După înregistrare sau logare în cont, persoana fizică sau juridică intră pe plaformă și caută instituția căreia dorește să se adreseze, în cazul nostru Consiliul Județean Brăila. După ce a ajuns la instituția respectivă, cetățeanul caută formularul necesar pentru comunicarea observațiilor sale, pe care trebuie să îl descarce, să îl completeze cu datele solicitate, să îl scaneze și apoi să îl urce din nou pe platformă. Confirmarea primirii documentului și, ulterior, răspunsul vor fi comunicate prin intermediul platformei, pe adresa de e-mail menționată în formular.

Persoane îndreptățite
Documente necesare

Denumire

Descriere

Obligatoriu

Semnătură digitală

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise

Denumire

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe

Denumire 

Valoare 

Valută 


Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare: 
30
Zile lucratoare
Termen completare dosar: 
10
Zile lucratoare
Termen notificare: 
3
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac

Actiune in Contencios Administrativ

Informații suplimentare și link-uri
Alte informații: 
Link-uri utile: 
Servicii de asistență și soluționare a problemelor 
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:  
27 noiembrie 2025
Publicat de către: 
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Consiliul Judetean Braila
localitatea Braila strada Piața Independenței nr.1, cod poștal 810210 județul Braila
Telefon:
Fax: 0239.611765
Email: consiliu@cjbraila.ro
Conținut
Vă putem ajuta?

Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro